Joudun tekemään abortin aivan yksin, pelottaa ja ahdistaa
Sain juuri tietää että olen raskaana, ja varasin ajan lääkärille jotta pääsen keskeytykseen. Pelottaa silti ihan tajuttomasti ja tuntuu ettei lääkäriaika voi tulla tarpeeksi pian.
Mies on jenkeissä vaihto-opiskelijana tällä hetkellä eikä pääse tuekseni ja vanhemmatkin asuu kaukana.
Kommentit (713)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkio/sikiö on naisen keho loinen. Ei elä ilman. Joten päätös on naisen omasta kehostaan. Kaikki muu on saivartelua.
Tällä perustelulla vielä 9kk sikiönkin voisi abortoida.
Normaali 9 kk ikäinen sikiö, eli täysaikainen, pärjää kyllä ihan hyvin toisen ihmisen kehon ulkopuolella, eikä ole riippuvainen toisen kehon sisällä olemisesta.
Mainitsin vain tuon 9kk, koska se oli sopivan kärjistävä. Ymmärsit kyllä kuitenkin täydellisesti, että sama argumentti pätee vaikka 5kk sikiöön.
Höpöhöpö.
Alkio tai sikiö on elinkelvoton silloin, kun se ei pärjää toisen ihmisen kehon ulkopuolella ilman tätä toisen kehon sisällä olemista. Silloin myös abortti on ok.
Eivät ne ole elinkelvottomia, vaan eläviä. Ei niiden siinä vaiheessa ole tarkoituskaan elää kohdun ulkopuolella vaan kasvaa ja kehittyä rauhassa.
Jos ei kykene elämään toisen ihmisen kehon ulkopuolella, on elinkelvoton.
Miten niin? Jos pystyy elämään niin silloinhan on elinkelpoinen. Syntymättömän lapsen on tarkoituskin olla kohdussa joten ei ole mitään syytä miksi sen pitäisi elää kohdun ulkopuolella. Sen aika on vasta synnytyksen jälkeen.
Alkio ei elä, paitsi abortinvastustajien unissa ja mielikuvissa.
Jos alkio eläisi, se pysyisi elossa myös kohdun ulkopuolella.
Hei! Miten sitten jos olet ollut vaikeassa onnettomuudessa ja olet koomassa/tajuton ja tarvitset hengityskonetta. Silloin et pysyisi hengissä omin avuin. Pitäisikö sinut jättää oman onnesi nojaan kuolemaan, kun et pärjää itse?
Monet näinkin vakavasti loukkaantuneet ovat selviytyneet, hoidon ansiosta.
Milloin onnettomuudessa loukkaantuneet tungetaan toisen ihmisen kehon sisään toipumaan?
Oli kyse toisen ihmisen kehossa olemisesta, ei hengityskoneeseen varassa olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kanssa aivan yksin ja pelotti. Mutta toimenpide oli aivan yksinkertainen ja kyllä siitä selviää. Lääkkeellinen keskeytys siis kyseessä.
Paitsi lapsi ei selviä. Sellaisen "pikkujutun" unohdit.
En ole ap, mutta mä annoin lapseni adoptioon, en abortoinut. Hän on nyt aikuinen ja vihaa minua. Ei voi sietää sitä, että uuden suhteen velipuolella on ydinperhe eli äiti ja isä.
Mitä mieltä olette asiasta te jotka vastustatte abortteja ja kannatatte adoptiota? Teinkö oikein?
Teit oikein! Et riistänyt elämän lapseltasi. Toivotaan että lapsesi tilanne rauhoittuu. Voi myös olla vaihe joka kuuluu hänen ikäänsä ( mikä se ikä sitten onkaan).
Kaikkea hyvää Sinulle elämääsi.
Rukoilen Sinun ja lapsesi puolesta!Hän on jo kolmekymppinen eikä tilanne ole parempaa suuntaan muuttunut.
Olen pahoillani tästä. Sinä teit kuiteinkin oikean ratkaisun, älä syytä itseäsi siitä. Vaikuttaa siltä että lapsellasi olisi mielenterveysongelma, joka ei riipu siitä että hänet on adoptoitu aikoinaan.
Kuten kirjoitin jo niin rukoilen puolestanne. Voimia!💟
Tein kyllä täysin väärän ratkaisun.
Kannattaa netistä katsoa miltä minkäkin ikäinen alkio ja sikiö näyttävät eikä uskoa puheita "solumöykyistä".
Ihan vaikka Kaksplussan sivuilta löytyy hyvää ja kiihkotonta tietoa. https://kaksplus.fi/raskaus/raskaus-viikko-viikolta/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkio/sikiö on naisen keho loinen. Ei elä ilman. Joten päätös on naisen omasta kehostaan. Kaikki muu on saivartelua.
Normaali 9 kk ikäinen sikiö, eli täysaikainen, pärjää kyllä ihan hyvin toisen ihmisen kehon ulkopuolella, eikä ole riippuvainen toisen kehon sisällä olemisesta.
Mainitsin vain tuon 9kk, koska se oli sopivan kärjistävä. Ymmärsit kyllä kuitenkin täydellisesti, että sama argumentti pätee vaikka 5kk sikiöön.
Höpöhöpö.
Alkio tai sikiö on elinkelvoton silloin, kun se ei pärjää toisen ihmisen kehon ulkopuolella ilman tätä toisen kehon sisällä olemista. Silloin myös abortti on ok.
Eivät ne ole elinkelvottomia, vaan eläviä. Ei niiden siinä vaiheessa ole tarkoituskaan elää kohdun ulkopuolella vaan kasvaa ja kehittyä rauhassa.
Miten niin? Jos pystyy elämään niin silloinhan on elinkelpoinen. Syntymättömän lapsen on tarkoituskin olla kohdussa joten ei ole mitään syytä miksi sen pitäisi elää kohdun ulkopuolella. Sen aika on vasta synnytyksen jälkeen.
Hei! Miten sitten jos olet ollut vaikeassa onnettomuudessa ja olet koomassa/tajuton ja tarvitset hengityskonetta. Silloin et pysyisi hengissä omin avuin. Pitäisikö sinut jättää oman onnesi nojaan kuolemaan, kun et pärjää itse?
Monet näinkin vakavasti loukkaantuneet ovat selviytyneet, hoidon ansiosta.
Rinnastat naisen kehon (äidin) hengityskoneeseen? Jo on hullua.. Kenenkään ELÄVÄN IHMISEN ei pidä toimia kenenkään "hengityskoneena", jos ei halua. Jokaisella naisella on oikeus tehdä abortti niin halutessaan.
Tulisin mielelläni sinun mukaasi mutta tuskin asutaan samalla paikkakunnalla ja toki voisi olla outoa ottaa mukaan täysin tuntematon random av palstalainen. Olisipa näitä varten joku tukipalvelu mistä voisi pyytää jonkun mukaansa. Koska tietty tämmöiset jännittää. Valtavasti tsemppiä ja voimia <3
Hedelmöittynyt munasolu on ihmiselämän ensimmäinen kehitysvaihe. Kaikki ihmiselämän vaiheet ovat yhtä tärkeitä, ja tarvitsevat kaiken suojelun.
T. Pro Life
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat abortin? Sinullahan on asiat lapsen saamisen kannalta hyvin.
Koska en ole varma haluanko lasta ollenkaan, nyt tai myöhemmin. Ja tiedän kyllä että myöhemmin ei ehkä enää onnistu.
-Ap
No mutta nythän olet raskaana, eli tavallaan teit valinnan tietämättäsi.
Älä tapa, ainakaan puolustuskyvytöntä. Älä tee sitä. Kyse on ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tehokas kipulääkitys /kouristuslääkitys pitäisi saada sen aikana jo aluksi, ei jälkikäteen. Suomessa ilmeisesti saa liian myöhään jotkut, kun kipu ehtii tulla.
Eihän Suomessa muuta kuin käsketään ottaa Buranaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Monet näinkin vakavasti loukkaantuneet ovat selviytyneet, hoidon ansiosta.Rinnastat naisen kehon (äidin) hengityskoneeseen? Jo on hullua.. Kenenkään ELÄVÄN IHMISEN ei pidä toimia kenenkään "hengityskoneena", jos ei halua. Jokaisella naisella on oikeus tehdä abortti niin halutessaan.
Seksin harrastaminen on vapaaehtoista. Siitä voi aina seurata raskaus, hedelmäisessä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajat valmiita tuputtamaan näitä sanojaan myös raiskatulle 10-vuotiaalle, joka on raskaana?
Ap ei ole raiskattu 10-vuotias. Tee oma ketju öyhötyksellesi.
Vierailija kirjoitti:
Alkio ei ole vauva, vaikka se abortinvastustajia miten harmittaa.
Tuossa on kuva millainen alkio on 21 päivän ikäisena, raajat ja kaikki jo.
Mä tein lääkkeillä keskeytyksen ja ihan yksin olin kotona. Vuotoa oli vähän normaalia enemmän ja vatsaa kipristeli, mutta seuraavana päivänä oli jo ihan normaaliolo. Ei mulle kukaan lääkäri tai hoitaja sanonut, että pitäisi olla mukana joku vahtimassa.
Ei kaduta yhtään. Tästä on aikaa 15 vuotta, olin juuri täyttänyt 40v.
Siis tehän olette jo opintojen loppusuoralla jos tapasitte fuksivuonna ja olette olleet 4 vuotta yhdessä. Ettekä ole "liian nuoria", tehän olette vähintään jotain 23?
Ajattelet joka päivä tuosta lähtein syntymätöntä jos teet sen. Älä tee, anna hänen nähdä tämä maailma ja kasvaa, siitä on iloa myös sinulle .
Älä murhaa lastasi. Abortti on murha
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajat valmiita tuputtamaan näitä sanojaan myös raiskatulle 10-vuotiaalle, joka on raskaana?
Kuvailemasi ääriesimerkki - joka olisi oikeasti vaikea tilanne - ei sovi suunnilleen 99,999... prosenttiin aborttitapauksista, vaan kohdussa kasvavia vauvoja kuolee aikuisten mukavuudenhalun jne. vuoksi.
Koska en ole varma haluanko lasta ollenkaan, nyt tai myöhemmin. Ja tiedän kyllä että myöhemmin ei ehkä enää onnistu.
-Ap