Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku oikeasti ollut 16/8 pätkäpaastolla? Ihan hirveä kokemus siitä!

Vierailija
18.01.2023 |

Ystävätär suositteli mulle 16/8 pätkä paastoa, koska mulla on vähän tukkoinen olo joulun ja uuden vuoden jälkeen. En ole ylipainoinen (175/68) mutta halusin keventää ja päätin kokeilla ystävättären suosittelemaa pätkäpaastoa
Mut se oli ihan hirveetä! En koskaan syö aamulla kuin palan paahtoleipaa marmeladilla tai jonkun keksin cafe au laitn kanssa. No nyt jätin senkin pois. Mulla oli kauhea nälkä klo 10 mutta tsemppasin klo 12:een ennenkuin söin lounassalaatin (vihreä salaatti, kananmuna, tomaattia ja kurkkua). Yleensä syön salaatin tai keiton klo 13-13.30. Sämpylä salaatin kanssa. En syö välipaloja, mutta nyt poikkeuksellisesti söin iltapäivä teen kanssa kaksi digestiveä juustolla. Illallisen söin miehen kanssa ravintolassa klo 18.30 alkaen: pieni alkupala ja pihvi uunikasviksilla. Illalla en syönyt mitään.
En nukkunut yhtään koko yönä, mulla oli huono olo ja nälkä. Aamulla olin ihan poikki. Sinnittelin vielä kaksi päivää kunnes mies ja tytär käski lopettaa.
Toipuminen kesti puolta kauemmin kuin tää dieettikokeilu.
Ihan hirveetä!

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuulin tästä 16/8 rytmistä huomasin, että niin olen nyt yksinelävänä, aamuyön-aamupäivätyössä käyvänä mummuna tehnytkin. Voin siis työpäivinä jättää aamupuuron keittämättä perheelle. (Vapaapäivinä syön jo aamusta kaurapuuroa ja marjoja eli en ole silloin ilman ravintoa kuin yön.)

Mutta puolesta päivästä noin kuuteen illalla syön työpäivinä suuren määrän ruokaa. Siksi se riittää. Olen suht hoikka.

Aamuyöllä tai aamulla lähden työhön, josta palaan klo 12 - 13. Juon vain kahvin aamulla ja lusikallinen hunajaa ennen sitä.

Teen "hiki hatussa" fyysistä työtä, ei lainkaan istumista. Nälkä on siis kova kun pääsen kotiin. Mitä syön? Porkkanaa raasteena, appelsiinia, kaalia, valkosipulia, tomaattia, kananmunaa/kalaa, leipää melko paljon, kasviöljyjä, riisiä, omenaa, banaania, tummaa suklaata, kahvia, sitruunamehua.

Jos joku saa tästä vinkkiä, olen iloinen.

Todella paljon vedät sokeria.

Niin, kyllä hedelmissä, suklaassa ja hunajassa on sokereita. Hyvä huomio, kiitos.

Ei sokeri itsessään ole pahasta, kunhan ei syö liikaa. Porkkanaankin voi kuolla, jos ei mitään muuta syö. Joku joskus tätäkin on kokeillut.

Vierailija
102/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuulin tästä 16/8 rytmistä huomasin, että niin olen nyt yksinelävänä, aamuyön-aamupäivätyössä käyvänä mummuna tehnytkin. Voin siis työpäivinä jättää aamupuuron keittämättä perheelle. (Vapaapäivinä syön jo aamusta kaurapuuroa ja marjoja eli en ole silloin ilman ravintoa kuin yön.)

Mutta puolesta päivästä noin kuuteen illalla syön työpäivinä suuren määrän ruokaa. Siksi se riittää. Olen suht hoikka.

Aamuyöllä tai aamulla lähden työhön, josta palaan klo 12 - 13. Juon vain kahvin aamulla ja lusikallinen hunajaa ennen sitä.

Teen "hiki hatussa" fyysistä työtä, ei lainkaan istumista. Nälkä on siis kova kun pääsen kotiin. Mitä syön? Porkkanaa raasteena, appelsiinia, kaalia, valkosipulia, tomaattia, kananmunaa/kalaa, leipää melko paljon, kasviöljyjä, riisiä, omenaa, banaania, tummaa suklaata, kahvia, sitruunamehua.

No eihän tossa puhdasta sokeria ole juuri lainkaan. Eikä edes hedelmien määrää pysty sanomaan suureksi. Lasketko leivän sokeriksi vai miten päädyit väittämään tuollaista?

Vhh ihmiset pitävät juureksiakin pelkkänä sokerina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tossa puhdasta sokeria ole juuri lainkaan. Eikä edes hedelmien määrää pysty sanomaan suureksi. Lasketko leivän sokeriksi vai miten päädyit väittämään tuollaista?

Haittaako se sinua jotenkin?

Vierailija
104/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin paastottu :D

Itse syön ensimmäisen kerran klo:13 lounasta ja viimeisen kerran klo:21 lasten kanssa iltapalan. Siinä välissä syön mitä huvittaa. Harvoin jos koskaan on nälkä.

Aluksi aloitin niin että söin 11-19 välillä, mutta se oli huono idea: Harvoin on nälkä klo:11 aikaan, mutta klo:19 jälkeen taas saattaa olla kovakin nälkä jos valvoo. Eli 13-21 sopii mulle.

Vierailija
105/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Laihduin yli 40 kg alle vuodessa (noin 10 kk siihen meni). Jos et pysty olemaan 16 tuntia päivässä syömättä niin sulla on isoja ongelmia.

Useimmalle tuo laihtumistahti tuo ne kilot exstrojen kanssa takaisin todella nopeaan. Yleisesti mikään nopea laihtuminen ei ole pysyvää.

Kiitos virallisterveellisten sloganeiden papukaijamaisesta toistamisesta. Kilojen palaaminen johtuu tietyistä fysiologisista prosesseista, joita kalorienrajoitusdieetit aiheuttavat kehossa. Pätkäpaastossa mitään säästöliekki-ilmiötä ei edes pääse syntymään.

Papukaijoista en tiedä, mutta on se ihan virallinen totuus, että nopea laihtuminen helpottaa kilojen palautumista myös. En ottanut kantaa juuri sinun tapaukseen. Ihmisillä on tapana haluta laihtua nopeasti ja siitä ne ongelmat sitten alkavat. Toivottavasti sinulle ei näin käy. Ja kyllä, ihan pätkäpaastoihmisillekin ne kilot saattaa takaisin tulla, jos syystä tai toisesta sen pätkäilyn joutuu lopettamaan.

Vierailija
106/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos vuorokauden aikana syö saman ruokamäärän 8 h aikana kuin 24 h aikana, niin tämä vetää luustosta kalkkia pois? Voi hyvät ihmiset nyt näitä taas. Pätkäpaasto ei ole mikään laihdutusdietti. Sillä pyritään korjaamaan elimistön jatkuva insuliinipiikkeily elimistön kannalta parempaan rytmiin. Laihtuminen on sivutuote, se tapahtuu kun elimistö korjaa itse itsensä, kun sen ei tarvitse laittaa hormoonituotantoa sekaisin jatkuvan mussuttamisen johdosta. Nälkä- ja kylläisyyshormonit alkavat toimia niin kuin niiden pitää, ja ihminen tuntee milloin on kylläinen ja milloin oikeasti nälkäinen. Ihminen syö kun hänen on nälkä ja lopettaa kun tuntee saaneensa tarvitsemansa. Yhden päivittäisen aterian varassa kuijottamisella ei ole mitään tekemistä pätkäpaastoilun kanssa.

Itseasiassa pätkäpaasto ei välttämättä pudota painoa lainkaan. Kun aloitin pätkäpaaston, niin samalla aloin muutenkin miettimään mitä oikein syön ja aloin liikkumaan enemmän. Tuloksena paino putosi puolessa vuodessa 20kg. Nyt parin vuoden jälkeen on liikkuminen taas loppunut eikä oikein jaksa katsoa edes mitä syö, niin kyllä se paino on alkanut nousemaan vaikka edelleen noudatan 8/16 paastoa. Ehkä se nousisi nopeammin ilman paastoa, mutta tätä menoa se 20kg tulee takaisin vuodessa.

Vierailija
107/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta puuttuu koko pätkäpaastoilun pointti eli sen hyvät terveysvaikutukset. Niitä todella on ja niihin kannattaa perehtyä. Esim. tuolta pääsee alkuun ja löytää sanaston, jolla voi hakea lisää tutkimustietoa:

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/intermit…

Omakohtaista kokemusta on paljonkin. Käytin 5:2 dieettiä jo kymmeniä vuosia sitten ennen kuin siitä uutisoitiin. Kevyt ja hyvä olo, pari kiloa laihduinkin.  Nyt on jo mennyt monta vuotta  vuotta pätkäpaastoillen yhdistämällä pätkäily hiilihydraattitietoiseen syömiseen. Sopii minulle täydellisesti.

Syön noin klo 12 - 18, päivästä riippuen voi venyä tai lyhentyä tunti suuntaan tai toiseen. Muuna aikana juon vain vettä. Olo on mahtava, kevyt ja virkeä. Minulla ei ole nälkä enkä odota kieli pitkällä, että milloin voin vihdoin alkaa syödä tietyn kellonlyömän jälkeen. Terveydenhuollon työntekijöiden näyttää olevan vaikea ymmärtää, että verensokeri voi pysyä tasaisena pätkäpaastoillen, mutta niin se vain silti on. 

Syön monipuolisesti kasviksia, marjoja, hedelmiä, lihaa, kalaa, luonnonjugurttia, juustoja, kermaa, voita, oliiviöljyä, erilaisia siemeniä.....  Yleensä 2-3 ateriaa päivässä.  Veriarvot on ihanteelliset.

Minä noudatin 5/2 lähes vuoden. Laihduin runsaasti, vaikka viitospäivinä söin enemmän, kuin aiemmin. Oli pitkään hyvä. Mutta kun kärsin pahasta unettomuudesta, loppuvaiheissa en paastopäivien jälkeen nukkunut yhtään, ennenkuin sain syödä. Siihen kaatui tämä paasto ja kilot tuli lähes kaikki takaisin.

Lopulta aloin noudattamaan Sulamon suosittelemaa ruokailua. Kilot lähtivät pikkuhiljaa. Mut pointti olikin se, että olin syönyt liian vähän. Kun lopulta aloin syödä riittävästi, alkoi painokin taas pudota.

Kato, Sulamon mainosnainen tuli ketjuun.

Ai, onko se kielletty puheenaihe? Oon pahoillani, että minulla tällainen kokemus on. Ikävää minulle. Toivottavasti teille muille se pätkäpaasto sopii.

Vierailija
108/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 grammassa porkkanaa on eniten vettä, toiseksi eniten hiilihydraattia (5,6 g) eli glukoosia ja fruktoosia eli sokeria. Eli porkkana on lähinnä sokerivettä.

Vierailija
109/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vuorokaudessa pysty olemaan 16 tuntia syömättä, niin jotain on todella pahasti vialla.

Onko tämä ihan oma henkilökohtainen näkemyksesi, vai oletko ravitsemuksen ammattilainen?

Vierailija
110/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Laihduin yli 40 kg alle vuodessa (noin 10 kk siihen meni). Jos et pysty olemaan 16 tuntia päivässä syömättä niin sulla on isoja ongelmia.

Useimmalle tuo laihtumistahti tuo ne kilot exstrojen kanssa takaisin todella nopeaan. Yleisesti mikään nopea laihtuminen ei ole pysyvää.

Kiitos virallisterveellisten sloganeiden papukaijamaisesta toistamisesta. Kilojen palaaminen johtuu tietyistä fysiologisista prosesseista, joita kalorienrajoitusdieetit aiheuttavat kehossa. Pätkäpaastossa mitään säästöliekki-ilmiötä ei edes pääse syntymään.

Papukaijoista en tiedä, mutta on se ihan virallinen totuus, että nopea laihtuminen helpottaa kilojen palautumista myös. En ottanut kantaa juuri sinun tapaukseen. Ihmisillä on tapana haluta laihtua nopeasti ja siitä ne ongelmat sitten alkavat. Toivottavasti sinulle ei näin käy. Ja kyllä, ihan pätkäpaastoihmisillekin ne kilot saattaa takaisin tulla, jos syystä tai toisesta sen pätkäilyn joutuu lopettamaan.

On se kyllä tosi jännä ilmiö, että jos palaa takaisin niihin entisiin tapoihin, joilla lihoi, lihoo uudestaan.

Vierailija
111/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että on niin erilaisia kehoja.

Syön itse kerran päivässä lautasellisen kasvispainotteista kotiruokaa, n klo 20 illalla, muuten en ollenkaan mitään. Olen tietämättäni paastonnutkin aina "trendikkäästi". Mutta heti kun viime vuonna ihan tietoisesti kokeilin tuota 16/8 paastoa,niin ihan hirveä nälkä kaihersi koko ajan ja ajattelin pelkästään kellonaikaa ja ruoka enkä nälän kurnimiselta saanut enää untakaan.

Päätin jatkaa perinteisellä linjalla toistaiseksi.

Sulla on valitettavasti kyllä pahat ravintopuutokset ja osteoporoosi kolkuttelee oven takana. Varsinkin vaihdevuosi-iässä ei saisi kuin 14 h paastota.

Kenen mukaan? Tajuat kai, että miljardit ihmiset maailmassa paastoavat joka vuosi, mukaanlukien miljoonat ja miljoonat naiset.

Puhutko paastosta elämäntapana vai tilapäisestä paastosta? Itse tarkoitin että jos vuosikausia syö vain yhden aterian niin siitä ei vain tule ravinteita tarpeeksi, proteiinia ja makroja ja mikroja. Noin 2000 kcal ruokaa päivässä niin saa ravinteet ruoasta. Yhdellä aterialla ei ole mahdollista syödä tuota 2000 kcal.

Juuri luin jostain että säännöllisestä pätkäpaastoa ei vaihdevuosi-ikäiset saisi noudattaa. Tämä oli mulle uusi juttu sillä mulle on lääkkeillä aiheutettu vaihdevuodet ja harmittaa jos ei saa enempää paastota, paastoan mielelläni ainakin joinakin päivinä 20 h, mielellään sen 16. Otaksun tämän johtuvan siitä että paasto ja ravintopuutos saattaisi vetää luustosta kalkkia pois mutta tämä on vain arvaus.

Hyvä, että otit asian esille. Nyt me vaihdevuosi-ikäiset voimme asiaa selvittää. Itsekin aloin tätä pätkäpaastoa harkitsemaan.

Vierailija
112/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan aamupalaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan aamupalaa kirjoitti:

Jo viidettä vuotta. Itselle sopii, tosin syön ruokaikkunassani ainakin 3 kertaa enemmän kuin sinä ap, ehkä vika siinä? Ensimmäinen viikko aloittaessani oli hankalahko (en varmaan itsekään syönyt silloin tarpeeksi paljon), mutta siitä ohi päästyä rupesi helpottamaan. Ensimmäisen vuoden aikana tippui 10kg, toisena vielä viisi lisää ja ovat pysyneet poissa :) En koe olevani dieetillä, tämä on elämäntapa.

Kiinostaa se, et eikö koskaan ole mitään illanviettoja, illallisia ym? Omalla kohdalla arkipäivät menee samalla rytmillä, mut viikonloppuisin ei illalliset ym. sovi tuohon rytmiin.

On tokikin, mutta en ota niistä stressiä. Itse kutsun näitä cheattipäiviksi, syön siis ruoka-ikkunasta välittämättä. Seuraavana päivänä vain taas palataan ruotuun jatkaen pätkäpaastoilua. Näitä illanviettoja kun ei kuitenkaan joka viikonloppu ole. Eikä itsellä ruoka-ikkuna ole absoluuttinen, siitä voi joustaa tunnilla-kahdella suuntaan tai toiseen tarvittaessa, kunhan pääsääntöisesti pysyttelee 16/8 mallissa. Esim. yleensä syön lounaan vasta 12 jälkeen, mutta joskus lähden työkavereiden mukaan lounas ravintolaan ja tänne lähdetään jo klo. 11. Illasta sitten usein lopetan syömisen tuntia aiemmin, mutta ei elämäni kaadu jos ruoka-ikkuna kyseisenä päivänä menee 15/9.

Pääosin siis pätkäpaastoilen tarkasti 16/8, mutta joskus ajat voivat olla esim. 18/6 tai 13/11, riippuen päivän menoista tai cheattipäivän pidosta.

Kiitos! Tämä ollut minulle epäselvää, että kuinka tiukka tuon kanssa pitää olla. Mutta tuo kuulostaa ihan normaalilta elämiseltä!

Vierailija
113/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön itse kerran päivässä lautasellisen kasvispainotteista kotiruokaa, n klo 20 illalla, muuten en ollenkaan mitään. Olen tietämättäni paastonnutkin aina "trendikkäästi". Mutta heti kun viime vuonna ihan tietoisesti kokeilin tuota 16/8 paastoa,niin ihan hirveä nälkä kaihersi koko ajan ja ajattelin pelkästään kellonaikaa ja ruoka enkä nälän kurnimiselta saanut enää untakaan.

Sulla on valitettavasti kyllä pahat ravintopuutokset ja osteoporoosi kolkuttelee oven takana. Varsinkin vaihdevuosi-iässä ei saisi kuin 14 h paastota.

Kenen mukaan? Tajuat kai, että miljardit ihmiset maailmassa paastoavat joka vuosi, mukaanlukien miljoonat ja miljoonat naiset.

Puhutko paastosta elämäntapana vai tilapäisestä paastosta? Itse tarkoitin että jos vuosikausia syö vain yhden aterian niin siitä ei vain tule ravinteita tarpeeksi, proteiinia ja makroja ja mikroja. Noin 2000 kcal ruokaa päivässä niin saa ravinteet ruoasta. Yhdellä aterialla ei ole mahdollista syödä tuota 2000 kcal.

Juuri luin jostain että säännöllisestä pätkäpaastoa ei vaihdevuosi-ikäiset saisi noudattaa. Tämä oli mulle uusi juttu sillä mulle on lääkkeillä aiheutettu vaihdevuodet ja harmittaa jos ei saa enempää paastota, paastoan mielelläni ainakin joinakin päivinä 20 h, mielellään sen 16. Otaksun tämän johtuvan siitä että paasto ja ravintopuutos saattaisi vetää luustosta kalkkia pois mutta tämä on vain arvaus.

Hyvä, että otit asian esille. Nyt me vaihdevuosi-ikäiset voimme asiaa selvittää. Itsekin aloin tätä pätkäpaastoa harkitsemaan.

Jos 2000 kcal:n ateria koostuu vaikkapa leivästä, margariinista, makeisista ja sipseistä, ei tietenkään saa kaikkia tarvittavia ravinteita. Tuollainen 2000 kcal:n raja on typerä, ei se kerro mitään ruokien ravintosisällöstä.

Vierailija
114/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kukaan voi syödä ainoastaan työpäivän aikana, muttei mitään ennen tai jälkeen sen. Esim klo.18.00 alkavan spinningtunnin jälkeen ei saisi syödä mitään (kun pääsee kotiin vähän 19.00 jälkeen) eikä edes sitten aamulla, kun lähtee töihin 7.00. Fyysisissä töissä en ikimaailmassa pysty toimimaan ilman aamupalaa.

Itse noudatan 12/12-rytmiä, sopii paljon paremmin iltaisin urheilevalle ja aikaisin aamulla töihin lähtevälle.

Monelle tulee tuo 16:8 melko luonnostaan. Varsinkin niille, joille ei aamupala maistu.

Herään klo 6. Juon kahvia mustana pari mukillista. Lounaan syön noin klo 12-13. Töistä kotia ja n klo 16-17 välipalaa. Klo 19-20 iltapala.

Ei mulla ole enää sen jälkeen nälkä vaan painun nukkumaan klo22.

Teen muuten sen verran fyysistä työtä että askeleita tulee se 15k työvuoron aikana.

Tämmöisille ihmisille se varmaan sopii, mutta sitä en ymmärrä miksi pitää tyrkyttää yhtä ainoaa mallia kaikille. Minun työteho on aamupäivällä ihan olematon jos en syö aamupalaa, joten se on aivan pakollinen. Usein tarvitsen jonkun iltapalankin koska nukun huonosti jos on nälkä. Ja toisaalta joskus jos syön raskaamman aterian niin sen jälkeen on myös veto pois jonkun aikaa, paremmin jaksaa kun syö kevyemmin kerralla mutta useammin.

No enhän tässä tyrkyttänytkään vaan nimenomaan sanoin, että monelle aamupalan vieroksujalle tulee luonnostaan tämä rytmi.

Syö ihmeessä aamupalaa jos tekee mieli ja on nälkä. Ja välipalaa. Ja iltapalaa. Ja yöpalaa.

Vierailija
115/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako se sinua jotenkin?

Miksi se haittaisi? Kommentoin vain tuohon, kun jonkun mielestä jollakin oli niin paljon sokeria ruokavaliossaan, vaikka lisättyä ei ollut paljon yhtään. Meillä on erilaisia tapoja hahmottaa maailmaa ja eri ihmiset näkevät sokeria eri paikoissa. Ei kannata ottaa hernerokkaa nenuunsa ihan kaikesta.

Vierailija
116/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 grammassa porkkanaa on eniten vettä, toiseksi eniten hiilihydraattia (5,6 g) eli glukoosia ja fruktoosia eli sokeria. Eli porkkana on lähinnä sokerivettä.

Eli juurekset ovat vain sokerivettä ja siten eivät terveellisiä ihmisille? Mitähän vihannesta sitä saa syödä? Tai siis pitäisi, että olis terveellistä? Aiemmin jo vihreä salaatti, tomaatti ja kurkku meni pannaan. Kaalit? Pavut? Mistä se päivän suositeltu 500gr oikein koostuu?

Vierailija
117/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä tosi jännä ilmiö, että jos palaa takaisin niihin entisiin tapoihin, joilla lihoi, lihoo uudestaan.

Ei tuossa nyt ihan niinkään sanottu. Mutta keho toimii niin, että se pyrkii saavuttamaan sen massan, minkä se on kerran saavuttanut. Ihan fysiologinen asia. Jos laihtuminen on riittävän hidasta, tämä ilmiö ei tapahdu, ainakaan samassa mittakaavassa. Mutta en jatka tätä vänkäämistä enempää, vaikka jollakin on tarve vain olla näpäkkä.

Vierailija
118/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 2000 kcal:n ateria koostuu vaikkapa leivästä, margariinista, makeisista ja sipseistä, ei tietenkään saa kaikkia tarvittavia ravinteita. Tuollainen 2000 kcal:n raja on typerä, ei se kerro mitään ruokien ravintosisällöstä.

Vielä vähemmän tarvittavat ravinteet saa pelkästä voissa paistetusta pihvistä, mitä useat pätkäpaastoajat harjoittavat.

Vierailija
119/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehee!! Sulamonainen iskee jälleen! Sulamossa voit tarkkailla ravintosi sisältöjä jopa hivenainen tasolla!! Ja sitä voi käyttää jopa pätkäpaastolainen! Aattele!

Vierailija
120/168 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n rasva-aineenvaihdunta ei toimi ja siksi elimistö ei osaa hakea energiaa muualta kuin ruokaa huutamalla.

Terveellä ihmisellä rasvanpoltto käynnistyy ja verensokeri pysyy tasaisena eikä nälkää tule. Vettä pitää toki muistaa juoda.