Moni mies odottaa, että nainen on iloisen tunnelman luoja
Olen huomannut tämän sekä omassa liitossani että kuunnellessani muiden naisten juttuja. Peruskaava menee niin, että mies on noussut väärällä jalalla sängystä ja tiuskii perheelleen/puolisolleen päivän mittaan milloin mistäkin pikkuasiasta. Naisen kuuluu tässä tilanteessa olla lempeä ja ymmärtäväinen, riita tulee jos nainen poikkeaakin kaavasta ja sanoo esim. "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista". Itse toteutan tuota jälkimmäistä metodia, koska en vain halua kuulla kiukuttelua aikuiselta mieheltä ja täten minut on leimattu hankalaksi naiseksi jo vuosia sitten. Jos itselläni on p*ska fiilis jostain syystä kerran kuukaudessa ja äänensävy kiristyy, mies toljottaa suu auki, aivan kuin olisin murhannut jonkun.
Olen puhunut asiasta sen miljoona kertaa, mutta joka kerta saan anteeksipyynnön ja sama show jatkuu ja jatkuu.
Kommentit (124)
Olen myös huomannut saman, että naiset tekee suurimman osan kotitöistä ja kaikkeen kotiin liittyvästä. Mutta osittain se on naisten omaa syytä, sillä ovat ottaneet suuremman vastuun perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet myös luulevat, että naisen tehtävä parisuhteessa on parantaa heidät oli kyse sitten mt- tai alkoholi-ongelmasta. Ja jos niin ei tapahdukkaan, niin naisesta ei ole mitään apua mihinkään. Parisuhde ei ole hoitosuhde. Elämä voi koulia ihmistä monellakin tavalla, eikä aina ole siihen itse syypää, mutta vastuu paranemisesta on ihmisellä itsellään.
Tämä on myös kiinnostava ilmiö. Tunnen kaksi peli-, mt- ja alkoholiongelmaista miestä. Molempien mielestä ainuut ulospääsy ahdingosta on naisystävän löytäminen. Sitten loppuu juominen, pelaaminen ja masistelu, vaikka tähän mennessä ei ole auttaneet sen enempää lääkkeet, terapia kuin katkojaksotkaan.
Oikein kaksi sellaista tunnet. Ja millä perusteella sä oot päättänyt että ongelmaa edes on?
Puhuinko minä jossain jostain ongelmasta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "moni mies" ?
Onko lähdettä' tutkimukseen vai onko tämä taas miesvihaa?
Moni nainen tappaa vauvansa. Miksi ette siihen puutu?
Miksi sinä pyörit näissä ketjuissa mussuttamassa tuota samaa vanhaa asiaa joka ei liity mihinkään? Se ei käy että puhutaan miehistä (se on sinusta kaikki miehet), eikä nyt toimi sekään että sanotaan moni mies. Nämä asiat ovat elämässä koettuja ja niistä keskustellaan palstalla, kuten muistakin. Miksi et lue vaikka kirjaa jos ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut saman, että naiset tekee suurimman osan kotitöistä ja kaikkeen kotiin liittyvästä. Mutta osittain se on naisten omaa syytä, sillä ovat ottaneet suuremman vastuun perheessä.
On myös olemassa naisia, joilta jää kaikki työt kesken. Myös kotityöt. Matot ovat ikuisella tuuletusreissulla.
Vanhat äkäiset miehet on pahimpia.
Ai, enpä ole tuollaista huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää olla. Naisen elämä keskimäärin on lähtökohtaisesti hyvin suojeltua ja yhteiskunnan ja/tai puolison tukemaa. Ei ole iso homma jos joutuu ylläpitämään positiivista ilmapiiriä omassa perheyksikössä.
Sovinisti.
Ei vaan realisti. Suomessa naisista kasvaa prinsessoita joiden ei tarvitse tehdä mitään liian rankkaa tai ikävää.
Hohoijakkaa. Taas yksi tämmöinen iki-incel pillunkipeä ùlimies joka tulee tänne itkemään kun on elämänsä saanut pakit kaikilta naisilta hänen kiimaisiin ja törkeisiin iskuurityksiin.
Taas reikä vänkäämässä reikäargumentillaan.
Jälleen yksi incel todistamassa miksi onkaan incel.
Jep. Mun ystävämies olettaa aina et oon "ilopilleri" sittenkun en oo niin ihmettelee ja loukkaantuu. Monet miehet oikeasti olettaa että nainen on 24/7 iloinen ja nauravainen ei saa olla huonoja tunteita tai pahaa fiilistä.
Vierailija kirjoitti:
Entisen miehen isä oli raivostuttava ärisijä kulisseissa. Elämän ainoa tehtävä oli esittää parempaa kuin olikaan. Myös hänen jälkikasvunsa perheineen oli suoritettava tätä. Hän ei kyennyt tasavertaiseen ja aitoon dialogiin, vaan jos joku asia häntä otti päähän niin hän piti kunnon saarnan, jotta toinen oppi olemaan. Itse en tuollaista sietänyt, joten välit meni heti alussa.
Ap on hankala nainen. Draamakuningatar.
Taudinkuvaan kuuluu, että mies ottaa paskaa niskaan 10v, eikä nurise. Mutta sitten kun kerran nurisee, se on naiselle "ero on ainoa vaihtoehto, sä olet aina tollainen, en mä pysty enää tähän jne...". Taudinkuvaan kuuluu myös puolen vuoden päänkipu -kosto, ettei seksiä ole saatavilla.
Ukkosi on kunnon mies kun kestää perheen koossapitämisensi sinunlaistasi naista. Jos vielä pysyy uskollisena sinulle, kaikesta huolimatta, hän on timantti.
Kun lapset aikanaan lähtee, toivon että miehesi löytää rinnalleen hänelle sopivamman kunnollisen naisen.
Ja ne omat raivokohtaukset unohdetaan hienosti aina. Ja naisellahan on aina hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
No jonkunhan se vastuu täytyy kantaa asioista ja lapsista. Jos ne jättää miehen vastuulle lapsilta menee päivärytmi, ruokarytmi, ja biorytmi. Lapset kuolevat nälkään ennen 1v syntymäpäivää. Laskut jää maksamatta, ruoat ostamatta ja keittiössä haisee monen kuukauden jätteet. Jne.
Onneksi minun ja kumppanin suhde perustuu siihen, että saan olla oma vänisevä itseni.
Osoitan sitä enemmän vastapainoksi hellyyttä, mitä enemmän saan heittäytyä välillä vänisijäksi.
Meillä meni exän kanssa hyvin se 2vuotta kun vain seurusteltiin . Olimme toki yökylässä toistemme luona mutta siinä ns skarppasi kun halusi olla hyvä seurustelukumppani.
Kun muutimme yhteen kävi ilmi,ettei suhteemme kestänyt arkea. Mies oli aamuisin äreä ja kun lopulta tiuskaisin "pää kiinni saa"tana" niin vaikutti tyrmistyneeltä. Aloin tajuta ettå mies odotti minun piristävän häntä ja hymyilevän aina kuin hangonkeksi. Petin hänet kiukuttelemalla.
Moni mies odottaa edelleen sisimmässään että vaimo on sellainen 50luvun kotirouva, joka tulee meikattuna ja jokainen hius ojennuksessa antamaan suukon töistä palaavalle miehelleen,koti kiiltää puhtaana ja ruoka on uunissa.
Ne kotirouvat olivat muuten piilojuoppoja tai rauhoittavien suurkuluttajajia..
Vierailija kirjoitti:
Ap on hankala nainen. Draamakuningatar.
Taudinkuvaan kuuluu, että mies ottaa paskaa niskaan 10v, eikä nurise. Mutta sitten kun kerran nurisee, se on naiselle "ero on ainoa vaihtoehto, sä olet aina tollainen, en mä pysty enää tähän jne...". Taudinkuvaan kuuluu myös puolen vuoden päänkipu -kosto, ettei seksiä ole saatavilla.
Ukkosi on kunnon mies kun kestää perheen koossapitämisensi sinunlaistasi naista. Jos vielä pysyy uskollisena sinulle, kaikesta huolimatta, hän on timantti.
Kun lapset aikanaan lähtee, toivon että miehesi löytää rinnalleen hänelle sopivamman kunnollisen naisen.
:D :D
Luitko aloitusta ennen kommentointia?
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni exän kanssa hyvin se 2vuotta kun vain seurusteltiin . Olimme toki yökylässä toistemme luona mutta siinä ns skarppasi kun halusi olla hyvä seurustelukumppani.
Kun muutimme yhteen kävi ilmi,ettei suhteemme kestänyt arkea. Mies oli aamuisin äreä ja kun lopulta tiuskaisin "pää kiinni saa"tana" niin vaikutti tyrmistyneeltä. Aloin tajuta ettå mies odotti minun piristävän häntä ja hymyilevän aina kuin hangonkeksi. Petin hänet kiukuttelemalla.Moni mies odottaa edelleen sisimmässään että vaimo on sellainen 50luvun kotirouva, joka tulee meikattuna ja jokainen hius ojennuksessa antamaan suukon töistä palaavalle miehelleen,koti kiiltää puhtaana ja ruoka on uunissa.
Ne kotirouvat olivat muuten piilojuoppoja tai rauhoittavien suurkuluttajajia..
Kokkeli nokassa kotityöt sujuivat kuin tanssi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne omat raivokohtaukset unohdetaan hienosti aina. Ja naisellahan on aina hyvä syy.
Ja miehestä kehkeytyy sekunnissa Runeberg kun pitäisi katsoa omien lasten perään tai tehdä kotitöitä. Selityksiä ja tarinoita riittää ja keksitään lennosta uusia ettei tarvitse sohvalta nousta. Annas olla kun kaveri soittaa ja pyytää "karhun kaatoon", mies liukenee paikalta kuin hauki rannasta.
Sopiiko toisin päin, eli jos nainen valittaa ja kitisee jostain päivän mittaan niin voi vaan sanoa, että "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisen miehen isä oli raivostuttava ärisijä kulisseissa. Elämän ainoa tehtävä oli esittää parempaa kuin olikaan. Myös hänen jälkikasvunsa perheineen oli suoritettava tätä. Hän ei kyennyt tasavertaiseen ja aitoon dialogiin, vaan jos joku asia häntä otti päähän niin hän piti kunnon saarnan, jotta toinen oppi olemaan. Itse en tuollaista sietänyt, joten välit meni heti alussa.
Mun isä oli tälläinen ärisijä ja negatiivinen valittaja 24/7 oisko yhtään päivää ollut etteikö olis jostakin ärissyt ja valittanut. Itse luonteeltani iloinen ja kiltti mutta olen huomannut että muhun tarttunut myös tuo valitus jos ei joku asia mene putkeen. Nyt onneksi 3 vuotta mennyt ilman tuota ärisijää, eikä ollut pelkästään ärisijä ärtyinen vaan myös sovinistinen naistenhaukkuja joka piti itseään parempana kuin yhtäkään naista tai edes miestä,oli kateellinen muiden menestykselle, oli kaikenlisäksi väkivaltainen narsisti.
Oikein kaksi sellaista tunnet. Ja millä perusteella sä oot päättänyt että ongelmaa edes on?