Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku oikeasti ollut 16/8 pätkäpaastolla? Ihan hirveä kokemus siitä!

Vierailija
18.01.2023 |

Ystävätär suositteli mulle 16/8 pätkä paastoa, koska mulla on vähän tukkoinen olo joulun ja uuden vuoden jälkeen. En ole ylipainoinen (175/68) mutta halusin keventää ja päätin kokeilla ystävättären suosittelemaa pätkäpaastoa
Mut se oli ihan hirveetä! En koskaan syö aamulla kuin palan paahtoleipaa marmeladilla tai jonkun keksin cafe au laitn kanssa. No nyt jätin senkin pois. Mulla oli kauhea nälkä klo 10 mutta tsemppasin klo 12:een ennenkuin söin lounassalaatin (vihreä salaatti, kananmuna, tomaattia ja kurkkua). Yleensä syön salaatin tai keiton klo 13-13.30. Sämpylä salaatin kanssa. En syö välipaloja, mutta nyt poikkeuksellisesti söin iltapäivä teen kanssa kaksi digestiveä juustolla. Illallisen söin miehen kanssa ravintolassa klo 18.30 alkaen: pieni alkupala ja pihvi uunikasviksilla. Illalla en syönyt mitään.
En nukkunut yhtään koko yönä, mulla oli huono olo ja nälkä. Aamulla olin ihan poikki. Sinnittelin vielä kaksi päivää kunnes mies ja tytär käski lopettaa.
Toipuminen kesti puolta kauemmin kuin tää dieettikokeilu.
Ihan hirveetä!

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus ihan selvä trolli

Vierailija
162/168 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä pätkäpaastoilua niiden kohdalla, jotka syövät vain iltaisin. Et miksi se ei sit heillä aina toimi kuitenkaan. Olet mitä syöt -ohjelmassa kokki Micke kertoi, et iltaan asti juo vain kahvia. Ja sen jälkeen alkaa syöminen. Tosin en tiedä kuinka pitkiä päiviä tekee, mutta sain käsityksen, että pitkiä. Eli tuskin yli kahdeksaa tuntia kuitenkaan voi käyttää syömiseen. Kertoi kyllä syövänsä sit paljon ja ilmeisen raskaasti. Sen mukaan sillä on todellakin merkitystä, mitä suuhunsa laittaa, vaikka vaan kahdeksan tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on IBS ja jos olen syömättä liian pitkät pätkät, niin vatsa menee todella kipeäksi. Ei siis sovi pätkäpaastot mulle. Muutenkin on minust ihan päätöntä se että ihminen ei toimi kehonsa signaalien perusteella, vaan kellon. Se että ei syö vaikka on nälkä, on yhtä hullua kuin se, että ei mene pissalle kun pissattaa, koska kellon mukaan ei ole vielä pissa-aika. Jos ihminen luonnostaan on sellainen, että nälkä tulee kerran vuorokaudessa, niin sitten kannattaa syödä niin. Mutta jos joutuu "siirtämään" nälkää jollain kuplavedellä, niin menee jo syömishäiriön puolelle.

Mielenkiintoista! Minullakin on IBS, mutta pätkäpaasto 18/6 helpottaa oireita todella paljon. Ei tarvitse enää rampata vessassa monta kertaa päivässä, ilmavaivat ja vatsakivut vähentyneet. Ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
164/168 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmekös että joillekin tulee ongelmia päräyttää kerralla 16/2. Järkevämpää ensin 12/12 ja josse on helppoa 14/10 ja 16/8 vasta sitten kun nuo eivät enää heikota. 

"Kehon viestejä" kuuntelemalla voi tulla vaikka narkkariläskiksi, eli vähän rotia touhuihin pliis. 

Vierailija
165/168 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://harimaa.com/ravinto/patkapaasto/

Tuolta löytyy oikeaa tietoa.

Vierailija
166/168 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle OMAD sopi loistavasti. Pätkäpaastoaminen on helpompaa, jos ruokavalion kääntää vähähiilihydraattisemmaksi.

Vierailija
167/168 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on paras, ja toimii! Sokerit tippuu ja rasva häviää. Enkä edes huomaa olevani sillä

Vierailija
168/168 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kukaan voi syödä ainoastaan työpäivän aikana, muttei mitään ennen tai jälkeen sen. Esim klo.18.00 alkavan spinningtunnin jälkeen ei saisi syödä mitään (kun pääsee kotiin vähän 19.00 jälkeen) eikä edes sitten aamulla, kun lähtee töihin 7.00. Fyysisissä töissä en ikimaailmassa pysty toimimaan ilman aamupalaa.

Itse noudatan 12/12-rytmiä, sopii paljon paremmin iltaisin urheilevalle ja aikaisin aamulla töihin lähtevälle.

Monelle tulee tuo 16:8 melko luonnostaan. Varsinkin niille, joille ei aamupala maistu.

Herään klo 6. Juon kahvia mustana pari mukillista. Lounaan syön noin klo 12-13. Töistä kotia ja n klo 16-17 välipalaa. Klo 19-20 iltapala.

Ei mulla ole enää sen jälkeen nälkä vaan painun nukkumaan klo22.

Teen muuten sen verran fyysistä työtä että askeleita tulee se 15k työvuoron aikana.

Myös se aamukahvi pitäisi jättää pois, pätkäpaaston idea on, ettei sen 16 tunnin aikana saa yhtään kaloria, ainoastaan vettä saa juoda.

KYLLÄ saa juoda kahvia ja teetä sen 16 tunnin paaston aikana. Vettä kumminkin enemmän. Lue pätkäpaaston ohje ennenkuin tulet tänne viisastelemaan mututiedolla.