Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen ja pienituloinen nähdään rasitteena

Vierailija
28.06.2024 |

Sekä muut ihmiset että yhteiskunta katsoo että tällaiset ihmiset saisi pysyä poissa näkyvistä ja kuuluvista etteivät häiritse heidän elämäänsä ja yhteiskunnan toimivuutta. Ihmiset pitää yksinäistä ja pienituloista tylsänä ilonpilaaja jolla ei ole mitään annettavaa ja yhteiskunta pelkkänä rasitteena taloudelle.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ihan veyk, vapaaehtoisesti yksinäinen. Tehkää te muut mitä haluatte, mutta jättäkää minut rauhaan niin minä jätän teidät rauhaam.

Vierailija
2/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on valitettavan totta.

T: Tuntematon 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä ihan veyk, vapaaehtoisesti yksinäinen. Tehkää te muut mitä haluatte, mutta jättäkää minut rauhaan niin minä jätän teidät rauhaam.

Vapaaehtoisessa yksinäisyydessä ei ole mitään vikaa kun se on oma valinta mutta tahtomaton yksinäisyys raastaa.

Vierailija
4/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydytkö kuin rasite? Moni käyttäytyy.

Vierailija
5/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin palkka työuran 14v kun samana vuonna täytin 15v ja myöhemmin palkkatöistä pienyrittäjäksi. Nyt 30v työuran jälkeen kun on tehnyt hulluna töitä ja on tullut vaivoja ei ole mitään mahdollisuuksia päästä sairaseläkkeelle ja köyhistä puhutaan että ne pitäisi likvitoida eutanasialla. Sitä ennen rutistetaan rätistä viimeinenkin pisara. Saman ikäisiä on jotka ei ole tehneet eläissään mitään ja he ovat saaneet melkein saman verran nettona kuin minäkin.

Vierailija
6/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä täytyy lakata välittämästä. Elät omaa elämääsi.

Vierailija
7/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähdä ap.  Ei nähdä.

Kukaan ei edes tiefä, eikä välitä jostain yksinäisestä pienituloisesta ihmisestä.

Sillä eiväthän ketkään sivulliset edes tiedä, eivätkä näe, kuka in tosi köyhä.

Vuokra- asunnoissa asuu ihmisiä laidasta laitaan.  Kirppareilta saa ostettua siistit vaatteet, ei ulospäin näe, kuka ostaa ennen tukipäivää viimeisen makaroni-tai nuudeli tai tarjousleivän.

Terveyskeskuslääkärit eivät katso sitä, oletko työtön, eläkäläinen, raskaana vai haisetko viinalle.

Terveyskeskuslääkärin tehtävä on kuunnella sun oireesi, ja auttaa sinua niiden niiden kanssa.

Olitpa sitten kurjin kulkuri tai kuka tahansa.  Suomessa saat aina apua sairauksiiisi, kipuhin, ilman mitäön maksullisia valkuutuksia.

Tätä se tarkoittaa:  Se että Suomi on hyvinvointivaltio.

Myös syrjäytynyt, köyhä ihminen saa ensiluokkaisen avun kipuihin ja sairauksiinsa.

Vierailija
8/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nähdä ap.  Ei nähdä.

Kukaan ei edes tiefä, eikä välitä jostain yksinäisestä pienituloisesta ihmisestä.

Vuokra- asunnoissa asuu ihmisiä laidasta laitaan.  Kirppareilta saa ostettua siistit vaatteet, ei ulospäin näe, kuka ostaa ennen tukipäivää viimeisen makaroni-tai nuudeli tai tarjousleivän.

Terveyskeskuslääkärit eivät katso sitä, oletko työtön, eläkäläinen, raskaana vai haisetko viinalle.

Terveyskeskuslääkärin tehtävä on kuunnella sun oireesi, ja auttaa sinua niiden niiden kanssa.

Olitpa sitten kurjin kulkuri tai kuka tahansa.  Suomessa saat aina apua sairauksiiisi, kipuhin, ilman mitäön maksullisia valkuutuksia.

Myös syrjäytynyt, köyhä ihminen saa ensiluokkaisen avun kipuihin ja s

Unelmissas ehkä. Ei todellisuudessa.

Vierailija
9/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nähdä ap.  Ei nähdä.

Myös syrjäytynyt, köyhä ihminen saa ensiluokkaisen avun kipuihin ja s

Ehkä joskus 20 vuotta sitten oli noin. Apua saa nykyään vain rahalla ja köyhiä halveksutaan päättäjiä myöten. 

Vierailija
10/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vapaaehtoisesti yksin, et yksinäinen. Yksinäisyys on yksilön negatiivinen kokemus. Yksinäinen voi myös olla muiden seurassa, mutta usein yksinäiseksi itsensä kokevat ovat fyysisestikin yksin, ilman läheisiä tai ystäviä.

Vierailija
11/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä, kun saan olla näkymätön. Omassa rauhassa, omassa turvassa. Parasta.

Vierailija
12/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nähdä ap.  Ei nähdä.

Myös syrjäytynyt, k

Olen köyhä koska varastitte omaisuuteni. Olen köyhä koska tuhositte elämäni.

Vierailija
13/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on, kiikkuun vaan

Vierailija
14/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lyöttäytyä jonkun rikkaan pariksi. Yhdessä olette taas edustuskelpoisia. Muuten on kyllä vuori kiivettävänä.

Vierailija
15/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinelävä työtön, ikää 55. Takana melkein 40v töitä. Säästöjä on, sekä oma asunto. Ei se ole minun vikani, että firma vei toiminnot muualle ja henkilökunta joutui työttömäksi. En koe olevani sen hionompi kuin kukaan muukaan, koska totuushan on se, että ei kaikille riitä töitä nykysuomessa, varsinkaan kun on jo ikää.

Vierailija
16/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisille vähän taakka, kun kokevat, että heidän pitää tarjota esim ravintolassa ja pitää yhteyttä, etten olisi niin yksin, vaikka heitä ei niin kiinnostaisi.

Vierailija
17/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se on, kiikkuun vaan

If I'm going down, I'm taking you with me. 

Vierailija
18/21 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin palkka työuran 14v kun samana vuonna täytin 15v ja myöhemmin palkkatöistä pienyrittäjäksi. Nyt 30v työuran jälkeen kun on tehnyt hulluna töitä ja on tullut vaivoja ei ole mitään mahdollisuuksia päästä sairaseläkkeelle ja köyhistä puhutaan että ne pitäisi likvitoida eutanasialla. Sitä ennen rutistetaan rätistä viimeinenkin pisara. Saman ikäisiä on jotka ei ole tehneet eläissään mitään ja he ovat saaneet melkein saman verran nettona kuin minäkin.

Ja miten oletit keskenkasvuisena aloitetun, peruskouluun pohjautuvan, suorittavan portaan pahnan pohjimmaisen työläisen voivan vuosikymmenten päästä? Hyvin ja hehkeästi? Itse olisin yllättynyt, mikäli niin olisi - en, kun ei ole.

Vierailija
19/21 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisille vähän taakka, kun kokevat, että heidän pitää tarjota esim ravintolassa ja pitää yhteyttä, etten olisi niin yksin, vaikka heitä ei niin kiinnostaisi.

Omat sukulaiseni eivät pidä yhteyttä. Tapaavat ja kyläilevät kyllä keskenään, mutta mulle tulee kerran vuodessa kutsu synttäreille tai ylioppilasjuhliin. Paras oli kun kerran eräiden piti tulla hakemaan yksi suvun tavara minulta ja ajattelin että kiva, saan vieraita edes kerran viiteen vuoteen, niin nämä eivät edes kenkiään ottaneet pois jalasta vaan piipahtivat ovensuussa puoli minuuttia.

Vierailija
20/21 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tasa-arvo tuntuu olevan vieras käsite monille edelleen. Eihän jokaiseen henkilökohtaisesti tutustuta pitkällä ajalla. Silloin voi kaikkien etua ajatella helpommin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän