Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kirjoittavat tänne mitään parisuhteisiinsa liittyvää?

Vierailija
10.06.2025 |

Ihmiset kirjoittelevat täällä tylsyyksissään aivan mitä sattuu.

Kuka yhtään omaa parisuhdettaan arvostava kirjoittaa tänne aiheesta yhtään mitään. Jos jokin asia vaivaisi, olisi siitä syytä puhua puolison kanssa. Täällä kateelliset ihmiset ruokkivat vain ikäviä kommentteja ja aloittajalle keskusteluista on haittaa.

Onko joku muka oikeasti hyötynyt tänne tehdyistä parisuhdeavauksista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinkkuna elävä ja koskaan pidempää parisuhdetta kokemattomana olen joitain kertoja "hyötynyt" tai kokenut, että saatta oikeasti olla lopulta parempi, että kohtaloni on ollut elää ja olla ikisinkkuna kuin päätyä hyvin valjuun parisuhteeseen, tai hyvin loukkaavaan tai satuttavaan parisuhteeseen. 

Eihän kukaan kai sellaiseen oikeasti halua ja tahdo mutta kummasti niistä täällä säännöllsien epäsäännöllsiesti kerrotaan ja kuvataan. Toki ymmärrän, että täällä saatetaan kärjistää ja ampua tosinaan ampua yli ja tai muutoin liioitella.

Mutta toki olen myös kokenut toisinaan myös syvää itse inhoa ja joukon itse syytöksiä kun en ole hahmottanut tai ymmärtänyt, etttä miksi juuri oma kohtaloni on ja on ollut ikisinkun kohtalo ja sitten osa ihmisistä on elänyt ilm. vuosia (kun lapsiakin on saatu useampi kuin yksi) kumppanin kanssa, josta ensimmäinen mielikuva on, että hän on ellei täysi -idiootti, niin ainakin hyvin vastuuton.

Kuinka heidän suhde oikein aikanaan sai alkunsa ja onko samanlaien miten todennäköistä, jos kävisi sellainen ihme. jota en ole vielä kokenut, että voisn edetä jonkun kanssa parisuhteeseen. 

Vierailija
2/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä avaus. Parisuhde on sen verran intiimi asia, että sitä ei kuuluisi täällä ruotia. Tänne kirjoitellessasi et kunnioita puolisoasi tai parisuhdettasi yhtään vaan alennut keskustelupalstatasolle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mieluummin tänne kuin omalla naamalla tiktokkiin...

Vierailija
4/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ap:lla kova kontrollintarve, kun pitää saada määrätä, mitä muut kirjoittelee. Mikset keskity omaan parisuhteeseesi? 

Vierailija
5/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sinkkuna elävä ja koskaan pidempää parisuhdetta kokemattomana olen joitain kertoja "hyötynyt" tai kokenut, että saatta oikeasti olla lopulta parempi, että kohtaloni on ollut elää ja olla ikisinkkuna kuin päätyä hyvin valjuun parisuhteeseen, tai hyvin loukkaavaan tai satuttavaan parisuhteeseen. 

Eihän kukaan kai sellaiseen oikeasti halua ja tahdo mutta kummasti niistä täällä säännöllsien epäsäännöllsiesti kerrotaan ja kuvataan. Toki ymmärrän, että täällä saatetaan kärjistää ja ampua tosinaan ampua yli ja tai muutoin liioitella.

Mutta toki olen myös kokenut toisinaan myös syvää itse inhoa ja joukon itse syytöksiä kun en ole hahmottanut tai ymmärtänyt, etttä miksi juuri oma kohtaloni on ja on ollut ikisinkun kohtalo ja sitten osa ihmisistä on elänyt ilm. vuosia (kun lapsiakin on saatu useampi kuin yksi) kumppanin kanssa, josta ensimmäinen mielikuva on, että hän on ellei täysi -idiootti, niin ainakin hyvin va

Täältä kun lukee parisuhdejuttuja niin tulee hirveä kuva. Olet esimerkki siitä, miten hirveä tällainen keskustelupalsta voi olla ja miten se on sinuun vaikuttanut ja kuinka vinoutuneen kuvan olet saanut. Eihän kukaan onnellisessa suhteessa tänne päädy kirjoittamaan

Vierailija
6/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ap:lla kova kontrollintarve, kun pitää saada määrätä, mitä muut kirjoittelee. Mikset keskity omaan parisuhteeseesi? 

Ei ollut määräys. Oli kysymys ja pohdintaa kun kirjoittelusta täällä syntyy negatiivinen kuva. Yritän lukea täältä enemmän yhteiskunnallisia keskusteluja, mutta valitettavasti nämä parisuhdeavaukset nousevat esiin ja surettavat

t.AP

Vierailija
7/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täältä kun lukee parisuhdejuttuja niin tulee hirveä kuva. Olet esimerkki siitä, miten hirveä tällainen keskustelupalsta voi olla ja miten se on sinuun vaikuttanut ja kuinka vinoutuneen kuvan olet saanut. Eihän kukaan onnellisessa suhteessa tänne päädy kirjoittamaan"

Ole huoleti en minä pelkästään tämän palstan perusteella mielikuviani rakenna tai ylläpidä siitä, mitä tai millainen parisuhde voi olla tai olla olematta. - Mutta tämä palsta on vain tuo ja on tuonut itselleni muistutuksia siitä, parisuhteita on monenlaisia, eikä sellaiseen kannata ryhtyä vain siksi, että voisi sanoa olevansa ja elävänsä parisuhteessa. - Ehkä olet oikeassa siinä, ettei tänne kukaan kirjoittele onnellsiesta parisuhteesta. 

Toisaalta jos kirjoittelisi, niin hänet saatettaisiin äkkiä haluta dissata kun mentaliteetti on monella se, että "kell onni on se onnen kätkeköön"  - Tai sitten vain koetaan oman onnen ja ilon revittelyt tarpeettoman itse buustauksena. 

Itse pidän tästä palstasta samasta syystä kuin miksin tämä palsta inhottaakin eli siitä, että parhaimmillaan se tuo ja anataa kokonaan uusia näkökulmia ja havaintoja, joita en mitenkään olisi huomannut tai tajunnut omassa ahtaassa kuplassani. Mutta toki osa näistä näkökulmista tai vain kommenteista on sellaisia, jotka saavat niskavillani pystyyn ja ksymään vähintään, että onko kirjoittajalla lääkitys kohdillaan tai mistäs nyt tuuulee? Miten kirjoittaja saattoi kirjoittaa (, kenrtie myös ajatella) jotain tuollaista?  - Ikäänkuin sitä nyt itsekään aina kovin fiksuja ja mukavia osaisi sanoa tai kirjoittaa.    

Vierailija
8/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänne viime vuonna aloituksen jossa kysyin ihmisten kokemuksia vakavan sairastumisen vaikutuksista parisuhteeseen. Toki olin paljon asiasta kumppanini kanssa, mutta halusin kuulla myös ulkopuolisia kokemuksia aiheesta. Varsinkin heiltä, joilla tilanne ei ollut yhtä akuutti kuin meillä.

Sain paljon hyviä vastauksia, jotka antoivat minulle uutta perspektiiviä aiheeseen. En koe, että tämä keskustelu oli mitenkään epäkunnioittavaa parisuhdettani kohtaan.

Joskus ajatuksia on helpottava selvitellä anonyymisti ja peilata omia kokemuksia muiden kokemuksiin.

Vierailija
9/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma kumppani ei välttämättä ole halukas puhumaan / yhteistyökykyinen / voi olla alistava ja väkivaltainen tai mitä vaan ja ihminen voi olla kovin yksin.

Tämä(kin jopa) saattaa auttaa avaamaan silmiä.

Vierailija
10/10 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on aloituksia, jotka ovat paikallaan, kuten tuo vakava sairaus. Niihin tulee luultavasti oikeasti mietittyjä vastauksia. Mutta kyllä täällä on paljon "jätä se sika" tasoisia kommentteja joita ei voi kuin ihmetellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme