Asiallinen keskustelu uudesta translaista
tähän kiitos vain asiallisia ja perusteltuja argumentteja. Yhden lauseen letkauttelijat voi tehdä oman keskustelun joka pian poistetaan.
Mun ongelmani sukupuolen vaihtamisesta omalla ilmoituksella on seuraava:
Sukupuolidysforiaan ei varmasti tosiaan auta kuin identiteetin- ja kehonkorjaus.
Kuitenkaan ihan jokainen ei ole läski, vaikka itse kokisi näin. Ihan jokainen ei myöskään ole pienten vihreiden miesten vainoama, vaikka itse kokisikin niin. Jokainen itsensä parantumattomasti sairaaksi kokeva, ei sitä ole. Jokaisen edellä mainituista soisi saavan hyvinvointivaltiossa apua. Se apu ei vain jokaisen kohdalla ole sitä, että heidän kertomansa otetaan sellaisenaan tutkimatta todesta. Päin vastoin, anorektikon kehoharhan vahvistaminen on hänelle suorastaan vaarallista ja täten vastuutonta.
Kuinka lain omasta ilmoituksesta astuessa voimaan suojataan vakavasti ahdistuneita harhaisia nuoria ihmisiä tekemästä ratkaisuja, joista heille on vakavaa haittaa?
Kommentit (235)
Puuduttaa ja väsyttää koko touhu. Nousisi jo kalifaatti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki sukupuoliasioiden hajaannus ja retostelu on niin pelottavan sairasta.
Lapset ovat sen kaiken kärsijöitä. Millaisen sekavan ja kummallisen maailman me jätämme heille?
Uskomatonta, miten kansanedustajat ihan julkisesti ajavat tällaisten kummajaisten oikeutta esim päästä normaalien naisten pukutiloihin.
On häviävän pieni prosentti ihmisiä jotka syntyvät sukuelimiltään vielä kehittymättöminä selkeään suuntaan. Tätä on törkeää käyttää keppihevosena sille, että Matti voikin olla nainen ja touhuta himojensa mukaan.
Tuo keppihevosuus on jutun juoni. Kuten moni itse trans toteaa somessa, heidät on valjastettu ajamaan jotain mitä eivät halua tukea. Mutta eiköhän suuri enemmistö tajua jo sen, että tässä hommassa on kyse jostain paljon synkemmästä kuin sokerihuurretusta ihmisoikeuksien päivittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan sitä kuunneltuani eilistä Ykkösaamua jossa joku Valo Peura tms halusi lapsille ja nuorille oikeuksia, mutta ei puhuttu mitään vanhempien mahdollisuuksista vaikuttaa lasten tai nuorten transitioon/dysforiaan? Tai miten se ajateltu, ilmeisesti tämä uusi laki koskisi kuitenkin vain aikuisia, hän oli sitä mieltä että vakava ihmisoikeusloukkaus? Mitä mieltä olette? Olen hämmentynyt.
Älä turhaan ole. Ikiaikainen stalinistinen näkemys, jossa lapset eivät ole vanhempiensa, vaan pieniä rattaita isossa kommarikoneistossa. Kristiina Halkola kertoo asian kauniisti laulun sanoin:
Kannattaisiko lukea ne sanat ihan ajatuksella, niin ei vaikuta niin tyhmältä?
Muutenkin täältä saisi kaikki kommariturmpputin-traumatisoituneet häipyä joka ketjua pilaamasta.
Näin miehenä vain naurattaa koko homma, koska laki tuo esiin niin monta naisten etuoikeutta, ettei mikään muu laki siihen pystyisi. Asevelvollisuus, huoltajuuskiistat, vankeinhoito, terveydenhuolto, asuntojonot, vakuutusmaksut, eläkesysteemit, eri tuomiot samoista rikoksista jne. Miehet ja transihmisethän tässä eivät mitään häviä. Ei tosin häviä naisetkaan, mutta menettävät erityisasemiaan ja harmittaahan se varmasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan sitä kuunneltuani eilistä Ykkösaamua jossa joku Valo Peura tms halusi lapsille ja nuorille oikeuksia, mutta ei puhuttu mitään vanhempien mahdollisuuksista vaikuttaa lasten tai nuorten transitioon/dysforiaan? Tai miten se ajateltu, ilmeisesti tämä uusi laki koskisi kuitenkin vain aikuisia, hän oli sitä mieltä että vakava ihmisoikeusloukkaus? Mitä mieltä olette? Olen hämmentynyt.
Älä turhaan ole. Ikiaikainen stalinistinen näkemys, jossa lapset eivät ole vanhempiensa, vaan pieniä rattaita isossa kommarikoneistossa. Kristiina Halkola kertoo asian kauniisti laulun sanoin:
Kannattaisiko lukea ne sanat ihan ajatuksella, niin ei vaikuta niin tyhmältä?
Muutenkin täältä saisi kaikki kommariturmpputin-traumatisoituneet häipyä joka ketjua pilaamasta.
Itkettääkö viherpunikkia kun Frankfurtin koulukunnan juonet ei enää mene heittämällä läpi. :D
"Maailman johtajista tulee vaarallisia ja verotus muuttuu epäoikeudenmukaiseksi. Johtajat eivät enää koe luontoa ja ihmisten roolia siinä tärkeäksi. Väärät ihmiset pääsevät valtaan. Valtakunnallisia protesteja pyritään välttämään muutoksien estämiseksi. Täysin motiiviton murhanhimo ja murhat lisääntyvät. Himon osoittamisesta tulee sosiaalisesti hyväksyttävää. Ihmiset eivät enää ole järjen ohjattavissa, vaan tunteet valtaavat alaa, sekä toistepäin. Ihmiset ovat näennäisen älykkyyden sokaisemia, eivätkä näe enää viisauden tarpeellisuutta. Stereotyypit ja kulttuuriarvot ovat nousseet elämän prioriteeteiksi. Jopa esiteinit tulevat raskaiksi, koska yhteiskunnassa pääasiaksi on muodostumassa seksuaalisuus ja yhdyntä. Synnillisyys ja paheelliset elämäntavat valtaavat alaa ja hyveellisyys hiipuu. Alkoholi ja huumeet leviävät. Oikeita guruja ei enää kunnioiteta ja heidän opetuksiaan aletaan pilkata, sillä maailman täyttää tekaistut gurut.Syntienmäärän lisääntyessä myös luonnollisten rangaistusten määrä lisääntyy ja ihmisiä menehtyy mitä julmimmissa katastrofeissa. Aikakauden loppuvaiheessa jatkuvat sateet valtaavat maan."
Tunnen joitakin naisia ja miehiä, jotka hakeutuvat oman sukupuolensa läheisyyteen sekä yhden miehen joka ajoittain uurastaa ollakseen ulkoisesti kuin erittäin yliampuvasti laitettu nainen. Näillä kaikilla on nuoruudessa ja lapsuudessa traumaattisia kasvuympäristöjä, outoa vallankäyttöä perheessä. Sieltä juontaa vaikeus identifioitua omaan sukupuoleen. Ja olen havainnut myös eräänlaista kostomentaliteettia, joka kyllä lopulta kiertyy itseen.
Heille on myt viime vuosina tehty karhunpalvelus kun tämä trauma on juurrutettu hokemalla, miten se on normaalia.
Olisi voitu auttaa, mutta ei ole tahdottu. Lääketeollisuus tässäkin rikastuu kuten pandemiassa.
Miten tuo käytännössä tulee menemään, jos sotu muuttuu? Muuttuuko juridisesti eri ihmiseksi vai pelkästään sukupuoliko muuttuu? Mietin vaan saisinko velat anteeksi ja ulosottomiesoletetun kinteteiltäni sotun muuttuessa.
Rappiota on tilattu ja rappiota saadaan. Totaalisen romahduksen jälkeen jälleenrakennus sitten. Sama kaava läpi ihmiskunnan historian.
Joku täällä kirjoitti viisaasti, että persoona ei ole sama kuin sukupuoli. Nyt on nostettu sukupuoli kaiken ylle ja ihmisen persoona, joka meistä kehon kuolemankin jälkeen jää, on typistetty sivuseikaksi.
Olen nainen ja siksi saanut tulla äidiksi ja olla parikymmentä vuotta aviovaimo.
Mutta yli näiden määreiden olen persoona, sielu, joka on ainutlaatuinen. Se asuu nyt kehossa.
Persoona, ihmisyys, on se tärkein.
Kumpa palattaisiin takaisin perusarvoihin, yhteisön edun ajamiseen, heikoista huolehtimiseen. Kaikki energia, joka nyt sidotaan sukupuoliasioiden sekottamiseen olisi siellä tärkeää.
Kai sitä on sitten keski-ikäinen ahdasmielinen akka kun en kertakaikkiaan ymmärrä tällaista kehitystä. Väärinkäyttöähän tästä seuraa ja nuorison harkitsemattomia tempauksia halussa olla erilainen tai jonkin vaiheen peruuttamaton toteuttaminen. Ja tämä Valo - voi hyvänen aika, kävin googlaamassa. Mm. muunsukupuolinen feministi, siis täh?
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti ottaen tämä on aika hölmö laki. Eniten mua harmittaa se, että jatkossa ei ole turvallisia paikkoja naisille. Tarkoitan siis ettei ole julkisia paikkoja jossa voi olla varma ettei siellä ole jotain entistä Jormaa.
Ritvan hameen alla voipi olla Jorma
Haluan kyllä niin nähdä mihin tämä sukupuolipelleily johtaa hah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se joka on korjauksen itse tehnyt on kokenut olevansa väärässä kehossa. Mutta joku toinen taas kokee hänet oman kokemuksensa perusteella ja se voi olla ihan eri ja tällöin syntyy ristiriita, jonka joutuu peittämään.
Siis mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Onko jotain esimerkkejä?
"joku toinen taas kokee hänet oman kokemuksensa perusteella ja se voi olla ihan eri "
Esimerkki:
Jos sinulla on kikkeli, koen sinut mieheksi, vaikka itse kokisit olevasi nainen.
Mikäli sukupuolen voisi vaihtaa vain ilmoittamalla, niin en oikein näe, että miksi miehet eivät klikkaisi itseään naiseksi? Missä ne huonot puolet?
-Ei asepalveluvelvollisuutta
-Mikäli haluat asepalveluksen suorittaa, vaihdat itsesi naiseksi ja saat korotettua päivärahaa (kuukautissiteiden ym takia naisilla suurempi päiväraha)
-Sukupuolikiintiot eri aloilla / jatko-opinnoissa
-Voit huoletta käyttää naisten pukuhuoneita, vessoja, tiloja yms. Voit myös käyttää miesten tiloja, kun eihän mies miesten tiloissa kiinnitä huomiota, eikä ketään haittaa
-Vankeustuomion saaneena voit suorittaa rangaistuksen naistenvankilassa (miehellä huomattavasti pienempi riski joutua ITSE väkivallan kohteeksi, mahdollisuus seksiin jne)
-Hakiessa esim. poliisikouluun, fyysisissä testeissä helpommat rajat
Mainitsen vielä sen, että eihän normaalissa elämässä joudu koskaan todistelemaan sukupuoltaan missään. Jos itsellä olisi ollut 18 -vuotiaana mahdollisuus sukupuolen vaihtoo juridisestin, niin ei se olisi koskaan vaikuttanut normaaliin arkeeni mitenkään.
Yhteisenä hyvänä puolena se, että jos heteropariskunta asuu yhdessä, niin toinen vaihtaa sukupuolensa ja lähtee opiskelemaan. Tällöin kumppanin tulot eivät vaikuta tukien määrään, kun kuuluvat eri ruokakuntaan.
Näin miehenä todella vaikea nähdä, että miksi yksikään nainen tukisi tätä lakialoitetta tälläisenään? Varmuudella kaikenmaailman pervot ottavat tästä kaiken irti ja pyörivät naisten tiloissa, joissa heidät voi nähdä alasti tai vähissä vaatteissa. Naisten turvallisuudentunne tässä vain kärsii.
-m31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti ottaen tämä on aika hölmö laki. Eniten mua harmittaa se, että jatkossa ei ole turvallisia paikkoja naisille. Tarkoitan siis ettei ole julkisia paikkoja jossa voi olla varma ettei siellä ole jotain entistä Jormaa.
Ritvan hameen alla voipi olla Jorma
Tämä selvä!
Miten menee viherpunikki läpi muttei .ajakki veellä?