Moni mies odottaa, että nainen on iloisen tunnelman luoja
Olen huomannut tämän sekä omassa liitossani että kuunnellessani muiden naisten juttuja. Peruskaava menee niin, että mies on noussut väärällä jalalla sängystä ja tiuskii perheelleen/puolisolleen päivän mittaan milloin mistäkin pikkuasiasta. Naisen kuuluu tässä tilanteessa olla lempeä ja ymmärtäväinen, riita tulee jos nainen poikkeaakin kaavasta ja sanoo esim. "turpa kiinni, en jaksa kuunnella tuollaista". Itse toteutan tuota jälkimmäistä metodia, koska en vain halua kuulla kiukuttelua aikuiselta mieheltä ja täten minut on leimattu hankalaksi naiseksi jo vuosia sitten. Jos itselläni on p*ska fiilis jostain syystä kerran kuukaudessa ja äänensävy kiristyy, mies toljottaa suu auki, aivan kuin olisin murhannut jonkun.
Olen puhunut asiasta sen miljoona kertaa, mutta joka kerta saan anteeksipyynnön ja sama show jatkuu ja jatkuu.
Kommentit (124)
Oma exäni oli myös aika negatiivinen aluksi, mutta muuttui kun vietti paljon aikaa positiivisen ihmisen eli minun kanssani hehe. Tokikaan kaikki miehet eivät ole yhtä helposti muovattavissa parempaan suuntaan.
Miehellä ei ole mitään vastuuta itsestään ja käytöksestään. Sehän ajatus siinä taustalla on. Mies on vähän heikkolahjainen ihmisolento ilman kykyjä. Vähän kuin ihminen, mutta sitten kuitenkin elukka mitä pitää hallita.
Kuulostaa aivan vieraalle. En ole eläessäni seurustellut yhdenkään tiuskivan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, vai huvikseenko sitä viedään ravintoloihin, matkoille, ostetaan lahjoja, jne.. jotta elämä olisi turvallista ja iloista.
AP taitaa olla terapeutin tai miehen tarpeessa.
Tuskin olet ikinä tehnyt mitään noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää olla. Naisen elämä keskimäärin on lähtökohtaisesti hyvin suojeltua ja yhteiskunnan ja/tai puolison tukemaa. Ei ole iso homma jos joutuu ylläpitämään positiivista ilmapiiriä omassa perheyksikössä.
Sovinisti.
Ei vaan realisti. Suomessa naisista kasvaa prinsessoita joiden ei tarvitse tehdä mitään liian rankkaa tai ikävää.
Naisen elämä parisuhteessa on pelkkää rankkaa ja ikävää. Luulisi miehen älyävän sitä paskaa jakaa, ottaa osan kannettavakseen mutta ei. Pitäisi vielä jaksaa tehdä se iloisesti hymyillen kun jynssää vessanpytystä ja lattialta herran huteja. Onko kusipäisempää otusta maapallolla kuin mies. Alistakaa vielä lisää naisia niin kohta teidän ainoa mahdollisuus on toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan vieraalle. En ole eläessäni seurustellut yhdenkään tiuskivan miehen kanssa.
No eihän mies SEURUSTELUvaiheessa tiuski 😊. Oletko asunut yhdessä miehen kanssa vuosia tai vuosikymmeniä? Silloin se todellinen luonne tulee esiin.
Omaa tunne-elämää ei kannata ulkoistaa kenellekään.
Silloinhan sää ja meteorologit saisivat päättää miltä
mikäkin sää pitäisi tuntua: "Hyvin hyytävä yhdistelmä."
Suomalaiset miehet tekevät paljon enemmän itsemurhia ja väkivaltarikoksia kuin naiset. Jos et usko, niin lue itse. Tilastot ovat julkisesti saatavilla (Tilastokeskus, Rikosseuraamuslaitos, Poliisi).
Suomalaiset miehet ovat paljon vihaisempia, väkivaltaisempia, kyynisempiä ja itsekkäämpiä kuin suomalaiset naiset.
Faktat ovat karua tekstiä. Live with it, or die trying. Moni mies kuolee ennen aikojaan, koska ei kestä elämää selvin päin. On pakko "helpottaa oloa" viinalla, tupakalla, huumeilla tai itsemurhalla.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on äiti 💗
Vain omille lapsilleen, VAIN omille lapsilleen.
Oma vikanne jos olette ottaneet vääränlaisen miehen. Vaihtakaa. Emme me kaikki inise joka asiasta, tai ole väkivaltaisia. Tuliko selväksi vai lyönkö?!
Minulla ei ole miestä eikä lapsia, ja olen onnellinen näin.
Monet miehet myös luulevat, että naisen tehtävä parisuhteessa on parantaa heidät oli kyse sitten mt- tai alkoholi-ongelmasta. Ja jos niin ei tapahdukkaan, niin naisesta ei ole mitään apua mihinkään. Parisuhde ei ole hoitosuhde. Elämä voi koulia ihmistä monellakin tavalla, eikä aina ole siihen itse syypää, mutta vastuu paranemisesta on ihmisellä itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä toisessa ketjussa joku sanoi, että hän haluaa vaimon, joka nauraa, tanssii ja pyörittää takapuolta aamiaista kokatessaan.
Jos ylläolevat ovat vaimokriteerinä, niin olisin ollut naimisissa vuosia. Vai johtuneeko sinkkuus siitä, että tanssin ruokaa laittaessa vasta lounasta ja päivällistä kokatessa.
Kaikkien pitäisi asua yksin omissa poteroissaan.
Mutta pärjäävätkö kaikki yksinään?
Jäisi naisiltakin se touhotus ja lässytys: minun mies sitä ja minun mies tätä pois. Minun mies syö makkaransa aina näin ja noin..huoh
Lisäksi turha höpöttäminen tunnelman ja yhteyden säilyttämiseksi.
Kun on yksin ei tarvitse puhua kenellekään.
Tämä on muuten totta. Näen silmissäni lapsuudenperheen lomareissujen lähtöpäivän. Äiti pakkaa kolmen lapsen kamoja plus omiaan, tarkistelee listoja, siirtelee laskujen eräpäiviä, pakkaa eväitä, tekee aamupalavoikkareita lapsille ja föönaa samalla hiuksiaan. Stressitaso on kova, puolen tunnin päästä täytyy koko konkkaronkan olla autossa tai myöhästytään junasta. Äiti on tietenkin tehnyt tavaralistoja läpi yön iltavuoronsa jälkeen. Tunnelma on kaoottinen mutta asioita tapahtuu.
Mitä tekee isä? Kiukuttelee kun on kaaos, kiire ja paljon tekemistä. Kuin yksi lapsista, paitsi että lapset eivät kiukutelleet. Varttia ennen lähtöä siirtää takalistonsa autoon istumaan ja lietsoo siellä itsensä vielä suurempaan kiukkuun kun kaikilla kestää. Äiti pukee lapsia, itseään ja kantaa tavaraa autoon.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet myös luulevat, että naisen tehtävä parisuhteessa on parantaa heidät oli kyse sitten mt- tai alkoholi-ongelmasta. Ja jos niin ei tapahdukkaan, niin naisesta ei ole mitään apua mihinkään. Parisuhde ei ole hoitosuhde. Elämä voi koulia ihmistä monellakin tavalla, eikä aina ole siihen itse syypää, mutta vastuu paranemisesta on ihmisellä itsellään.
Tämä on myös kiinnostava ilmiö. Tunnen kaksi peli-, mt- ja alkoholiongelmaista miestä. Molempien mielestä ainuut ulospääsy ahdingosta on naisystävän löytäminen. Sitten loppuu juominen, pelaaminen ja masistelu, vaikka tähän mennessä ei ole auttaneet sen enempää lääkkeet, terapia kuin katkojaksotkaan.
Mikä on "moni mies" ?
Onko lähdettä' tutkimukseen vai onko tämä taas miesvihaa?
Moni nainen tappaa vauvansa. Miksi ette siihen puutu?
Nainen on äiti 💗