Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun tekemään abortin aivan yksin, pelottaa ja ahdistaa

Vierailija
25.01.2023 |

Sain juuri tietää että olen raskaana, ja varasin ajan lääkärille jotta pääsen keskeytykseen. Pelottaa silti ihan tajuttomasti ja tuntuu ettei lääkäriaika voi tulla tarpeeksi pian.

Mies on jenkeissä vaihto-opiskelijana tällä hetkellä eikä pääse tuekseni ja vanhemmatkin asuu kaukana.

Kommentit (713)

Vierailija
621/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkisupistuksia voi tulla mutta eivät millään tasolla vastaa ns oikeita supistuksia. Pillereillä tehtävä on aikas helppo kokemus oikeaan synnytykseen verrattuna. Kaksi kertaa meni mulla kesken ja jouduttiin abortoimaan. Olen sitä mieltä ettei näitä kahta olisi potänyt syntyäkään, luonto abortoi. Kolme lasta sain näiden kahden jälkeen. Eihän se ole mukavaa, mutta pitää ajatella myös sen tulevan lapsen parasta. Joskus abortti on paras vaihtoehto.

Puhu vaan omasta puolestasi ja ole onnellinen että sinulla ei ollut kovia kipuja.

Minulla oli kyllä tosi kivuliaat jälkisupistukset. Ihan voisin verrata synnytykseen. Alkoivat seuraavana päivänä abortin jälkeen ja kesti yli kuusi tuntia. Sen jälkeen oli vuotoa pari-kolme viikkoa. Olin silloin jo kotona ja mies soitti sairaalaan, en olisi itse pystynyt, mutta ne sanoi että särkylääkettä vaan niin kyllä ne menee ohi. En muista että olisi koskaan ollut mitään niin hirveitä kipuja kuin ne. Ja on täällä joku muukin kertonut että on ollut kivuliaat, kuin synnytyssupistukset. Se kai riippuu siitä, jäikö kohtuun jotain poistuvaa materiaalia vai tuliko kaikki kerralla pois. 

Vierailija
622/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä !

Saat tukea ja apua kyllä ,lapsi kasvaa koko ajan ja pärjää paremmin itsekseen, vauvavaihe on pieni aika vain

Se on pieni ihminen, armahda häntä !

No jos se pärjää itsekseen, eiköhän sen voi sitten ottaa ulos pärjäilemään.

Sovelletaanko sama käytäntö sinulle jos joudut onnettomuuten ja tarvitset hengityskonetta. Jätetään sinut oman onnesi nojaan jos et pysty hengittämään omin avuin= pärjäilemään!?

Toimiiko se hengityskone niin, että selviän elossa vain olemalla toisen ihmisen elintoimintojen varassa? Jos ei, niin vertauksesi ei toimi.

Kyllä, jos sähkökatko tulee, niin siihen tarvitaan ihminen ambuttamaan sinua.

Esimerkkisi mukaan toimitaan vain jossain Ambomaan maaseudulla telttasairaalassa. Sairaaloissa on ihan varageneraattorit, jos et tiennyt.

Olen työskennellyt sairaalassa pitkäänkin. Varageneraattorit on teholla ja ensiavussa. Ei joka paikassa. Ongelmana on usein se, että ne eivät käynnisty silloin, kun sähkökatko tulee, tai käynnistyvät viiveellä. Meiltä esim. sairaalan laboratoriosta asti  hälytettiin ambuttamaan hengityskoneessa olevia sähkökatkon tullessa, ja laboratoriohoitajillahan ei yleensä ole minkäänlaista kokemusta ko. asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yksin 20v. kun päätin etten synnytä lasta. Sairaalassa nukutuksessa. Ei jäänyt traumoja enkä kadu. Oma päätös. Oma elämäni. Kaikki meni hyvin.

Mutta eihän se ole sun oma elämä vaan sen vauvan elämä.

Vierailija
624/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Mihin siinä muita tarvitset ?

Loogisesti ajateltuna en tarvikaan. Tiedän että abortit on turvallisia ja minulla ei ole mitään hätää mutta silti en onnistu karistamaan tätä ahdistusta ja olisi tarve jutella jonkun kanssa tai olla jonkun toisen seurassa.

-Ap

Tein abortin korona-aikaan ja sairaalaan ei saanut tulla muita. Hoitaja oli välillä läsnä. Kyllä se siitä.

Vierailija
625/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee.

Vierailija
626/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ja ainoa kommenttini tähän: toivon, että jokainen abortin tekijä tuntee suurta henkistä kipua teostaan. Niin vakavasta asiasta on kysymys.

Minä toivon että jokainen abortin vastustaja kokee kivuliaan kuoleman kun heiltä evätään lääketieteellinen hoito. Niin vakavasta asiasta tässä on kyse. Ja on vain oikein että nämä vastustajat saavat kokea sen mitä muille toivovat. Edes he eivät voi olla kanssani eri mieltä koska muuten korottavat itsensä muiden yläpuolelle.

Ainoa oikea vaihtoehto olisi että jokainen aborttia vastutava laitetaan automaattisesti elinluovutuslistalle. Heiltä ei kysytä, eikä välitetä vaikuttaako luovutus heidän terveyteen tai elämänlaatuun.

Yksikään abortin vastustaja ei pysty argumentoimaan tätä vastaan. He itse kokevat että heidän keho kuuluu muiden käyttöön (inselit voisivat myös ottaa koppia tästä).

Vierailija
627/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ja ainoa kommenttini tähän: toivon, että jokainen abortin tekijä tuntee suurta henkistä kipua teostaan. Niin vakavasta asiasta on kysymys.

Viis sinun toiveistasi, moni tuntee suurta helpotusta, eikä teko jää mieleen millään tavalla pyörimään loppuelämäksi.

Valitettavasti. Nykymaailma on sellainen että tuosta vaan tehdään abortteja, jotkut naiset tässäkin ketjussa tehneet lukuisia kertoa. Sinne vaan, no biggie. Sehän vaan semmonen solukasa, ei sillä ole vielä väliä.

Vierailija
628/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia.

Vierailija
629/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu tap paa oma lapsi?

Ajatella että joku näkee lapsen siteessä kuukautisten aikaan. Sillä samanlaista se on mitä keskeytyksessä tulee.

Miltähän tuntuisi olla edellisen kirjoittajan lapsi?

Ei ole sama asia! Kuukautisveri koostuu kohdun limakalvosta sekä EI hedelmöittyneestä munasolusta, joka tulee limakalvon kera ulos.

Keskeytyksessä munasolu on hedelmöittynyt!!!

Kuka alapeukuttaa faktaa? Satuttaako totuuus?

Voi kuule siksi tuli alanuolia että sinulla meni pointti ohi. Jos sinusta keskeytyksessä tulee lapsi ulos niin sitten se sun kuukautislimakalvo näyttää myös lapselta.

Se kun on fakta että samalta näyttää kuukautiset ja keskeytys.

Se että asia ehkä näyttää samalta ei poista sitä tosiasiaa että kyse ei todellakaan ole samasta asiasta!!!

Hedelmöittynyt munasolu= ihmiselämän alku, ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste. Ei ole sama asia kun hedelmöittymätön munasolu!!

Vieläkään kukaan ei ole osannut vastata mikä tämä "ihmiselämä" on kun se on myös sellaisilla rykelmillä joista ei koskaan voi tulla ihmistä.

Yhä ei poistu fakta että se mitä keskeytyksessä tulee ulos on aivan samanlaista kuin mitä kuukautisten aikana.

Oletko nukkunut bilsantunnit? kuukautisten aikana tulee ulos HEDELMÖITTÄMÄTÖN munasolu. Abortissa tulee ulos joko hedelmöitetty munasolu eli alkio tai sikiö.

en tiedä mitä tarkoitat rykelmillä joista koskaan ei voi tulla ihmistä?

Jos tarkoitat syöpäkasvainta, niin se on sun omaa "lihaa ja verta" mutta lapsi sisälläsi on erillinen oma yksilönsä, jonka geneettinen rakenne voi poiketa huomattavasti omastasi, vaikka hänellä on sinun perintötekijät. Hänellä on oma veriryhmänsä. Hän on saattanut periä esivanhemmiltasi kykyjä tai piirteitä, joita vaille sinä olet jäänyt. Sinä annoit hänelle geenit, mutta hänessä saattaa aktivoitua esi-isiesi geenejä, jotka eivät aktivoituneet sinussa.

Vastaa nyt vaan mikä se "ihmiselämä" on jos se kerta on jokaisella hedelmöittyneellä munasolulla (jokaisesta hedelmöittyneestä munasolusta ei tule ihmistä).

Ihmiselämät ovat eri mittaisia, joku kuolee syntyessään, joku elää 122-vuotiaaksi. Ihmiseksi sikiö muuttu vasta synnyttyään.

Vierailija
630/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että jokainen abortin vastustaja kokee kivuliaan kuoleman kun heiltä evätään lääketieteellinen hoito. Niin vakavasta asiasta tässä on kyse. Ja on vain oikein että nämä vastustajat saavat kokea sen mitä muille toivovat. Edes he eivät voi olla kanssani eri mieltä koska muuten korottavat itsensä muiden yläpuolelle.

Ainoa oikea vaihtoehto olisi että jokainen aborttia vastutava laitetaan automaattisesti elinluovutuslistalle. Heiltä ei kysytä, eikä välitetä vaikuttaako luovutus heidän terveyteen tai elämänlaatuun.

Yksikään abortin vastustaja ei pysty argumentoimaan tätä vastaan. He itse kokevat että heidän keho kuuluu muiden käyttöön (inselit voisivat myös ottaa koppia tästä).

Onko sama asia olla elinluovuttaja ja tappaa oma lapsi kohtuun? Okei.

Vierailija
631/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma päätös. Oma elämäni." Ai niinkö, eikö abortissa  juurikin tapeta jonkun toisen elämä, ei omaa???

Vierailija
632/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Mihin siinä muita tarvitset ?

Loogisesti ajateltuna en tarvikaan. Tiedän että abortit on turvallisia ja minulla ei ole mitään hätää mutta silti en onnistu karistamaan tätä ahdistusta ja olisi tarve jutella jonkun kanssa tai olla jonkun toisen seurassa.

-Ap

Sinä olet elänyt siten,että annoit uudelle elämälle mahdollisuuden. Kanna vastuusi ja synnytä lapsi.

Ei ole lapsen syy, miksi hänet eliminoit?

Siinä sinä tap at sisältäsi jotain elävää, mini-ihmisen. Neliviikkoinen näyttää mini ihmiseltä, sydän sykkii. Se on lisäksi sitkeä. Haluaa elää.

Oho taas yksi joka näkee menkkasiteessä ihmisen. Vieläkin, se on samanlaista tavaraa mitä sieltä tulee kun tekee raskauden keskeytyksen. Voisitteko jo lopettaa valehtelun? Miksi joku koko ajan jaksaa täällä valehdella?

Meneppä takaisin koulun penkille tai hae edes sitä yleissivistystä netin kautta. Olet aika pihalla jos luulet että menkoissa tulee hedelmöittynyt munasolu ulos.

Se mikä tulee on hedelmöittymätön munasolu ja kohdun limakalvoa!!!

Itseasiassa hedelmöittynyt munasolu tulee ulos aina silloin, kun se ei ole jostain syystä kiinnittynyt tai jos se on kiinnittynyt, mutta poistunut kohdun limakalvon mukana ulos kuukautisina. Tämä ei ole edes mitenkään harvinaista.

Tässä vaiheessa henkilö itse ei edes yleensä tiedä olevansa raskaana, koska tämä tapahtuu usein kuukautusten odotettuna ajankohtana.

Näin voi käydä, kyllä. Se on kuiteikin totaalisen eri asia kun abortti, missä ihmisten toimesta murhataan alkanutta elämää!!

Naisen kehohan siinäkin "murhaa" jo "alkanutta elämää". Naiset roviolle vain?

Niinpä. Jos pelkkä hedelmöittynyt munasolu on jo ihmiselämään verrattavissa oleva asia, aika moni nainen on sitten ihan tietämättäänkin murhaaja, kun naisen keho syystä tai toisesta valuttaa sen ihmiselämän pihalle itsestään.

Et näe eroa siinä että abortti on TAHALLINEN uuden elämän lopettaminen?

Käytännössä sama asia. Alkio kärsii tai on kärsimättä yhtä paljon.

Ateistinen näkökulma. Itse olen uskovainen kristitty, aikamoinen ero.

Minäkin olen uskovainen kristitty ja sallin kyllä abortin. Itse asiassa lääkiksen kandiopintojen aikana olen suorittanutkin sellaisen nuorelle naiselle. Silloin ei vielä käytetty lääkkeellisiä keskeytyksiä, vaan raskaudet keskeytettiin kaavinnalla. Se oli jännä tunne kaapia raskausmateriaalia pois kohdusta, ikään  kuin porkkanaa olisi kuorinut.

Miksi valehtelet? Et ole uskovainen kristitty. Voit olla kristitty "paperilla" mutta et oikeasti.

Vierailija
633/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viis sinun toiveistasi, moni tuntee suurta helpotusta, eikä teko jää mieleen millään tavalla pyörimään loppuelämäksi.

Valitettavasti. Nykymaailma on sellainen että tuosta vaan tehdään abortteja, jotkut naiset tässäkin ketjussa tehneet lukuisia kertoa. Sinne vaan, no biggie. Sehän vaan semmonen solukasa, ei sillä ole vielä väliä.

Täytyy sanoa ettei se ollut mikään no biggie. Olin todella huojentunut seuraavana päivänä kun se kaikki oli ohi.

Vierailija
634/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama asia olla elinluovuttaja ja tappaa oma lapsi kohtuun? Okei.

Sinun tehtäväsi on ylläpitää jonkun muun elämää välittämättä mitä se tekee sinun elämälle tai terveydelle. Et pysty väittämään vastaan ja olet tekopyhä jos et ole esim kantasolurekisterissä valmiina antamaan omastasi kuolevalle. Veikkaan että se tekopyhä olet ja täällä vain odotat muiden tekevän kaiken, sinun pikkukehoosi kukaan ei saa koskea ja muut saa kuolla kunhan sinun elämäsi jatkuu yhtä mukavana.

Vierailija
635/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä teologinen keskustelu luomisesta menee aiheen ohitse. Pyytäisin että siirtyisitte johonkin toiseen keskusteluun puhumaan siitä.

-Ap

Arvostan ap:n asiallista keskustelutyyliä, vaikka tämä aihe luonnollisesti aiheuttaa kuohuntaa ja kärjekkäitä kommentteja, koska joidenkin mielestä kyse on pienestä lääketieteellisestä proseduurista ja toisten mielestä elämästä ja kuolemasta. Itse kuulun uskovaisena jälkimmäisiin, joten en pysty kertomaan ap:lle, kuinka parhaiten hankkiutua eroon alkaneesta raskaudesta, vaan tuon esille oma näkökantani, että koko asetelma on väärin, jos mietitään sitä, kuinka alkanut elämä kauniisti sanottuna lopetettaisiin. 

Vierailija
636/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä !

Saat tukea ja apua kyllä ,lapsi kasvaa koko ajan ja pärjää paremmin itsekseen, vauvavaihe on pieni aika vain

Se on pieni ihminen, armahda häntä !

No jos se pärjää itsekseen, eiköhän sen voi sitten ottaa ulos pärjäilemään.

Sovelletaanko sama käytäntö sinulle jos joudut onnettomuuten ja tarvitset hengityskonetta. Jätetään sinut oman onnesi nojaan jos et pysty hengittämään omin avuin= pärjäilemään!?

Toimiiko se hengityskone niin, että selviän elossa vain olemalla toisen ihmisen elintoimintojen varassa? Jos ei, niin vertauksesi ei toimi.

Kyllä, jos sähkökatko tulee, niin siihen tarvitaan ihminen ambuttamaan sinua.

Esimerkkisi mukaan toimitaan vain jossain Ambomaan maaseudulla telttasairaalassa. Sairaaloissa on ihan varageneraattorit, jos et tiennyt.

Olen työskennellyt sairaalassa pitkäänkin. Varageneraattorit on teholla ja ensiavussa. Ei joka paikassa. Ongelmana on usein se, että ne eivät käynnisty silloin, kun sähkökatko tulee, tai käynnistyvät viiveellä. Meiltä esim. sairaalan laboratoriosta asti  hälytettiin ambuttamaan hengityskoneessa olevia sähkökatkon tullessa, ja laboratoriohoitajillahan ei yleensä ole minkäänlaista kokemusta ko. asiasta.

Höpöhöpö.

Mistään labrasta asti ei tosiaan lähdetä haalimaan porukkaa talkoisiin tehopotilaita ambuttamaan.

Sairaaloiden sähköjärjestelmät on ihan hiukkasen turvatummat kuin jonkun muun rakennuksen. Käytännössä edes varageneraattorisähköä käytetään ihan äärimmäisen harvoin.

Vierailija
637/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan absurdi kommentti sinulta. Abortti on vauvalle lääketieteellisen hoidon vastakohta / irvikuva.

Vierailija
638/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani toivon, että sinä itse joudut joskus elämässäsi tekemään abortin.

Ei kukaan joudu aborttia tekemään, vaan se on henkilön itse tekemä valinta, jos sellaisen tekee.

Vierailija
639/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi väittää olevansa kristitty.

Oikea uskovainen kristitty on uudestisyntynyt Pyhän Hengen voimasta ja Pyhä Henki johdattelee uskovaista elämän polulla.

Mikään abortinpuolustaja ei voi olla uudestisyntynyt kristitty!!

Tuomitsetko toisia ihmisiä? Jos olisit lukenut Raamattusi, tietäisit, että siellä sanotaan:

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7:1-5

t. se lääkäri, jonka juuri tuomitsit

Arvoisa lääkäri!

Tuomitseminen ja totuuden kertominen on eri asia.

Ja minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia olkoon sitten lääkäri tai koditon laitapuolen kulkija.

Sori, en tiennyt, että Jeesus itse palstailee vauvapalstalla.

Vierailija
640/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani toivon, että sinä itse joudut joskus elämässäsi tekemään abortin.

Ei kukaan joudu aborttia tekemään, vaan se on henkilön itse tekemä valinta, jos sellaisen tekee.

Elätkö jossain utopiassa? Esimerkiksi kohdun ulkopuolinen raskaus johtaa raskaana olevan naisen kuolemaan, jos sikiötä ei abortoida. Tuossa tilanteessa abortin tekemättä jättäminen ei ole mikään valinta vaan silkkaa typeryyttä ja julmuutta.

Eri