Miten kotiin saa ihanan tuoksun?
Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinyylinen keinolankku on uurteista ja kerää likaa pölyä. Se pitää puhdistaa hyvin.
ei meillä ainakaan ole mitään uurteita.
Eikä meillä vinyylistä keinolankkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Livingin DayDream tuoksun, https://tinyurl.com/22n3ca6x ja tuoksu on mukavan pehmeä ja saankin sillä koko talon ummehtuneen hajun pois kun laitan sen olohuoneeseen. Noilla tikuilla pystyy myös säätää sitä voimakkuutta, jos on liian vahva tai himmeä tuoksu.
Mulla on tuoksuyliherkkyys niin ei saa käyttää tuollaisia!
Jaa että sun takia joku toinen ei saa käyttää kotonaan hajusteita jos haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alat valittamaan meille palstalaisille kotona haisevasta hajusta, mieti ensin johtuuko se esim ihan omasta hygieniasta. Äläkä vain odota siinä, että joku muu korjaa ongelmasi puolestasi.
Totta. Kokeile sinäkin käydä suihkussa ja peseytyä ihan saippualla joka paikasta. Muista myös harjata hampaat. Löydät Googlesta varmasti ohjevideoita.
Syö hernekeittoa ja kananmunaa, odota pari tuntia, rentouta sulkijalihaksiasi, NAUTI!!!
Minulla viattoman näköiset ja näennäisesti hyvän tuoksuiset vessanraikastimet osoittautuivat eteisen merkillisen pistävän hajun syyksi. Sinällään jännä, että siellä vessassa tuoksui ihan hyvältä, mutta seinän takana kuitenkaan ei. Merkkiä vaihtamalla loppui.
Tee suihkepulloon tuoksusekoitud eteerisistä öljyistä ja vedestä. Eteiseen voi laittaa huonetuoksun, esim kukkia tai puunpsla johon on imeytetty laventelia. Ei kemiallisia kaupan tuoksuttimia. Ne höiritsee hormonitoimintaa koska toimivat niiden tavoin elimistössä.
Meillä on maakellarin haju eteisessä. Rivitalo. Taloyhtiö on yrittänyt nyt kaksi vuotta parantaa asiaa ... Itse muutimme pois, mutta tietysti maksamme yhtiövastikkeet. Jos hallitusta ei huvita, niin mitäs teet!
Vierailija kirjoitti:
Tee suihkepulloon tuoksusekoitud eteerisistä öljyistä ja vedestä. Eteiseen voi laittaa huonetuoksun, esim kukkia tai puunpsla johon on imeytetty laventelia. Ei kemiallisia kaupan tuoksuttimia. Ne höiritsee hormonitoimintaa koska toimivat niiden tavoin elimistössä.
Setripuu/katajapalat toimivat kans hyvin, eivätkä ole kertakäyttöisiä. Kun tuoksu häviää, hipaisu hiekkapaperilla tuo sen takaisin. Se ei poista siivouksen merkityksellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Huonetuoksu! Meillä on käytössä ja ollaan todettu hyväksi.
Ripustaa Wunderbaumeja ympäri asuntoa!
Vanhat huonekalut ja vaatteet haisee ummehtuneelle. Jos tulee -20 pakkanen vien ulos mitä jaksan niin on taas vähän raikkaampaa. Klooripitoisella pesuaineella voi pestä kaapit sisältä se kyllä vie hajut mutta on aika kova myrkky. Ja vaatteiden silittämisestä tulee hyvä tuoksu. Tavallisien kynttilöiden polttaminen kun auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän aloittajaa. Siivoan ahkerasti kotona ja asun 2020 valmistuneessa kerrostalossa. Meillä ei ole minkäänlaista ominaistuoksua kotona, kun mulla ei ole lemmikkejä kuolaamassa joka paikkaan. Mun mielestä tällainen hajuttomuus on myös tylsää.
Osta raakoja pakastekorvapuusteja + paista.
Ihana pullan tuoksu leviää pihalle asti.
Tuoksuton ympäristö olisi kaikista ihanin. Ei valkosipulikäryä naapurista.
Tässä ei kyllä ole kysytty mitään keinotekoisesti valmistetun tuoksun perään. On tainnut liuottimet vaikuttaa jo tovin, kun noin kärkkäästi pitää kommentoida?