Onko epäkohteliasta kysyä kassaa kahville?
Kun ehkä kerran kymmeneen vuoteen joku edes vähän värähdyttää, ei usein tee mieli tutustua. Nyt tekisi. Kysymyksessä on kassa, kaiketi opiskelija. Hänellä on persoonallinen ulkonäkö, satumainen, jonka en usko vetoavan kaikkiin. Lisäksi hän on hyvin pitkä, minua, keskimittaista miestä, pidempi.
Hän osaa myös teititellä oikein ("oletteko saanut" eikä "oletteko saaneet") ja hänen käytöksestään syntyy ylipäänsä jostain syystä sivistynyt vaikutelma.
Yli vuoden päivät olen kassalla viikonloppuisin tyttöä nähnyt. Heti ensinäkemästä on kutkuttanut kummallisesti ja minusta tuntuu (saattaa tietenkin olla ihan harhaa), että tytöstäkin on. Kuittia ojentaessa katseet kohtaavat tarpeettoman pitkään ja esimerkiksi tänään ostoksia hihnan päässä pakatessani katse alas käännettynä näin sivusilmällä, kuinka hän vilkaisi minua, vaikka kassalla oli jo uusi asiakas.
Nämä tuntemukset saattavat olla tietysti vain toiveiden luomaa harhaa.
Harmittaa, että tyttö sattuu olemaan kassa, koska tapaan ani harvoin tunteita herättäviä naisia, eikä asiakaspalvelijoita kai ole sopivaa kysyä kahville. Jos kuitenkin yrittäisi, onko siihen mitään järkevää tapaa? Vai annanko vain olla?
Kommentit (321)
Ei ole. Itse vinkkaan silmää kassatytöille ihan jatkuvasti, ja heittelen tuhmia vitsejä. Välillä ehdotan s-treffejäkin. T. Makke 56v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, joka haluaa pyytää mieskassaa kahville, niin ei ole mitään epäkohteliasta. Jos taas olet mies ja kassalla työskentelee nainen, niin on epäkohteliasta.
Normijärkinen nainen ei yleensä ole niin tampio, että ei käy kuin lähikaupassaan ja töissäolijaa pitäisi häiriköidä.
miehiä alentava kommentti miesvihaajalta
En maininnut sanallakaan miehiä, mutta jos/kun itse tunnistaa itsensä ja kalikka kalahtaa niin u-l-i älähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkohteliasta. Anna kassoille työrauha.
Itse olen kassa ja miehiltä tulee kehuja päivittäin, pyydetään lähtemään mukaan, etsivät somesta jossa laittavat viestiä jne.
En minä näitä ota mitenkään henkilökohtaisesti, mutta eipä ole yksikään mies joka esim. Ulkoisesti viehättäisi toiminut näin. Mutta jos joku minua viehättävä lähestyisi, miksikäs ei.Tarkoitatko ulkoisesti viehättävällä suurinpiirtein tällaista miestä:
1) Täydellinen hiusraja tummilla hiuksilla 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat sopivan valkoiset hampaat 6) Tyylikkäät, yksinkertaiset vaatteet 7) Etnisyys kaukasialainen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
?
No en.
1. Kunhan ei ole pitkät hiukset
2. Pituutta mielellään vähintään 170cm
3. Ei tarvitse olla lihaksikas, mutta ei ylipainoinen. Ihan normaali kiitos.
4...
5. Riittää kun kaikki hampaat on tallessa
6. Tämä varmaan kyllä, ei likaisia reikäisiä vaatteita, gootti tyyliä.. Perus siisti ja puhdas.
7. Ihan suomalainen kiitos
8. Kyllä mielellään ikä vähintään tuo 27, itse olen yli 30.
Kyse on kokonaisuudesta miellyttääkö vai ei.
M49 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vartijat.
Valitettavasti ei ole.
Maalaiskylän marketissa vartija tulee soitosta paikalle n. tunnin kuluessa.
Ja mojova lasku työnantajalle.
Eli vartijaa ei saa soittaa perseestä puristelijan tai juoksukaljamiehen takia.
Mitä onko böndellä ilmaset juoksukaljat?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kassa ja miehiltä tulee kehuja päivittäin, pyydetään lähtemään mukaan, etsivät somesta jossa laittavat viestiä jne.
En minä näitä ota mitenkään henkilökohtaisesti, mutta eipä ole yksikään mies joka esim. Ulkoisesti viehättäisi toiminut näin. Mutta jos joku minua viehättävä lähestyisi, miksikäs ei.Miksi olet julkisesti somessa?
Jo on sakeaa (toisen elintilan rajoittamista). Ei saisi olla somessa (katalogivalintana kaikille halukkaille tyrkyllä!) jos ei halua tulla epätoivotusti ahdistelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, joka haluaa pyytää mieskassaa kahville, niin ei ole mitään epäkohteliasta. Jos taas olet mies ja kassalla työskentelee nainen, niin on epäkohteliasta.
Normijärkinen nainen ei yleensä ole niin tampio, että ei käy kuin lähikaupassaan ja töissäolijaa pitäisi häiriköidä.
En maininnut sanallakaan miehiä, mutta jos/kun itse tunnistaa itsensä ja kalikka kalahtaa niin u-l-i älähtää.
Toksinen feminiisisyys on aiheuttanut mediankin vallanneen Misandria-kierteen jota hallituksessakin on havaittavissa. Tässäkin vastakkainasettelussa tulee misandria esiin
Voit saada kyllä jonkun creepyn tyypin tai stalkkerin leiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä näitä ota mitenkään henkilökohtaisesti, mutta eipä ole yksikään mies joka esim. Ulkoisesti viehättäisi toiminut näin. Mutta jos joku minua viehättävä lähestyisi, miksikäs ei.Tarkoitatko ulkoisesti viehättävällä suurinpiirtein tällaista miestä:
1) Täydellinen hiusraja tummilla hiuksilla 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat sopivan valkoiset hampaat 6) Tyylikkäät, yksinkertaiset vaatteet 7) Etnisyys kaukasialainen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
?
No en.
1. Kunhan ei ole pitkät hiukset
2. Pituutta mielellään vähintään 170cm
3. Ei tarvitse olla lihaksikas, mutta ei ylipainoinen. Ihan normaali kiitos.
4...
5. Riittää kun kaikki hampaat on tallessa
6. Tämä varmaan kyllä, ei likaisia reikäisiä vaatteita, gootti tyyliä.. Perus siisti ja puhdas.
7. Ihan suomalainen kiitos
8. Kyllä mielellään ikä vähintään tuo 27, itse olen yli 30.Kyse on kokonaisuudesta miellyttääkö vai ei.
Kyse on kokonaisuudesta, jonka luettelin. Jos tuo on kaikki, mitä miehen ulkonäöltä vaadit, että saa lähestyä, niin noita miehiä tulee joka kulmassa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen feminiisisyys on aiheuttanut mediankin vallanneen Misandria-kierteen jota hallituksessakin on havaittavissa. Tässäkin vastakkainasettelussa tulee misandria esiin
Nämä "Onko epäkohteliasta olla epäkohtelias ja ei-toivotusti tungetella _uhrin_ töissä ollessa -aloitukset ja konkreettiset häirintälähentelyteot eivät (yhtä usein) ole naisten miehiä kohtaan sikailemaa alistamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vanha olet?
36. Arvaan että tyttö on lähellä kolmea kymppiä.
Ja kuitenkin kutsut häntä tytöksi ja uskot, että hän on opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Voit saada kyllä jonkun creepyn tyypin tai stalkkerin leiman.
Se riski miehen on otettava kaikkialla muualla, paitsi Tinderissä. Naisen lähestyminen on aina riski.
Ap kuvailee ja kuvittelee: nainen "ei vastaa yleistä kauneusihannetta" = rangaistuksena pakko tyytyä ap:hen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pyysi sinnikkäästi ja pitkään eräs mies treffeille, ja monesti asiallisesti sanoin ei ja että mua ei valitettavasti kiinnosta/että koen tuon jatkuvan kyselyn ahdistavana kun mies oli kuitenkin jotain 60 ja itse lukiossa silloin eli 18v, mutta välittikö hän siitä tai kunnioittiko hän minun ei sanaa? No ei todellakaan. Hän kävi aina mun vuoroilla kaupassa, ja työkaveri sanoi että se kävi katsomassa usein kun en ollut töissä ja lähti huomattuaan etten ollut vuorossa silloin. Mua alkoi ahdistamaan töihin meno, mutta menin. Sitten tuli se tilanne että hyllyttäessäni, hän tuli takaa päin ja puristeli minua. Silloin tuli pomo paikalle ja kerroin tilanteen ja tämä mies sai kauppaamme porttikiellon. Eipä se auttanut kun hän oli urkkinut enirosta tietoni ja tulloin onneksi asuin kotona, mutta hän istui autossaan kadulla, katsellen taloomme. Siinä vaiheessa oli pakko kerhoa vanhemmille asiasta ja isäni raivostui, käyden jututtamassa tätä miestä joka oli lähtenyt karkuun autollaan. Poliisi ei tehnyt mitään ja tuo kyttääminen jatkui tuosta, kunnes yhtäkkiä loppui. Sain kuulla että tuo mies olisi r*iskannut jonkun ja joutunut vankilaan ym.
Mutta, omasta mielestäni koen että voi kysyä asiallisesti mahdollisista treffeistä, mutta jos myyjä sanoo ei, on se hyväksyttävä.
Seurasin kerran juurikin tällaista tilannetta. Tuon ikäisen oloinen ja erittäin vaivautuneena näköinen nuori tyttö ja noin kuuskymppinen mies. Oli ilta ja hiljaista kaupassa, papparainen onnistui hoveroimaan aivan liian lähellä kassaneitiä vaikka oli linjasto välissä. Mietin että eikö tuo mies todella huomaa miten torjuva ja ahdistunut on kassatytön olemus.
Mulla oli nuorena tällainen kuuskymppinen innokas ihailija työpaikan lähellä olevassa lounasruokalassa. Juttelin hänen kanssaan ihan normaalisti, mutta hänen jutut alkoivat mennä aina tungettelevammaksi ja lopulta suorastaan pervoiksi. Siinä kohtaa aloin olla häntä kohtaan yrmeämpi. Olisi varmaan pitänyt olla alusta asti, mutta en osannut aavistaa että hän olisikin tuollaisella mielellä liikkeellä.
Mun mielestä on. Kassa antas pakit kun sillä on ehkä jo tyttö tai pokaystävä. Eikä toi sovi suomalaiseen kulttuuriin. En usko että kassa ois otettu.
Ei ole epäkohteliasta. Sen sijaan keskusteluyritykset ovat. Lapun nainen voi unohtaa samantien, mutta keskusteluyrityksistä on vaikea päästä kohteliaasti eroon.
Osaat kirjoittaa jäsennellysti, joten kuulut kaiketi niihin fiksuihin miehiin, jotka ymmärtävät vetäytyä, jos nainen ei ota yhteyttä.
Lisäksi on myönteistä, että pohdit asiaa naisen näkökulmasta. Se on kohteliasta ja kertoo kyvystä empatiaan.
Silmäniskut, hymyt ja sen sellaiset voit unohtaa. Ne ovat noloja, jos eivät tule luonnostaan.
Onko miehet lapsellisia kirjoitti:
Mun mielestä on. Kassa antas pakit kun sillä on ehkä jo tyttö tai pokaystävä. Eikä toi sovi suomalaiseen kulttuuriin. En usko että kassa ois otettu.
Ei mikään sovi suomalaiseen kulttuuriin. Ainoa asia, mikä oikeasti sopii suomalaiseen kulttuuriin on pysyä metsässä omassa torpassa. Suomessa ei mikään toisen ihmisen lähestyminen kuulu kulttuuriin, mutta on vahvoja miehiä ja on heikkoja miehiä. Toiset pelkäävät naisten reaktioita ja puheita, toiset eivät. Fakta vain on se, että naiset haluavat hyvännäköisten miesten lähestymisiä, mutta eivät rumien. Ja painosanalla haluavat.
Jos olet vanha ja nainen nuori niin ehdoton ei. Jos olette saman ikäisiä niin lapulla voit kokeilla. Varaudu siihen että saattaa olla vaivaantunut kun tulet asioimaan jos ei olekkaan kiinnostunut.
Omasta kokemuksesta sanon että ahdisti kun selvästi mua vanhempi mies tuli ehdottelemaan. Kassalla kun vielä olin yksin niin siitä ei oikeen edes pääse pois. Tai sitten töiden jälkeen bussipysäkillä joku tulee ehdottelemaan eikä tajua lähteä pois. Näitä on useita..
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vanha ja nainen nuori niin ehdoton ei. Jos olette saman ikäisiä niin lapulla voit kokeilla. Varaudu siihen että saattaa olla vaivaantunut kun tulet asioimaan jos ei olekkaan kiinnostunut.
Omasta kokemuksesta sanon että ahdisti kun selvästi mua vanhempi mies tuli ehdottelemaan. Kassalla kun vielä olin yksin niin siitä ei oikeen edes pääse pois. Tai sitten töiden jälkeen bussipysäkillä joku tulee ehdottelemaan eikä tajua lähteä pois. Näitä on useita..
Voi harmi, on elämä kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvä tulos on, kun nuorena laittelet lappuja toiselle nuorelle. Tinderiin vaan, missä muutkin ovat. Yksikään suhde ei tänä päivänä muodostu enää lapuilla ja kylmillä lähestymisillä.
Anna kassa naiselle käyntikortti.
Äläkä ihan kylmiltään pyydä kahville.
Pitää ensin olla jotain ns. tuntumaa...
Katseiden vaihtoa. pikaista sanan vaihtoa hymyjä puolin ja toisin.
Käy liikkeessä usein ja aina samalla kassalla, että tulet tutuksi.
Tee kevyesti itseäsi ns. tykö, jotta näet onko nainenkin edes hiukkasen kiinnostunut.
Otat tietenkin huomioon senkin, että nainen voi olla varattu, vaikka hänellä ei sormuksia olisikaan.