Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa kukkakimpusta

Vierailija
22.01.2023 |

Mitä AV-raati sanoo, kumpi ylireagoi? Mies osti kukkakimpun, ilahduin kun se oli keittiön pöydällä maljakossa. Tänään ihmettelin kun se oli jo ihan nuutunut ja ajattelin vaihtaa veden. Huomasin, että kukkakimppu olikin edelleen osittain paperissa eikä vaasissa ollut ollenkaan vettä. No leikkasin sitten kukkien varsia hieman ja laitoin ne veteen.

Tulin maininneeksi asiasta miehelle, ihmettelin ettei ollutlaittanut kallista kukkakimppua veteen eikä edes sanonut mulle, että siellä ei sit ole vettä. Mies sai kauheat kilarit, huusi mulle että syyttelen häntä ja että hänelläoli omat, hyvät syynsä jättää kukkakimppu ilman vettä maljakkoon. Huusi myös, että ilmeeni ei miellyttänyt sillä hetkellä kun asiasta hänelle ohimennen mainitsin. Nyt mies mököttää toisessa huoneessa.

Turha sanoakaan että sunnutai on tällaisen pikkuasian takia nyt pilalla eikä kukkakimppukaan enää ilahduta. Mitä av- raati sanoo, olisiko minun pitänyt ymmärtää olla mainitsematta tätä asiaa? Ikävä tunne kun ei koskaam tiedä, mikä pikkuseikka seuraavaksi aiheuttaa miehelle noin vahvastipahaa mieltä.

Juttu kuulostaa omissakin korvissani teinien riitelyltä, mutta ollaan ihan 50+ pariskunta kyllä.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran näytit miehelle, että oikeastaan tämä ei ole sinun kotisi, täällä määrään minä.

Vierailija
22/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostiko mies siis itselleen kukat? Sit taas toisaalta, jos mies osti ja laittoi maljakkoon, ei sun tarvii siihen puuttua. Hänhän saa ostamansa kukat laittaa vaikka pakoputken koristeeksi.

Kauan ootte ollu yhdessä? Ette siis ole oppineet tuntemaan toisianne vielä kovin hyvin, mikä saa toisen mököttämään ja mikä ei.

Tätä juuri ihmettelen, että 23 vuoden jälkeen mulle tuli ihan ylltäyksenä miehen vahva reaktio kun aiemmin on ollut rauhallisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi edes mainitsit? Pelkkä "laitoin kukat veteen"kin olisi ollut riittävä. Syyttelevä "mitä minä jouduin nyt tekemään" oli liikaa.

Arjessa on aika raskasta, jos joutuu munankuorilla kävelemään ja miettimään jokaikisen lauseen sävyä ja sananvalintaa. Jokainen sanoo joskus hölmösti, siitä ei puolison tarvitse päiväkausia mököttää.

Vierailija
24/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eroaisin. En pidä kilahtavasta miehestä joka syyttää syyttämisestä huutamalla kun kysyy. Haluan että toinen on luotettava ja suht rauhallinen, tuo ei ole sitä. Huutaa voi muttei väärässä kohtaa ja väärin syytöksin naiselle, ehkä kertoo luonteesta. On tosiaan outoa että oli paperissa maljakossa, on ahdistavaa löytää kukat niin ja ilman vettä. Vaikka kyseessä olisi väärinkäsitys, jotenkin pariterapia varmaan kutsuisi tai ero. Riitoja on, mutta epäilen että kilahtavan kanssa ei kannattaisi olla tai kuluttaa edes aikaa.

Vierailija
25/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran näytit miehelle, että oikeastaan tämä ei ole sinun kotisi, täällä määrään minä.

Eihän se mikään määräys ollut? Tai siis minkä kohda tuossa olisi voinut kokea määräyksenä?

Vierailija
26/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehellä on muuta stressiä tai huolta, ja se purkautuu näin? Ehkä hän jotenkin sättii itseään koko ajan, ja kokee sen tulevan sinulta? Ja sitten tällainen yksi huomautus kuulostaa hänen mielessään siltä, että koko ajan sulla on jotain valittamista.

Vierailija
27/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostiko mies siis itselleen kukat? Sit taas toisaalta, jos mies osti ja laittoi maljakkoon, ei sun tarvii siihen puuttua. Hänhän saa ostamansa kukat laittaa vaikka pakoputken koristeeksi.

Kauan ootte ollu yhdessä? Ette siis ole oppineet tuntemaan toisianne vielä kovin hyvin, mikä saa toisen mököttämään ja mikä ei.

Tätä juuri ihmettelen, että 23 vuoden jälkeen mulle tuli ihan ylltäyksenä miehen vahva reaktio kun aiemmin on ollut rauhallisempi.

Ehkä hän ei enää jaksa sinua ja sitä, että mikään tekemänsä ei kelpaa?

Vierailija
28/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi edes mainitsit? Pelkkä "laitoin kukat veteen"kin olisi ollut riittävä. Syyttelevä "mitä minä jouduin nyt tekemään" oli liikaa.

Olisin varmaam noinkin voinut sanoa, mutta jotenkin siinä tilanteessa tulin ihmetelleeksi miksei ollut laittanut maljakkoon vettä eikä sanonut mulle, olisin heti laittanut. En siis mitenkään maininnut, että veden laittamisesta olisi ollut minulle vaivaa, koska siitä ei ollut.

No pelkkä sanominen mitä teit, syyllisti häntä ja hänen tarkoituksensa oli kuitenkin ilahduttaa myös sinua. Pitkä avioliitto takana etkä osaa muka lukea häntä?

Vierailija
29/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitiääkö joka asiasta nillittää?

Mies halusi ilahduttaa, mutta unohti vedet. Ei vahingoista tarvitse huomautella.

Ehkäpä pitää tästä lähtien viisaampana jättää kukat kauppaan.

Mitä jos pyytäisit anteeksi.

Vierailija
30/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjessa on aika raskasta, jos joutuu munankuorilla kävelemään ja miettimään jokaikisen lauseen sävyä ja sananvalintaa. Jokainen sanoo joskus hölmösti, siitä ei puolison tarvitse päiväkausia mököttää.

Juuri näin! Näitä kilareita tulee nykyään miehelle milloin mistäkin, ja kun olen yrittänyt ottaa puheeksi etten haluaisi koko ajan miettiä millaisia reaktioita mihinkin tulee, mies ei suostu asiallisesti juttelemaan.

Vierailija
31/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei enää jaksa sinua ja sitä, että mikään tekemänsä ei kelpaa?

Mistä keksit, ettei mikään tekemisensä kelpaa? Ihan normaalisti me arkea pyöritetään ja joskus riidellän kuten kuka tahansa pari ja joskus sitten tulee näitä tilanteita.

Vierailija
32/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitkä ne hyvät syyt oli? :D

Vierailija
33/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaam noinkin voinut sanoa, mutta jotenkin siinä tilanteessa tulin ihmetelleeksi miksei ollut laittanut maljakkoon vettä eikä sanonut mulle, olisin heti laittanut. En siis mitenkään maininnut, että veden laittamisesta olisi ollut minulle vaivaa, koska siitä ei ollut.

No pelkkä sanominen mitä teit, syyllisti häntä ja hänen tarkoituksensa oli kuitenkin ilahduttaa myös sinua. Pitkä avioliitto takana etkä osaa muka lukea häntä?

En jaksaisi alkaa lukemaan puolisoa ennen joka lausetta.

Vierailija
34/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ihmisten pitäisi pystyä keskustelemaan asioista normaalilla äänensävyllä ja -volyymilla. Miehesi on pimahtanut.

Vierailija
35/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa ylempänä mainitsin, hänellä oli kiire lähteä saman tien jonnekin

Vierailija
36/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiko mies ne kukat sinulle vai itselleen? Jos sinulle, niin sitten olisit itse laittanut ne veteen ja jos itseään ilahduttamaan, niin on hänen asiansa, ovatko kukat vedessä vai ei. Itse en 30 vuoden parisuhteen jälkeen sanoisi asiasta yhtään mitään! Tosin osaan katsoa, onko maljakossa vettä vai ei ja jo samantien huikata miehelle, että hei, mä laitan nää veteen. Asia olisi sillä selvä, ei taistelua, ei mökötystä, ei arvovaltatappioita.

Eri perheissä on erilaiset toimintatavat. Meillä mies ei laita kukkia maljakkoon, vaan antaa ne minulle paketissa. Ei pääse syntymään tuollaista tilannetta.

Vierailija
37/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitiääkö joka asiasta nillittää?

Mies halusi ilahduttaa, mutta unohti vedet. Ei vahingoista tarvitse huomautella.

Ehkäpä pitää tästä lähtien viisaampana jättää kukat kauppaan.

Mitä jos pyytäisit anteeksi.

Jos kukat veltostuvat ja kuolevat, miehen pitäisi hakea uudet. Vesi maljakkoon myös. Ehkä rakkaus nyt veltostui kun mies huusi rumasti.

Vierailija
38/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Näitä kilareita tulee nykyään miehelle milloin mistäkin, ja kun olen yrittänyt ottaa puheeksi etten haluaisi koko ajan miettiä millaisia reaktioita mihinkin tulee, mies ei suostu asiallisesti juttelemaan.

On myös niitä jotka möläyttelee jetkuvasti sammakoita. Mistä tiedämme ettei ap ole niitä?

M: Hei huomasitko, että toin sulle kukkia?

N: Joo, mutta olisi voinut tuoda sinisiä tai laitta ne veteen tai toiseen maljakkoon tai ...

Vierailija
39/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettet edes katsonut kukkia tarkemmim ennen kuin seuraavana päivänä. Olitko reissussa, vai onko niin iso talo, ettei päiväkausiin käydä samoissa huoneissa?

Vierailija
40/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa ylempänä mainitsin, hänellä oli kiire lähteä saman tien jonnekin

Joka tapauksessa kiukuttelu ja huutaminen on turhaa. Miksei saisi ihmetellä, miksi kukat on nuivettumassa ilman vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi