Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintö on jaettu ja jostain ilmestyykin sisarus josta ei ole ollut tietoa?!

Vierailija
22.01.2023 |

Niin. Saadut perintörahat on käytetty ja tuntematon ihminen tulee ja vaatii osaansa perinnöstä?!

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään random tyyppi voi ilmaantua noin vain vaatimaan haudan avaamista dna - testiä varten. Kai jotkut perusteet pitää olla?

Vierailija
122/126 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hautoja kai nykyään avatakaan, mutta siinä on joku että voi testata lähimpien sukulaisten dnasta saman homman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä niin vihainen tästä tilanteesta. 

Nyt tämä nainen haluaa jotain tapaamista sisareni ja minun kanssa mutta minä en aio mennä lähellekään. Olen niin vihainen sekä tälle naiselle, että isälleni, en tunne lainkaan huonoa omaatuntoa etten käyttänyt viimeistä kahta vuotta hänen valituksensa kuuntelemiseen kun samalla hän unohti kertoa, että on muuten pari teinipoikaa ollut tässä jo useamman vuoden ihan naapuripitäjässä. 

Ja sisareni! Hän ottaa aivan oma-aloitteisesti yhteyttä tähän naiseen ja kutsuu hänet mukaan saman tien kuolinpesän yritysasioiden hoitoon ja pakottaa näin minut kohtaamaan jonkun aivan tuntemattoman naisen. Nainen on kaikki nämä vuodet tiennyt minun ja sisareni olemassaolosta ja kehtaa nyt valitella että kovin mielellään olisi kertonut, mutta isänne ei halunnut. Niin, mahtoiko kuitenkin olla niin, että taloudellisista syistä oli kivempaa, ettemme tienneet? 

Ja nainen on ilmeisesti vielä joku homssantuutta jolle saa taas selittää asiat alusta asti. Tämä perintöpelleily loppui osaltani tähän, aion vain toimittaa sovitut paperit, allekirjoittaa sen mitä käsketään ja ilmestyä perunkirjoitukseen.

Vierailija
124/126 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hautoja kai nykyään avatakaan, mutta siinä on joku että voi testata lähimpien sukulaisten dnasta saman homman. 

Tuskin on oikeutta vaatia ihmisiä testeihin noin vain. 

Vierailija
125/126 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin. OP-pankki oli unohtanut sukuselvityksen ja jakoi sisareni perinnön pelkän testamentin nojalla. Vaadin ja sain osuuteni, koska minua ei oltu suljettu testamentissa pois.

Siis miten tuo toimii? Teen testamentin eläinsuojeluyhdistykselle ja silti joku voi tulla vaatimaan osuuttaan perinnöstä? 

Vierailija
126/126 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös perintöä pidä osata vaatia 6kk kuluttua? Ei sitä nyt 10-vuotta myöhemmin enää ole välttämättä enää edes olemassa ja joku perijä on voinut menehtyä. Jäisikö muut elossa olleet tuolloin velkaa yhteisvastuullisesti kuolleen puolesta uudelle perijälle? Tuskin...