Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa miehen lopettamaan juominen??

Vierailija
25.01.2023 |

On vasta 31 vuotias ja pilaa terveytensä juomisella. Olen sanonut monesti että lopeta

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et millään. Alkoholi/päihteet voittavat aina. Itse en jaksanut ladella ukaaseja ja kouluttaa aikuista ihmistä. Hän teki omat valintansa ja minä omani. Jos olisi edes myöntänyt olevansa alkoholisti ja tarvitsevansa apua, niin olisin ehkä jäänyt, mutta perusteli alkoholin välttämättömyyttä ihmisaivoille mitä mielikuvituksellisimmilla tutkimuksilla, joten muutosta ei ollut luvassa.

Tämä on ihmeellistä, miten ne keksii mitä ihmeellisimpiä lapsellisia tekosyitä, joilla oikeuttaa jatkuva juominen, kuten että sitä oikein suositellaan juomaan päivittäin se 7 annosta 🤦

Ja eihän se mitään ongelmia aiheuta, pitäähän sitä saada rentoutua jne, nyt on kaverin nimipäivät niin pakkohan se on seurana ottaa.

Miten sun juoppo pärjäsi eron jälkeen sit?

Vierailija
82/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Halu lopettaa juominen lähtee alkoholista itsestään. Siihen ei auta nalkuttaminen, uhkailu tms.

-alkoholisti-

No mikä sulla auttais?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro näkemiin ???

Vierailija
84/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakirroosi on vittumainen sairaus. Siihen loppuu juominen tai elämä. 

Vierailija
85/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain naputtamalla ja kontrolloimalla sen vähenemään merkittävästi. Mies lakkasi käymästä kotona ollessaan ulkona, koska siitä tuli aina riitaa. Sokka irtosi sitten aina työmatkoilla (tervettä..) Aloin myös itse tissuttelemaan mukana, joka harmittaa vieläkin kun lapsikin oli pieni.

Erottiin hyvissä väleissä, mutta myöhemmin olen saanut kuulla jatkuvia avautumisia siitä kuinka olen hirveä ihminen joka kontrolloi ja riitelee.

Eli ei maksa vaivaa alkaa taistelemaan sitä rakkainta harrastusta vastaan. Kiitosta et tule saamaan, ellei itse oivalla omine aikoineen kiristää hieman sitä korkkia.

Vierailija
86/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomiseen ei yleensä ole kuin 2 syytä, stressaava avioliitto tai stressaava työ.

Jännästi se juominen vain jatkuu vaikka puoliso häipyy ja työ menee alta.

Vierailija
87/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakirroosi on vittumainen sairaus. Siihen loppuu juominen tai elämä. 

Sitä saa mitä tilaa. Monen viinaanmenevän on otettava pohjakosketus tavalla tai toisella ennenkuin mikään muuttuu. Jos muuttuu.

Ja osa heistä ei saa uutta mahdollisuutta.

Vierailija
88/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä tasa-arvoa suomessa kun naiset yrittävät hallita kaikkea miehen elämässä ja siittä pienestä nautinnostakin pitäisi luopua kun nainen niin haluaa. Kai nyt kuitenkin itselle sallit viinin tai siiderin lipittämisen?

Vierailija
89/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomista et saa mitenkään loppumaan ellei henkilö itse sitä halua. Tee päätös mitä haluat elämältäsi eli jos vaihtoehtona on ero tai seuraat kun toinen juo itsensä hautaan niin mieti miten itse pääset vähemmällä surulla.

Vierailija
90/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain naputtamalla ja kontrolloimalla sen vähenemään merkittävästi. Mies lakkasi käymästä kotona ollessaan ulkona, koska siitä tuli aina riitaa. Sokka irtosi sitten aina työmatkoilla (tervettä..) Aloin myös itse tissuttelemaan mukana, joka harmittaa vieläkin kun lapsikin oli pieni.

Erottiin hyvissä väleissä, mutta myöhemmin olen saanut kuulla jatkuvia avautumisia siitä kuinka olen hirveä ihminen joka kontrolloi ja riitelee.

Eli ei maksa vaivaa alkaa taistelemaan sitä rakkainta harrastusta vastaan. Kiitosta et tule saamaan, ellei itse oivalla omine aikoineen kiristää hieman sitä korkkia.

Kun itsekin sanoit että kontrolloit ja nalkuttaa niin miksi loukkaannuit jos mies sanoo saman että sinä kontrolloit ja nalkuttaa?

Ja ihan uteliaisuutta hyväksyisitkö omalle kohdalle että joku kontrolloi ja nalkuttaa niin kauan että sinä teet niin kuin muut haluaa vai onko tämä mielestäsi yksi niistä lukemattomista kirjottamattomista säännöistä mitkä koskee vain miehiä mutta ei naisia?

Vierailija
91/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itsekin sanoit että kontrolloit ja nalkuttaa niin miksi loukkaannuit jos mies sanoo saman että sinä kontrolloit ja nalkuttaa?

Ja ihan uteliaisuutta hyväksyisitkö omalle kohdalle että joku kontrolloi ja nalkuttaa niin kauan että sinä teet niin kuin muut haluaa vai onko tämä mielestäsi yksi niistä lukemattomista kirjottamattomista säännöistä mitkä koskee vain miehiä mutta ei naisia?

Osoittanet kirjoituksestani kohdan jossa kerron loukkaantuneeni.

Hyväksyisin kyllä sen jos kumppani pyrkisi rajoittamaan jotain terveyttäni ja ihmissuhteitani haittaavaa huonoa tapaani. Itse asiassa nyt kun tulit kysyneeksi; nykyinen puolisoni ei pidä tupakoinnistani. Hänen ei ole tarvinnut naputtaa asiasta, hän on sanonut, että tupakka tai kaksi la iltana ei häntä haittaa, mutta jos siitä lisääntyy on meillä ongelma. Olen pitänyt omalta puoleltani huolen, ettei asiasta tule ongelmaa. Sitä kutsutaan sen toisen ihmisen toiveiden huomioon ottamiseksi.

Jos kumppanille maistuu ja hänen perhettään katsoen on selvää, että tapa kulkee jo useammassa sukupolvessa, on asenne niin syvällä, että turha vaivautua korjaamaan tilannetta.

Vierailija
92/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä tasa-arvoa suomessa kun naiset yrittävät hallita kaikkea miehen elämässä ja siittä pienestä nautinnostakin pitäisi luopua kun nainen niin haluaa. Kai nyt kuitenkin itselle sallit viinin tai siiderin lipittämisen?

Kuinka niin kaikkea?

Vierailija
93/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuon kirjoittaja mutta myös seurustellut alkoholistien kanssa.

Kyllä, ainakin itse suhteessa toivon sitä, että jos teen jotain, josta toinen pahoittaa mielensä ja josta on haittaa, niin mulle kerrottaisiin suoraan niin voisin koittaa muuttaa käytöstäni.

Ja jos muutun suhteessa jotenkin olennaisesti, niin siitäkin saa sanoa.

Aika usein alkoholistit pystyy pitämään sitä juomistaan suhteen alussa piilossa toiselta ja se tulee yllätyksenä jossain vaiheessa suhdetta.

Jos ei itse ole deeku, niin ei sitä tietenkään valittaisi juoppoa rinnalle.

Vierailija
94/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua lopettaa juomistaan onko naisella oikeus vaatia sitä? Kuinka moni teistä olisi valmis luopumaan karkin syönnistä jos mies vaatisi ja uhkailisi erolla jos et tottele?

Ensin voi tehdä testin ovatko ne saman arvoisia eli mies juo alkoholia kesken työpäivän esimiehen nähden ja nainen syö karkkia samaan tapaan.

Vierailija
95/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotko siis, että tasa-arvo meinaa oikeutta juoda muista välittämättä?

Just just. Sun suhteet on varmaan ollut upeita.

Vierailija
96/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sitä aina jaksaa olla selvinpäin?

Vierailija
97/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista kun itse ei tule juotua edes kaljaa kun on keliakia eikä liiemmin viinojakaan synttäreillä toki konjamiini kahvin kera maistuu

Vierailija
98/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erikoista kun itse ei tule juotua edes kaljaa kun on keliakia eikä liiemmin viinojakaan synttäreillä toki konjamiini kahvin kera maistuu

Gluteenitonta kaljaa saa nykyään kaupasta.

Vierailija
99/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlain ku naisen laihtumaan.

Vierailija
100/119 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnesota-hoitoa suosittelen. On kallis mutta tehokas. Ja koska tähän tulee todennäköisesti sellaisia kommentteja, että hoito toimii vain jos potilas on itse hyvin motivoitunut hoidon aloittaessaan, niin voin kertoa, ettei pidä paikkaansa. Pakotin puolisoni hoitoon eron uhalla. Hän on ollut raittiina nyt 3 vuotta.

Ykskin vaimo pakotti tai suostutteli miehensä sinne. Ei mitään apua koska mies tahtoi juoda.