Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotiin saa ihanan tuoksun?

Vierailija
15.01.2023 |

Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!

Kommentit (410)

Vierailija
81/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

halkaistu sitruuna

Vierailija
82/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittu jo siivoukset, mattojen ym. Tekstiilien pesu. Pahaa hajua voi poistaa myös kosteudenpoistajilla. Löytyy esim. Rustasta tai motonetista.

Vierailija
84/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vanhassa taloyhtiössä ja ilmanvaihto on aika alkeellinen. Joka päivä saa tuulettaa ihan ikkunoita avaamalla jotta asunto on raikas. On myös muutamia muita asioita mitä kannattaa tehdä;

1) hajut tarttuvat tekstiileihin. Pese sohvanpäälliset, vie matto pesulaan. Pese kaikki kodintekstiilit verhoista lakanoihin. Haista vaate- ja liinavaatekaappeja. Ummehtunut haju on tod.näk. merkki siitä että vaatteet on laitettu kosteana kaappiin.

2) pese asunto kunnolla, imuroi, moppaamaan muutamaan otteeseen.

3) osta diffuuseri ja eukalyptus-öljyjä. Ko. laite tuo sisäilman raikkaan tuoksun.

4) vaihda ja pese filtterit ja ilmansuodattimet mistä ikinä ne saakin irti ja vaihdettua.

5) putsaa tiskikoneen filtteri, osta siivousainetta ja pese kone tyhjäkäynnillä. (Erillinen kalkinpoistaja jota saa kaupasta tähän tarkoitukseen).

6) tyhjää pesukoneen filtteri ja aja kone niinikään tyhjänä ja käytä pesukoneen siivoamiseen tarkoitettua ohjelmaa.

7) pese ja/tai pakasta tyynyt ja peitot

8) osta uusi matto eteiseen

9) osta imuripulveria. Olen ostanut omani Kärkkäiseltä ja ainesosat on melko luonnollisia. Tuo miellyttävän puhtaan eukalyptuksen tuoksun.

10) osta tuoreita kukkia, vaihda vesi tasaisin väliajoin

11) osta laadukas tuoksukynttilä ja polta sitä välillä kun asunto tarvitsee extra-tuoksua. Joka päivä noita ei kannata hengitellä.

11) vaihda lakanat säännöllisesti kuten myös vaatteet. Vaihdan lakanat ja pyyhkeet kerran viikossa. Tiskirätti vaihtuu myös melko usein.

12) laadukas tekstiilispray esim. eteisen matolle suihkutettuna tuo kivan puhtaan tuoksun.

13) pese pönttö kloritella ja sen jälkeen tavallisella pesuaineella.

Unohtaisin varsinaiset ilmanraikastimet ja -suihkeet kokonaan. Ne haisee mielestäni teolliselta ja pahalta. Kaikkein tärkeintä on pitää koti puhtaana ja muistaa että kosteus on bakteerien ja pahojen hajujen pahin kasvualusta. Pidä siis huoli että vaatteet kuivuu kunnolla ja että pesukone on puhdas ja toimii kuten pitääkin.

Vierailija
85/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tylsää.

Vierailija
86/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin kun käveltiin pankkiin ja sitten talotehtaalle. Kohta ollaan kaksi vuotta asuttu, mutta kyllä on kiva tulla kotiin kun uuden kodin tuoksu on aina vastassa kun oven avaa. Kallista on, mut ei ole enää aamulla kurkku kipeä,eikä jatkuvasti sairaana.

Vierailija
87/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän nykyisen hallituksen lanka palaa jo. Sano mun sanoneen pian on edessä ennenaikaset vaalit.

Vierailija
88/410 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin pahaa hajua eteisessä. Syylliseksi paljastuivat parit urheilukengät. Joten pesuun, tuuletukseen ja omiin pakkauksiin tämmöiset.

Vierailija
89/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolauttaa!!!

Vierailija
90/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oh hoh hoijaa

Vierailija
91/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese lattiat mäntysuovalla ja kaikki sänky ym vaatteet ihan normaalisti. 

Vierailija
92/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on imurissa tuoksukuulia, kevyttä bambumetsän tuoksuista, Elextroluxilta. Niistä jää ihanan seesteisen rauhoittava tuoksu asuntoon imuroinnin jälkeen.

Vierailija
93/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampe Berger

Vierailija
94/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän?

Vierailija
95/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten varmastikaan mene huomenna töihin!

96/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma; pese ja puhdista. 

Vierailija
97/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti epäselvää miten viikonpäivät kirjoitetaan?

Vierailija
98/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rahaa

Vierailija
99/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske vettä viemäreihin, syynä voi olla kuivunut hajulukko.

Tsekkaa että ilmastointi on tarpeeksi kovalla. Isäni pitää sitä säästösyistä kotonaan hyvin pienellä ja samalla on sitä mieltä, ettei tarvitse niin vanhana enää päivittäistä suihkua ja hiustenpesua. Kirsikkana kakun päällä on innostunut kirpparihuonekaluista. Siinäpä cocktailia kerrakseen

Vierailija
100/410 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon perushajun voi kyllä peittää kaikilla noilla tuoksuvinkeillä, mutta olisi hyvä selvittää mistä se johtuu. Mä mietin pitkään, miten ystäväni näennäisesti siistin näköisessä asunnossa haisee aina likaiselle. Luin jostain jutun, missä kerrottiin, että ilmalämpöpumpun omistajat eivät osaa tai eivät puhdista laitteitaan säännöllisesti, joten asunnossa pyörivä ilma saattaa olla saastunutta.

Liekö teillä kyse tästä? Tai muiden ilmansuodattimien puhtaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän