Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä yli ihmisestä joka kosketti syvältä?

Vierailija
16.01.2023 |

Olen ihastunut ns. väärään ihmiseen todella lujaa. Tapailimme vain hetken aikaa, mutten muista milloin olisin tuntenut samanlaisia tunteita ketään toista kohtaan. Hänen kanssa oli hyvä olla.

Tapailun loppumisen jälkeen olen yrittänyt pitää itseni kiireellisenä, mutta silti mietin ja pyörittelen ajatusta, mitä jos? Olen kaiken lisäksi todella herkkä niin aisteille kuin tunteille. Kuinka päästä yli?

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi minulle.Itse lopetin mutta kaipaan suuresti! Joka tunti. 

Vierailija
142/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko unohtaa? Eikö voi kantaa mukanaan sitä hyvää kokemusta, jonka sai kokea ja valaa siitä uskoa, että niitä hyviä kokemuksia tulee vielä myöhemminkin, joko hänen tai jonkun toisen kanssa. 

Pitkällä tähtäimellä se meneekin näin. Ne tunteet vaan täytyy ensin työstää pohjia myöten, itkien, parkuen ja vaikka päiväkirjaan tai luotettavalle kaverille tilittäen. Itsekin olin aikoinani varmaan vuoden verran rikki yhden kesäromanssin jäljiltä. Tuo mies oli minulle jotain paljon enemmän kuin minä hänelle. Vaikka pidinkin itseäni naurettavana, kun itkin hänen peräänsä niin kauan lyhyen suhteen jälkeen, niin itkin vaan. Nyt nuo muistot tuosta kesästä on jo positiivisen puolella, mutta aikaakin on kulunut mooooonta vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi jos lähtijä kokisi puoliakaan siitä samasta rakastamisesta, niin eipä hän lähtisi.

Rakkautta voi olla myös se että antaa rakkauden mennä. Esimerkiksi jos rakastamisesta huolimatta suhde on pelkkää helvettiä, niin parempi kummankin mennä omia teitään ja jommankumman pitää tämä päätös luopua silloin tehdä.

Jo se on jommalle kummalle helvettiä, niin ei se ole terveellä pohjalla ollut muutenkaan. Minä puhun ihan tavallisesta elämästä.

Tavallisessa elämässäkin riidellään ja on ongelmia.

Vierailija
144/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa rakkautta on päästää se rakastettu menemään, jos tilanne niin vaatii. Sillon sen toisen hyvinvointi on tärkeempää kun oma.

Te olette katsoneet liikaa nyyhkyleffoja. Kyllä oikeat ihmiset pyrkii olemaan sen kanssa jota rakastavat, joitakin hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.

Oikeat ihmiset, tavallinen/normaali elämä... jotkut ilmeisesti katsoo olevansa asioiden määrittelijöitä ja normaalit asiat menee aina sillä tavalla kuin itsellään.

Vierailija
145/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toinen halua erota?

En tiedä siitä, tuskin. Tein itse aloitteen tapailun lopettamiseen.

-Ap

Miksi ette jutelleet asiasta?

Vierailija
146/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa rakkautta on päästää se rakastettu menemään, jos tilanne niin vaatii. Sillon sen toisen hyvinvointi on tärkeempää kun oma.

Te olette katsoneet liikaa nyyhkyleffoja. Kyllä oikeat ihmiset pyrkii olemaan sen kanssa jota rakastavat, joitakin hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.

Rakastin häntä ja hän minua, mutta hänen masennuksensa teki suhteesta aikamoisen mahdotonta. Olisin lopulta itsekin ollut ihmisraunio, joten oli parempi päästää irti. Joku tosirakkaudesta paasaava tietysti voi nyt väittää, että minun olisi pitänyt jäädä hänen terapeutikseen ja olla hänen kanssaan no-matter-what, mutta minä sanon että paskat eikä se vähennä rakkauttani.

Vierailija
147/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella on tapana järjestyä.

Vierailija
148/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih... Täällä yksi mies joka koki samanlaisen tarinan työkaverin kanssa. Suhteesta tuli kuitenkin riitaisa kun toinen blokkasi varoittamatta eikä koskaan puhuttu asioita halki suuntaan jos toiseen. Olimme valmiita toisillemme kunnes yksi typerä pieni riita pilasi kaiken, jota en koskaan saanut edes pahoitella tai selittää. AP, et voi olla mitenkään sama henkilö, mutta ainahan sitä saa toivoa. Ikävä tätä ihmistä...

Vierailija
149/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih... Täällä yksi mies joka koki samanlaisen tarinan työkaverin kanssa. Suhteesta tuli kuitenkin riitaisa kun toinen blokkasi varoittamatta eikä koskaan puhuttu asioita halki suuntaan jos toiseen. Olimme valmiita toisillemme kunnes yksi typerä pieni riita pilasi kaiken, jota en koskaan saanut edes pahoitella tai selittää. AP, et voi olla mitenkään sama henkilö, mutta ainahan sitä saa toivoa. Ikävä tätä ihmistä...

Minkäikäisiä olette?

Vierailija
150/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisiä olette?

Molemmat ympäristi 30-vuotiaita.

Vierailija
151/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisiä olette?

Ehkä se olen minä. Pirkanmaa?

Vierailija
152/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisiä olette?

Ehkä se olen minä. Pirkanmaa?

Valitan. Pohjois-Pohjanmaa täällä.

- T

Vierailija
153/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa auttoi, kun kaveri oli poistanut itsensä sometileiltäänkin. Toisin sanoen hävisi elämästäni aika tehokkaasti ja lopullisesti.

Vierailija
154/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla hän, mutta kaverini katosi bittiavaruuteen, kokonaan. En kehtaa kysyä onko edes hengissä. Mennyt mikä mennyt ja siinä se. Pahoittelisin jos voisin.

Vierailija
155/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla hän, mutta kaverini katosi bittiavaruuteen, kokonaan. En kehtaa kysyä onko edes hengissä. Mennyt mikä mennyt ja siinä se. Pahoittelisin jos voisin.

Ok. Oletko mistä päin Suomea?

Vierailija
156/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Oletko mistä päin Suomea?

En asu Suomessa enää, asuin kyllä aiemmin pitkän aikaa. Mutta epäilen vahvasti että henkilö itse tätä palstaa lukisi. Ymmärsin kyllä puheista että olin suht merkityksetön kaveri, mikä on suuri harmi. Mutta näin tämä elämä menee. Shit happens. Oli monia mukavia hetkiä, jotka jäävät nyt muistoiksi, ihmettelen vain mihin tämä henkilö katosi niin täydellisesti, ettei kukaan tuttavakaan edes puhu enää.

Vierailija
157/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat ihmiset, tavallinen/normaali elämä... jotkut ilmeisesti katsoo olevansa asioiden määrittelijöitä ja normaalit asiat menee aina sillä tavalla kuin itsellään.

Rakkaus on subjektiivinen käsite, jonka jokainen määritteleekin itse. Jos minun määritelmäni mukaan rakkauteen ei kuulu jättäminen (tai esimerkiksi pettäminen), niin silloin se tunne jota jättäjä sanoo rakkaudeksi ei ole se sama tunne jota minä sanon rakkaudeksi. Tavallaan kumpikin on yhtä oikeassa.

Jollekin ehkä on tärkeä ajatus, että itse on kuitenkin teoista huolimatta rakastanut syvästi. Ymmärrän sen. Minulle taas on henkilökohtaisesti ylipääsyn kannalta tärkeä ajatus, että oleellista on vain se ettei henkilö rakastanut sillä tavalla kuin minä olisin tarvinnut tulla rakastetuksi. Ja se minun tarvitsemani tapa rakastaa sisältää myös sen ettei hylätä. Minä en tee mitään sellaisella rakkaudella joka hylkää. Lopputulos on kuitenkin sama - se että minä itken ikävääni. Minun kannaltani sellainen "rakkaus" on siis täysin irrelevantti, eikä sen olemassaoloa tarvitse siten arvuutella, eikä ylipääsyni pidä olla siitä riippuvainen.

Jos joku nyt tajuaa mitä haen takaa.

Vierailija
158/187 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatut ovat kuin siskon mies tai kummilapsi.

Ei siitä pohdita edes onko toinen kiinnostava.

Ne ei ole harkinnan piirissäkään. Edes mielessä.

Kiva että jollekin elämä on noin helppoa.

Vierailija
159/187 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ei tapahdu kuin elokuvissa, oikeasti kukaan ei ole noin epäitsekäs vaikka sitä voi toki selitellä noin jälkeenpäin.

Vierailija
160/187 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi jos lähtijä kokisi puoliakaan siitä samasta rakastamisesta, niin eipä hän lähtisi.

Rakkautta voi olla myös se että antaa rakkauden mennä. Esimerkiksi jos rakastamisesta huolimatta suhde on pelkkää helvettiä, niin parempi kummankin mennä omia teitään ja jommankumman pitää tämä päätös luopua silloin tehdä.

Jo se on jommalle kummalle helvettiä, niin ei se ole terveellä pohjalla ollut muutenkaan. Minä puhun ihan tavallisesta elämästä.

Tavallisessa elämässäkin riidellään ja on ongelmia.

Kyllä, sehän se pointti olikin. Ei tarvitse olla mitään helvettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän