Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta kysyä kassaa kahville?

Vierailija
15.01.2023 |

Kun ehkä kerran kymmeneen vuoteen joku edes vähän värähdyttää, ei usein tee mieli tutustua. Nyt tekisi. Kysymyksessä on kassa, kaiketi opiskelija. Hänellä on persoonallinen ulkonäkö, satumainen, jonka en usko vetoavan kaikkiin. Lisäksi hän on hyvin pitkä, minua, keskimittaista miestä, pidempi.

Hän osaa myös teititellä oikein ("oletteko saanut" eikä "oletteko saaneet") ja hänen käytöksestään syntyy ylipäänsä jostain syystä sivistynyt vaikutelma.

Yli vuoden päivät olen kassalla viikonloppuisin tyttöä nähnyt. Heti ensinäkemästä on kutkuttanut kummallisesti ja minusta tuntuu (saattaa tietenkin olla ihan harhaa), että tytöstäkin on. Kuittia ojentaessa katseet kohtaavat tarpeettoman pitkään ja esimerkiksi tänään ostoksia hihnan päässä pakatessani katse alas käännettynä näin sivusilmällä, kuinka hän vilkaisi minua, vaikka kassalla oli jo uusi asiakas.

Nämä tuntemukset saattavat olla tietysti vain toiveiden luomaa harhaa.

Harmittaa, että tyttö sattuu olemaan kassa, koska tapaan ani harvoin tunteita herättäviä naisia, eikä asiakaspalvelijoita kai ole sopivaa kysyä kahville. Jos kuitenkin yrittäisi, onko siihen mitään järkevää tapaa? Vai annanko vain olla?

Kommentit (321)

Vierailija
161/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vanha ja nainen nuori niin ehdoton ei. Jos olette saman ikäisiä niin lapulla voit kokeilla. Varaudu siihen että saattaa olla vaivaantunut kun tulet asioimaan jos ei olekkaan kiinnostunut.

Omasta kokemuksesta sanon että ahdisti kun selvästi mua vanhempi mies tuli ehdottelemaan. Kassalla kun vielä olin yksin niin siitä ei oikeen edes pääse pois. Tai sitten töiden jälkeen bussipysäkillä joku tulee ehdottelemaan eikä tajua lähteä pois. Näitä on useita..

Voi harmi, on elämä kovaa.

Papparaisille jotka ahdistelee nuoria naisia tulee kyllä kovaa haaruksiin. Potku nimittäin.

Vierailija
162/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vanha ja nainen nuori niin ehdoton ei. Jos olette saman ikäisiä niin lapulla voit kokeilla. Varaudu siihen että saattaa olla vaivaantunut kun tulet asioimaan jos ei olekkaan kiinnostunut.

Omasta kokemuksesta sanon että ahdisti kun selvästi mua vanhempi mies tuli ehdottelemaan. Kassalla kun vielä olin yksin niin siitä ei oikeen edes pääse pois. Tai sitten töiden jälkeen bussipysäkillä joku tulee ehdottelemaan eikä tajua lähteä pois. Näitä on useita..

Ihan yhtä hyvä tulos on, kun nuorena laittelet lappuja toiselle nuorelle. Tinderiin vaan, missä muutkin ovat. Yksikään suhde ei tänä päivänä muodostu enää lapuilla ja kylmillä lähestymisillä.

Mua voi ainakin lähestyä lapulla :) kertoo vaan ihmisen rohkeudesta,elämä ois aika tylsää ja ykstoikkoista,jos ei vois toiselle mitään sanoa tai treffikutsua antaa tms. Olen tehnyt suurimman osan elämästäni asiakaspalvelutyötä ja nähnyt erilaisia ihmisiä,mua ei hätkähdytä tuommoinen,kunhan ei oo joku vainoaja. Jotain nuorta 20:stä tyttöä voi ahdistaa jonkun vanhemman miehen lähestyminen,mut ap:n tapauksessa tais olla kyse jo vanhemmasta naisesta? 30:stä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit kysyä, jos olette suunnilleen saman ikäisiä. Ihan samoin kuin voit kysyä harrastusryhmässä jotakuta kahville. Mutta älä loukkaannu, jos hän kieltäytyy.

Vierailija
164/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, joka haluaa pyytää mieskassaa kahville, niin ei ole mitään epäkohteliasta. Jos taas olet mies ja kassalla työskentelee nainen, niin on epäkohteliasta.

Olen nainen ja  ihastunut marketin kassalla työskentelevään mieheen, mutta ei tulisi mieleenikään pyytää häntä treffeille hänen työaikanaan. Jos sattuisimme kohtaamaan jossain toisaalla ja juttu luistaisi, niin silloin korkeintaan. Nyt olemme vaihtaneet vain muutaman ns. ylimääräisen ystävällisen sanan kassalla tai kaupan käytävällä. Ehkä juuri käytävällä jutustelu olisi ainoa tilanne, josta voisi jotain selvitäkin: silloin myyjä voi kohteliaasti poistua tai sanoa muutaman ammattiinsa liittymättömän ja henkilökohtaisemman asian esim. itsestään. Toki silloinkin hän on yhä töissä, eikä asiakkaalla eli minulla ole asiaa kysellä treffeille.

Vierailija
165/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan perusteella jollekin miehelle kassaneidit ovat jotenkin kiihottavia, kuten vaikkapa sihteerit tai sairaanhoitajat joillekin.

Vierailija
166/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvailee ja kuvittelee: nainen "ei vastaa yleistä kauneusihannetta" = rangaistuksena pakko tyytyä ap:hen.

Niin. Vaikka hän itsekin pitää naista viehättävänä. Miksei muutkin sitten pitäisi? Tietääkö ap edes onko tämä nainen sinkku?

Vierailija
167/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ikä ja kassan ikä?

minä 50, kassa 18

Vierailija
168/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pyys treffeille 22 joku 60 kassatäti, miksei

treffeille 22 joku 60 kassatäti -

Haloo, miten olisi suomen kielen opiskelu? Lauseesi on kummaa tökkökieltä.

Vierailija
169/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tahtoisi nuorena naisena kassalle töihin. En ainakaan tämän keskutelun luettuani.

Minua on sen sijaan lähestytty kaupassa asioidessani (toisten asiakkaiden taholta siis, ei koskaan työntekijän) useita kertoja. Mutta ei ikinä oman ikäiset miehet vaan joka kerta reilusti vanhemmat! Asiakkaana voin onneksi ignoorata heidät ja juosta karkuun, työntekijänä en voisi.

Olen samaa mieltä tuosta, että on eri asia olla asiakas jota lähestytään kuin työntekijä jota lähestytään. Vieläpä jos kyseessä on sellainen työpaikka, jossa tämä lähestyjä asioi vakituisesti ja työntekijä joutuu hänen kanssaan asioimaan jatkossakin. Vaikka joka päivä. Mitä jos treffeille pyytäjästä tulee maanvaiva?

Vierailija
170/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, tiedättekö yhtään naista, joka asiakaspalvelutehtävissä työskennellessään olisi tavannut seurustelukumppanin?

Kyllä tiedän, oma tyttäreni.

Vierailija
171/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos vakuuttaa sen olevan vain se kerta ja ei mitään jatkoa.

Vierailija
172/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa kysyä, mutta jos hän kieltäytyy, niin on osattava ottaa se kieltävä vastaus vastaan eikä jankata, haukkua ym.

Eihän se olisi edes mahdollista, jos vain annan lapun. En tiedä edes hänen nimeään. Sitä paitsi lapun antamisen jälkeen mua nolottaisi niin paljon, etten varmasti uskaltaisi lähellekään tyttöä, jos hän ei ottaisi yhteyttä

Onko paikka kovin ruuhkainen? Voitko asioidessasi muuten jutustella ja kokeilla kepillä jäätä? Ensin yleistä läppää vaikka sitten säästä, ellen parempaa keksi, jos vastaa sulle ja ehkä itsekin aloittaa joskus keskustelua, niin sitten kysymys seurustelusta muun jutustelun lomassa. Jos on vapaa niin sitten flirttailua ja jos tulee vastakaikua niin kahvitteluehdotus. Ei kannata kiirehtiä, hidas lähestyminen ei ole ahdistavaa.

Vierailija
173/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon terveempää lapun ojentaminen on kuin Tinderin tai baarin lihatiskille meneminen. Jos joku herättää tunteita, siitä kannattaa kertoa. Miten muutenkaan parisuhteita syntyisi.

Yrittäisitte nyt vain ymmärtää, että kohtelias aloitteellisuus on eri asia kuin huono käytös. Tämä ketju on täynnä esimerkkejä miesten huonosta käytöksestä, mutta ei aloitteellisuuteen ja treffiehdotukseen vaadita huonoa käytöstä. Sen voi tehdä ystävällisesti ja tunkeilematta.

Vierailija
174/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se epäkohteliasta ja asiatonta kysyä kun toinen on töissä. Vapaa-ajalla eri asia, mutta toki silloinkin järkevää on lähestyä vain siinä tapauksessa, että se toinenkin vaikuttaa oikeasti kiinnostuneelta.

Se, että kassahenkilö juttelee mukavia, hymyilee ym ei kerro kiinnostuksesta yhtään mitään.

Vierailija
175/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se epäkohteliasta ja asiatonta kysyä kun toinen on töissä. Vapaa-ajalla eri asia, mutta toki silloinkin järkevää on lähestyä vain siinä tapauksessa, että se toinenkin vaikuttaa oikeasti kiinnostuneelta.

Se, että kassahenkilö juttelee mukavia, hymyilee ym ei kerro kiinnostuksesta yhtään mitään.

Mitta se, että vastaa joo/ei kertoo.

Vierailija
176/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä määrä kohtaamisia jää tapahtumatta ihmisten arpoessa tunteitaan. Kun kumpikin varoo eikä ole varma toisen tunteista, kohtaamista ei tule.

Vierailija
177/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei ja vielä kerran ei! Kassatyöntekijä on kohtelias ja ystävällinen TYÖNSÄ vuoksi. Se hymy ei tarkoita yhtään mitään henkilökohtaista! Uskokaa nyt jo miehet tämä. Kyseinen neitikin haaveilee oman ikäisistä kun töistä pääsee kotiin, ja luultavasti poikakaverin kainaloon.

Vierailija
178/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä kun on tarpeeksi kauan yksin niin sitä vaan huomaa yhtäkkiä ihan omaksi järkytyksekseenkin, että joku tietty lähikaupan myyjä saakin perhosia vatsaan.

Ja tuo siis ei mitenkään ole mukava tunne eikä varsinkaan tahdonalainen tai oma valinta vaan se naurettava ihastus iskee oikeasti kuin salama kirkkaalta taivaalta täysin pyytämättä.

Onneksi se menee myös ohi, mutta sen muutaman viikkoa sitä saa kärvistellä. 

Vierailija
179/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole soveliasta pyytä ulos ihmistä, joka on sillä hetkellä TÖISSÄ! Jos näät sen vapaalla jossain, niin äkkiä hijasta kiinni ja kysymään. 

Vierailija
180/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä jack. Kerran rustasin yhdelle kassalle kirjeen ja ojensin sen sille. Kyl me vietiteltiin aikamme vaik ei mitään tullutkaan. Kerran kun kassa löi portin kiinni tokaisin et tähänkö ku jäis iäksi ni olis tosi. Jees seuraavalle se kassa pokalla kysyi mun suunitelmista sille päivälle ja sanoin et oon menos maalaamaan. Ja oli viel kolmaskin jolla oli pitkiä katseita ja hymyi mulle mut olin varattu enkä viennyt juttua eteenpäin. Mut mahdollisuus on kirjota kirje ja kato.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi