Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa kukkakimpusta

Vierailija
22.01.2023 |

Mitä AV-raati sanoo, kumpi ylireagoi? Mies osti kukkakimpun, ilahduin kun se oli keittiön pöydällä maljakossa. Tänään ihmettelin kun se oli jo ihan nuutunut ja ajattelin vaihtaa veden. Huomasin, että kukkakimppu olikin edelleen osittain paperissa eikä vaasissa ollut ollenkaan vettä. No leikkasin sitten kukkien varsia hieman ja laitoin ne veteen.

Tulin maininneeksi asiasta miehelle, ihmettelin ettei ollutlaittanut kallista kukkakimppua veteen eikä edes sanonut mulle, että siellä ei sit ole vettä. Mies sai kauheat kilarit, huusi mulle että syyttelen häntä ja että hänelläoli omat, hyvät syynsä jättää kukkakimppu ilman vettä maljakkoon. Huusi myös, että ilmeeni ei miellyttänyt sillä hetkellä kun asiasta hänelle ohimennen mainitsin. Nyt mies mököttää toisessa huoneessa.

Turha sanoakaan että sunnutai on tällaisen pikkuasian takia nyt pilalla eikä kukkakimppukaan enää ilahduta. Mitä av- raati sanoo, olisiko minun pitänyt ymmärtää olla mainitsematta tätä asiaa? Ikävä tunne kun ei koskaam tiedä, mikä pikkuseikka seuraavaksi aiheuttaa miehelle noin vahvastipahaa mieltä.

Juttu kuulostaa omissakin korvissani teinien riitelyltä, mutta ollaan ihan 50+ pariskunta kyllä.

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme samanikäinen pariskunta ja tuo riitely voisi olla suoraan meidän elämästä. Mies on tosi herkkis ja minä loukkaan häntä, koska ilmaisen ärtymykseni spontaanisti. Vaikka naisen näkökumasta tilanne on mitätön, niin mies saattaa mököttää 2 viikkoa ja nukkua eri huoneessa. Lisäksi kyseiseen aiheeseen saatetaan palata viiden vuoden päästä, ja on varmaa, että mies ei enää koskaan osta sinulle kukkia! Norsun muisti nääs. Kestä siinä sitten keski-ikäistä miestä...

Vierailija
42/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi edes mainitsit? Pelkkä "laitoin kukat veteen"kin olisi ollut riittävä. Syyttelevä "mitä minä jouduin nyt tekemään" oli liikaa.

Olisin varmaam noinkin voinut sanoa, mutta jotenkin siinä tilanteessa tulin ihmetelleeksi miksei ollut laittanut maljakkoon vettä eikä sanonut mulle, olisin heti laittanut. En siis mitenkään maininnut, että veden laittamisesta olisi ollut minulle vaivaa, koska siitä ei ollut.

No pelkkä sanominen mitä teit, syyllisti häntä ja hänen tarkoituksensa oli kuitenkin ilahduttaa myös sinua. Pitkä avioliitto takana etkä osaa muka lukea häntä?

En jaksaisi alkaa lukemaan puolisoa ennen joka lausetta.

Niin, mutta hänen pitäisi osata lukea sinua. Hän yritti ilahduttaa sinua tuomalla kukkia, mutta sinäpä et ilahtunut vaan aloitit tavanomaisen ruikutuksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli 50 v niin kannattaisi vähän seurailla tuleeko useamminkin tällaisia aivopieruja, alkaisiko muistihäiriötä olemaan? Normaali ihminen kyllä ymmärtää, että kukat pannaan maljakkoon veteen, ei kuiviltaan. Muistihäiriöiset usein puolustautuvat voimakkaasti, kun näistä asioista huomautellaan, jos ovat itsekin huomanneet ettei enää pelitä ihan niinkuin ennen. Onhan se pelottavaa huomata itsestään.

Vierailija
44/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuinen provo!

Vierailija
45/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme samanikäinen pariskunta ja tuo riitely voisi olla suoraan meidän elämästä. Mies on tosi herkkis ja minä loukkaan häntä, koska ilmaisen ärtymykseni spontaanisti. Vaikka naisen näkökumasta tilanne on mitätön, niin mies saattaa mököttää 2 viikkoa ja nukkua eri huoneessa. Lisäksi kyseiseen aiheeseen saatetaan palata viiden vuoden päästä, ja on varmaa, että mies ei enää koskaan osta sinulle kukkia! Norsun muisti nääs. Kestä siinä sitten keski-ikäistä miestä...

Tyypillistä, kiusattu tuntee itsensä kiusatuksi ja kiusaaja ei koskaan tee mielestään mitään väärää, kun on vain spontaani oma itsensä.

Vierailija
46/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse kaikessa hiljaisuudessa laittanut kukat veteen ja vaasiin. En olisi ääneen ihmetellyt kalliiden kukkien väärinkohtelua, koska en olisi tehnyt tiedolla syystä yhtään mitään. Olisin vain tulkinnut unohdukseksi rupeamatta kyselemään syytä.

Joskus kannattaa antaa asioiden olla, eikä ruveta äimistelemään toisen tekemisiä, vaikka itse olisikin oikeassa.

Vierailija
47/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi edes mainitsit? Pelkkä "laitoin kukat veteen"kin olisi ollut riittävä. Syyttelevä "mitä minä jouduin nyt tekemään" oli liikaa.

Arjessa on aika raskasta, jos joutuu munankuorilla kävelemään ja miettimään jokaikisen lauseen sävyä ja sananvalintaa. Jokainen sanoo joskus hölmösti, siitä ei puolison tarvitse päiväkausia mököttää.

Juuri näin! Näitä kilareita tulee nykyään miehelle milloin mistäkin, ja kun olen yrittänyt ottaa puheeksi etten haluaisi koko ajan miettiä millaisia reaktioita mihinkin tulee, mies ei suostu asiallisesti juttelemaan.

On myös niitä jotka möläyttelee jetkuvasti sammakoita. Mistä tiedämme ettei ap ole niitä?

M: Hei huomasitko, että toin sulle kukkia?

N: Joo, mutta olisi voinut tuoda sinisiä tai laitta ne veteen tai toiseen maljakkoon tai ...

Kun mies toi kukat, halasin ja kiitin kauniisti. Tämä vesiepisodi tapahtui 2 päivää myöhemmin.

Vierailija
48/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjessa on aika raskasta, jos joutuu munankuorilla kävelemään ja miettimään jokaikisen lauseen sävyä ja sananvalintaa. Jokainen sanoo joskus hölmösti, siitä ei puolison tarvitse päiväkausia mököttää.

Juuri näin! Näitä kilareita tulee nykyään miehelle milloin mistäkin, ja kun olen yrittänyt ottaa puheeksi etten haluaisi koko ajan miettiä millaisia reaktioita mihinkin tulee, mies ei suostu asiallisesti juttelemaan.

On myös niitä jotka möläyttelee jetkuvasti sammakoita. Mistä tiedämme ettei ap ole niitä?

Sitä suuremmalla syyllä, miksi avasit sanaisen arkkusi nyt jälkikäteen?

N: Joo, mutta olisi voinut tuoda sinisiä tai laitta ne veteen tai toiseen maljakkoon tai ...

Kun mies toi kukat, halasin ja kiitin kauniisti. Tämä vesiepisodi tapahtui 2 päivää myöhemmin.

Vierailija
49/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse kaikessa hiljaisuudessa laittanut kukat veteen ja vaasiin. En olisi ääneen ihmetellyt kalliiden kukkien väärinkohtelua, koska en olisi tehnyt tiedolla syystä yhtään mitään. Olisin vain tulkinnut unohdukseksi rupeamatta kyselemään syytä.

Joskus kannattaa antaa asioiden olla, eikä ruveta äimistelemään toisen tekemisiä, vaikka itse olisikin oikeassa.

Ihan oikeassa varmaan olet ja näin olisin toiminutkin jos olisin arvannut, minkä itkupotkuraivarin äimistelyni saa aikaan.

Vierailija
50/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
51/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske mittauttamaan testosteronitasot. Onko ongelmia erektiossa? Miesten vaihdevuodet ilmeisesti.

Vierailija
52/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aiheellista kysyä mieheltä mikä oikeasti vaivaa? Jotain muuta nyt taustalla?

Vierailija
53/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai teillä varsinaisesti kukkakimpusta riitaa ole. Teillä on kommunikaatio-ongelma.

Mies on jostain nyt vihainen/kuormittunut/pettynyt/todella harmistunut/väsynyt/lopussa/masentunut/joku muu negatiivinen tunnetila eikä osaa/halua/uskalla ilmaista sitä sinulle.

Miksikähän osti kukat alunperin? Mikä oli se hyvä syy jättää ilman vettä?

Vierailija
54/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitkä ne hyvät syyt oli? :D

Kuten tuossa ylempänä mainitsin, hänellä oli kiire lähteä saman tien jonnekin

Joka tapauksessa kiukuttelu ja huutaminen on turhaa. Miksei saisi ihmetellä, miksi kukat on nuivettumassa ilman vettä.

Koska mies toi ne naiselle ja oletti, että nainen edes tämän kerran viitsisi itsekin hiolehtia jostain. Mutta ei, ei voinut.

Vierailija
55/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta tuollaiset miehet on ihan neitejä mun silmissä. Ei sillä etteikö oma mieheni olisi vähän samanlainen. Mutta mikä saa aikuisen ihmisen käyttäytymään kuin pikkutyttö ja mistä heille on kehittynyt noin herkkä tunnemaailma?

Vierailija
56/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ukkos hullu, kun tuollaisesta alkaa huutaa?

Vierailija
57/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli sanoa, että syy miehen käytökseen on se 50+ ja siitä aiheutuva muutos vaikkapa hormonitoiminnassa. Meillä on meinaan ihan sama meininki aina välillä. Mies on muuten mukava ja rauhallinen, mutta sitten yks kaks jostain pienestä asiasta huomauttaminen - esim. jääkaapin ovi jäi auki - aiheuttaa samanlaisen ärhäkän puolustusreaktion. Ikään kuin olisin esittänyt rankan henkilökohtaisen syytöksen, jota vastaan mies puolustautuu hyökkäämällä takaisin. Tylsäähän se on, mutta ei riitä avioeron perusteeksi. Ollaan oltu sata vuotta yhdessä, ja siinä ajassa ehtii oppia sallimaan toiselle välillä vähän kiukutteluakin.

Vierailija
58/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostitteko yhdessä siis kukat vai toiko hän ne yksin kotiin? sivusta

Oli kauppareissulla ostanut yksin ne kukat. Ap

Oliko ne tarkoitettu jollekin toiselle?

Vierailija
59/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä hävetti, ettei ollut tajunnut laittaa vettä ja reagoi sitten noin. 

Vierailija
60/142 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tänään huomasin, että kukat olivat alkaneet nuutua. Maljakko on sellainen keraaminen josta ei päällepäin näy onko siellä vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi