Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpeksen tartuttamisesta tuomio ja jättisakot

Vierailija
26.01.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009352543.html

Siis miten hitossa voidaan antaa tuollainen tuomio noilla näytöillä :D Herpesvirus voi olla vuosia oireeton ja usein onkin, ei huuliherpeskään puhkea kuin harvakseltaan.

Kommentit (387)

Vierailija
381/387 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä netistå selvyyttä tähän:

Jos herpeksen testaa verestä oireettomana, näkyykö siellä silti ne vasta-aineet? Miksi lääkärissä ei testata oireetonta?

Kyllä näkyy vasta-aineita veressä, jos kantaa hsv1 tai hsv2, nämä myös erotellaan kumpaa virusta kantaa. Voi mennä yksityiselle testauttamaan, siellä ainakin testataan oireetonkin, jos niin haluaa.

HSV2 majailee ristiselässä ja voi esiintyä esim pakarassa. Onko se sukupuolitauti?

Vierailija
382/387 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sekaisin se tarttuu huuliherpes kestä genitaalialueelle myös lukekaa herranjestas oikeasti juttuja silloin kaikki on rikos vastuussa aivan varma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/387 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut elämäni aikana kolmen miehen kanssa, joilla jokaisella on välillä oireillut huuliherpes, ilmeisesti ihan lapsta tai teinistä asti ollut. Mistäs minä edes tiedän, onko se tarttunut? Oireillut ei ole koskaan. 

Tuo tuomio tuli genitaaliherpeksen tartuttamisesta. Se tulee laajemmalle alueelle ja tartuttaa myös oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia. Harva edes pystyy harrastamaan seksiä, jos on kipeitä rakkuloita. 

Vierailija
384/387 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa seksitaudeista aiheuttaa lapsettomuutta. 

Itsellä on lapset tehty, mutta nuorten pitäisi olla varovaisia. Osassa kondomi ei auta, tarttuu silti. 

Vierailija
385/387 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huuliherpes ja häpyhuuliherpes sama tauti. Minulla on kipeitä rakkuloita molemmissa. Aiemmin ei ole ollut, enkä ole vielä harrastanut seksiä ollenkaan.

Vierailija
386/387 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huuliherpes ja häpyhuuliherpes sama tauti. Minulla on kipeitä rakkuloita molemmissa. Aiemmin ei ole ollut, enkä ole vielä harrastanut seksiä ollenkaan.

Sama virus tarttuu molempiin päihin, eli ei kannata kosketella paikkoja jos jommassa kummassa päässä kukkii.

Viruksia on kahta eri tyyppiä, HSV-1 on hieman yleisempi ylhäällä kuin alhaalla, ja HSV-2 päin vastoin.

Vierailija
387/387 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään kannata olla liian rehellinen. Jos olisi vain sanonut, että ei tiennyt itse olevansa (mahdollisesti) kantaja, niin olisi välttynyt koko jupakalta. Järkyttävä korvaussumma tollasesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme