Miten saa miehen lopettamaan juominen??
On vasta 31 vuotias ja pilaa terveytensä juomisella. Olen sanonut monesti että lopeta
Kommentit (119)
Juomiseen ei yleensä ole kuin 2 syytä, stressaava avioliitto tai stressaava työ.
Ei mitenkään. Lopettamalla suhde. Jos joku juo runsaasti, ehkä toleranssi tullut, silti vähentäminen hyvä. Yksityisellä puolella voi olla lääkärin vinkit lopettamiseen, jos siitä maksaa. Hypnoterapeutti ja sen jälkeen itse käsittelee asiat.
Jos mies ei halua lopettaa juomistaan onko naisella oikeus vaatia sitä? Kuinka moni teistä olisi valmis luopumaan karkin syönnistä jos mies vaatisi ja uhkailisi erolla jos et tottele?
Vierailija kirjoitti:
Reidet kiinni, jos ei juominen lopu.
Ai, seksillä kiristäminen? Hölmöä. Tuhoaa koko suhteen.
Ole selkeä. Joko koko tai omat tiet.
Ei sellainen pelaaminen ihmissuhteessa kannA.
Valitsee sinut tai alkon ja yhtälailla sinä valitset.
Ei kannata pelata. Saat pelata jatkuvasti.
Joko tai. Eihän sinun ole pakko valita alkoholin kanssa seurustelua.
Mä join omasta mielestäni liikaa. Mun mies ei koskaan siihen puuttunut.
Sitten mulle itselle tuli se raja. Jätin alkoholin. Pehmeästi.
Se on tosiaan oma päätös jokaisella ja oma valinta mitä juo. Ei aikuista pysty pakottamaan.
Vai meinaatko kytätä? Eihän semmoista kukaan viitti.
Vierailija kirjoitti:
Mies AA:han.
Ensimmäinen 3kk täytyy käydä joka päivä. Sen jälkeen 3 kertaa viikossa loppuikä. Siellä on 20 vuotta raittiina olleita. Jos jää pois niin juominen alkaa taas.
Häh?
Kyllä oma tahtokin on.
Ihan kuin Aa olisi autuaaksi tekevä. Ehkä joillekin.
Monille tulee ihan itselle se raja vastaan ja ne vaan lopettaa alkoholin käytön.
Suomi on vapaa maa ja alkoholi on laillista, joten miksi mies ei saisi juoda? Onko väkivaltainen kännissä? Jos mies ei aiheuta juomisellaan muille kuin itselleen haittaa, niin sehän on sinun valinta hyväksytkö sen vai lähdetkö kävelemään. Uhkailu, kiristys ja lahjonta ei toimi lasten kasvatuksessa, joten miksi toimisi aikuisella.
Nalkuta ja vi77uile vähemmän. Juominen johtuu sinun käytöksestäsi.
T: vi77uiluvapaaseen naiseen vaihtamalla raitistunut 34-vuotias mies
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vapaa maa ja alkoholi on laillista, joten miksi mies ei saisi juoda? Onko väkivaltainen kännissä? Jos mies ei aiheuta juomisellaan muille kuin itselleen haittaa, niin sehän on sinun valinta hyväksytkö sen vai lähdetkö kävelemään. Uhkailu, kiristys ja lahjonta ei toimi lasten kasvatuksessa, joten miksi toimisi aikuisella.
Juuri näin ei aikuista voi uhkailla tai kiristää. Tai voi ja sitä tehdään mutta eihän se lopulta toimi. Entinen nainen juo edelleen. Oltiin yhdessä monta vuotta niin että kummallakin omat asunnot. Hän juo arkisin 3-6 kaljaa, siideriä tai jotain. Viikonloppuisin juo enemmän. Käy töissä eikä omasta mielestään ole alkoholisti.
En kieltänyt juomasta. Jos alkoi riitelemään niin lähdin kämpille. Pari kertaa piti toistaa kunnes ymmärsi etten ala riitelemään jostain ihan turhasta asiasta. Ihmeen hyvä veriarvot hänellä silti on. Työn puolesta lääkärintarkastus joka vuosi ja niihin sisältyy verikokeet.
Mies päättää ihan itse juomisestaan, ei sille muut mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen 3kk täytyy käydä joka päivä. Sen jälkeen 3 kertaa viikossa loppuikä. Siellä on 20 vuotta raittiina olleita. Jos jää pois niin juominen alkaa taas.Häh?
Kyllä oma tahtokin on.Ihan kuin Aa olisi autuaaksi tekevä. Ehkä joillekin.
Monille tulee ihan itselle se raja vastaan ja ne vaan lopettaa alkoholin käytön.
Kyllä, noin 30 vuoden juomisen jälkeen tuli raja vastaan: aivosyöpä. Kaksi viimeistä vuotta raittiutta ja kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua lopettaa juomistaan onko naisella oikeus vaatia sitä? Kuinka moni teistä olisi valmis luopumaan karkin syönnistä jos mies vaatisi ja uhkailisi erolla jos et tottele?
Ei kai kaikista humallu ja käytös muutu parhaillaan väkivaltaiseksi? Ei sen takia maata darrassa, eikä se tuhoa omaa saatikka muiden terveyttä kuten alkoholi. Ja rahallisesti karkkipussi vs viinapullo.
Aika hölmö vertaus.
Terveisin deeku itsekin
Vierailija kirjoitti:
Nalkuta ja vi77uile vähemmän. Juominen johtuu sinun käytöksestäsi.
T: vi77uiluvapaaseen naiseen vaihtamalla raitistunut 34-vuotias mies
Ai, onpas jännä. Mut hyvä jos sulla on toiminut.
Mulla taas kahdella exällä on juominen karannut ihan käsistä ja ovat paskoneet elämänsä eron jälkeen, vaikka olis pitänyt elämän olla niin ihanaa kun ei ole rajoittavaa akkaa kuvioissa. Ja sit vielä kinunneet takaisin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Teette vedon.
Sinä olet vuoden syömättä sokeria ja sokeripitoisia tuotteita jos mies on juomatta viinaa.
Katsotte kumpi retkahtaa ensin.
Molemmat on yhtä epäterveellisiä.
Idiootti 🤦
Vierailija kirjoitti:
No mä urheilen ja painan 50 kiloa mutta joo, tosiaan saatan napostella kerran viikossa jos joku tarjoaa, ei ole ongelmaa luopua siitä.
En tosin näe kuinka se on verrattavissa jos toinen kiskoo alkoholia pitkin viikkoa ja vttuilee ja mesoaa kännissä ja pilaa muidenkin mielenterveyden sillä ja juo muidenkin rahat, saa potkut kun putki on päällä.
Mutta ehdottomasti jos näin helpolla vaihdolla siitä pääsisi.
Jos vaikka sillä alkais taas seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Teette vedon.
Sinä olet vuoden syömättä sokeria ja sokeripitoisia tuotteita jos mies on juomatta viinaa.
Katsotte kumpi retkahtaa ensin.
Molemmat on yhtä epäterveellisiä.
Miksi?
Sokeripitoisia tuotteita..
Melko tiukka dieetti kun ei saa edes porkkanaa tai ruisleipää syödä.
Taidat tykätä juoda?
Ei se lopu jos se ei itse sitä halua.
Joskus nuo havahtuu siinä vaiheessa kun ovat jääneet ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juo? Ja miten kauan on juonut, mitä tekee silloin, kun on humalassa ja juo, miten selittelee asiaa jälkeenpäin. Onko kuitenkin töissä käynyt jne. Syy juomiseen pitää selvittää saadakseen siihen mitään tolkkua, ja tajuajan pitää olla toki itse se alkoholisti, muuten pitää puolisoa vain turhana motkottajana. Tsemppiä teille. Täällä on nykyään raitis mies kanssani, aikoinaan joi joka ilta vuosia, ja suhde oli myös katkolla kahdesti (asuimme jopa eri osoitteissa vuosia), ennenkuin kuin uskoi ja haki ammattiapua.
Lapsuudent traumat, persoonallisuushäiriöt, masennus yms... Ei suostu hakea apua
Jos mies ei halua apua, niin se ei onnistu. Pakottaa ei voi, ellei saa pakkohoitolähetettä.
Ensimmäinen 3kk täytyy käydä joka päivä. Sen jälkeen 3 kertaa viikossa loppuikä. Siellä on 20 vuotta raittiina olleita. Jos jää pois niin juominen alkaa taas.