Saxenda kokemuksia
Perjantaina tarkoitus aloittaa Saxendan käyttö. Onko täällä jollain kokemusta lääkkeestä? Miten on vaikuttanut ja onko paino tippunut? Onko tullut millaisia sivuoireita? Oppiiko pistämisen helposti?
Kommentit (3)
Kolmas viikko alkanut. 3 kg pois.
Käyttö on helppoa. Pistän aina aamuisin klo 9 niin muistan paremmin. Ihan käsittämättömästi se paino putoaa. Annoskoot ovat pienemmät selvästi eikä tee meli syödä mitään ylimääräistä.
Minulla on pudotettavaa terveydellisistä syistä n 15-20 kg.
Ainoa harmi on että varmaan naamasta alkaa näkyä painonlasku. Ehkä nuorilla ei niin rypyt ilmesty.
Ei mitään sivuvaikutuksia.
Olen 58 vuotias.
Ulla olis sama resepti apteekissa mutta ei varmaan rahaa hakea sitä. Pudotettavaa olis ainakin 40kg...en kuulu korvatttavien piiriin. Oon eläkkeellä niin ei varaa. Ellei köyhällä koko perhe. Pitääkö muuten pistämisen opetteluun varata hoitajalta aika? Miten kontrolli?
Itse olen käyttänyt kohta 4 viikkoa. Hiukan pahoinvointia, väsymystä, ei muita sivuoireita.
Pistäminen on helppoa, neula on niin ohut, etsin vain paikan missä ei näy verisuonta ja pisto neulan kärjellä ei tunnu kipeältä. Joskus inska kirvelee hetken pistämisen jälkeen.
Paino pudonnut vajaassa 4 viikossa yli 3 kiloa. Ei ole ollut vaikeaa, ehkä joskus satunnaisesti. Ei ole juuri nälkä. Annokset jää pienemmiksi ja suurin pahe, iltanälkä, kuittautuu kipollisella marjoja. Muutos on valtaisa, minäkin pystyn tähän! Olen epäillyt että olen vain heikkotahtoisempi kuin muut. Mutta insuliini tuskin vaikuttaa tahdonvoimaan, ehkä puhe suolistohormonista on lähempänä totuutta.
Yritän pudottaa 10 kg, raskauskilot. On jo aika, lapsi täyttää kesällä 21. Haluan olla kevyempi terveydenkin takia.
Ainoa huono puoli saxendassa on hinta.