Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kotiin saa ihanan tuoksun?

Vierailija
15.01.2023 |

Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!

Kommentit (410)

Vierailija
141/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen esittelijät käyttävät kanelipullan tuoksua. Se tehoaa hyvin! Myytävä asunto tuntuu spekulantista tosi kodikkaalta ja kaupat syntyvät oitis.

Vierailija
142/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos siivoaa, tuoksuu raikkaalta. Onko kaapeissa likaisia vaatteita tai kenkiä? Haju tulee bakteereista, jotka kuolee pakkasessa. Eli kaikki lenkkarit, takit ym pakkasella yöksi ulos tai pakastimeen.

Jotainhan siellä on jos haisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pierase

Olin tulossa kirjoittamaan samaa, nauroin 🤣

Vierailija
144/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolophi nyt menit liian pitkälle...

Vierailija
145/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese varvasvälisi ja sukkasi ainakin kerran kuukaudessa. Nin minäkin teen, eikä torpassani tuoksu kun kaalikeitolle. Joskus silakkalaatikolle.

Vierailija
146/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma, mutta huomaan pahan hajun jos käyn vaikka välillä ulkona eli ei tarvitse olla kauempaa pois kotoa. Heti kun avaan oven niin voimakas haju tulvii nenään. Sellainen vanhan ja ummehtuneen hajun sekamelska. Ehkä pitää ottaa huonetuoksu kokeilukäyttöön.

Hometta?

Vierailija
147/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaniljasokeria lattialle ja imuroi se. Siitä jää miellyttävä vaniljan tuoksu

Vierailija
148/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloittaa lopettamalla pieremisen.

Vierailija
149/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klisee nyyh nyyh

Vierailija
150/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli asunnossa outo pistävä haju, aina kun tulin ovesta sisään sen huomasin.

Siivoan säännöllisesti ja puhdistan kylpyhuoneen lattiakaivon ja imuroin tuuletusräppänät.

Pesin matot, ja aina vaihdan pyyhkeet, lakanat siivouspäivänä ja joskus useammin.

Tuuletan kengät ja käytän talvikenkiin raikastetta, pesen lenkkarit. Vien roskat päivittäin.

Pyyhin seinät Tolulla, vähäksi aikaa se antoi puhtaan tuoksun. Mutta ei auttanut hajuun kokonaan.

Lopultakin huomasin, mistä haju tuli. Se tuli keittiön pesualtaasta. Sinnekin kertyy likaa putkiin, vaikka se ei menisi tukkoon. Putken puhdistajalla haju lähti pois. Yksinkertaista.

Mutta tosiaan hajua ei pidä yrittää peittää, vaan selvittää, mistä se on peräisin.

Betonitaloissa voi olla myös betonista johtuvaa hajua.

Vierailija
151/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemärien pesu. Jos skippailee niin varmast ihaisee kun pääsee kuivumaan. Roskiskaapit? Siivoa säännöllisesti ja vie roskat joka päivä ulos. Toinen on vain pöly ja liika tavara. Liikaa kun on, ei pieni päivittäinen siivoaminen onnistu väsymättämättä itseään. Tupakointi. Haisevat vaatteet naulakossa, haju tarttuu myös toisiin tavaroihin ja kankaisiin kuten sohva. Myös kissanlaatikko on hajunlähde. siihen hajuun tavallaan nenä tottuu kun on paljon kotona mutta kun on hetken pois, sen huomaa. Haju tarttuu.

Vierailija
152/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista pysyvää tuoksua varmaan pysty millään tekemään.. Tuntuu, että kaikilla on se oma tuoksunsa, joka tulee vaikka muuttaisi useammankin kerran.

Vierailija
153/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi nyt yllätä.

Vierailija
154/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme talon jossa entiset omistajat käyttivät juuri näitä puhuttuja tuoksutikkuja/huonetuoksuja, jotka ovat aivan kammottavia. En ymmärrä syytä, kyseessä uusi talo, joten mitään tunkkaista hajua ei tarvi peittää. "Tuoksu" oli pistävä. Nyt kuukauden asumisen jälkeen alkaa viimein tuoksu hälvetä ja talon oma, raikas tuoksu tulla esiin.

Vierailija
155/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus unohtunut puristetun sitruunan kuoria tiskipöydälle lenkin ajaksi. Mikä raikkaus kotiin tullessa! Tietenkään kuoria ei voi jättää lojumaan päiväkausiksi ympäriinsä, silloin haju muuttuu hyvin ikäväksi.

Hyvän tuoreen puun tuoksun saa monen kuukauden ajaksi, jos hankkii puusepän tekemän hyllykön, arkun, tms. 

Joku tuttava on hokenut otsonointilaitteesta, miten hyvä se on hajujen poistamisessa. Olen kyllä vähän skeptinen. 

Vierailija
156/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi typyä. Ymmärsitkö mitään?

Vierailija
157/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteli? Kuka olisi uskonut

Vierailija
158/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen auttaa ihan vain ne kolme asiaa: Alapesu, alapesu, alapesu.

Vierailija
159/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kodissa on oma ominaistuoksunsa, joskus hajunsa. Olen joskus miettinyt mistä kaikesta se muodostuu. Asiaan vaikuttavat todella monet asiat. Rakennuksen ja sisustuksen materiaalit, rakennustavasta alkaen ja jatkuen pintoihin, tekstiileihin ja huonekaluihin. Ruuat, käytetyt mausteet, siivous- ja pesuaineet, verhot, matot, liinavaatteet, kirjat, lehdet, lemmikit, kaikkien satojen kodista löytyvien tavaroiden yhteissumma sen tuoksun tai hajun tekee ja siksi on joka talossa yksilöllinen. Siivouksen tiheydellä on vaikutuksensa, mutta ei se poista ominaistuoksua. Asunnoissa ja taloissa on jo tyhjänäkin oma perushaju, mikä juontaa juurensa talotekniikasta ja asunnon iästä ja kunnosta. Parhaan tuloksen omaan kotiinsa varmaan saa siivoamalla tarpeeksi usein ja käyttämällä niitä tuoksuja mistä itse tykkää. Omalla kohdallani valitsen aina mieluiten esim. sitrustuoksuja, en ikinä mitään eksoottisia äiteliä hedelmätuoksuja.

Tuulettaminen ei taida olla kovinkaan muodissa nykyään, sitä ei kannattaisi myöskään unohtaa.

Vierailija
160/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta