Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun tekemään abortin aivan yksin, pelottaa ja ahdistaa

Vierailija
25.01.2023 |

Sain juuri tietää että olen raskaana, ja varasin ajan lääkärille jotta pääsen keskeytykseen. Pelottaa silti ihan tajuttomasti ja tuntuu ettei lääkäriaika voi tulla tarpeeksi pian.

Mies on jenkeissä vaihto-opiskelijana tällä hetkellä eikä pääse tuekseni ja vanhemmatkin asuu kaukana.

Kommentit (713)

Vierailija
601/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Mihin siinä muita tarvitset ?

Loogisesti ajateltuna en tarvikaan. Tiedän että abortit on turvallisia ja minulla ei ole mitään hätää mutta silti en onnistu karistamaan tätä ahdistusta ja olisi tarve jutella jonkun kanssa tai olla jonkun toisen seurassa.

-Ap

Sinä olet elänyt siten,että annoit uudelle elämälle mahdollisuuden. Kanna vastuusi ja synnytä lapsi.

Ei ole lapsen syy, miksi hänet eliminoit?

Siinä sinä tap at sisältäsi jotain elävää, mini-ihmisen. Neliviikkoinen näyttää mini ihmiseltä, sydän sykkii. Se on lisäksi sitkeä. Haluaa elää.

Oho taas yksi joka näkee menkkasiteessä ihmisen. Vieläkin, se on samanlaista tavaraa mitä sieltä tulee kun tekee raskauden keskeytyksen. Voisitteko jo lopettaa valehtelun? Miksi joku koko ajan jaksaa täällä valehdella?

Meneppä takaisin koulun penkille tai hae edes sitä yleissivistystä netin kautta. Olet aika pihalla jos luulet että menkoissa tulee hedelmöittynyt munasolu ulos.

Se mikä tulee on hedelmöittymätön munasolu ja kohdun limakalvoa!!!

Itseasiassa hedelmöittynyt munasolu tulee ulos aina silloin, kun se ei ole jostain syystä kiinnittynyt tai jos se on kiinnittynyt, mutta poistunut kohdun limakalvon mukana ulos kuukautisina. Tämä ei ole edes mitenkään harvinaista.

Tässä vaiheessa henkilö itse ei edes yleensä tiedä olevansa raskaana, koska tämä tapahtuu usein kuukautusten odotettuna ajankohtana.

Näin voi käydä, kyllä. Se on kuiteikin totaalisen eri asia kun abortti, missä ihmisten toimesta murhataan alkanutta elämää!!

Naisen kehohan siinäkin "murhaa" jo "alkanutta elämää". Naiset roviolle vain?

Niinpä. Jos pelkkä hedelmöittynyt munasolu on jo ihmiselämään verrattavissa oleva asia, aika moni nainen on sitten ihan tietämättäänkin murhaaja, kun naisen keho syystä tai toisesta valuttaa sen ihmiselämän pihalle itsestään.

Et näe eroa siinä että abortti on TAHALLINEN uuden elämän lopettaminen?

Käytännössä sama asia. Alkio kärsii tai on kärsimättä yhtä paljon.

Ateistinen näkökulma. Itse olen uskovainen kristitty, aikamoinen ero.

Minäkin olen uskovainen kristitty ja sallin kyllä abortin. Itse asiassa lääkiksen kandiopintojen aikana olen suorittanutkin sellaisen nuorelle naiselle. Silloin ei vielä käytetty lääkkeellisiä keskeytyksiä, vaan raskaudet keskeytettiin kaavinnalla. Se oli jännä tunne kaapia raskausmateriaalia pois kohdusta, ikään  kuin porkkanaa olisi kuorinut.

Läpinäkyvä provoiluteksti. Uskovainen kristitty ei tekisi/ kirjoittaisi tuollaista. Ei jatkoon!

Ei tietenkään ole provo. Jos minusta olisi tullut gynekologi, tämä kuuluisi työnkuvaani. Minusta tuli yleislääketieteen erikoislääkäri ja tehtävänäni on mm. aborttilausuntojen teko terveyskeskuksessa. Tottakai minä niitä teen, se kuuluu työnkuvaan ja se on sen potilaana olevan naisen oma valinta, jos hän tällaiseen päätyy.

Sorry. Näitä palstan ateisteja pystyt ehkä huijamaan, mutta uskovaisia et.

Paljastuit siinä jo kun kirjoitit että abortin suorittaminen on sinusta kun kuorisi porkkanan!

Sinäkö olet myös suorittanut kaavinnan raskauden keskeytyksenä? Miltä se sinusta tuntui noin niin kuin käytännössä?

Vierailija
602/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi väittää olevansa kristitty.

Oikea uskovainen kristitty on uudestisyntynyt Pyhän Hengen voimasta ja Pyhä Henki johdattelee uskovaista elämän polulla.

Mikään abortinpuolustaja ei voi olla uudestisyntynyt kristitty!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä !

Saat tukea ja apua kyllä ,lapsi kasvaa koko ajan ja pärjää paremmin itsekseen, vauvavaihe on pieni aika vain

Se on pieni ihminen, armahda häntä !

No jos se pärjää itsekseen, eiköhän sen voi sitten ottaa ulos pärjäilemään.

Sovelletaanko sama käytäntö sinulle jos joudut onnettomuuten ja tarvitset hengityskonetta. Jätetään sinut oman onnesi nojaan jos et pysty hengittämään omin avuin= pärjäilemään!?

Toimiiko se hengityskone niin, että selviän elossa vain olemalla toisen ihmisen elintoimintojen varassa? Jos ei, niin vertauksesi ei toimi.

Kyllä, jos sähkökatko tulee, niin siihen tarvitaan ihminen ambuttamaan sinua.

Vierailija
604/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja ainoa kommenttini tähän: toivon, että jokainen abortin tekijä tuntee suurta henkistä kipua teostaan. Niin vakavasta asiasta on kysymys.

Vierailija
605/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmi 139

Herra on kaikkivaltias

Musiikinjohtajalle. Daavidin psalmi. Herra, sinä olet minut tutkinut ja sinä tunnet minut. Sinä tiedät, milloin minä istun ja milloin nousen, sinä ymmärrät ajatukseni kaukaa. Polkuni ja makuusijani sinä olet vaaksalla mitannut, kaikki minun tieni ovat sinulle tutut. Minun kielelläni ei ole sanaakaan, jota sinä, Herra , et täysin tuntisi. Edestä ja takaa sinä olet minut saartanut, olet laskenut kätesi päälleni. Tämä tieto on minulle ylen ihmeellinen, niin korkea, etten voi sitä käsittää. Minne voisin mennä sinun Henkesi ulottuvilta, minne paeta kasvojesi edestä? Jos nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, jos tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet. Jos kohoaisin aamuruskon siivin ja asettuisin asumaan meren ääriin, sielläkin sinun kätesi minua johtaisi, sinun oikea kätesi pitäisi minusta kiinni. Ja vaikka sanoisin: ”Pimeys peittäköön minut, ja valo ympärilläni muuttukoon yöksi”, ei pimeyskään kätkisi minua sinulta, vaan yö valaisisi kuin päivä, pimeys olisi kuin valo.

Sinä loit minut sisintäni myöten, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että minut on tehty ylen ihmeellisesti. Ihmeelliset ovat sinun tekosi, sieluni tietää sen sangen hyvin. Minun luuni eivät olleet sinulta kätkössä, kun minut salassa valmistettiin, kun minut kudottiin taidokkaasti maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani. Kaikki päivät oli luotu ja kirjoitettu sinun kirjaasi, ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut. Kuinka kalliit ovatkaan minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä! Jos laskisin ne, niitä olisi enemmän kuin hiekanjyviä. Minä herään ja olen yhä sinun luonasi. Jumala, kunpa sinä surmaisit jumalattomat! Murhamiehet, väistykää luotani! He puhuvat sinusta juonitellen ja lausuvat nimesi turhaan, nuo vihollisesi. Herra , enkö vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat? Minun vihani on loputon heitä kohtaan, heistä on tullut minun vihollisiani. Tutki minua, Jumala, ja tunne sydämeni, koettele minua ja tunne ajatukseni, ja jos näet tieni johtavan vaivaan, ohjaa minut iankaikkiselle tielle.

Vierailija
606/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos abortti ahdistaa, oletko harkinnut raskautta ja lapsen antamista adoptioon? Olisiko tällainen kohdallasi mahdollista toteuttaa? Kerroit kokevasi, että olette liian nuoria ja köyhiä vanhemmiksi etkä usko voivasi tarjota lapselle sitä mitä hän ansaitsee. Olisitko valmis raskauteen ja antamaan lapsen toiseen rakastavaan perheeseen? Mietithän vaihtoehtoja ja keskustelet tunteistasi jonkun kanssa. .

Oletko sinä puolestasi ajatellut, miten voisit auttaa lasta kaipaavia rakastavia perheitä? Sinähän voisit hankkiutua raskaaksi, ihan useammankin kerran, ja antaisit sitten aina lapsen synnyttyään adoptoitavaksi lapsettomalle parille, tai vaikka h omopariskunnalle, joiden on tässä elämässä kaikista vaikein saada omaa lasta. Kyllä riittäisi rakkautta niille sinun synnyttämillesi lapsille näissä perheissä. Jos olet vielä nuori, ehtisit varmaan tekaista vaikka kuusikin lasta hyväntekeväisyyttäsi.

Olen ajatellut. En ala tehtailemaan lapsia. Jos kuitenkin tulisin vahingossa raskaaksi, tekisin adoptioprosessipäätöksen. En ole muiden puolesta päättämässä, tämä on vain tämänhetkinen henkilökohtainen ajatusprosessini asiaa kohtaan.

Jättäisit lapsen miettimään koko elinajakseen, miksi biologiset vanhemmat halusivat hylätä hänet.

Adoptio ei ole lapselle ikinä hyvä asia.

Mutta kun ei ne lapsen oikeudet, vaan ne alkion oikeudet.

#tekopyhyys

Kyllä adoptio monesti vain on se parempi vaihtoehto. Vauvanakin adoptoiduilla on ongelmia nimenomaan tämän adoptiotaustan vuoksi. SIinä on hylätyksi tulemisen kokemus. Ne Muhoksen perhekodissa ohjaajan murhanneet olivat molemmat adoptiotaustaisia, toinen heistä kertoo taustastaan kirjassa Musta raivo (Linda Rantanen):

"Adoptio oli painajainen"

Thaimaan Bangkokissa vuonna 1998 syntynyt tuomittu nuori mies avaa kirjassa myös omia taustojaan.

Kirjan mukaan kaikki mitä hän tietää biologisista vanhemmistaan on peräisin muilta ihmisiltä tai dokumenteista. Hän epäilee, että ei ole koskaan tavannut huumebisneksessä vaikuttanutta isäänsä. Äiti työskenteli prostituoituna suurkaupungin kaduilla.

En tiedä, millaisten ihmisten hoidossa olen aikaani viettänyt, enkä tiedä, miten minua on kohdeltu. Uskon kuitenkin, ne hetket ovat vaikuttaneet minuun negatiivisesti. 

Kolmevuotiaana äiti vei pojan bangkokilaiseen lastenkotiin, josta muistoksi jäivät päivittäin saatu riisikuppi, fyysiset rangaistukset ja valtavat kolkot makuusalit. Vuoden päästä tuomittu adoptoitiin Suomeen, ja vastassa oli toinen hylkäämisen kokemus.

Minulle adoptio oli painajainen, johon minua ei millään tavalla valmisteltu etukäteen. Siihen sisältyi pahin mahdollinen pelko: joutuisin pois tutusta lastenkodista. Koin, että ohjaajat hylkäsivät minut. 

Muhoksen perhekodissa surman tehneistä toinen pojista oli ollut vasta kolme päivää siellä. Tämän paikan systeemiähän on arvosteltu ankarasti. Uusi tulokas joutui viettämään ensimmäiset päivät lukkojen takana omassa huoneessaan alastomana, eikä päässyt näkemään muita nuoria.

Vierailija
607/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ja ainoa kommenttini tähän: toivon, että jokainen abortin tekijä tuntee suurta henkistä kipua teostaan. Niin vakavasta asiasta on kysymys.

Viis sinun toiveistasi, moni tuntee suurta helpotusta, eikä teko jää mieleen millään tavalla pyörimään loppuelämäksi.

Vierailija
608/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltalaisten hartaiden uskovaisten mielestähän se raiskattu 10v. teki väärin valitessaan abortin. Yrittivät painostaa 10-vuotiasta sepittämällä tytölle vaaleanpunaista unelmaa omasta vauvasta. Sen sijaan he ei välittäneet tippakaan tämän 10-vuotiaan elämästä, raskauteen ja synnytykseen liittyvistä erittäin vakavista terveysriskeistä ja siitä että tyttö olisi mitä todennäköisimmin jäänyt köyhyysloukkuun ja koulupudokkaaksi koko elämäkseen.

Heille tärkeintä oli vain tämän tytön kohdussa oleileva muutamien millien kokoinen solurykelmä. Miksi nämä ihmiset eivät mieluummin tehneet kaikkeaan turvatakseen tälle tytölle hyvän elämän?

Vierailija
609/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
610/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä !

Saat tukea ja apua kyllä ,lapsi kasvaa koko ajan ja pärjää paremmin itsekseen, vauvavaihe on pieni aika vain

Sovelletaanko sama käytäntö sinulle jos joudut onnettomuuten ja tarvitset hengityskonetta. Jätetään sinut oman onnesi nojaan jos et pysty hengittämään omin avuin= pärjäilemään!?

Toimiiko se hengityskone niin, että selviän elossa vain olemalla toisen ihmisen elintoimintojen varassa? Jos ei, niin vertauksesi ei toimi.

Kyllä, jos sähkökatko tulee, niin siihen tarvitaan ihminen ambuttamaan sinua.

Esimerkkisi mukaan toimitaan vain jossain Ambomaan maaseudulla telttasairaalassa. Sairaaloissa on ihan varageneraattorit, jos et tiennyt.

Missä kohtaa se ambu laitetaan sen ambuttavan kehon sisään ilman ambuttajan lupaa, jotta saataisiin ambu toimimaan?

Vierailija
611/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ihana, lähimmäisen rakkautta huokuva yksilö! Kaikkea pahaa elämäsi polulle, ystävä!

Vierailija
612/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme näiden abortin vastustajien logiikka on? Keskenmenoja tapahtuu koko ajan ja paljon, onko ne kaikki kuolleita ihmisiä vai? Uskonnollisuuttakaan en ymmärrä kun Raamatustakin löytyy jopa ohjeet abortin tekemiseen raskauden alkuvaiheessa, joten tuskin sitä synniksi lasketaan. Onko kaikki sitten jotain muslimeja, onko se siinä uskonnossa kielletty?

Vierailija
613/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltalaisten hartaiden uskovaisten mielestähän se raiskattu 10v. teki väärin valitessaan abortin. Yrittivät painostaa 10-vuotiasta sepittämällä tytölle vaaleanpunaista unelmaa omasta vauvasta. Sen sijaan he ei välittäneet tippakaan tämän 10-vuotiaan elämästä, raskauteen ja synnytykseen liittyvistä erittäin vakavista terveysriskeistä ja siitä että tyttö olisi mitä todennäköisimmin jäänyt köyhyysloukkuun ja koulupudokkaaksi koko elämäkseen.

Heille tärkeintä oli vain tämän tytön kohdussa oleileva muutamien millien kokoinen solurykelmä. Miksi nämä ihmiset eivät mieluummin tehneet kaikkeaan turvatakseen tälle tytölle hyvän elämän?

Koska ei sillä jo syntyneellä, elävällä lapsella ole mitään väliä. Niin kauan, kun se on naisen (tai tässä tapauksessa tytön) kohdussa, se sikiö on tärkeä, koska sen kautta voidaan kontrolloida naisia ja tyttöjä. Kun se on syntynyt, voidaan se unohtaa ja keskittyä taas seuraavaan syntymättömään ihmiseen.

Vierailija
614/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä !

Millaisissa tilanteissa onnettomuuden uhrit laitetaan toisen ihmisen kohtuun saamaan hoitoa? Tai muuten toisen ihmisen kehon sisään?

Kukaan ei laita alkiota/ sikiötä naisen kehoon vaan se tulee yhdynnän seurauksena, eli kutsumatta se ei noin vaan ilmesty sinne!!! Aikamoinen vertaus sinulta.

Neitsyt Marian kohdalla ei tarvittu edes lapsettomuushoitoja.

Maria fiksuna nuorena naisena kävi hakemassa siittiöt muualta, kun tiesi, että vanhan Joosefin siittiöistä ei ollut mihinkään.

Tuntui vanhalla Joosefilla siittiöitä piisaavan Jeesuksen syntymän jälkeen, Jeesusellehan syntyi sekä siskoja että veljiä.

Vierailija
615/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea uskovainen kristitty on uudestisyntynyt Pyhän Hengen voimasta ja Pyhä Henki johdattelee uskovaista elämän polulla.

Tuomitsetko toisia ihmisiä? Jos olisit lukenut Raamattusi, tietäisit, että siellä sanotaan:

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7:1-5

t. se lääkäri, jonka juuri tuomitsit

Vierailija
616/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu tap paa oma lapsi?

Ajatella että joku näkee lapsen siteessä kuukautisten aikaan. Sillä samanlaista se on mitä keskeytyksessä tulee.

Miltähän tuntuisi olla edellisen kirjoittajan lapsi?

Ei ole sama asia! Kuukautisveri koostuu kohdun limakalvosta sekä EI hedelmöittyneestä munasolusta, joka tulee limakalvon kera ulos.

Keskeytyksessä munasolu on hedelmöittynyt!!!

Kuka alapeukuttaa faktaa? Satuttaako totuuus?

Voi kuule siksi tuli alanuolia että sinulla meni pointti ohi. Jos sinusta keskeytyksessä tulee lapsi ulos niin sitten se sun kuukautislimakalvo näyttää myös lapselta.

Se kun on fakta että samalta näyttää kuukautiset ja keskeytys.

Se että asia ehkä näyttää samalta ei poista sitä tosiasiaa että kyse ei todellakaan ole samasta asiasta!!!

Hedelmöittynyt munasolu= ihmiselämän alku, ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste. Ei ole sama asia kun hedelmöittymätön munasolu!!

Vieläkään kukaan ei ole osannut vastata mikä tämä "ihmiselämä" on kun se on myös sellaisilla rykelmillä joista ei koskaan voi tulla ihmistä.

Yhä ei poistu fakta että se mitä keskeytyksessä tulee ulos on aivan samanlaista kuin mitä kuukautisten aikana.

Oletko nukkunut bilsantunnit? kuukautisten aikana tulee ulos HEDELMÖITTÄMÄTÖN munasolu. Abortissa tulee ulos joko hedelmöitetty munasolu eli alkio tai sikiö.

en tiedä mitä tarkoitat rykelmillä joista koskaan ei voi tulla ihmistä?

Jos tarkoitat syöpäkasvainta, niin se on sun omaa "lihaa ja verta" mutta lapsi sisälläsi on erillinen oma yksilönsä, jonka geneettinen rakenne voi poiketa huomattavasti omastasi, vaikka hänellä on sinun perintötekijät. Hänellä on oma veriryhmänsä. Hän on saattanut periä esivanhemmiltasi kykyjä tai piirteitä, joita vaille sinä olet jäänyt. Sinä annoit hänelle geenit, mutta hänessä saattaa aktivoitua esi-isiesi geenejä, jotka eivät aktivoituneet sinussa.

Vastaa nyt vaan mikä se "ihmiselämä" on jos se kerta on jokaisella hedelmöittyneellä munasolulla (jokaisesta hedelmöittyneestä munasolusta ei tule ihmistä).

Vierailija
617/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin USAn osavaltioissa on aivan järkyttävä aborttikäytäntö. Edes kohdun ulkoista raskautta ei voi keskeyttää, kun se sikiö on kumminkin elossa. Ennemmin uhrataan äidin henki.

Vierailija
618/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että jokainen abortin vastustaja kokee kivuliaan kuoleman kun heiltä evätään lääketieteellinen hoito. Niin vakavasta asiasta tässä on kyse. Ja on vain oikein että nämä vastustajat saavat kokea sen mitä muille toivovat. Edes he eivät voi olla kanssani eri mieltä koska muuten korottavat itsensä muiden yläpuolelle.

Vierailija
619/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani toivon, että sinä itse joudut joskus elämässäsi tekemään abortin.

Vierailija
620/713 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsetko toisia ihmisiä? Jos olisit lukenut Raamattusi, tietäisit, että siellä sanotaan:

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7:1-5

t. se lääkäri, jonka juuri tuomitsit

Arvoisa lääkäri!

Tuomitseminen ja totuuden kertominen on eri asia.

Ja minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia olkoon sitten lääkäri tai koditon laitapuolen kulkija.