Riitaa kukkakimpusta
Mitä AV-raati sanoo, kumpi ylireagoi? Mies osti kukkakimpun, ilahduin kun se oli keittiön pöydällä maljakossa. Tänään ihmettelin kun se oli jo ihan nuutunut ja ajattelin vaihtaa veden. Huomasin, että kukkakimppu olikin edelleen osittain paperissa eikä vaasissa ollut ollenkaan vettä. No leikkasin sitten kukkien varsia hieman ja laitoin ne veteen.
Tulin maininneeksi asiasta miehelle, ihmettelin ettei ollutlaittanut kallista kukkakimppua veteen eikä edes sanonut mulle, että siellä ei sit ole vettä. Mies sai kauheat kilarit, huusi mulle että syyttelen häntä ja että hänelläoli omat, hyvät syynsä jättää kukkakimppu ilman vettä maljakkoon. Huusi myös, että ilmeeni ei miellyttänyt sillä hetkellä kun asiasta hänelle ohimennen mainitsin. Nyt mies mököttää toisessa huoneessa.
Turha sanoakaan että sunnutai on tällaisen pikkuasian takia nyt pilalla eikä kukkakimppukaan enää ilahduta. Mitä av- raati sanoo, olisiko minun pitänyt ymmärtää olla mainitsematta tätä asiaa? Ikävä tunne kun ei koskaam tiedä, mikä pikkuseikka seuraavaksi aiheuttaa miehelle noin vahvastipahaa mieltä.
Juttu kuulostaa omissakin korvissani teinien riitelyltä, mutta ollaan ihan 50+ pariskunta kyllä.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
23 vuotta aviossa ja ajan mittaan on pahentunut, oli nuorempana tosi rauhallinen ihminen.
Hiipivä muistisairaus sanon minä.
En jaksa lukea kaikkia vastauksia mutta kerron huomioni eräästä kaveristani.
Hän kertoo usein juttuja kuinka puoliso/kaveri/kollega tms. suutui kun hän IHAN NÄTISTI JA RAUHALLISESTI huomautti jostain asiasta.
Olen kyllä kuullut mikä on hänen tapansa huomauttaa: Yliopettavasti, natkuttavasti, ylimielisesti, ylineuvovasti, ihan kuin lapselle tai vähä-älyiselle. Todella ärsyttävästi.
Ehkä tässä mentiin samalla tasolle.