Miten saa miehen lopettamaan juominen??
On vasta 31 vuotias ja pilaa terveytensä juomisella. Olen sanonut monesti että lopeta
Kommentit (119)
Suurin osa ihmisistä kaipaa (seksuaalista) kumppania, ja vasta siinä parisuhteessa sitten nousevat esiin kaikki lapsuuden traumat ja estot myös niillä, jotka eivät henkisesti ole koskaan olleet tarpeeksi ehyitä parisuhteeseen, ikä plus 30-v. tai plusmiinuspäälle. Epäsosiaalisuuteen ja ahdistukseen voi herkkä hakea oman käden apua esim. juuri alkoholista, joka ei ole laiton huume. Ja helpolla sitten se alko tuo helpotusta sosiaalisiin suhteisiin (esim. somessa vain alkoholin voimalla), yhteiset illanistujaiset myös alkoholin vaikutuksen alla. Vasta kun muutto yhteen tulee eteen, alkavat ongelmat näkyä. Onko sitten väärin, että lapsuuden traumat ja masennus näkyvät kumppanille vasta silloin? Ei, mutta tässä vaiheessa pitää sen traumaattisen kumppanin myös tajuta hakea ammattiapua ja yrittää selittää kumppanilleen myös ongelmansa niin kuin se on, valehtelematta ja osata kohdata ongelma kuten se on pakko kohdata silloin, jos haluaa eheän parisuhteen.
Ei mitenkään.
Juominen on oma päätös ja siihen on jokaisella oikeus, vaikka se ei ole aina moraalisesti tai eettisesti oikein. Juomisen lieveilmiöt ja muut seuraukset ovat toinen asia ja niillä on usein vakaviakin seurauksia. Jos se ei ole mukavaa katseltavaa, niin sitä ei tarvitse katsella. Jos asuu yhdessä, niin voi joutua muuttamaan. Jokainen päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Reidet kiinni, jos ei juominen lopu.
Ei saa käyttää pelkkää keppiä koulutukseen, musta myös porkkana. Kun on selvinpäin niissä tilanteissa joissa yleensä ryyppää, niin sitten reidet auki. Selvinpäin seksi muutenkin parasta.
Kukaan muu ei voi saada juomista lopettamaan kuin juoja itse eli se alkoholisti kumppanisi. Minä olen jättänyt juopon miehen. Olen päättäväinen nainen ja eks mieheni joi arkisin joten sanoin että en katsele sellaista . Asiallinen juominen sopii juhlapäivinä kunhan juo maltillisesti. Eks alkoi juomaan arkisin joten sanoin vaan heippä jätän sinut.
Minulla on nyt uusi mies ollut pitempään eikä se juo arkisin eikä usein edes viikonloppuisin kuin ehkä muutaman sauna oluen.
Ap, älä tee lasta tuohon suhteeseen!
Jos et omasta kärsimyksestäsi välitä niin ajattele edes lapsen parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli kiinni jo vuosia ennen kuin juominen alkoi.
Ap
No niin, provohan tämä...
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on siis 31. Riippuen geeneistä ja siitä, paljonko juo päivittäin, kroppa voi kestää vielä noin 20 vuotta. Siihen mennessä joko kuolee tai tulee niin kipeäksi, ettei enää voi juoda.
Itsesi kannalta ap, ota hatkat ja etsi parempi mies. Mikään, mitä sinä teet, ei auta.
Kaverin isä kuoli 74- vuotiaana kotonaan krapulaan.
Hän oli juoppo jo kolmikymppisenä.
Nuoresta asti joi viikonloput, välillä oli pidempiä putkia, jolloin sai harhoja, viinapirujen kanssa tappeli.
Oli perhettään kohtaan täysi tyranni.
Eli voi se menmä koko elämäkin rapajuopon kanssa.
Se pitää saada itse haluamaan sitä. Ei välttämättä onnistu.
Pakottamana, motivoitumaan.
Juoko sen kaverit? Vai yksinkö juo?
Mikä saa miehen lopettamaan juomisen? Kullan himo? Valta? Vai onko hän vain syntynyt sydän täynnä raittiutta?
Tämä on vaikea ja raskas asia ja on törkeää, että tulet tekemään tänne tuollaisen provoaloituksen. Jos sinulla oikeasti olisi alkoholistimies, niin tietäisit, että sinulla ei ole keinoja hänen juomisensa lopettamiseksi. Jos sinulla oikeasti olisi alkoholistimies, niin tämä palsta olisi varmaan viimeinen paikka josta tulisit kysymään neuvoa
Kerro hälle että joko sulkee korkin tai sinä häivyt , valinnan paikka .
Et mitenkään. Ainoastaan jos/kun mies itse päättää lopettaa juomisen, se voi tapahtua. En kyllä itse jäisi sitä päivää odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli kiinni jo vuosia ennen kuin juominen alkoi.
Ap
Taidan arvata syyn juomiseen.
Päihdehuoltolain mukaan olette oikeutettuja ilmaiseen hoitoon. Luvun 1 pykälän 7 mukaan myös päihdesairaan läheiset saavat psykososiaalista tukea aiheeseen. Päihdeongelmaisen tulee itse hakeutua hoitoon, sinä läheisenä voit mennä ilman päihdesairaan lupaa keskustelemaan asioista.
Sano että alkaa polttamaan pilveä. Se on vähemmän haitallista eikä aiheuta agressioita.
Terveisin: ilman alkoholia 5 vuotta
Teette vedon.
Sinä olet vuoden syömättä sokeria ja sokeripitoisia tuotteita jos mies on juomatta viinaa.
Katsotte kumpi retkahtaa ensin.
Molemmat on yhtä epäterveellisiä.
Itse lopetin kuudennen haimatulehduksen jälkeen
kun lääkäri sanoi:
-Jos ensikerralla selviät hengissä sairaalaan niin ainakin
menetät munuaissiirrännäisesi ja vietät loppuvuotesi
dialyysissä kaikkien rajoitusten kanssa.
Lisäksi haimastasi on niin suuri osa "kuollut" että
olet saanut diabeteksen.
Se oli kyllä erikoinen tutkimus jossa alkoholisteille annettiin psilosybiiniä sisältäviä sieniä, siis ns. taikasieniä. Jo yhden tripin jälkeen moni jätti viinan täysin ja iso osa vähensi alkoholin käyttöä. Oieastaan toivoisin että tutkimus saisi pian muita tutkimuksia tukemaan sen tuloksia, muuten koko homma on kuin yksi pieru Saharassa tai yksittäinen tuskan parkaisu metsässä, voi olla vääristelty tulos ym.
Sellainen joka aloittaa juomisen, ei sitä lopeta, ellei kyse ole jostain äärimmäisestä poikkeuksesta ja tämä ei kyllä millään jäkätyksellä tai mäkätyksellä tapahtu, se vain pahentaa asiaa.
Tyyppi on siis 31. Riippuen geeneistä ja siitä, paljonko juo päivittäin, kroppa voi kestää vielä noin 20 vuotta. Siihen mennessä joko kuolee tai tulee niin kipeäksi, ettei enää voi juoda.
Itsesi kannalta ap, ota hatkat ja etsi parempi mies. Mikään, mitä sinä teet, ei auta.