Miten saa miehen lopettamaan juominen??
On vasta 31 vuotias ja pilaa terveytensä juomisella. Olen sanonut monesti että lopeta
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reidet kiinni, jos ei juominen lopu.
Ne oli kiinni jo vuosia ennen kuin juominen alkoi.
Ap
Olisiko tässä ainakin osasyy juomiseen?
Miksi juo? Ja miten kauan on juonut, mitä tekee silloin, kun on humalassa ja juo, miten selittelee asiaa jälkeenpäin. Onko kuitenkin töissä käynyt jne. Syy juomiseen pitää selvittää saadakseen siihen mitään tolkkua, ja tajuajan pitää olla toki itse se alkoholisti, muuten pitää puolisoa vain turhana motkottajana. Tsemppiä teille. Täällä on nykyään raitis mies kanssani, aikoinaan joi joka ilta vuosia, ja suhde oli myös katkolla kahdesti (asuimme jopa eri osoitteissa vuosia), ennenkuin kuin uskoi ja haki ammattiapua.
Kyllä ne normaalit ruokajuomat kuuluvat tavallisesti normaalille aterialle.
Kovasti se toisen kyttääminen näyttää apta kiinnostavan!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa on ryhtyä luomaan myös itsekin, kunnes miehesi saa tarpeekseen
Lunta toki talvella, kesälläkö tauluja maalailla?
Jätä se ota joku kiltti ja kunnollinen raittiimpi mies.
Pitää löytää jotain tilalle. Jollain se on jumala, toiselle treenaaminen ja kolmannelle kannabis. Mutta toki se nyt voi olla melkein mitä vain. Se että joku lopettaa juomisen ja keskittää kaiken sen tarmonsa sohvalla makoiluun ja emmerdalen katsomiseen, on kyllä toiveuni ja korkki aukeaa ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juo? Ja miten kauan on juonut, mitä tekee silloin, kun on humalassa ja juo, miten selittelee asiaa jälkeenpäin. Onko kuitenkin töissä käynyt jne. Syy juomiseen pitää selvittää saadakseen siihen mitään tolkkua, ja tajuajan pitää olla toki itse se alkoholisti, muuten pitää puolisoa vain turhana motkottajana. Tsemppiä teille. Täällä on nykyään raitis mies kanssani, aikoinaan joi joka ilta vuosia, ja suhde oli myös katkolla kahdesti (asuimme jopa eri osoitteissa vuosia), ennenkuin kuin uskoi ja haki ammattiapua.
Lapsuudent traumat, persoonallisuushäiriöt, masennus yms... Ei suostu hakea apua
Tutkimusten mukaan psykoaktiivisten sienien käyttö auttaa alkoholismiin terapiasessioiden kanssa. Vie miehesi Alankomaihin tuohon sienihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudent traumat, persoonallisuushäiriöt, masennus yms... Ei suostu hakea apua
Ei ole vielä tarpeeksi pohjalla. Voi olla, että kun on loppuluisu päällä, mieli muuttuu. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ilmankos se ryyppää, jos olet vuosia pihdannut ja olette pitkässä suhteessa. Miksi olette edes yhdessä, jos ei vaakamambo maita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne normaalit ruokajuomat kuuluvat tavallisesti normaalille aterialle.
Maito, piimä, kotikalja. Hyvää viiniä ei viitsi ruokajuomana tuhlata, siitä nautiskelee mielummin erikseen tai vaikka juustojen kanssa.
Kiltti mies kirjoitti:
Jätä se ota joku kiltti ja kunnollinen raittiimpi mies.
Mutta jos pihtaa sillekin, niin voi olla, että mies lähtee tai rupeaa juomaan.
Ei kannata ryhtyä tuurijuopon puolisoksi.
Huh miten ilkeitä muka hauskoja kommentteja ja syytöksiä tässä ketjussa (vaikka olisi trollialoitus, selvästi huomaa, että osalla kirjoittajista on omassa elämässään ongelmaa ja pahaa oloa, mitä purkaa sitten täällä yrittämällä tehdä vakavasta asiasta muka hauskaa).
Et voi saada häntä lopettamaan. Meillä yritettiin on/off 20 vuotta. Nyt on ex ja voin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ilmankos se ryyppää, jos olet vuosia pihdannut ja olette pitkässä suhteessa. Miksi olette edes yhdessä, jos ei vaakamambo maita?
En ollut minä... T. oikea ap
Kukaan toinen ihminen ei voi saada päihdeongelmaista lopettamaan. Se lähtee hänestä itsestään, jos lähtee.
Kerrot, että miehelläsi on vielä persoonallisuushäiriöitäkin. Ei kuulosta hyvältä, vaan vaaralliselta. Oman elämän ei kannata antaa mennä pilalle miehen takia. Minä lähtisin tuosta suhteesta, ihan jo turvallisuussyistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan toinen ihminen ei voi saada päihdeongelmaista lopettamaan. Se lähtee hänestä itsestään, jos lähtee.
Kerrot, että miehelläsi on vielä persoonallisuushäiriöitäkin. Ei kuulosta hyvältä, vaan vaaralliselta. Oman elämän ei kannata antaa mennä pilalle miehen takia. Minä lähtisin tuosta suhteesta, ihan jo turvallisuussyistäkin.
Meidän suhdde on muuten ihan ok.
...Ja mene itse Al-Anoniin https://www.al-anon.fi/