Mikä on parasta kasvisruokaa mitä olet koskaan syönyt?
Kommentit (360)
Minulla ei ole mitään parasta ruokaa.
Hyvin ja huolella tehty ruoka on hyvää ja taidottomasti hutaisten tehty mautonta ja pahaa. Se, että käyttää kilon mausteita ei tee automaattisesti ruoasta hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Pancho villan burrito on todella hyvää. Samoin nepalilaisten ravintoloiden kasvisruoat.
Itse tehdyistä varmaan lasagne jossa kasviksia ja hiukan soijarouhetta.
Olen hämmentynyt koska itse olen kokeillut Pancho Villan sapuskoja kolmesti, kolmessa eri kaupungissa ja joka kerta se on ollut syömäkelvotonta p*skaa. Ja olen siis kasvissyöjä. Ennen kuin joku ihmettelee miksi menin ensimmäisen kerran jälkeen uudestaan, niin kertaakaan en ole maksanut itse ja toisekseen ajattelin antaa kyseiselle puljulle mahdollisuuden. Ei olisi kannattanut, joka kerta jäi ruoka pöytään koska hyi v*ttu.
Vierailija kirjoitti:
Feta piirakka, jossa oli paljon katkarapuja.
Kysyttiin kasvisruokia. Oletko tyhmä vai vaan muka-hauska?
Miehen tekemä linssikeitto, kaverin tekemä kikhernekeitto ja falafelibuffa yhdessä ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
En harrasta vegaanijuttuja, mutta jos on ihan pakko miettiä hyviä kasvisruokia, tai ainakin vähän sinne päin tulee mieleen lantturanskikset, naurisranskikset, vihreäpapuranskikset, paistetut punajuuret, sipulirelish, nokkosletut, grillatut maissintähkät, tomaattikeitto jne.
Ei monikaan täällä harrasta vegaanijuttuja, en minäkään. Olen kasvissyöjä ja kasvisruokiahan aloituksessa kysyttiinkin. Eikö ihmiset oikeasti tajua eroa vegaanin ja vegetaristin välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gruusialainen kaalilaatikko, esim: https://www.ruokakonttuuri.fi/2016/11/gruusialainen-kaalilaatikko_26.ht…
Tuossa reseptissä on soijarouhe, joka on ultraprosesoitu elintarvike, enkä siksi halua sitä käyttää.Millä tuo soijan voi korvata ( no ehkä jauhelihaa , jos se sopii omiin ruoka aatteisiin).
No, linkissä mainittiinkin, että soijarouheen tilalla voi käyttää vaikkapa papuja tai härkistä, vaikka alkuperäisessä reseptissä ei ole minkäänlaista proteiinilisää. Lisäksi mieleen tulee ainakin mifu, linssit, tofu ja seitan mitä voisi kokeilla.
Soijarouhe on ihan terveellinen ja hyvä vaihtoehto, vaikka onkin prosessoitu.
VegMen nyhtösoija on ollut paras. Saatanan soijafriikit, ette uskalla ostaa soijatuotteita ja kaikki hyvät soijatuotteet katoaa kaupoista! Miksi ostatte edes tofuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borch-keitto on kyllä niin hyvää.
terv. iigor
On alkujaan ukrainalainen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borch-keitto on kyllä niin hyvää.
terv. iigor
On alkujaan ukrainalainen ruoka.
Suomessa se on suomalainen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Olen valkoihoinen, maskuliininen heteromies. Koska olen niin kova jätkä, niin tein tätä:
https://vegaanihaaste.fi/reseptit/herkullinen-kaalilaatikko/
Se oli yksi parhaista ruoista, mitä olen syönyt.
Tuota pitääkin tehdä. Rakastan kaaliruokia. En tiedä mikä olisi paras syömäni kasvisruoka, mutta joskus oli kaupoissa valmis-kasvispihvejä, jotka oli ihan tajuttoman hyviä.
Pannulla haudutetut ja maustetut vihreät lehtikasvit.
Papupata, pinaattikeitto (jos lakto-ovo sallitaan), kasvispihvit, sosekeitot, juures- tai kasvislaatikot.
Perunaruoat.
Eksäni teki mieletöntä paistosta, jossa oli mm tuoreita vihanneksia ja herkkusieniä, sipulia, paprikaa. Paistoi öljyssä lisukkeeksi. Todella hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valkoihoinen, maskuliininen heteromies. Koska olen niin kova jätkä, niin tein tätä:
Tuota pitääkin tehdä. Rakastan kaaliruokia. En tiedä mikä olisi paras syömäni kasvisruoka, mutta joskus oli kaupoissa valmis-kasvispihvejä, jotka oli ihan tajuttoman hyviä.
Toi on ihan taivaallista. Ja tuli kyllä niin hyvä mieli, kun itse teki, ja ei ollut vaivalloistakaan.
t. Valkoihoinen heteromies
Hapanturnipsit. Eivätkä nekään häävisiä. Enämpi sittamömmöä, mutta parhaita.
Vierailija kirjoitti:
VegMen nyhtösoija on ollut paras. Saatanan soijafriikit, ette uskalla ostaa soijatuotteita ja kaikki hyvät soijatuotteet katoaa kaupoista! Miksi ostatte edes tofuja!
Jos haluaa syödä terveellisesti ja lihomatta - prosessoitua ruokaa pitää välttää viimeiseen asti.
Soijapapu itsessään on OK, mutta kun se on jalostettu ties miksi, lisätty kaikkea mahdollista, ei se kovin terveellistä ole.