Onko väärin jos estän miestä näkemästä naispuolisia kavereitaan?
Niillähän on saattanut joskus olla vaikka jotain juttua. Mistä minä tiedän. Parempi olisi olla ottamatta riskiä mutta onko se epäreilua?
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Meillä toimii hyvin, että ei kumpikaan enää nähty erisukupuolen kavereita.
Aina niissä seksuaalinen lataus.
Siis keitä nämä tällä tavalla kirjoittelijat ovat? Haluavat kokoajan kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia, ja kuvittelevat sen olevan normaalia? Oikestiko meinaat, että jos joutuisit olemaan samassa tilassa _kenen tahansa_ eri sukupuolen edustajan kanssa, olisit pian housut kintuissa? Ehkä noin holtittomien ihmisten ei vain kannata olla ollenkaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä arvannut, kun tämän provon toisella kädellä kirjoittelin, että palstalla kirjoittaa oikeasti näin mielisairasta väkeä.
Ap
No et kai sä näin noloon provoon oikeasti järkeviä vastauksia odottanut??
Vierailija kirjoitti:
Meillä toimii hyvin, että ei kumpikaan enää nähty erisukupuolen kavereita.
Aina niissä seksuaalinen lataus.
SE on sairasta, jos hyväksyt nais"kaverit"
Mietippä järjellä... Sua pian petetään
Hyvässä suhteessa on muutama peruspilari. Luottamus, kunnioitus, kommunikaatio. Ap, mitkä peruspilarit teidän suhteessa on?
Minä jätin naiskaverit vaimoni pyynnöstä aikoinaan
Mitään en menettänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kertoisin ihan suoraan miten itse näen parisuhteen ja kaverit siinä vierellä.
Eli itselläni on käytäntö, että jos on henkilöitä joiden kanssa on sekstailtu fyysisesti tai netissä, tai seurusteltu niin niiden kanssa ei olla enää aktiivisesti yhteyksissä jos ei ollenkaan. Jos mies ei tähän suostu, niin ei sitten olla enää parisuhteessa.
Tyhmänä nuorena ajattelin, etten voi "kontrolloida" kumppaniani ja pitää antaa hänen keskustella kaikkien niidenkin kanssa ja pitää yhteyttä ,jota on pannu ja joiden kanssa on seurustellut. No hänhän pani ja sekstaili niitä mun selkäni takana.
Sen jälkeen päätin, että pidän kiinni näistä säännöistä ja etsin sellaisen kumppanin, jolla samanlainen ajattelutapa.
Eli jos yksi on kerran ollut kusipää, niin kaikki muutkin ovat?
Mitä itse olen todistanut niin näyttää tuo olevan aika yleinen käytäntö.
Ja jos olet parisuhteessa, niin miksi sun pitää entisten panokavereitten kanssa pitää yhteyttä?
Minulla ainakin on yksi hyvä miespuolinen kaveri, jonka kanssa olen pannut 16-vuotiaana kännissä. Nykyään ollaan kolmekymppisiä ja kumpikin naimisissa. Ja nähdään silloin tällöin, myös puolisoiden kanssa.
Ok? Ja minä tiedän valtavan paljon henkilöitä, jotka päätyivät pettämään nykyistä kumppania eksän kanssa. Redditissä on ihan oma osio petetyille, jossa suurin osa kertoo tarinoita, jossa kumppani petti kumppanin kaverin/entisen panon/eksän/työkaverin kanssa. Näitä tarinoita on tuhansia.
Toivon ihan oikeasti ettei sua koskaan petetä niin pahasti kuin esim itseäni on petetty, koska se on oikeasti traumatisoivaa. Mutta turha alkaa täällä haukkumaan ihmisiä kontrolloiviksi, jos he eivät halua ottaa samaa riskiä uuden kumppanin kanssa.
Ja minä tiedän ihan oikeasta elämästä useita parisuhteita jotka päättyivät, kun toinen ei enää jaksanut noudattaa traumatisoituneen puolison oikkuja, kun tilanne ei puhelimien näytöillä, kavereiden jättämisillä, kotiintuloaikojen noudattamisilla jne millään tavoin muuttunut paremmaksi.
Jos kokee jatkuvaa tarvetta kontrolloida toista, on syytä varata aika keskusteluapuun eikä pakottaa kumppania samaan traumaan mukaan. Luottamus vahvistuu luottamuksellisten tekojen kautta, ei vahtimalla.
Jännää, että puhut kontrolloimisesta, mutta samalla syötät sanojani suuhuni ja yrität tehdä minun käyttäytymisestäni jotain mitä se ei edes ole ihan vain voittaaksesi tämänkin keskustelun.
En kontrolloi kumppaniani sillä, että katson hänen puhelinta, tai tietokonetta tai kotiintuloaikoja tai yhtään mitään. Minulla on vain säännöt, ettei entisten puolisoiden ja panojen kanssa olla aktiivisesti yhteydessä. Jos kumppani hyväksyy nämä pelisäännöt jotka minulla on, me seurustelemme ja minä luotan että hän ylläpitää yhteisiä pelisääntöjä. Jos hän ei niitä hyväksy, niin me emme seurustele ja kumpikin etsii itselleen sellaisen henkilön, jonka kanssa on samat pelisäännöt.
Ehkä sulla itselläsi on ongelmia tuon kontrolloimisen kanssa, kun laitat ihmisiä pakolla sellaisiin muotteihin joihin he eivät kuulu :)
Estää!! Ja sitten ihmetellään miksi suhteet on huonoja 🤦🏻🤢
Jätin naiskaverit kun työttöystävä pyysi. Toki ymmärsin. Seksiä niissä oli ollut vaikka tyttöystävä ei tiennytkään.
Jos tuntisin itsekin ne kaverit, ei olisi ongelmaa. Jos mies tapaisi niitä kavereitaan salaa, se olisi ongelma.
Tajuan, että voit olla mustis tai pelätä jotain tapahtuvan, mutta et voi rajottaa miehen elämää valitsemalla hänelle sopivat kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätin naiskaverit vaimoni pyynnöstä aikoinaan
Mitään en menettänyt
Olen samaa mieltä.
T:erimies
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntisin itsekin ne kaverit, ei olisi ongelmaa. Jos mies tapaisi niitä kavereitaan salaa, se olisi ongelma.
Tajuan, että voit olla mustis tai pelätä jotain tapahtuvan, mutta et voi rajottaa miehen elämää valitsemalla hänelle sopivat kaverit.
Älä nyt usko tuota perheenrikkojaa
Kyllähän niistä kiihottuu
Enemmän heistä kiinni tapahtuuko jotain
Jos pikkarit laskee ja...
t. Mies
On lähtökohtaisesti väärin. Mutta ei tämäkään asia minusta ihan mustavalkoinen ole. Kerrroin jossain muussa yhteydessä esimerkin, kun oma mieheni alkoi joka ikinen päivä suoraan töiden jälkeen viettää vapaa-aikaa uuden naispuolisen kollegansa kanssa. Kyllä siinä jo aika nopeasti alkoi kulmat hieman kohoilla. Alkaisi varmaan, vaikka kaveri olisi ollut miespuolinen, mutta myönnän suoraan, että ehkä siinä olisi mennyt pidempään.
Mutta keskustelemallahan nämä tulee selvittää eikä kieltämällä tai estämällä.
Outo mies, jos ei kerro rehellisesti mikä on hänen historiansa kunkin naisen kanssa. Sinuna menisin mukaan ja katsastaisin millaisia nämä miehen naiskaverit ovat. Jos joku on äärettömän tyrkky ja tyly, toivoisin ettei mieheni tapaa häntä enää.
Nykyinen vaimoni oli kaverini kun seurustelin yhden toisen kanssa.
Kaverini sai minut lopulta tajuamaan, että kuulun hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Outo mies, jos ei kerro rehellisesti mikä on hänen historiansa kunkin naisen kanssa. Sinuna menisin mukaan ja katsastaisin millaisia nämä miehen naiskaverit ovat. Jos joku on äärettömän tyrkky ja tyly, toivoisin ettei mieheni tapaa häntä enää.
Niin ja lisääm vielä sen, että sama pätee miehen miespuolisiin kavereihin. Jos joku kohtelee minua ja/tai miestäni huonosti, ei miehen kannata enää kaveerata sellaisen tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niistä kiihottuu
Enemmän heistä kiinni tapahtuuko jotain
Jos pikkarit laskee ja...
t. Mies
No se nyt on niitä virheitä joita kavereille sattuu
Kysymys johon nämä estäjät voisi vastata. Miksette ole kykeneväisiä valitsemaan sellaista kumppania johon pystytte luottamaan? Teillähän se ongelma on, joten teidän pitäisi valita se kumppani paremmin, tai sitten tehdä jotain tuolle kontrolloimisen tarpeelle ja/tai sairaanLOISELLE mustasukkaisuudelle jotain. Bonuksena voi halutessaan vastata kysymyksiin: tuleeko parisuhteessa eliminoida uhat keinolla millä hyvänsä ja mitä siitä oletettavasti seuraa? Oletko "korkeammalla" kuin miehesi? Odotan perusteltuja vastauksianne.
Onko ap ihan ok jos mies estää sinua näkemästä kavereita? Entä jos mies estää sinua katsomasta telkkua, syömästä hyvää ruokaa, harrastamasta jne? Ainoa oikea ratkaisu on tossa että eroatte ja mies estää sinun yhteydenotot.