Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tekemään abortin aivan yksin, pelottaa ja ahdistaa

Vierailija
25.01.2023 |

Sain juuri tietää että olen raskaana, ja varasin ajan lääkärille jotta pääsen keskeytykseen. Pelottaa silti ihan tajuttomasti ja tuntuu ettei lääkäriaika voi tulla tarpeeksi pian.

Mies on jenkeissä vaihto-opiskelijana tällä hetkellä eikä pääse tuekseni ja vanhemmatkin asuu kaukana.

Kommentit (713)

Vierailija
441/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti ei ole mikään murha, kun on siis sikiö, jonka sielu ei ole vielä asettunut siihen kehoon. Miksi aina naisia syyllistetään abortista, kun eivät edes tiedä naisen omaa kokemusta tilanteesta. Onko sen syntymättömän lapsen, sikiön elämä tärkeämpi kuin itse naisen elämä? Jos on esim. liian nuori, ei rahallista turvaa lapselle tai muita sosiaalista verkkoa, raiskattu ym. ym. Mikä on siis naisen oma elämä. Toivoisin jatkossa myös ymmärrystä näille naisille, jotka eivät ole valmiita tai edes halua lasta. Hoitaako esim. mies sitä lasta, jos syntyy ym. kysymykset. Meidän pitää olla vähän armahtavia toisia kohtaan, eikä aina tuomita. 

Missä vaiheessa se sielu sitten asettuu siihen kehoon? Onko tästä jotain tutkimuksia olemassa vai pelkkää taikauskoa?

Biologisesti elämä alkaa kun munasolu ja siitiösolu yhdistyy.

Sillä alkiolla on kaikki elämän merkit. Hänellä on oma ainutlaatuinen DNA, hän kasvaa ja kehittyy ihmiseksi.

Ei siinä mitään elämää ala, vaan ainoastaan munasolu hedelmöittyy. Se ei tarkoita vielä yhtikäs mitään. Se on biologinen tapahtuma, eikä mitään taikaa.

Siinä vaiheessa kun munasolu hedelmöittyy, se on biologisesti IHMINEN.

Sillä on ihmisen solut, ei sarvikuonon tai päästäisen. Sillä on oma ainutlaatuinen DNA kirjattuna joka soluun. DNA joka on ihmisen DNA, ei kaskelotin tai kissan vaan ihmisen.

Tuo DNA on vain hänellä, siinä on puolet äidiltä ja puolet isältä ja se on erilainen kuin kellään muulla maapallon ihmisellä. Kuka tahansa geenitutkija ja biologi voi tämän vahvistaa. Sen ihmistaimen solujen DNA on erilainen kuin vanhemmillaan. Se on oma uniikki yksilönsä.

Se on elävä ihminen, joka kasvaa ja kehittyy äidin sisällä, ja jos saa syntyä, niin se syntyy sikiöasteella verrattuna suurimpaan osaan maapallon eläimistä.

Vastasyntynyt lapsi on täydellisen avuton. Se on kyvytön vielä näkemään kunnolla, se ei hallitse raajojensa liikkeitä. Vain yksi toiminta on täysin kehittynyt ja se on imeminen.

Vierailija
442/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa vastuuttomalta teiniltä. Olette köyhiä ja hän lähtee vaihtoon ulkomaille. Ei halua lapsia ja sinä saat päättää yksin, pidätkö lapsen vai et. Et voi tietää tulevaisuudesta, jos olet silloin hyvä tuloinen ja sinulla on lapsi ja köyhdyt - murhaatko lapsen? Miksi olet tuollaisen miehen kanssa, joka ei ole henkisesti aikuinen? Pystyt tarjoamaan lapselle hyvän elämän jos tahdot. Älä tapa vauvaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla lääkäri tai hoitaja on osan ajasta mukana, vai henkarillako sen ajattelit tehdä?

Vierailija
444/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kiivas abortinvastustaja, sitten tulin siihen ikään kun ihmisen empatia kasvaa ja nuoruuden mustavalkoisuus hälvenee. Jopa nuoruuden kiivaudessani kuitenkin annoin kaiken tukeni kaverille, joka päätyi aborttiin. Ei se mikään helppo päätös ole ja jokainen elää täällä parhaan tahtonsa ja viisautensa mukaan.

Toisten tuomitseminen ja halveksunta ei johda mihinkään hyvään. Yleensä sillä yritetään purkaa pahaa oloa ja ehkä saada hyvää oloa pätemisen kautta, mutta enpä ole nähnyt kenekään muita tuomitsemalla muuttuvan onnelliseksi tai saavansa mitään hyvää aikaan. Tuskinpa AP muuttaa mieltään näitä säälittäviä kommentteja lukemalla, joten miksi edes vaivaudutte? Ihmettelen.

Vierailija
445/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi vaikuttaa vastuuttomalta teiniltä. Olette köyhiä ja hän lähtee vaihtoon ulkomaille. Ei halua lapsia ja sinä saat päättää yksin, pidätkö lapsen vai et. Et voi tietää tulevaisuudesta, jos olet silloin hyvä tuloinen ja sinulla on lapsi ja köyhdyt - murhaatko lapsen? Miksi olet tuollaisen miehen kanssa, joka ei ole henkisesti aikuinen? Pystyt tarjoamaan lapselle hyvän elämän jos tahdot. Älä tapa vauvaasi.

Ehkä hän on vielä vastuuton teini. Opiskelijat ovat monet vielä henkisesti teinejä.

Vierailija
446/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat uskomattoman järkevältä ja harkitsevaiselta nuoreksi ihmiseksi näin ikävässä tilanteessa. Sekin kuinka ajatuksella ja lempeästi vastaat näihin abortin vastustajien törkyviesteihin on ihailtavaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat tukea läheisiltäsi.

Vierailija
447/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvinkin empaattinen ihminen. Silti, abortti on murha. Siinä lopetetaan elämä. Ei se empatialla muuksi muutu.

Vierailija
448/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvinkin empaattinen ihminen. Silti, abortti on murha. Siinä lopetetaan elämä. Ei se empatialla muuksi muutu.

Oletko valmis tarjotamaan AP:n lapselle kodin? Tukemaan raskauden ja synnytyksen ajan? Huuliaan on helppo heilutella.

Vierailija
449/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko valmis tarjotamaan AP:n lapselle kodin? Tukemaan raskauden ja synnytyksen ajan? Huuliaan on helppo heilutella.

Toki voin ottaa lapsen, tänne vaan muiden lasten seuraksi

Ehkei tosiaan kaikista ole äidiksi. Mut sitten pitäs olla harrastamatta sellaisia toimia, joiden kautta äidiksi tullaan

Vierailija
450/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena kiivas abortinvastustaja, sitten tulin siihen ikään kun ihmisen empatia kasvaa ja nuoruuden mustavalkoisuus hälvenee. Jopa nuoruuden kiivaudessani kuitenkin annoin kaiken tukeni kaverille, joka päätyi aborttiin. Ei se mikään helppo päätös ole ja jokainen elää täällä parhaan tahtonsa ja viisautensa mukaan.

Toisten tuomitseminen ja halveksunta ei johda mihinkään hyvään. Yleensä sillä yritetään purkaa pahaa oloa ja ehkä saada hyvää oloa pätemisen kautta, mutta enpä ole nähnyt kenekään muita tuomitsemalla muuttuvan onnelliseksi tai saavansa mitään hyvää aikaan. Tuskinpa AP muuttaa mieltään näitä säälittäviä kommentteja lukemalla, joten miksi edes vaivaudutte? Ihmettelen.

Mulle kävi päin vastoin. Hyväksyin nuorena abortin ja pidin sitä ilman muuta naisen oikeutena.

Sitten kasvoin aikuiseksi, sain omia lapsia ja viisastuin ja minusta tuli ehdoton abortin vastustaja.

Vierailija
451/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole lainkaan vastuuton. Vaihtoon pääseminen on ollut hänellä toiveissa kauan, hän toivoo sen edistävän akateemista polkuaan ja antavan kiinnostavia kokemuksia? Mitä minun pitäisi sanoa? Että et mene koska jotain kurjaa voi sattua?

Minusta hyvä kumppani auttaa rakastaan saavuttamaan toiveitaan ja unelmiaan (tietysti pitää mennä tasapuolisesti mutta mieskin on tukenut minua aina kun olen tarvinnut). Myös nyt, etänä, ja tarjoutui tulemaan tännekin. En vain haluaisi rasittaa häntä sillä tavalla.

Ja hän lupasi että vaikka ei lasta halua niin ei aio jättää minua vaikka haluaisikin pitää sen. Sekin on minusta vastuullista, hän olisi valmis uhraamaan osa-alueita siitä millaisen elämän olisi halunnut itselleen kantaakseen osuutensa yhteisestä virheestämme.

-Ap

Vierailija
452/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sairaalasta tai omasta teveyskeskuksesta saa tiedon saattajista. On vapaaehtoisia jotka tulevat saattamaan sairaalaan  .En nyt tässä ehdi hakea niitä numeroita.  He tulevat mukaan toimenpiteisiin ja saat samalla keskusteluapua. Itsellänikin on ollut saattaja polilla. Ainakaan ei tarvitse pelätä  kyllä se hyvin menee. Pyydä kunnolla kipuläääkketä. Se naisena oli joskus on tuollasta.

Vierailija
453/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean lapsivihamielisiä kommentteja täällä. Verrataan syntymättömiä lapsia soluklöntteihin ja väitetään että kissanpentukin olisi ihmismäisempi.

Vaikka aborttia jostain syystä kannattaisikin, niin olisi silti hyvä pitää mielessä että syntymättömät lapset ovat täysin syyttömiä vanhempiensa olosuhteisiin. Ei lapsia saa vihata tai halveksia vaikka olisivatkin "vahinkoja".

Ei tietenkään saa. <3 Tämä keskustelu on nyt turhan kärjistynyt. Muistetaan, että aloittaja on nuori henkilö, joka tällä hetkellä tarvitsee paljon tukea. En ole itsekään abortin suuri kannattaja, mutta mielestäni se on kuitenkin järkevämpää olla laillista. Tämä keskustelu ei kuitenkaan ole oikea paikka tulla väittelemään abortista, vaan antaa tukea nuorelle ihmiselle.

Jos te abortin kannattajat niin rakastatte ihmisiä, jo heidän hedelmöityksensä hetkellä, näyttäkäähän nyt miten rakastatte tätä nuorta naista joka ei tarvitse halveksuntaanne, vaan lämpöä ja viisaita sanoja. Voitte antaa hänelle inhimillistä lämpöä, vaikka ajatuksenne abortista eroaisivat. Muistellaan sitä kun itse olimme nuoria, jookos. :) Miettikää, jos olisi oma rakas lapsi kyseessä ja puhukaa siihen sävyyn. (Paitsi jos puhutte omillenne samalla tavalla.. huh huh.)

Muistelen siis nuoruuttani eli olin nuorena varsin varovainen seksin kanssa. Ei olisi tullut abortti kysymykseenkään. Ei nuoruus ole synonyymi vastuuttomuudelle.

Minä puolestani en näe AP:ta vastuuttomana, hyvin harkitsevaisesti miettii voiko tarjota hyvän kodin uudelle ihmiselle. 

Jossain kehitysmaassa tai esim. Jenkkilän köyhälistöön kuuluvan tytön, voisin ymmärtää miettivän tuollaisia.

Jenkeissä lapsen synnyttämisestä tuleva sairaalalasku on 30 000 $ ja jos tyttö tulee raskaaksi niin hänen koulunkäyntinsä torpataan. Monet colleget eroittavat raskaaksitulleen opiskelijan ja hän ei saa töitä eikä tukea mistään.

Suomessa sitävastoin äitiä tuetaan kaikin tavoin. Hän saa opiskella, ilmaiset lääkärit, neuvolat ja synnytykset ym. kaikki on järjestetty yhteiskunnan taholta toisin kuin jenkeissä.

Suomessa raskaudenkeskeytys tehdään puhtaasti oman mukavuuden takia. Haluu elää itselleen, bailata ja pistää itsensä etusijalle elämässään, ei haluu kakkavaippoja ja yövalvomisia ym.

Ensimmäisen lapsen kanssa uusi äiti on aina tuntemattoman edessä. Moni asia tulee yllätyksenä ja jopa järkytyksenä johon ei ole osannut varautua.

Vierailija
454/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että antaa lapselle elämän, on tärkeintä.

Ajatelkoot kukin asiasta mitä tahansa.

Naisen sisällä on uusi elämä, joka on arvokkainta elämässä.

Abortista tehdään aivan liian pieni asia. Äitini teki virheen ja muistaa vuosikymmenten jälkeenkin. Se ei unohdu koskaan.

Vierailija
455/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sinä ne kaikki lapset joita ei haluta.

Vierailija
456/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kysy jotain ystävää seuraksi tai vaikka äitiäsi. Olen ollut itse kaverin tukena, kun hän teki abortin. Koska hän ei tiennyt mitä mieltä asiasta olen, hän aloitti näin "älä tuomitse minua nyt, mutta olen raskaana ja aion tehdä abortin, voitko tulla sinä ja sinä päivänä kotiini seuraksi, tuntuisi turvallisemmalta, jos siellä olisi joku, jos sattuu jotain vakavampaa". En tuominnut häntä ja menin seuraksi. Minun kannaltani siinä ei ollut mitään ihmeellistä, kunhan vähän pidin häntä silmällä ja kun näytti että on kipuja paljon, tarjouduin keittämään teetä, kahvia, tuomaan vettä, mehua jne. 

Kerron tämän siis siksi, että ei tarvitse olla mikään paras kaveri, eiköhän jokainen empaattinen kaveripiirisissä oleva ihminen tule auttamaan, jos vaikka työt joustavat jne. pitää vain uskaltaa itse kysyä.  Ehkä kannattaa myös kysyä sairaalasta jos saisitkin jäädä sinne osastolle tekemään aborttia, koska sinua ahdistaa ja olisit kotona yksin.

Ei kukaan voi sinua moralisoida abortista: vain sinä tiedät tarkkaan kaikki tekijät, jotka siihen johtavat ja vain sinä voit olla se, joka tekee oikean ratkaisun. Olipa se sitten abortti tai ei.

Vierailija
457/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota sinä ne kaikki lapset joita ei haluta.

Sopii. Tänne vaan.

Vierailija
458/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voin ottaa lapsen, tänne vaan muiden lasten seuraksi <3 ja mitä ihmettä tukea raskauteen ja synnytkseen tarvitaan, en ymmärrä. Ihan hyvin ainakin itse pärjäsin ilman kenenkään olkapäätä kaikki raskaudet ja synnytykset.

Ehkei tosiaan kaikista ole äidiksi. Mut sitten pitäs olla harrastamatta sellaisia toimia, joiden kautta äidiksi tullaan

En tiedä mikä superihminen ja itsenäisyyden perikuva siellä kirjoittelee, mutta itse ainakin tarvin tukea paljon pienemmissäkin asioissa. Hienoa jos sinne olisi lapsi tervetullut ja jos teillä on noin hienosti asiat, sijaisvanhemmista taitaa olla huutava pula. Suosittelen tutustumaan aiheeseen.

Vierailija
459/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos abortti ahdistaa, oletko harkinnut raskautta ja lapsen antamista adoptioon? Olisiko tällainen kohdallasi mahdollista toteuttaa? Kerroit kokevasi, että olette liian nuoria ja köyhiä vanhemmiksi etkä usko voivasi tarjota lapselle sitä mitä hän ansaitsee. Olisitko valmis raskauteen ja antamaan lapsen toiseen rakastavaan perheeseen? Mietithän vaihtoehtoja ja keskustelet tunteistasi jonkun kanssa. Päätös on aina lopullinen.

Vierailija
460/713 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti ei ole mikään murha, kun on siis sikiö, jonka sielu ei ole vielä asettunut siihen kehoon. Miksi aina naisia syyllistetään abortista, kun eivät edes tiedä naisen omaa kokemusta tilanteesta. Onko sen syntymättömän lapsen, sikiön elämä tärkeämpi kuin itse naisen elämä? Jos on esim. liian nuori, ei rahallista turvaa lapselle tai muita sosiaalista verkkoa, raiskattu ym. ym. Mikä on siis naisen oma elämä. Toivoisin jatkossa myös ymmärrystä näille naisille, jotka eivät ole valmiita tai edes halua lasta. Hoitaako esim. mies sitä lasta, jos syntyy ym. kysymykset. Meidän pitää olla vähän armahtavia toisia kohtaan, eikä aina tuomita. 

Missä vaiheessa se sielu sitten asettuu siihen kehoon? Onko tästä jotain tutkimuksia olemassa vai pelkkää taikauskoa?

Biologisesti elämä alkaa kun munasolu ja siitiösolu yhdistyy.

Sillä alkiolla on kaikki elämän merkit. Hänellä on oma ainutlaatuinen DNA, hän kasvaa ja kehittyy ihmiseksi.

Ei siinä mitään elämää ala, vaan ainoastaan munasolu hedelmöittyy. Se ei tarkoita vielä yhtikäs mitään. Se on biologinen tapahtuma, eikä mitään taikaa.

Siinä vaiheessa kun munasolu hedelmöittyy, se on biologisesti IHMINEN.

Sillä on ihmisen solut, ei sarvikuonon tai päästäisen. Sillä on oma ainutlaatuinen DNA kirjattuna joka soluun. DNA joka on ihmisen DNA, ei kaskelotin tai kissan vaan ihmisen.

Tuo DNA on vain hänellä, siinä on puolet äidiltä ja puolet isältä ja se on erilainen kuin kellään muulla maapallon ihmisellä. Kuka tahansa geenitutkija ja biologi voi tämän vahvistaa. Sen ihmistaimen solujen DNA on erilainen kuin vanhemmillaan. Se on oma uniikki yksilönsä.

Se on elävä ihminen, joka kasvaa ja kehittyy äidin sisällä, ja jos saa syntyä, niin se syntyy sikiöasteella verrattuna suurimpaan osaan maapallon eläimistä.

Vastasyntynyt lapsi on täydellisen avuton. Se on kyvytön vielä näkemään kunnolla, se ei hallitse raajojensa liikkeitä. Vain yksi toiminta on täysin kehittynyt ja se on imeminen.

Hedelmöittynyt munasolu on biologisesti hedelmöittynyt munasolu. Eikä sillä kovin montaa solua ole. Alkio on biologisesti alkio. Sillä on vain pienen limaräippeen verran soluja.

Biologian ja juridiikan puolesta vasta syntymävalmis tai syntynyt sikiö on ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän