Hgin kaupunki järjestää 6.-9. -luokkalaisille pakollisen sateenkaarityöpajan
Kommentit (4449)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma näissä työpajoissa on se, että niissä opetetaan hyvin epätieteellistä käsitystä sukupuolesta. Seta ja sen jäsenjärjestöt käsittää sukupuolen moninaisuuden täysin eri tavalla kuin se todellisuudessa ilmenee. Sateenkaarijärjestöt uskovat, ettei sukupuoli ole binääri, vaan jatkumo, jossa luonnollinen vaihtelu tapahtuu sukupuolten välillä. Oikeasti sukupuolen moninaisuus tarkoittaa vaihtelua sukupuolten sisällä. Eli sitä, ettei ole yhtä oikeaa tapaa olla mies tai nainen. Sukupuoli on kuitenkin binäärinen ilmiö, sillä sukusoluja on vain kahta eri sorttia. Tätä faktaa ei kumoa se, että joillakin harvoilla ihmisillä on sukupuolen kehityshäiriö, jota myös intersukupuolisuudeksi kutsutaan. Nämäkin ihmiset ovat kuitenkin joko miehiä tai naisia, vaikka joskus sen tunnistaminen olisi haastavaa.
Olisi tärkeää ymmärtää että biologinen sukupuoli (mitä sukusoluja tuotat), juridinen sukupuoli (oletko lain mukaan mies vai nainen) ja koettu sukupuoli (koetko itsesi mieheksi, naiseksi vai joksikin muuksi) on kaikki eri asioita. Laki on puhtaasti ihmisten sopimukseen perustuva käsite ja toisen henkilökohtaista kokemusta omasta sukupuolestaan on paha mitätöidä vain sillä, että hän on biologisilta merkeiltään jotain muuta. Ideaalitilanteessa nämä kaikki osuvat yksiin, mutta joillain ihmisillä näissä on ristiriitoja keskenään. Sen vuoksi kahtiajako pelkän biologisen ominaisuuden mukaan on rajoittava ja ahdas. Olen tosin erittäin samaa mieltä siitä, että sukupuolessa on myös valtavasti vaihtelua sukupuolten sisällä ja luulen, että moni nuori sekoittaa oman tapansa olla omaa sukupuoltaan siihen, ettei koe mahtuvansa yhteiskunnan vaatimaan muottiin.
Mitkä ovat näitä "kokemuksia" joilla koetaan "itsensä naiseksi tai mieheksi". Mikä on tämä määritelmä naisesta tai miehestä? Vai sekoitatko nyt kaksi eri asiaa, eli miehenä ja naisena oleminen vrt maskuliinisyys ja feminiinisyys?
Koska ainakin mitä itse olen huomannut, niin transaktivistit väittävät että miehenä oleminen on automaattisesti se, että olet maskuliininen ja naisena oleminen on feminiinisenä olemista. No ei ole.
Biologiaa ei voi muuttaa vaikka kuinka yrittäisi itselleen uskotella. Samalla tavalla en minäkään lapsena hevoseksi muuttunut, vaikka hirnahtelin ja laukkasin ympäriinsä kuin hevonen.
Transaktivistit ihan tahallaan yrittää sekoittaa nuorten päätä ja harjoittaa tätä sairaalloista ajattelutapaa, että feminiinisyys ja maskuliinisyys päättävät oletko nainen vai mies.
Eikö se kokemus ole, että tunnet kehosi vastaavan sitä, mitä sukupuolta biologisesti olet? Itse koen olevani nainen, en mies, hevonen tai mikään muukaan, ja minulla on biologian kannalta naisen ruumis. Minun on vaikea kuvitella, että olisin mitään muuta sukupuolta. Vaikka en tähän kuvitelmaan pysty, uskon kuitenkin että jos kokisin olevani jotain muuta niin se olisi valtavan ahdistava tunne.
Tuohon maskuliininen-feminiininen olemiseen en ole itse törmännyt juurikaan, voi olla että osa trans ihmisistä ajattelee näin, mutta tuskin kuitenkaan kaikki. Voi myös olla, että se on heidän tapa sanoittaa omaa identiteettiään kun tuosta kokemuksesta ei varmaan ole helppo puhua niin, että muut sitä ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomatonta sirkusta tämä nykyajan touhu. Oma isoäiti oli bi, ja eli monta kymmentä vuotta yhdessä toisen naisen kanssa. Sitä ei mitenkään korostettu ja me kaikki suvussa suhtauduimme siihen aivan normaalisti, oli ihan luonnollinen asia. Mä en vaan itse ymmärrä tätä korostettua huomiohakuisuutta. Kaikki suhtautuisi siihen paljon luonnollisemmin, jos asianosaiset itsekin suhtautuisivat toisella tavalla.
Itseäni ei huolestuttaisi lainkaan SETA:n joku työpaja jos kyse olisi pelkästään seksuaalisuudesta, eli onko joku homo, lesbo, bi, hetero jne...
Huoli on tuosta sukupuoliasiasta ja miten helposti seta pääsee manipuloimaan lapsien ajattelumaailmaa siitä mitä on olla tyttö tai poika, tai nainen tai mies.
Samanlaista lasten kontrollointia ja manipulointia harjoittaat ääriuskonnot lähi-idässä. Tälläisen ei pitäisi olla mahdollista Suomessa. Ajattele nyt, jos ääriuskovaiset alkaisivat tekemään samanlaisia pakollisia "pajoja" kouluissa?
Jep. Ihminen kyllä huomaa aika nopeasti, että kumman sukupuolen edustajista on kiinnostunut, vai peräti kummastakin. Mutta transhommat johtavat pahimmillaan blokkereille, hormoneille ja leikkauksiin, joilla on pysyvät vaikutukset terveyteen, hedelmällisyyteen, kehon eheydelle ja aikuisiän seksuaalisuuteen. Amputoiduilla rinnoilla ei imetetä eikä surkastuneella/amputoidulla kohdulla tulla raskaaksi ja synnytetä, jos huomaakin, ettei transmaskuliinius ollutkaan se juttu. Aikuiset naiset joutuvat odottamaan kohdunpoistoa kolmekymppiseksi, mutta hedelmällisyyteen vaikuttavia transhoitoja annetaan paljon nuoremmille ja tasapainottomille.
Suvivirttä tai mitään kristillistä ei saa mainita tai kauhea ajojahti mutta Setaa saa tyrkyttää ja vielä pitää suvaita.
Jos tämä on se SETAN etukäteiskysely niin näin vanhana hippinäkin on kyllä erikoinen, mutta mitäpä minä enää mistäön ymmärrän.
https://seta.fi/sateenkaarityopajat/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma näissä työpajoissa on se, että niissä opetetaan hyvin epätieteellistä käsitystä sukupuolesta. Seta ja sen jäsenjärjestöt käsittää sukupuolen moninaisuuden täysin eri tavalla kuin se todellisuudessa ilmenee. Sateenkaarijärjestöt uskovat, ettei sukupuoli ole binääri, vaan jatkumo, jossa luonnollinen vaihtelu tapahtuu sukupuolten välillä. Oikeasti sukupuolen moninaisuus tarkoittaa vaihtelua sukupuolten sisällä. Eli sitä, ettei ole yhtä oikeaa tapaa olla mies tai nainen. Sukupuoli on kuitenkin binäärinen ilmiö, sillä sukusoluja on vain kahta eri sorttia. Tätä faktaa ei kumoa se, että joillakin harvoilla ihmisillä on sukupuolen kehityshäiriö, jota myös intersukupuolisuudeksi kutsutaan. Nämäkin ihmiset ovat kuitenkin joko miehiä tai naisia, vaikka joskus sen tunnistaminen olisi haastavaa.
Olisi tärkeää ymmärtää että biologinen sukupuoli (mitä sukusoluja tuotat), juridinen sukupuoli (oletko lain mukaan mies vai nainen) ja koettu sukupuoli (koetko itsesi mieheksi, naiseksi vai joksikin muuksi) on kaikki eri asioita. Laki on puhtaasti ihmisten sopimukseen perustuva käsite ja toisen henkilökohtaista kokemusta omasta sukupuolestaan on paha mitätöidä vain sillä, että hän on biologisilta merkeiltään jotain muuta. Ideaalitilanteessa nämä kaikki osuvat yksiin, mutta joillain ihmisillä näissä on ristiriitoja keskenään. Sen vuoksi kahtiajako pelkän biologisen ominaisuuden mukaan on rajoittava ja ahdas. Olen tosin erittäin samaa mieltä siitä, että sukupuolessa on myös valtavasti vaihtelua sukupuolten sisällä ja luulen, että moni nuori sekoittaa oman tapansa olla omaa sukupuoltaan siihen, ettei koe mahtuvansa yhteiskunnan vaatimaan muottiin.
Juridinen sukupuoli ei ole mikään biologiasta irrallinen identiteetin rakennusväline. Juridinen sukupuoli perustuu syntymän hetkellä todettuun biologiseen sukupuoleen. Juridista sukupuolitietoa ei oikeiden transien mukaan kannata vaihtaa, ennen kuin alkaa muistuttaa tavoitesukupuolensa edustajaa. Yhteiskunta ei tarvitse rekisteriä genderspeshulien sukupuolifantasioista. Mitä ihmettä teinityttö tekisi miehen papereilla?
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomatonta sirkusta tämä nykyajan touhu. Oma isoäiti oli bi, ja eli monta kymmentä vuotta yhdessä toisen naisen kanssa. Sitä ei mitenkään korostettu ja me kaikki suvussa suhtauduimme siihen aivan normaalisti, oli ihan luonnollinen asia. Mä en vaan itse ymmärrä tätä korostettua huomiohakuisuutta. Kaikki suhtautuisi siihen paljon luonnollisemmin, jos asianosaiset itsekin suhtautuisivat toisella tavalla.
Niin, sitä ei mitenkään korostettu ja lähipiiri suhtautui normaalisti. Homous oli rikos vielä 70-luvulle asti, rikollisista asioista yleensä ollaan aika hys hys. Ihana kertomus muutoin. Historian näkökulmasta näitä naispareja on usein pidetty "ystävinä", mutta vihjaus romanttiseen rakkauteen olisikin sitten ollut skandaali. Voi myös olla, että naispareihin on suhtauduttu hieman armollisemmin kuin miespareihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on se SETAN etukäteiskysely niin näin vanhana hippinäkin on kyllä erikoinen, mutta mitäpä minä enää mistäön ymmärrän.
koulussani jaotellaan tyttöihin/poikiin? Onko erillisvessat tällainen jaottelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat näitä "kokemuksia" joilla koetaan "itsensä naiseksi tai mieheksi". Mikä on tämä määritelmä naisesta tai miehestä? Vai sekoitatko nyt kaksi eri asiaa, eli miehenä ja naisena oleminen vrt maskuliinisyys ja feminiinisyys?
Koska ainakin mitä itse olen huomannut, niin transaktivistit väittävät että miehenä oleminen on automaattisesti se, että olet maskuliininen ja naisena oleminen on feminiinisenä olemista. No ei ole.
Biologiaa ei voi muuttaa vaikka kuinka yrittäisi itselleen uskotella. Samalla tavalla en minäkään lapsena hevoseksi muuttunut, vaikka hirnahtelin ja laukkasin ympäriinsä kuin hevonen.
Transaktivistit ihan tahallaan yrittää sekoittaa nuorten päätä ja harjoittaa tätä sairaalloista ajattelutapaa, että feminiinisyys ja maskuliinisyys päättävät oletko nainen vai mies.
Eikö se kokemus ole, että tunnet kehosi vastaavan sitä, mitä sukupuolta biologisesti olet? Itse koen olevani nainen, en mies, hevonen tai mikään muukaan, ja minulla on biologian kannalta naisen ruumis. Minun on vaikea kuvitella, että olisin mitään muuta sukupuolta. Vaikka en tähän kuvitelmaan pysty, uskon kuitenkin että jos kokisin olevani jotain muuta niin se olisi valtavan ahdistava tunne.
Tuohon maskuliininen-feminiininen olemiseen en ole itse törmännyt juurikaan, voi olla että osa trans ihmisistä ajattelee näin, mutta tuskin kuitenkaan kaikki. Voi myös olla, että se on heidän tapa sanoittaa omaa identiteettiään kun tuosta kokemuksesta ei varmaan ole helppo puhua niin, että muut sitä ymmärtävät.
Jos minulla on kokemus, että olen hevonen niin pitäisikö yhteiskunnan siis nähdä minut hevosena, koska en voi kokea olevani mitään muuta kuin hevonen?
Biologiaa ei voi muuttaa, vaikka kuinka leikkelisi ihmisiä. Vaikka minä leikkauttaisin itseni hevoseksi muiden verorahoilla, tekisikö se minusta hevosta?
Puhumatta siitä, että transaktivistien mukaan täysin biologisesti mies ja mieheltä näyttävä on sama asia, kuin nainen.
Mitä siis oikeasti naisena ja miehenä oleminen tarkoittaa, jos nainen ja mies voi olla ihan sama asia? Mikä tekee sinusta naisen, jos voit kuitenkin näyttää ihan samalta, kuin biologinen urospuolinen mies on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, miksi alaikäisten mt-ongelmat ovat kasvussa. Jonkun pervotyöpajan järjestäminen 6-luokkalaisille on typerin idea koskaan.
Alleviivataan nyt seksuaalisuuden ja eri suuntausten merkitystä kun se on niin vähän muutenkin esillä lasten elämässä. On tärkeä painottaa näitä, jotta lapset saavat lisää pohtimisen aihetta. Lapsethan ovat rappiolla elleivät ymmärrä sateenkaarimatikkaa.
Voisiko joku kirjoittaa esimerkin sateenkaarimatematiikasta?
2+2=5, koska 2+2=4 on esimerkki "eurosentrisestä valkoisuudesta". Älä kysy.
Voi vitsit mitä tuputusta. Toivottavasti heterous on edes vaihtoehtona mainittu. Jestas, kuka tästä oikeasti hyötyy, että myydään lapsille homoutta tai transuutta? Halutaan syntyvyys lopullisesti lopetettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nää itsensä moninaisiksi käsittävät voivat hekumoida näillä asioilla keskenään. Saa kertoa omista kokemuksistaan myös muille, jos kokee asian tarpeelliseksi. Mutta ei tällaista puutaheinää mihinkään koulun opetusohjelmaan tarvita
No tämä puuheinä nyt on sen verran yleinen ilmiö, että ei siltä voi välttyä. Kuplassa kasvaminen ei yleensä auta ketään ymmärtämään maailmaa. Parempi että opetetaan koulussa mistä on kyse, kuin että lapsi ei saa tietoa muualta kuin niiltä aikuisilta joilta uskaltaa kysyä. Onkin sitten eri asia, mitä kukin aikuinen tähän vastaa jos osaa edes aiheesta keskustella. Tämä työpajan idea tuli sitäpaitsi niiltä nuorilta, ei Setalta joka sen suostui järjestämään. Voinee päätellä, että nuoret haluavat tietää mistä on kyse.
ja mikähän määrä nuoria on tällaisia pajoja toivonut? Koulujärjestelmän ulkopuolisia tahoja pitäisi muutenkaan päästää mitään propagandaa suoltamaan!
Niitä muunsorttisia niin paljoa ole. Tarkoituksena tietysti lisätä näiden määrää
Olen eri, mutta kommentoin. Koulujärjestelmä tekee paljon yhteistyötä ulkopuolisten tahojen kanssa, koska niistä saa erikoisosaamista mitä opettajilla ei ole. Sellaista osaamista ei ole mahdollista hankkia ilman kunnollisia lisäkoulutuksia ja resursointia opetuksen kehittämiseen. Seta ei ole ainoa taho, joka suoltaa "propagandaa" lasten ja nuorten mieliin.
- nimim. Luonto-Liiton kouluvierailija, joka opettaa lapsille itämerestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyiyko koskaan millaisen tien hän kulki nuorena asian kanssa? Tottakai suurin osa suhtautuu oikein näihin asioihin, mutta kuten huomaat täälläkin, meillä on oaljon ihan ainuisia ihmusiä, jotka eivät niin tee. Miten he millään voisivat kasvattaa lapsistaan normaalisti asiaan suhtautuvia?[/quote
Antamalla lasten kasvaa lasten maailmaan kuuluvien asioiden parissa. Vanhemmat saavat ruoskia ja sitoa toisiaan haluamillaan tavoilla mutta annetaan lasten olla kantamatta aikuisten murheita. Vai pitäisikö olla varalta työpaja muistisairauksista ja makuuhaavojen välttämisestä kun ne vääjäämättä ovat edessä 60- 70 vuoden päästä?
Haluaisin niin kovasti tähän vastauksen transaktivisteilta:
Jos transaktivistit eivät itse aikuisina osaa määrittää mitä on se naisena tunteminen tai mitä nainen tarkoittaa ja mikä on naisen ja miehen ero, niin millä tavalla alaikäiset ja varsinkaan jotkut 10v ikäiset näin monimutkaista asiaa ymmärtävät?
Vierailija kirjoitti:
Suvivirttä tai mitään kristillistä ei saa mainita tai kauhea ajojahti mutta Setaa saa tyrkyttää ja vielä pitää suvaita.
Tämä. Jotain seksuaalisuuntia (jota ei lasten tarvis ala-asteikäisenä miettiä ollenkaan) kyllä saadaan lähes uskonnon asemassa tyrkyttää, mutta uskonto ei saa näkyä missään. Aikamoista kaksinaismoralismia.
Tästä ovat oikeamieliset kauhuissaan, viatonta kuohuttaa jumalattoman meno.
Job 17:8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setalaiset maalittavat jo Twitterissä vanhempia, jotka ovat esittäneet epäilyksiä sateenkaarityöpajoista. Että sellaista kivaa suvaitsevaisuutta.
Liekö siellä myös osa vanhemmista maalittanut Setaa hyvinkin aggressiivisin sanakääntein. Kolikolla on aina kaksi puolta.
Eli tunnustit maalituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on kokemus, että olen hevonen niin pitäisikö yhteiskunnan siis nähdä minut hevosena, koska en voi kokea olevani mitään muuta kuin hevonen?
Biologiaa ei voi muuttaa, vaikka kuinka leikkelisi ihmisiä. Vaikka minä leikkauttaisin itseni hevoseksi muiden verorahoilla, tekisikö se minusta hevosta?
Puhumatta siitä, että transaktivistien mukaan täysin biologisesti mies ja mieheltä näyttävä on sama asia, kuin nainen.
Mitä siis oikeasti naisena ja miehenä oleminen tarkoittaa, jos nainen ja mies voi olla ihan sama asia? Mikä tekee sinusta naisen, jos voit kuitenkin näyttää ihan samalta, kuin biologinen urospuolinen mies on?
Ei tietenkään pitäisi. Pitääkö sun nyt nähdä joku miehenä tai naisena siis vai miten tämä hevis-asua liittyy mihinkään?
Näin se vain on! Miksei lapsille näytetä normaalia kristillisen avioliiton mukaista miehen ja naisen välistä yhdyntää?
Vierailija kirjoitti:
"sateenkaariasiat" ja "sateenkaariteemat" ? Ilmeisesti tämä on kattotermi kaikelle queer-ideologialle?
ja mikähän määrä nuoria on tällaisia pajoja toivonut? Koulujärjestelmän ulkopuolisia tahoja pitäisi muutenkaan päästää mitään propagandaa suoltamaan!
Niitä muunsorttisia niin paljoa ole. Tarkoituksena tietysti lisätä näiden määrää