Moni mies odottaa, että nainen on iloisen tunnelman luoja
Olen huomannut tämän sekä omassa liitossani että kuunnellessani muiden naisten juttuja. Peruskaava menee niin, että mies on noussut väärällä jalalla sängystä ja tiuskii perheelleen/puolisolleen päivän mittaan milloin mistäkin pikkuasiasta. Naisen kuuluu tässä tilanteessa olla lempeä ja ymmärtäväinen, riita tulee jos nainen poikkeaakin kaavasta ja sanoo esim. "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista". Itse toteutan tuota jälkimmäistä metodia, koska en vain halua kuulla kiukuttelua aikuiselta mieheltä ja täten minut on leimattu hankalaksi naiseksi jo vuosia sitten. Jos itselläni on p*ska fiilis jostain syystä kerran kuukaudessa ja äänensävy kiristyy, mies toljottaa suu auki, aivan kuin olisin murhannut jonkun.
Olen puhunut asiasta sen miljoona kertaa, mutta joka kerta saan anteeksipyynnön ja sama show jatkuu ja jatkuu.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Vapauduin avioliitosta 40+. Kun sai taas talouden ja muun kuntoon, niin elämä muuttui paremmaksi kuin koskaan. Parissa suhteessa tuli oltua, vapautin nämä naiset tekemään tunnetyötä yksinään tai joidenkin muiden kanssa.
Olen akateeminen, hyvin toimeentuleva, harrastan paljon eri asioita. Voin mennä ja tulla niin kuin haluaa. Kaverit joilla parisuhde vielä on, pari kadehtii tilannettani. avoimesti Muut jotka eivät ole vielä eronneet, eivät vaimostaan paljon puhu. Silloin kun puhuvat, niin kyseessä on väljähtynyt kämppäkaveruutta..
Kun olen yksin ja lapset ovat puolet kanssani. Kaikki on helppoa ja mukavaa. Kun täältä puuttuu se nainen, ei ole loputtomia odotteluja, draamaa, jatkuvaa lähinnä tämän päivän tapahtumattomien tapahtumien ruotimista, sekoilua, rahantuhlausta ja muuta.
Näissä yli 95% miehet tekee liki kaiken yksin, maksaa enemmän. Se nainen on yksi kiukutteleva huollettava lapsi. Se nainen on muuten kaivonmyrkyttäjä, pilaa koko perheen ja lastenkin tunnelman.
Jännä kuinka eri todellisuudessa elän. Itse tietää suhteita suoraan joitakin kymmeniä ja tuttujen ja kavereiden kautta paljon enemmän.
Olisinpa löytänyt tuollaisen järkevän naisen, jolla on arjen taidot hallussa, joka on iloinen, ei draamaile ei sekoile, jonka kanssa voi puhua esim taloudesta ja filosofiasta, ei ole myöhässä, joka sijoittaa esim osakkeisiin, osaa tehdä hyvää ruokaa, joka on aloitteellinen esim seksissä.
En tiedä yhtään tuollaista naista.
Missä 95% mies on se joka tekee ja maksaa kaiken yksin? Outoa, sillä tilastojen mukaan naiset sekä maksavat enemmän lasten kuluja että hoitavat kotia miehiä enemmän.
Miehet maksavat taas enemmän yhteiskunnallisia kuluja joita käyttävät etenkin lapset ja sitten enemmän naiset. Tätä ei voi edes valita.
Ja naiset mahdollistavat töillään sen maksamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..mutta moni nainen on mt-häiriöinen suorittaja-ankeuttaja. Siitä kärsii kaikki.
Jonkun on pakko suorittaa, kun mies vain kiukuttelee ja tiuskii.
Tietenkin kun totaalisesti ankeutettu.
Onhan sellainenkin käsite kuin resting bitch face joka kuulemma monelta naiselta löytyy. Mikä on miehinen vastine asialle? Sitä ei ole koska vain naiselta odotetaan hyväntuulista yleisilmettä.
Jaa no monelle naiselle varmaan riittäisi että mies ei ole ikävän tunnelman luoja. Iloisuus sivuseikka.
Naiset on hienosti voimaantuneet ja alkaneet myymään itseään. Jakavat oppinsa kivasti tyttärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sellainenkin käsite kuin resting bitch face joka kuulemma monelta naiselta löytyy. Mikä on miehinen vastine asialle? Sitä ei ole koska vain naiselta odotetaan hyväntuulista yleisilmettä.
Tämäkin on totta.
"Hymyilisit enemmän" T. Setämies
Itse menen aina ihan lukkoon, jos joku on pahalla päällä. Ei mulla ole mitään keinoja auttaa, jos en edes tiedä, mistä on kyse.
Ajattelen myös, että se ihminen varmaan haluaa olla rauhassa. Itse en ainakaan ahdistuneena siedä mitään ilostuttamusyrityksiä! Eli jätän ihan rauhaan täysin jos jollakulla on paha olla.
Onneksi mun mies ei kiukuttele vaan ilmaisee selkeästi tunteitaan eikä pura pahaa oloaan minuun. En kestäisi kannatella kenenkään toisen tunteita, se on varmasti hirveän raskasta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Naisethan näitä termejä keksii, etenkin feministit, myös naisista itsestään. :D
Vierailija kirjoitti:
Naiset on hienosti voimaantuneet ja alkaneet myymään itseään. Jakavat oppinsa kivasti tyttärilleen.
Jep, kaikki naiset.
Tai ne kahden käden sormilla laskettavat.
Naiset luulee, että miehiä voi kouluttaa puhumalla. Ei voi. Mies reagoi vain itselleen tuleviin välittömiin seurauksiin ja jos ne on tarpeeksi pahat, yrittää muuttua (yleensä silloin naiselle liian myöhäistä).
Mikä on siis tuittumiehen seuraus hänelle itselleen siitä, että leivittää paskaa fiilistä ympärilleen?
Miksi muuten naiset on aina ruikuttamassa apua. Hyvä kun auto osataan tankata. 99% avun tarvitsijoista on naisia.
Siinähän odottaa. Ei sitä silti tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten naiset on aina ruikuttamassa apua. Hyvä kun auto osataan tankata. 99% avun tarvitsijoista on naisia.
Ja silti miehet eivät osaa pyykkiä pestä saati imuroida. Monet lapset osaavat.
Narsistiset ihmiset tarvitsevat sylkykupin tasaamaan tunteitaan. Vähän niinkuin lapset.
Väittäisin asian johtuvan enemmän siitä millainen se mies on kuin niinkään siitä, että sulta odotettaisiin sitä siksi että olet nainen. Meinaan siis, että se kiukkupuntari ois samanlainen vaikka se kumppani ois mieskin.
Alkaa väsyttää nämä aloitukset, jotka tehdään "vahvistamaan" naisten uhristatusta. Tämäkään asia ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen ja samanlaisia kiukuttelijoita löytyy kyllä ns molemmin puolin aitaa.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin asian johtuvan enemmän siitä millainen se mies on kuin niinkään siitä, että sulta odotettaisiin sitä siksi että olet nainen. Meinaan siis, että se kiukkupuntari ois samanlainen vaikka se kumppani ois mieskin.
Alkaa väsyttää nämä aloitukset, jotka tehdään "vahvistamaan" naisten uhristatusta. Tämäkään asia ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen ja samanlaisia kiukuttelijoita löytyy kyllä ns molemmin puolin aitaa.
Uhristatus on kyllä nyt omassa päässäsi.
Juuri tänään mietin, että kauanko jaksan mököttävää miestä. Hän siis mököttää mielenosoituksellisesti päiväkausia, muttei voi kertoa, mikä hitto vaivaa. Vasta kun kysyn, niin paljastuu jotain sellaista, että en ole jonain päivänä ollut hänen mielestään tarpeeksi hyväntuulinen. Ihan uskomattoman raskasta, kun olin sinkku, ei ollut koskaan ankeaa ilmapiiriä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no monelle naiselle varmaan riittäisi että mies ei ole ikävän tunnelman luoja. Iloisuus sivuseikka.
Mikä velvollisuus miehellä on tuottaa naiselle yhtään mitään? Nainen saa aina lähteä kävelemään tämän netissä valittamisen ja itkemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..mutta moni nainen on mt-häiriöinen suorittaja-ankeuttaja. Siitä kärsii kaikki.
Jonkun on pakko suorittaa, kun mies vain kiukuttelee ja tiuskii.
Ei ole mikään pakko. Lähde kävelemään, jos ahdistaa.
Miehet maksavat taas enemmän yhteiskunnallisia kuluja joita käyttävät etenkin lapset ja sitten enemmän naiset. Tätä ei voi edes valita.