Hei ei teidän tarvii mennä sukulaisten luokse jouluna. Sanotte vaan että korona iski.
Sitten saatte olla kotona ihan rauhassa eikä tarvii rasittaa itseään matkustamisessa.
Kommentit (10)
Mitäpä sitten jos kuukauden kuluttua olette menossa niille sukulaisille ja saattekin oikeasti koronan? Sanotteko sitten että taas minulla on korona?
Voi myös sanoa ihan rehellisesti että haluaa viettää joulua omassa kodissa ja vaikka sopia jo valmiiksi vierailuajankohta esim tammikuulle.
Minulle tuli oikeastikin korona, niin ei tarvitse mennä joulunpyhinä vanhan äitini luo.
Kohta on uusivuosi, sitten otatte laskiaispullaa ja runebergintorttua. Kunnes tulee ystävänpäiväkakku ja pääsiäisleivos.
Miksi hiivatissa pitäisi valehdella? Voi sanoa, ettei tänä vuonna tule. Jos syitä kysellään, voi sanoa, että syy on yksityinen. Ei ne sukulaiset mikään gestapo ole.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli oikeastikin korona, niin ei tarvitse mennä joulunpyhinä vanhan äitini luo.
"Vanhan". Miksi tuo sana paneekin koko kommenttisi haisemaan?
Ei ole pakko mennä kotoaan minnekään. En minäkään mene. Aikuisilla on oma joulu, ei ole velvollisuutta leikkiä pikkulapsia vanhan polven mieliksi. Ja siihen pikkulapsimoodiinhan te putoaisitte, jos menisitte, eikö. Siihen moodiin meni sekin, joka ehdotti valehtelua. Kyllä teidän vanhemmat totuuden kestää, ne on aikuisia :D
Joulu, ah, tuo suursiivouksissa itsensä väsyttämisen, omatekoisilla laatikoilla tapahtuvan marttyyrinkruunun kiillotuksen ja syyllisyyden maustamien vaivaannuttavien perhekekkerien luvattu aika.
Tuo ihana tuska ja raadanta kuuluu oksentaa lasten päälle aina kolmanteen ja neljänteen polveen, jotta traditio "Suomalaisesta Joulusta" (reg.t.m.) eläisi ja rasittaisi hupenevaa kansaamme hamaan iankaikkisuuteen.
Hyvä idea niin teenkin.