Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpeksen tartuttamisesta tuomio ja jättisakot

Vierailija
26.01.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009352543.html

Siis miten hitossa voidaan antaa tuollainen tuomio noilla näytöillä :D Herpesvirus voi olla vuosia oireeton ja usein onkin, ei huuliherpeskään puhkea kuin harvakseltaan.

Kommentit (387)

Vierailija
41/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole oikeusmurha

Mies oli sanonut, että hän oli käynyt testissä eikä hänellä ole sukupuolitauteja.

Mies ei kuitenkaan kertonut uhrille, että hän oli aiemmin ollut sukupuoliyhteydessä henkilön kanssa, jolla oli sukuelinherpes. Mies sanoi, että koska hänellä ei ollut herpeksen oireita, häntä ei ollut testattu sen varalta.

Mies valehteli että on käynyt testissä ja ei ollut kertonut että on ollu sukupuoliyhteydessä henkilön kanssa jolla herpes.

Vierailija
42/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä maassa ei kukaan enää uskalla lähestyä ketään, niin nyt tuli se viimeinen niitti.

No kyllä uskaltaa. Itselleni paskapää tartutti genitaaliherpeksen ja suoria kuluja siitä on aiheutunut yli 500 euroa.

Jos joskus elämässäni vielä harrastan seksiä, kerron tartunnasta etukäteen, kuten paskapäänkin olisi pitänyt kertoa. Ei mitään ongelmaa, että tarvitsisi tavata käräjäoikeudessa, kun toimii kuten pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vastaavalla tavalla herpeksen. Silloinen poikaystävä sanoi että on testattu ja puhdas. Jonkun aikaa meni, kun mulla todettiin genitaaliherpes ja silloin tämä poikaystävä sanoi että "ainiin, eksällä oli herpes". 1+1= sain herpeksen oireettomalta poikaystävältä. Ihan kamala tauti ja tämän kanssa pitää loppuelämä olla. Varmaan tauti ja minä elellään loppuelämä kaksin, en usko että kukaan mua enää haluaa.

Miehet ovat valmiimpia riskeihin kuin naiset ja lisäksi heihin ei tattu yhtä helposti ja lisäksi miehillä yleensä vähäisemmät oireet, joten ehkä sua joku haluaa.

Oletko jo käynyt läpi estolääkityksen?

Vierailija
44/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herpes on jo 90 %:lla. Iso osa genitaalien herpeksistä on nykyään huuliherpestyyppiä.

Tarttuu myös toisinpäin. Tutulla on genitaaliherppes huulessa.

Vierailija
45/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"“Herpes-virusta ei oireettomana kannata testata sen yleisyyden vuoksi. Huuliherpestä kantaa jopa 50% väestöstä ja sukuelinherpestä 25%. Ne voivat sitä paitsi esiintyä kummin päin vain ja myös samanaikaisesti. Tämän takia herpes-testeihin ohjataan vain oireiden perusteella lääkärin vastaanoton kautta”, Kiiski kertoo"

https://ihosairaala.fi/oireettoman-seksitautiepailyn-voi-varmistaa-ilma…

Miten voi oikeus perustella tuomiota että ei ole käynyt herpestesteissä, kun lääkäritkin on tuota mieltä?

Ja kuinka suuri osa edes tajuaa että kun käy geneerisesti sukupuolitautitesteissä niin herpes ei siihen pakettiin kuulu? Ehkä lääkäri siitä sanoo, ehkä sen muistaa, jaa-a.

Vierailija
46/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo tuomio oli mahdollista?

-Tuossahan "uhri" on voinut saada herpeksen jo ennen tuota kyseistä kontaktia.

-En ymmärrä, miten oikeus on "todentanut" uhrin aikaisemmat sukupuolisuhteet. Siis mistä sen voi varmaksi tietää, kenen kanssa "uhri" on ollut yhdynnässä ennen tätä kyseistä tapausta?

-Sukupuoliherpes voi olla kellä tahansa, koska se voi olla oireeton. Oireettomia herpeksiä ei tosiaan siis testata. Ei voi olla niin, että jokainen joka on joskus harrastanut yhdyntää, joutuisi pidättäytymään siitä ennen itsemaksamaansa vasta-aine testiä koska oikeasti käytännössä kukaan ei tee vasta-ainetestejä ei sukupuolitautiklinikalla testata herpestä ellei ole oiretta.

-Jos on herpeksen suhteen oireeton, niin silloin voi harrastaa seksiä. Muuten kukaan ei voisi harrastaa seksiä.

-"Uhri" otti itse riskin kausaalissa seksissä. Tuntemattomien kanssa voi tarttua mitä vain ja lapsikin voi saada alkunsa.

-Hoviin vaan, tulee kaatumaan koko keissi.

Aina seksissä voi tarttua mitä vaan, tuttuus tai aika ei muuta asiaa mitenkään.

Kyllä sukupuolielämää voi todentaa. Gynen kanta-kirjauksista. Ystävien todistamiset. Todistettavissa olevat elintavat. Viestit parin välillä.

Vierailija
47/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä oikeuden päätös!! t.juristi

Höpö höpö.

Akka on itse ollut ilman kumia ja näin ollen itsekin vastuussa.

Paljaalla ottaa AINA riskin. Jokainen vastaa siinä tapauksessa ITSE mitä tauteja saa. Toinen ei välttämättä edes tiedä sairastavansa/tartuttavansa.

Vierailija
48/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huuliherpes voi tarttua jos lainailee toisilta huulipunia tai rasvoja tms.kontakti.

Huuliherpes voi tarttua työpaikan kahvihuoneen yhteisestä kahvikupista.

Herpeshuuli käy juomassa äkkiä lasin vettä, tiskaa/huuhtelee huolimattomasti kiireessä ja nostaa kupin kuivauskaappiin. Sitten itse menee juomaan pian samasta kupista.

Vierailija
49/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vastaavalla tavalla herpeksen. Silloinen poikaystävä sanoi että on testattu ja puhdas. Jonkun aikaa meni, kun mulla todettiin genitaaliherpes ja silloin tämä poikaystävä sanoi että "ainiin, eksällä oli herpes". 1+1= sain herpeksen oireettomalta poikaystävältä. Ihan kamala tauti ja tämän kanssa pitää loppuelämä olla. Varmaan tauti ja minä elellään loppuelämä kaksin, en usko että kukaan mua enää haluaa.

Miehet ovat valmiimpia riskeihin kuin naiset ja lisäksi heihin ei tattu yhtä helposti ja lisäksi miehillä yleensä vähäisemmät oireet, joten ehkä sua joku haluaa.

Oletko jo käynyt läpi estolääkityksen?

Hahah kiitos lohduttavista sanoista :D Olen, on vähentänyt selkeästi mut välillä saan nauttia tämän ikävän ystävän seurasta kunnolla. Onneksi vaan se eka kerta oli pahin.

Vierailija
50/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Paljaalla ottaa AINA riskin. Jokainen vastaa siinä tapauksessa ITSE mitä tauteja saa. Toinen ei välttämättä edes tiedä sairastavansa/tartuttavansa.

Herpes tarttuu myös kumin kanssa. Lisäksi nainen on tiedustellut miehen taudeista ja hänelle on valehdeltu.

Tekisin rikosilmoituksen minut tartuttaneesta, mutta en jaksa prosessia. Tuo genitaaliherpes on täysin eri tauti kuin huuliherpes. Ihan vaan tiedoksi ihmettelijöille. Huuliherpestä ei edes muista, genitaaliherpestä on vaikea olla huomaamatta. Oireet ovat todella ikävät.

Vierailija
51/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Tämä.

Rai skauksista,

mu rhista,

tap oista,

inse stistäkään

ei saa tällaisia korvauksia.

Tienestit kohdillaan

Näin alkuun riittäisi, että saisi edes vahingonkorvauksen suorista kuluista ja tekijän vastuuseen. Korvaukset kivusta ja loppuelämän seksielämän vaikeutumisesta sitten olisi mukava, muttei välttämätön bonus.

Vierailija
52/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Herpes tarttuu myös kumin kanssa. Lisäksi nainen on tiedustellut miehen taudeista ja hänelle on valehdeltu.

Tekisin rikosilmoituksen minut tartuttaneesta, mutta en jaksa prosessia. Tuo genitaaliherpes on täysin eri tauti kuin huuliherpes. Ihan vaan tiedoksi ihmettelijöille. Huuliherpestä ei edes muista, genitaaliherpestä on vaikea olla huomaamatta. Oireet ovat todella ikävät.

A) jätkä ei ollut tietoinen taudista

B) eikä valehdellut. Oli testannut jotain ja ne oli negatiivisia. Ei kukaan testaa kaikkia maailman tauteja eli aina jaa mahdollisuus kantaa jotain tautia

C) mitä hässii paljaalla. Oma vika. Riski on aina. Tiedä vaikka labrassa olisi näytteet mennyt sekaisin ja testi negat vaikka oikeasti posit

Vierailija
53/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole oikeusmurha

Mies oli sanonut, että hän oli käynyt testissä eikä hänellä ole sukupuolitauteja.

Mies ei kuitenkaan kertonut uhrille, että hän oli aiemmin ollut sukupuoliyhteydessä henkilön kanssa, jolla oli sukuelinherpes. Mies sanoi, että koska hänellä ei ollut herpeksen oireita, häntä ei ollut testattu sen varalta.

Mies valehteli että on käynyt testissä ja ei ollut kertonut että on ollu sukupuoliyhteydessä henkilön kanssa jolla herpes.

Herpestä ei oireettomana testata. Eli on ihan hyvin voinut käydä testeissä ja saada negat.  Kellä tahansa voi olla sukupuoliherpes oireettomana.

Vierailija
54/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mukavaa olla keski-ikäinen ja ilman herpestä. Työkaveri kiroilee vähän väliä kipeää rakkulaa huulessaan. Vaiva ulottuu genitaalien puolellekin. Kannattaa hiukan katsoa kenen kanssa hyppää lakanoiden väliin. Järjen käytöllä säästyy muun vaivan lisäksi tältäkin pöpöltä.

Kenenkään järkihän ei ulotu niin pitkälle että näkisi kenellä kyseinen tauti on. Voi tarttua vanhemmilta lapsiin, ihan vain suudellessa jne. Sinulla sitä järkeä ilmiselvästi ei ole.

Sinulla ilmeisesti on tauti kun noin kaikertaa. Peräänkuulutin vain vastuuntuntoa. Paljon petikavereita, niin takuuvarmasti seuraa tauteja. Sen sijaan vastuullisesti kumin kanssa ja vähempien mutta parempien kumppanien kanssa. Hyvä on kysyä asiasta ennen kuin aloittaa intiimisuhteen.

Vierailija
55/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Miten mies on valehdellut kun on saanut negat testeistä? (herpestä ei testeta, ellei ole aktiivisia rakkuloita)

Vierailija
56/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

A) jätkä ei ollut tietoinen taudista

B) eikä valehdellut. Oli testannut jotain ja ne oli negatiivisia. Ei kukaan testaa kaikkia maailman tauteja eli aina jaa mahdollisuus kantaa jotain tautia

C) mitä hässii paljaalla. Oma vika. Riski on aina. Tiedä vaikka labrassa olisi näytteet mennyt sekaisin ja testi negat vaikka oikeasti posit

Tämä.

Ihme ettei naisessa itsellään nähty vastuuta kun ilman kortsua bylsii

Vierailija
57/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo tuomio oli mahdollista?

-Tuossahan "uhri" on voinut saada herpeksen jo ennen tuota kyseistä kontaktia.

-En ymmärrä, miten oikeus on "todentanut" uhrin aikaisemmat sukupuolisuhteet. Siis mistä sen voi varmaksi tietää, kenen kanssa "uhri" on ollut yhdynnässä ennen tätä kyseistä tapausta?

-Sukupuoliherpes voi olla kellä tahansa, koska se voi olla oireeton. Oireettomia herpeksiä ei tosiaan siis testata. Ei voi olla niin, että jokainen joka on joskus harrastanut yhdyntää, joutuisi pidättäytymään siitä ennen itsemaksamaansa vasta-aine testiä koska oikeasti käytännössä kukaan ei tee vasta-ainetestejä ei sukupuolitautiklinikalla testata herpestä ellei ole oiretta.

-Jos on herpeksen suhteen oireeton, niin silloin voi harrastaa seksiä. Muuten kukaan ei voisi harrastaa seksiä.

-"Uhri" otti itse riskin kausaalissa seksissä. Tuntemattomien kanssa voi tarttua mitä vain ja lapsikin voi saada alkunsa.

-Hoviin vaan, tulee kaatumaan koko keissi.

Aina seksissä voi tarttua mitä vaan, tuttuus tai aika ei muuta asiaa mitenkään.

Kyllä sukupuolielämää voi todentaa. Gynen kanta-kirjauksista. Ystävien todistamiset. Todistettavissa olevat elintavat. Viestit parin välillä.

Gynen kantakirjaukset? Ei siellä mitään päiväkirjaa kirjoiteta.

..."potilas ollut maanantaina yhdynnäässä Reijon kanssa, tiistaina Matin kanssa, keskiviikkona ei yhdyntää, torstaina ollut Tapion kanssa, perjantaina..."

Eikä minun ystäväni ainakaan tiedä panojani. Eikä elämäntyyli, edes avioliitto, tarkoita etteikö olisi muita kumppaneita. Enkä myöskään säilytä panomiesten viestejä.

Vierailija
58/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä lähtenyt käräjäoikeus keulimaan oikein kunnolla. 15 tonnia herpeksestä :-D

Vierailija
59/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä lähtenyt käräjäoikeus keulimaan oikein kunnolla. 15 tonnia herpeksestä :-D

Niin, raiskauksesta saa satasia tai muutaman tonnin. Että näin. Herpes on kuitenkin todella yleinen. Toki ikävä, muttei mikään kuolemantuomio.

Vierailija
60/387 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mahtava juttu! Eikä edes ihan pikkumaksuilla selvinnyt! Hänkin on siis tiennyt, että on todennäköistä, että hänellä tuo on, mutta ei ollut asiasta kertonut, vaan suorastaan valehdellut, ettei mitään ole ja että olisi juuri testattu (vaikkei ilmeisesti ollut).

Olen itse sinkku ja olen ollut kohta jo yli vuoden ilman seksiä ja yksi suurimpia syitä on, että pelottaa edes aloittaa tässä iässä uutta seksisuhdetta (olen siis melkein 40v), kun varmaan noilla varsinkin deittisovelluksista löytyvillä kiertopalkintomiehillä (ja sitähän et voi arvata, kuka on kiertopalkinto ja kuka ei, ja ei, kukaan ei ota epäviehättävää tästä syystä, vaan on mieluummin ilman) on varmaan kuppa ja kuus muuta tarjolla.

On muuten tuossa n. 30-45-vuotiaissa uskomattoman paljon sitä porukkaa, ketkä uskoo, että sukupuolitaudeista selviää antiobioottikuurilla ja kortsunkäyttö on maailman epämiellyttävin asia. Ilmeisesti tuon ikäisillä miehillä ei vaan seiso enää kortsun kanssa, mutta hyi että, sitten levittelevät noita tauteja.

Sun jutussa ei nyt ole päätä eikä häntää. Tuon ikäiset miehet eivät enää kelpaa naisille, näin on palstalla kerrottu. Eli miten tartuttavat?

Oletko sinä niitä, joille nainen = 20-25-vuotias hyvännäköinen nainen?

Hyvin kelpaa vaikkapa 35-vuotias mies 40-vuotiaalle naiselle.

No eipä kelpaa, jos on työtön ja amis. Noille 20-25 vuotialle tosin taas sitten kelpaa työtön ja amiskin. Rahasta ei ole puutetta eikä järjestä, silti nuo 40+ naiset ovat minun kokemukseni mukaan nirsoimpia seurastaan. Olen ihan katseenkestävä ja hyvässä lihassa, puheliaskin, silti nuo nelikymppiset aina on ghostanneet kun sanon olevani työtön tai amis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi