Miten saa miehen lopettamaan juominen??
On vasta 31 vuotias ja pilaa terveytensä juomisella. Olen sanonut monesti että lopeta
Kommentit (119)
Et mitenkään, hänen täytyy haluta sitä itse että menee hoitoon. Jos hän haluas tuhota itse elämänsä niin tuhotkoot. Sitä ei ole kenenkään pakko katsella ja pilata sen vuoksi oma elämänsä.
Ethän ainakaan lapsia tuohon kuvioon synnytä.
Mulla kokemusta kahdesta tällaisesta miehestä ja vastaus on, sinä et voi muuttaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kyllä vastauksen. Ellet eroa, niin lopeta ainakin mahdollistaminen.
Mistä päättelet että ap mahdollistaisi juomista? Tuo on kumma ennakkoluulo.
Sitä joko katselee, tai sitten ei.
Kyllä minä yhden varman keinon tiedän. Mutta sen vuoksi joutuisit lusimaan vuosikausia, joten en suosittele tappoa.
Sehän selvä, että miehen juominen on aina naisen syy, kuten tässä ketjussa vakuutetaan. Sinä elät paljon parempaa ja mukavampaa elämää, kun annat tuon miehen juoda sinun vuoksesi siksi, kun sinä et enää ole hänen kanssaan. Muuten hän juo siksi, kun sinä olet niin ikävä akka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kokemusta kahdesta tällaisesta miehestä ja vastaus on, sinä et voi muuttaa heitä.
Niin minullakin. Toinen juo siksi, kun ei ole akkaa vaan se aikoinaan lähti ja toinen siksi, kun on akka. Ja se akka on kummallakin sama, eli minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reidet kiinni, jos ei juominen lopu.
Ne oli kiinni jo vuosia ennen kuin juominen alkoi.
Ap
Hyvä. Äläkä anna enää ikinä.
Ap. Ala huolehtia itsestäsi ja omista asioistasi. Sinä et voi raitistaa ketään.
Edes yhteiset lapset, joita ex väittää rakastavansa eniten maailmassa ja olevansa minuakin parempi vanhempi lapsillemme, ei saa häntä lopettamaan juomista.
Hän jopa oli humalassa menossa hakemaan lapsia koulusta ja kehtas vielä lasten ja nuorten talolle mennä räyhäämään humalassa. Sekään ei saanut häntä ymmärtämään ja lopettamaan juomista, ei edes myöntämään, että jotain on vähän pielessä hänen elämässään.
Eli edelleen jatkaa, mutta lapset eivät toistaiseksi ole hänen luonaa ollut.
Todennäköisintä on, että juominen vain lisääntyy vuosi vuodelta kun riippuvuus pahenee ja pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Eroa
No sitten se vasta juokin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reidet kiinni, jos ei juominen lopu.
Ne oli kiinni jo vuosia ennen kuin juominen alkoi.
Ap
No nyt selvisi, miksi se juominen alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Turhaan edes yrität.
Juopon itsensä täytyy päätös tehdä omasta halustaan.
Miehellä on selvästikin asioilla tietty tärkeysjärjestys ja siinä sinä ja mahdollinen perhe ei ole etusijalla siitå huolimatta vaikka sellainen olettekin.
Kannattaako tyytyä tuollaiseen suhteeseen jossa kumpikaan ei oikeastaan enää ole tyytyväinen suhteen tilaan.
Päästä miehesi sen rakkaimman harrastuksensa pariin ja anna rauhassa harrastaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla kovin paljon kokemusta alkoholisteista. Parisuhteissa mahdollistaminen on sitä, että ei vaadi toiselta osapuolelta paljonkaan vaan pikemminkin peittelee juomista.
Sitähän emme oikeasti tiedä, onko ap antanut alkkiksen hukkua viinaan vain onko mahdollistanut sitä omalla toiminnallaan. Aloitus kyllä viittaa siihen suuntaan, että on vain puhutellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla kovin paljon kokemusta alkoholisteista. Parisuhteissa mahdollistaminen on sitä, että ei vaadi toiselta osapuolelta paljonkaan vaan pikemminkin peittelee juomista.
Sitähän emme oikeasti tiedä, onko ap antanut alkkiksen hukkua viinaan vain onko mahdollistanut sitä omalla toiminnallaan. Aloitus kyllä viittaa siihen suuntaan, että on vain puhutellut.
En ole tuo jolle vastasit, mutta kokemusta tuollaisesta "mahdollistamisesta" sen verran, että tilanteelle ei kumppani tai puoliso voi mitään.
Yritin estää ja hankaloittaa juomista kaikin mahdollisin keinoin, mutta sille ei mitään mahda ellei itse juoja näe tekemisessään minkäänlaista ongelmaa. Ei ole mitään keinoja estää. Ainoa mahdollisuus päästä eroon ongelmasta on erota. Tällöin juova osapuoli ehkä havahtuu tilanteeseen tai sitten vai jatkaa ja lisää juomistaan. Oma valinta tuokin.
Monesti raitistuminen vaatii sen, että on aivan pohjalla, joten pitää vaan juoda enemmän. Sieltä se pohja löytyy jos on löytyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa
No sitten se vasta juokin!
Mutta se ei ole enää aloittajan ongelma.