Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni mies odottaa, että nainen on iloisen tunnelman luoja

Vierailija
23.01.2023 |

Olen huomannut tämän sekä omassa liitossani että kuunnellessani muiden naisten juttuja. Peruskaava menee niin, että mies on noussut väärällä jalalla sängystä ja tiuskii perheelleen/puolisolleen päivän mittaan milloin mistäkin pikkuasiasta. Naisen kuuluu tässä tilanteessa olla lempeä ja ymmärtäväinen, riita tulee jos nainen poikkeaakin kaavasta ja sanoo esim. "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista". Itse toteutan tuota jälkimmäistä metodia, koska en vain halua kuulla kiukuttelua aikuiselta mieheltä ja täten minut on leimattu hankalaksi naiseksi jo vuosia sitten. Jos itselläni on p*ska fiilis jostain syystä kerran kuukaudessa ja äänensävy kiristyy, mies toljottaa suu auki, aivan kuin olisin murhannut jonkun.
Olen puhunut asiasta sen miljoona kertaa, mutta joka kerta saan anteeksipyynnön ja sama show jatkuu ja jatkuu.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerien akkojen valituskerho kokoontuu.

Katkeria akkoja syntyy vain miehen kanssa eläessä. Katse siis peiliin, miehet.

Vierailija
62/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne omat raivokohtaukset unohdetaan hienosti aina. Ja naisellahan on aina hyvä syy.

Ja miehestä kehkeytyy sekunnissa Runeberg kun pitäisi katsoa omien lasten perään tai tehdä kotitöitä. Selityksiä ja tarinoita riittää ja keksitään lennosta uusia ettei tarvitse sohvalta nousta. Annas olla kun kaveri soittaa ja pyytää "karhun kaatoon", mies liukenee paikalta kuin hauki rannasta.

Tai sitten vastaus on "joo joo kohta" kuin teinillä konsanaan. Lopulta nainen tekee asiat itse tai mies keksii syyn liueta paikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne omat raivokohtaukset unohdetaan hienosti aina. Ja naisellahan on aina hyvä syy.

Ja miehestä kehkeytyy sekunnissa Runeberg kun pitäisi katsoa omien lasten perään tai tehdä kotitöitä. Selityksiä ja tarinoita riittää ja keksitään lennosta uusia ettei tarvitse sohvalta nousta. Annas olla kun kaveri soittaa ja pyytää "karhun kaatoon", mies liukenee paikalta kuin hauki rannasta.

Monet miehethän on just tälläisiä "perhekokeilijoita" vaimo ja lapset rekvisiittaa samaan aikaan selän takana on tindereitä, vakipanoja,teinityttöjen perään kuolaamista...

Vierailija
64/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko toisin päin, eli jos nainen valittaa ja kitisee jostain päivän mittaan niin voi vaan sanoa, että "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista"?

Kyllä.

Vierailija
65/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisiin kannata tuhlata aikaansa, jotka eivät ymmärrä kumppanin olevan oikea ihminen. Etsinnät kannattavat.

Vierailija
66/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä naiselta mitään iloista tunnelmaa kaipaa. Kaipaan tasaisen aikuista keskitien tunnelmaa, jossa ei ole lapsellista pahan olon dumppaamista kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
67/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet myös luulevat, että naisen tehtävä parisuhteessa on parantaa heidät oli kyse sitten mt- tai alkoholi-ongelmasta. Ja jos niin ei tapahdukkaan, niin naisesta ei ole mitään apua mihinkään. Parisuhde ei ole hoitosuhde. Elämä voi koulia ihmistä monellakin tavalla, eikä aina ole siihen itse syypää, mutta vastuu paranemisesta on ihmisellä itsellään.

Tämä on myös kiinnostava ilmiö. Tunnen kaksi peli-, mt- ja alkoholiongelmaista miestä. Molempien mielestä ainuut ulospääsy ahdingosta on naisystävän löytäminen. Sitten loppuu juominen, pelaaminen ja masistelu, vaikka tähän mennessä ei ole auttaneet sen enempää lääkkeet, terapia kuin katkojaksotkaan.

Oikein kaksi sellaista tunnet. Ja millä perusteella sä oot päättänyt että ongelmaa edes on?

Minä puolestani tunnen ainakin kolme tuollaista ja netistä olen lukenut että niitä riittää sielläkin.

Ihan hyvä otanta jo siinäkin. -ohis

Vierailija
68/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimääräistä useammin nainen on sen kärttyisyyden aiheuttaja. ainakin meillä. ukko saa kärsiä aina, kun minulla on mieli pahoittunut mistä asiasta vaan. puhumalla asiat selvitetään ennen nukkumaan menoa, ettei kenenkään tarvitse nousta äkäisenä. eikös puolison tehtävä ole juuri tuo toisen tukeminen, lohduttaminen ja rauhan tuominen tupaan? jos ukko on pahalla tuulella, sille pitää antaa aikaa ja tilaa olla itsekseen, ja tarvittaessa pyrkiä millä keinolla hyvänsä lievittämään tilannetta. meillä toimii, kun vähän nostaa helmaa ja keikuttaa takapuolta. toinen hyvä kikka on ottaa ukon kädestä ja laittaa se tissin päälle. ei tämä ole vaikeaa, jos ei siitä sellaista tee.

Vierailija
69/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vastaus on "joo joo kohta" kuin teinillä konsanaan. Lopulta nainen tekee asiat itse tai mies keksii syyn liueta paikalta.

Niin, mietipä. Asiat voi tosiaan tehdä itse ilman kenenkään käskyttämistä. Monestiko mies käskyttää teitä tekemään jotain? Ei varmaan koskaan. 

Vierailija
70/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko toisin päin, eli jos nainen valittaa ja kitisee jostain päivän mittaan niin voi vaan sanoa, että "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista"?

On sekin parempi kuin välinpitämätön vaikeneminen

Vierailija
71/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä toisessa ketjussa joku sanoi, että hän haluaa vaimon, joka nauraa, tanssii ja pyörittää takapuolta aamiaista kokatessaan.

Tekisin ja teinkin näin, jos mies ei aloittaisi päivää valituksella ja latistaisi mun tunnelmaa. Ei pyöri takapuoli jos on jo laitettu kuuntelemaan marinaa.

Vierailija
72/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskimääräistä useammin nainen on sen kärttyisyyden aiheuttaja. ainakin meillä. ukko saa kärsiä aina, kun minulla on mieli pahoittunut mistä asiasta vaan. puhumalla asiat selvitetään ennen nukkumaan menoa, ettei kenenkään tarvitse nousta äkäisenä. eikös puolison tehtävä ole juuri tuo toisen tukeminen, lohduttaminen ja rauhan tuominen tupaan? jos ukko on pahalla tuulella, sille pitää antaa aikaa ja tilaa olla itsekseen, ja tarvittaessa pyrkiä millä keinolla hyvänsä lievittämään tilannetta. meillä toimii, kun vähän nostaa helmaa ja keikuttaa takapuolta. toinen hyvä kikka on ottaa ukon kädestä ja laittaa se tissin päälle. ei tämä ole vaikeaa, jos ei siitä sellaista tee.

Anteeksipyynnön taito pitäisi kaikilla olla. Tuokin toimii vain molempiin suuntiin, ei niin että vain toinen aina "nostaa helmaa ja keikuttaa takapuolta".

Vierailija
73/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä toisessa ketjussa joku sanoi, että hän haluaa vaimon, joka nauraa, tanssii ja pyörittää takapuolta aamiaista kokatessaan.

Tekisin ja teinkin näin, jos mies ei aloittaisi päivää valituksella ja latistaisi mun tunnelmaa. Ei pyöri takapuoli jos on jo laitettu kuuntelemaan marinaa.

Vain nainen voi ulkoistaa mielialansakin muille, siis pääasiassa miehelle. Surullista on nykymeno. Te naisethan voitte asua keskenään, niin ei varmasti ole sitten ketään joka latistaa sitä tunnelmaa. Koska eiväthän naiset voi kenenkään tunnelmaa latistaa. Nainen on aina hyvä, kaunis ja oikeassa. Näin meille opetetaan. 

Vierailija
74/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestisi vahvistaa juuri sen, että naisen tehtävä on pitää mies hyvällä tuulella ja sietää mitä hyvänsä. 

Vierailija
75/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää olla. Naisen elämä keskimäärin on lähtökohtaisesti hyvin suojeltua ja yhteiskunnan ja/tai puolison tukemaa. Ei ole iso homma jos joutuu ylläpitämään positiivista ilmapiiriä omassa perheyksikössä.

Sovinisti.

Ei vaan realisti. Suomessa naisista kasvaa prinsessoita joiden ei tarvitse tehdä mitään liian rankkaa tai ikävää.

Mitenpä minua on kukaan suojellut tai tukenut yhtään miehiä enempää?

T. Auton omistava sinkkunainen omistusasunnossa

Vierailija
76/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ongelmaa olla ilopilleri, koska olen luonnostani vähän semmonen hassuttelija. Ongelma on siinä, että kun viettää tarpeeksi kauan aikaa alavireisessä seurassa, se tarttuu minuunkin. Ja kuuntelen ihmisten huolia, mutta jotkut ihmiset jäävät jumiin niihin samoihin asioihin. Kuluttavaa.

Vierailija
77/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelevat ilmapiiriä myrkyttävät miehet ovat kyllä yksi syöpä. Miehet, menkää terapiaan ja puhukaa vaikeista tunteista ystävillenne terveessä hengessä ja kohdelkaa läheisiänne hyvin. Sama koskee tietysti myös naisia, mutta he toimivat enemmän noin.

Juuri näiden tarinoiden takia en uskaltaisi ottaa yhteistä lainaa ja sitoutua liikaa. On sitten vaikeampi lähteä jos miehestä kuoriutuu tuollainen känkkäränkkääjä.

Vierailija
78/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat pahantuulisuuden mestareita ja heitä ei yleensä kiinnosta edes normaali seksi vakisuhteessa, joten tuokin keino in toimimaton. Heidän kumppaneilleen suosittelen exit plania ja sen toteutusta.

Vierailija
79/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä kommentti meille miehille. Kun nainen kerran kuukaudessa taantuu lapsen tasolle niin oikea tapa on huutaa turpa kiinni. Taidanpa kokeilla heti.

Vierailija
80/124 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä toivoisin että isäni joskus sanoisi edes joskus noin märisevälle ja turhasta kiukuttelevalle vaimolleen. Yleensä roolit on kuitenkin noin päin kuin ap kuvasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi