Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotiin saa ihanan tuoksun?

Vierailija
15.01.2023 |

Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!

Kommentit (410)

Vierailija
181/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanvaihdon toimivuus kannattaa tsekata, se voi aiheuttaa tunkkaisen hajun vaikka kuinka olisi siistiä muuten.

Eteeriset öljyt tuoksulyhdyissä tai ilmankostuttimessa/diffuuserissa on hyvä hajustevaihtoehto. Ne ei allergisoi eikä ärsytä yhtä herkästi kuin synteettiset tuoksut, jotka on aikamoisia myrkkyjä.

Vierailija
182/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Anu saukko paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmastoinräppänät putsattu, likaista pyykkiä/lattiaa/petivaatetta/roinaa ei ole missään ja kaikki huonekalut/kaapit/seinät/katot/lattiat on pesty ja puunattu, eikä haise tunkkaiselle juoppoakan meikillekään kylppäri tai hikikengälle eteinen, niin vielä voi kokeilla laadukasta ilmaputsaria.

Maksaa muutaman satasen, puhdistaa ilman ja hoitaa homman silloinkin, kun et ole kotona. Vie mukavasti pahat tuoksut ja kerää siinä sivussa muutkin epäpuhtaudet, kuten siitepölyn, huonepölyn, mahdolliset homeitiöt (ne mitä vaikka ulkoilmasta tai vaatteidesi mukana tulee) ja tehostaa ilmankiertoa muutenkin.

Toki jos haju tulee rakenteista ja siellä lymyää hometta, ajan myötä altistutaan ja haju vahvistuu. Näin kävi tuttavilleni.

Vierailija
184/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampe Berger

Tämä kiinnostaa. Toimiiko, raikastaako ilmaa?

Vierailija
185/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kunnon siivous? Koko kämppä Kloritella, eiköhän haise muulle kuin ummehtuneelle..ja tuuletus on myös kodeissa tapana

Vierailija
186/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin Livingin DayDream tuoksun, https://tinyurl.com/22n3ca6x ja tuoksu on mukavan pehmeä ja saankin sillä koko talon ummehtuneen hajun pois kun laitan sen olohuoneeseen. Noilla tikuilla pystyy myös säätää sitä voimakkuutta, jos on liian vahva tai himmeä tuoksu.

Mulla on tuoksuyliherkkyys niin ei saa käyttää tuollaisia!

Onko pakko tulla kommentoimaan jos ei pidä tuoksuista tai on tuoksuyliherkkyys? Mikä siinä on, että aina kun kysytään jotain hajuvesistä tai vaikka kynttilöistä niin joku hajusteyliherkkä tulee aina valittamaan. En ymmärrä!

Onko teidän haisulien pakko aina valittaa, kun toiset ihan oikeasti sairastuvat hajuistanne?!? Tässä ei kysytty hajusteista, vaan kuinka päästä eroon ummehtuneesta hajusta kotona. Siinä ei todellakaan auta parfyymit, jotka vain peittävät ongelman, vaan kunnon siivous, ilmanvaihdon säätö ja tuuletus.

Astmaatikkona inhoan näitä joka paikan lemuajia - mikä oikeus teillä on sairastuttaa kaikki ympärillänne? Hävetkää!!

Vierailija
187/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampe Berger

Tämä kiinnostaa. Toimiiko, raikastaako ilmaa?

Toimii todellakin. Mee johonkin kauppaan testaamaan. Jostain sisustuskaupoista löytyy.

Vierailija
188/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma, mutta huomaan pahan hajun jos käyn vaikka välillä ulkona eli ei tarvitse olla kauempaa pois kotoa. Heti kun avaan oven niin voimakas haju tulvii nenään. Sellainen vanhan ja ummehtuneen hajun sekamelska. Ehkä pitää ottaa huonetuoksu kokeilukäyttöön.

Homekämppä. Kutsu homekoira paikalle. Ettei vaan ole isompikin remppa tulossa.

Vierailija
189/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinituoksuöljy tuoksuu hyvältä.

Vierailija
190/410 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu, mikä voi aiheuttaa epämääräistä hajua on petivaatteet. Siis mikäli niitä ei pestä tarpeeksi usein.

Itse pesen petivaatteet 2 viikon välein hajusteettomalla pesuaineella 75 asteen lämpötilassa, sillä 60 asteessa niistä ei tule raikkaita.

Myös tyynyt ja peitot kantsii tuulettaa parvekkeella / kuistilla telineessä aika ajoin.

Ja kantsii mennä illalla petiin aina suihkun kautta, puhtaana eli tukka ja vartalo pestynä.

Eli ei mennä petiin likaisena hinkkaamaan haisevaa päänahkaa tyynyyn ja muita aromeja.

Aamuisin muutaman minuutin kunnon tuuletus, vaikka olisi koneellinen ilmanvaihto.

Roskapussit joka päivä jätekatokseen.

Vessanpönttö tulee pestä monta kertaa viikossa myös kauluksen alta wc-aineilla, eli osta wc-harja, jossa on se litteä kaulusharja myös. Meillä se kauluksen alus haisi kuolemalle, kun oli pelkkä pyöröharja ilman litteää harjaa.

Vierailija
191/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up ylös

Vierailija
192/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä jotain eteeristäöljyä pumpuliin ja viskaat johonkin nurkaan, muttei niin, että eläimet tai lapset voi mutustella.

Vierailija
193/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsonaattorilla. Lähtee hajut ja tappaa pöpöt.

Vierailija
194/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierase

Vierailija
195/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaus, siivous.

Kahvin suodattimeen laita kardemummaa kahvipurujen sekaan. Kotiin tullessa on ihanan kodikas tuoksu. Korvapuustien korvike nyt, kun enää en yksinasuvana leivo.

Tai muutama tippa kankaaseen eucalyptus öljyä. Karkottaa myös pikkuitikoita luonnollisesti.

Vierailija
196/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteiden kunto.

Rakennusmateriaalit.

Ilmanvaihto.

Siivous.

Tässä järjestyksessä. Joku tuoksukynttilöiden tai hajusteiden sumuttelu on kyllä juurikin sitä huulipunan laittoa sialle.

Vierailija
197/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuilla ja orvokeilla.

Basf, prööthh, kurlurlur...

Vierailija
198/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole aikaa kuunnella jonkun valittelua kotona haisevasta hajusta, etsi itse ratkaisu tai vaihda asuntoa.

No jippii! Sieltähän se ratkaisu tuli! Pakkaankin heti tässä koko huushollin muuttovalmiiksi ja muutan toiseen asuntoon.

Siis to del la nopee ja kätevä ratkaisu.

Taidat olla niitä tyyppejä, kun joku valittaa kerrostalonaapurinsa soittavan kirkonpolttoheviä paarista tullessaan, niin sinulla on heti neuvo: Muuta maalle! Nyt! Heti!

Vierailija
199/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rahaa

Vierailija
200/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella raikas tuoksu kotona

Siivoan sen viikottain

Pesen pyykit ja tuuletan

Vaihdan lakanat

Vieraani aina kehuvat kotini tuoksua

Käytän tuoksukynttilöitä

En omista lemmikkejä

En tupakoi

Tuuletan, tuuletan, tuuletan

Olohuoneessani on huonetuoksu

Taloni on aina putipuhdas

Siksi minulla ei ole hajuongelmaa

Toisin kuin sinun likaisessa rottia vilisevässä

läävässä

Onko se niin vaikeaa ymmärtää?

Niinhän ne psykiatrisen osaston kaikki muutkin siivoaa huoneensa jos jaksavat. Siivooja siivoaa apunasi lisäksi käytävät ja muut yhteistilat.  Tuoksu on tosiaan puhdas, sellainen vähän kliininen, sairaalamainen.

Ihan tarkalleen  ottaen se "talo" ei ole sinun vaan sen kunnan tai kaupungin sairaala.

P.S. Eikö ne lääkärit tosiaan muka osaa mitään  tuolle sinun vihanhallinnallesi? Miten selviydyt ryhmäterapiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi