"Komeaksi kehuttu" ja muut ällötykset jakoon
Usein myös nuo komeaksi kehutut eivät ole kovin komeita, että onkohan joku äiti sitten muksuna heitä kehunut vai miksi ovat tuohon johtopäätökseen päätyneet... Mitäs muita näitä ällöjä deittisanastoja on?
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://preview.redd.it/6as2cwy9qm721.jpg?auto=webp&s=e2091e7d748f3bcb5…
Tämä kertoo kaiken.
Tuollainen (siis vasemmanpuolinen) on kadonnut suomalaisesta katukuvasta melkein kokonaan. Kuitenkin vielä 1960-luvun alkupuolella se oli tavanomainen tyyli. Tänään voi kulkea kaupungilla kokonaisen päivän kohtaamatta yhtään tyylikästä miestä.
Mitä ihmettä tosiaan on tapahtunut??!!
Useampi vuosikymmen on tapahtunut, ei sen kummempaa.
Niin on tapahtunut useampi vuosikymmen, ja samalla on kadonnut hyvännäköinen miestyyli.
Hyvännäköistä miesten tyyliä eri vuosikymmeniltä:
1970-luku:
https://is.mediadelivery.fi/img/1920/bc2bc9f4e9ba40a8a2e6b7c693e87dea.j…
https://is.mediadelivery.fi/img/468/76f883f9f88342f3b875084e638d6c10.jp…1980-luku:
https://is.mediadelivery.fi/img/468/60b98c5f39f04df6ba116c9c6f9c92d0.jp…2000-luku:
https://is.mediadelivery.fi/img/468/358d887e3efe4d81b454367bbf9c9a2d.jp…
* 2000-luvulla miehet käyttivät hikinauhoja, löysiä farkkuja ja sukkia lahkeiden päällä. Muotimessut vuonna 2003. *Ja eri vuosisadoilta:
1400-luku:
https://static.punomo.fi/uploads/2017/05/puvut2.jpg
* Nuorella miehellä tammenlehtileikkauksin koristeltu, pussihihainen takki, kaksiväriset housut. Toisella miehellä punainen takki tammenlehtileikkauksin, vyö lantiolla.*1600-luku:
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_272…Jne.
Oi aikoja, oi tapoja! ;)
Jos unohdetaan kaukaiset vuosisadat, niin viimeinen hyvännäköinen vuosikymmen oli 1960-luku. Sen aikana tapahtui kulttuurivallankumous. Solmiot ja puvut vaihtuivat t-paitaan ja nuhjuisiin farkkuihin, ja tyylikkäät päähineet väistyivät hippilettien tieltä. 1970-luvun ja myöhemmät kuvat näyttävät pellekuvilta ja naamiaisasuillta - tämän päivän touhuista puhumattakaan.
Nääh. Kaipalette muumiot vain oman nuoruutenne muotia, joka ei kyllä oikeesti kovin tuulikästä ollut 😅.
https://www.google.com/search?q=60-luvun+muoti+miehet&rlz=1C9BKJA_enFI9…
Ohis, mutta eikös "nykymuoti " (mikä on käsitteenä typerä)ota juurikin vaikutteita asuista jotka linkkasit? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komeaksi kehuttu on huvittavin Tinderissä, jossa katsoja ihan itse näkee kuvista sen totuuden
Hetkinen. Peli seis!
Eikö täällä ole vuosikaudet kerrottu, että kauneus/komeus on katsojan silmässä? Eli vaikka sinä et pitäisi häntä komeana, niin hänellä on oikeus kertoa, että moni muu on pitänyt häntä komeana. Pidit siitä tai et.
Ja täten minä muutaan oman mielipiteeni hänen ulkonäöstään, koska hän kertoo, että jokin muu on pitänyt häntä komeana?
Ei sinun tarvitse mitään muuttaa. Ei kaikki ihmiset ole juuri sinua varten.
Eli mitä hyötyä sille miehelle on laittaa siihen profiiliinsa, että komeaksi kehuttu kun kukaan ei varmasti sen perusteella swiippaa oikealle jos naisen omasta mielestä ei ole komea?
Ehkä hän haluaa mainostaa saamaansa positiivista palautetta. Se suotakoon hänelle.
Voi toki kertoa olevansa rumaksi haukuttu myös.
Naisena, kyllä tuntuisi todella hullulta kirjoittaa profiiliin vaikkapa, että "pitkiä vaaleita hiuksiani on moni kehunut kauniiksi"
Itse laitan, että "Olen komea, ja jos et mun tyylii tajuu, sul ei oo tyylitajuu."
Tuntuu jotenkin luontevalta laittaa näin.
Laittakaa niihin profiileihinne passikuva, se ei armoa anna. Jokainen on siinä just niin itsensä näköinen. Tekstiin ikä, kansallisuus, sukupuoli. Siitä sitten pikkuhiljaa alkaa jokainen aukomaan toisen elämää mielenkiinnon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta päätellen paras kun jatkaa tinderissä pelkillä kuvilla ilman tekstiä!
Samaa mieltä. Tässä ketjussa listattu niin paljon eri kuvauksia ettei jää enää jäljelle mitään mitä voisi kirjoittaa profiiliin!
Kirjoitat esim. harrastuksistasi, mielenkiinnon kohteistasi, luonteestasi, arvomaailmastasi, tulevaisuuden tavoitteista...
Todella geneeristä. Vähän kuin CV, joka on laajemmin koko henkilön elämästä. Saman tien voisi deittisovelluksissa olla mallipohja, joka on aina täytettävä samalla kaavalla. Kaikki nuo luettelemasi kohdat pakollisia. Lisäksi pakotettuna naamakuva, sivuprofiili kokovartalokuva ja etuprofiili kokovartalokuva.
Sieltä sitten shoppailemaan se oma tuote.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa niihin profiileihinne passikuva, se ei armoa anna. Jokainen on siinä just niin itsensä näköinen. Tekstiin ikä, kansallisuus, sukupuoli. Siitä sitten pikkuhiljaa alkaa jokainen aukomaan toisen elämää mielenkiinnon mukaan.
Todellisuudessa harva meistä on massamurhaaja, vaikka passikuva usein antaa näin olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tässä ketjussa listattu niin paljon eri kuvauksia ettei jää enää jäljelle mitään mitä voisi kirjoittaa profiiliin!
Kirjoitat esim. harrastuksistasi, mielenkiinnon kohteistasi, luonteestasi, arvomaailmastasi, tulevaisuuden tavoitteista...
Olen Matti Hyvinkäältä. Olen intohimoinen valokuvaaja ja olen siinä mielessä onnekas, että teen tätä myös päivätyökseni. Viikonloppuisin minut löytää Nuuksion Kansallispuistosta patikoimasta Tellu-koirani kanssa tai kitaran soiton alkeita opettelemasta kotisohvalta. Olen avarakatseinen, positiivinen ja empaattinen ihminen ja etsin samanhenkistä kumppania seurakseni patikkaretkille, festareille ja lautapeli-iltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olethan/ teethän ei ole käskevä sanamuoto.
Ole! Tee! On käskyjä. Olethan, on pyyntö, toive. Olethan inhimillinen, teethän muille niinkuin toivot itsellesi tehtävän. Ole kunnolla! Ole hiljaa!
Se on passiivisaggressiivinen käsky. Pyynnön esittäjä antaa ymmärtää, että näin on oltava tai muuten ihan turha edes yrittää lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Matti Hyvinkäältä. Olen intohimoinen valokuvaaja ja olen siinä mielessä onnekas, että teen tätä myös päivätyökseni. Viikonloppuisin minut löytää Nuuksion Kansallispuistosta patikoimasta Tellu-koirani kanssa tai kitaran soiton alkeita opettelemasta kotisohvalta. Olen avarakatseinen, positiivinen ja empaattinen ihminen ja etsin samanhenkistä kumppania seurakseni patikkaretkille, festareille ja lautapeli-iltoihin.
Tuossa on Jarmo naapurissa, joka harrastaa samoja asioita. Hän voisi lähteä kaveriksi kuvausreissulle kanssasi Luppa-koiransa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tellun oikea nimi Tellervo? Ja mitä lautapelejä. Itse en välitä kun Afrikan tähdestä ja Monopolista, tai joo, Muuttuva Labyrintti on kyllä ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole! Tee! On käskyjä. Olethan, on pyyntö, toive. Olethan inhimillinen, teethän muille niinkuin toivot itsellesi tehtävän. Ole kunnolla! Ole hiljaa!Se on passiivisaggressiivinen käsky. Pyynnön esittäjä antaa ymmärtää, että näin on oltava tai muuten ihan turha edes yrittää lähestyä.
Passiivisagressiivinen käsky! Hahhaa! Mikä sussa meni vikaan, eikö äiti rakastanu pikku sosiopaattia?
Joo, jos pyynnön esittäjä toivoo että et ole väkivaltainen hullu, niin onhan se hyvä että sun aivo kääntää asian näin. Olethan väkivallaton ja normaali! Ei tosissaan tarvii lähestyä ainakaan meikälaistä, kun pää pelaa noin. Huhhuh, mitenhän suaki on kasvatettu että tollasen saivat aikaan, taitaa olla parempi että pysyt vaan kaukana kaikista noiden passiivisagressiivisuuden vainoharhojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lukeminen, liikunta ja matkailu"
Sitten sinä valittaisit täällä, että nuo nyt on sellaisia, mitä vaan mainitaan, kun ei oikeasti harrasta mitään.
TAI
"Luen kymrinkielistä runoutta"
Sinä: Mitä tuokin nyt lesoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tästä voi jokainen nainen tajuta että
a) Matilla on elämänhallinta kunnossa. Hän ei kaipaa lohduttajaa, koska elämässä on jo mielekkäitä asioita
b) Matti on aikuinen mies, joka tuntee itsensä ja tietää mitä kumppaniltaan tahtoo.
c) Koska Matti on kertonut muutaman perusasian itsestään, naisen on helppo todeta, että hän joko on tai ei ole Matin kanssa samanhenkinen. (vrt. profiili, jossa ei tekstiä. Liikaa vaivaa lähteä selvittämään ihan perusasioita)
d) Koska Matti on antanut täkyjä, Matin kuvausta vastaavan naisen on helppo laittaa viestiä, ja kertoa vaikka, että hänkin on erähenkinen. Mentäiskö yhdessä Nuuksioon? Opettaisitko mulle valokuvausta? Itse muuten tykkään Kurjenrahkan kansallispuistosta ja voisin vaikka viedä sut tutustumaan sinne.
Mikä tällaisen profiilin kirjoittamisessa on niin vaikeaa???
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukiinmenevä.
Mä pidän mukiinmenevää positiivisena asiana. Eli ei ruma, eikä komea, vaan mukiinmenevä.
Tarkottaa, että on juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa sinun tuomiosi olisi: Miksi pitää mainita avarakatseisuus ja positiivisuus? Niiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä, joita ei tarvitse mainostaa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole! Tee! On käskyjä. Olethan, on pyyntö, toive. Olethan inhimillinen, teethän muille niinkuin toivot itsellesi tehtävän. Ole kunnolla! Ole hiljaa!Se on passiivisaggressiivinen käsky. Pyynnön esittäjä antaa ymmärtää, että näin on oltava tai muuten ihan turha edes yrittää lähestyä.
Passiivisagressiivinen käsky! Hahhaa! Mikä sussa meni vikaan, eikö äiti rakastanu pikku sosiopaattia?
Joo, jos pyynnön esittäjä toivoo että et ole väkivaltainen hullu, niin onhan se hyvä että sun aivo kääntää asian näin. Olethan väkivallaton ja normaali! Ei tosissaan tarvii lähestyä ainakaan meikälaistä, kun pää pelaa noin. Huhhuh, mitenhän suaki on kasvatettu että tollasen saivat aikaan, taitaa olla parempi että pysyt vaan kaukana kaikista noiden passiivisagressiivisuuden vainoharhojen kanssa.
Sinä vaikutatkin niin passiivisaggressiiviselta, että en lähestyisi. Ei pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas
Jos se tarttee sanoa, niin ei varmasti ole. Tulee mieleen farmariasu.
Jos mies kutsuu itseään nuorekkaaksi, niin on 99% todennäköisyydellä ikäistään vanhemman oloinen.
Eilen juuri kiinnitin tähän huomiota selaillessa: KAIKKI nuorekkaaksi itseään kehuvat huomattavasti ikäistään vanhemman oloisia.
Ja otanta oli 10?
KAIKKI!!!!!!!!!😩😩😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa sinun tuomiosi olisi: Miksi pitää mainita avarakatseisuus ja positiivisuus? Niiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä, joita ei tarvitse mainostaa erikseen.
Jep. Jokainen positiivinen asia voidaan tulkita itsestäänselvyydeksi jonkun mielestä, ja näin tuomita aivan turhaksi mainita.
Ole! Tee! On käskyjä. Olethan, on pyyntö, toive. Olethan inhimillinen, teethän muille niinkuin toivot itsellesi tehtävän. Ole kunnolla! Ole hiljaa!