Riitaa kukkakimpusta
Mitä AV-raati sanoo, kumpi ylireagoi? Mies osti kukkakimpun, ilahduin kun se oli keittiön pöydällä maljakossa. Tänään ihmettelin kun se oli jo ihan nuutunut ja ajattelin vaihtaa veden. Huomasin, että kukkakimppu olikin edelleen osittain paperissa eikä vaasissa ollut ollenkaan vettä. No leikkasin sitten kukkien varsia hieman ja laitoin ne veteen.
Tulin maininneeksi asiasta miehelle, ihmettelin ettei ollutlaittanut kallista kukkakimppua veteen eikä edes sanonut mulle, että siellä ei sit ole vettä. Mies sai kauheat kilarit, huusi mulle että syyttelen häntä ja että hänelläoli omat, hyvät syynsä jättää kukkakimppu ilman vettä maljakkoon. Huusi myös, että ilmeeni ei miellyttänyt sillä hetkellä kun asiasta hänelle ohimennen mainitsin. Nyt mies mököttää toisessa huoneessa.
Turha sanoakaan että sunnutai on tällaisen pikkuasian takia nyt pilalla eikä kukkakimppukaan enää ilahduta. Mitä av- raati sanoo, olisiko minun pitänyt ymmärtää olla mainitsematta tätä asiaa? Ikävä tunne kun ei koskaam tiedä, mikä pikkuseikka seuraavaksi aiheuttaa miehelle noin vahvastipahaa mieltä.
Juttu kuulostaa omissakin korvissani teinien riitelyltä, mutta ollaan ihan 50+ pariskunta kyllä.
Kommentit (142)
Olisin laittanut veden ja ollut hiljaa. Mitä turhaan pilamaan tunnelmaa, jos toinen ei ole hoksannut tuota asiaa. Ei taida kovin usein kukkia ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ukkos hullu, kun tuollaisesta alkaa huutaa?
Kuunnellut ap:n pieniä vattuiluvihjeitä satoja kertoja ja nyt kuppi nurin?
Suomalaiset miehet on taidettu kasvattaa aikalailla lellien. Ja naisten taas tulee olla pärjääviä. Lopputulos on se, että miehet valittavat naisten "kovuudesta" ja naiset turhautuvat miesten kitinään. Sukupuoliroolit on käännetty päinvastoin. Eihän se voi millään toimia.
Vierailija kirjoitti:
23 vuotta aviossa ja ajan mittaan on pahentunut, oli nuorempana tosi rauhallinen ihminen.
No kun katsoo tuota aloitusta niin en ihmettele yhtään. 23 vuotta kiittämättömän nalkuttajan kanssa tekee kenestä tahansa kiukkuisen.
Mua ei tässä huolestuttaisi niinkään tuo yksi yksittäinen kukkakimppu, vaan se, että mainitset että joudut useinkin miettimään, mistä mies seuraavaksi kilahtaa. Ei ole tervettä, jos suhteen toinen osapuoli joutuu varomaan miinoja jottei toinen suutu. Oma isäni oli tällainen keuhkoaja, ja se vaikutti koko perheen jäsenten hyvinvointiin vielä senkin jälkeen kun lapset aikuistuivat ja muuttivat kotoa. En vapaaehtoisesti olisi ikinä suhteessa ihmiseen, jonka kanssa joutuu jännittämään ja pelkäämään reaktioita tuollaisiin arjen pikkuasioihin.
Jos tällainen käytös on lisääntynyt vasta ikääntyessä, miettisin kuitenkin myös voisiko jokin sairaus, esim. alkava muistisairaus aiheuttaa aggressiivista käytöstä.
Onko sulla tapana mainita joka ikisestä asiasta? Joskus toisella voi mennä hermot siihen. Ja millä tavalla sanoit asiasta? Olitko syyttelevä? Olisin ollut hiljaa ja sitten seuraavalla kerralla tarkistanut kukat ja sanonut, että pitääpä laittaa vettäkin, niin kestävät pitempään.
Ihmiset lähtee eri lähtökohdista.
Yksi vieras huutaa mulle usein omia mielipiteitään. Ei varmaan huuda pojalleen tai miehelleen.
Pikkuasiat voi kärjistyä.
Ajatuksissaan mies on kyllä tainnut ollut. Kyllä normaalisti ihmiset tajuaa että kukilla pitää olla vettä ja vaik sieltä tyttären harrastuskuskailun jälkeen palannut asiaan.
Kovavartiset kukat laitetaan kuumaan /lämpimään veteen
Pehmeät varret kylmään veteen.
Minua huolettaa kun kaupoissa ei kukaan kastele ruukkukukkia ja ne kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Ostitteko yhdessä siis kukat vai toiko hän ne yksin kotiin? sivusta
Etkö sinä pöljäke osaa lukea?
Millaisia kukkia?
Onko sun lempikukkia,ja lempivärejä kimpussa? Tai siis oliko... :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alapeukutus^^^^^^
Mies osti kukkakimpu, lukee^otsikon alla. Ei ole mainintaa onko ollut yksin vai puolisonsa kanssa siellä kaupassa.
Ukko kiertoon heti ja kukkapuska perään. Tuommoiseen sontaan ei kannata aikaansa uhrata kenenkään naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alapeukutus^^^^^^
Mies osti kukkakimpu, lukee^otsikon alla. Ei ole mainintaa onko ollut yksin vai puolisonsa kanssa siellä kaupassa.
Ja vaimo sut jälkikäteen vasta tajusi, ettei mies laittanut vettä? Niinkö?
Sinä olet täydellinen ääliö, v A j A A äl yinen suorastaan, onneksi olkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23 vuotta aviossa ja ajan mittaan on pahentunut, oli nuorempana tosi rauhallinen ihminen.
No kun katsoo tuota aloitusta niin en ihmettele yhtään. 23 vuotta kiittämättömän nalkuttajan kanssa tekee kenestä tahansa kiukkuisen.
Onneksi sinulla on nyrkkikyllikki, se ei sinua jätä, ellei käsiäsi katkaista. 🥱😂
jos keräätte rentukoita ojan pohjalta ,ne ei menesty muutakun melko lämpimään veteen laitettuna.
Vierailija kirjoitti:
jos keräätte rentukoita ojan pohjalta ,ne ei menesty muutakun melko lämpimään veteen laitettuna.
Ne on kauniimpia siellä ojan pohjalla ja säilyy kauemmin - miksi kerätä kuihtumaan maljakkoon?
Jos kuvittelen tuon tilanteen omalle kohdalleni, olisin varmasti vaan tehnyt asiasta vitsin ja mennyt sanomaan miehelle ihan hyväntahtoisesti nauraen että valitettavasti kukatkaan ei pyhällä hengellä elä, vaan tarvitsevat vettä. Ja mun mies olisi vitsin osannut kyllä ottaa. Siltikään AP ei mielestäni mitään väärää tehnyt asiasta sanoessaan vaan mies kuulostaa kuumakallelta, jännä että meni noin tunteisiin yksi (ilmeisesti ihan asiallinen) kommentti hänellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi edes mainitsit? Pelkkä "laitoin kukat veteen"kin olisi ollut riittävä. Syyttelevä "mitä minä jouduin nyt tekemään" oli liikaa.
Arjessa on aika raskasta, jos joutuu munankuorilla kävelemään ja miettimään jokaikisen lauseen sävyä ja sananvalintaa. Jokainen sanoo joskus hölmösti, siitä ei puolison tarvitse päiväkausia mököttää.
Juuri näin! Näitä kilareita tulee nykyään miehelle milloin mistäkin, ja kun olen yrittänyt ottaa puheeksi etten haluaisi koko ajan miettiä millaisia reaktioita mihinkin tulee, mies ei suostu asiallisesti juttelemaan.
On myös niitä jotka möläyttelee jetkuvasti sammakoita. Mistä tiedämme ettei ap ole niitä?
M: Hei huomasitko, että toin sulle kukkia?
N: Joo, mutta olisi voinut tuoda sinisiä tai laitta ne veteen tai toiseen maljakkoon tai ...
Kun mies toi kukat, halasin ja kiitin kauniisti. Tämä vesiepisodi tapahtui 2 päivää myöhemmin.
Sitä suuremmalla syyllä, miksi avasit sanaisen arkkusi nyt jälkikäteen?
Samaa mietin, että mitä tuosta enää sitten enää mainitsemaan.
Kannattaa avata suu eikä olettaa asioita.