Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Mene naimisiin mykän kanssa. He kuorsaavat viittomakielellä.
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Miksi Helsingin keskellä kulkee juna?
Jos kuorsaus on oikeasti todella kovaa, siihen ei auta mitkään kiskot, nenälaastarit tai erikoistyynyt. Todella kova kuorsaus usein on uniapneaa. Hae toisen lekurin näkemys. Ex-miehellä kuorsaus korjaantui vasta cpap-maskilla. Mikään poppakonsti ei auttanut. Nykyinen mies ei ole suostunut asian kanssa lääkärille. Nyt on nukuttu 2v eri huoneissa ja ei tämä parisuhteen hellyyttä ainakaan lisää, sanotaanko nyt vaikka näin. Voi olla että eroon tämä suhde just tämän läheisyyden häviämisen takia ajautuu ja yksi tärkeä edesauttaja läheisyydelle on yhdessä nukkuminen. Älä siis kovin helpolla siitä ainakaan luovu.
Onko pakko nukkua vierekkäin. Monet nukkuu erihuoneissa. Mä en ainakaan sietäis et joku ois koko ajan mun kanssa. Vaan kissat saa tulla viereeni.
20 vuotta siedin koko ajan pahenevaa kuorsausta. Toki löytyi uniapnea, siihen se auttaa se laite öisin. Kasvavalle kaljamahalle ei ole löytynyt tepsivää keinoa.
5 vuotta olen nukkunut eri makuuhuoneessa.
Hanki puukauha ja siirrä sillä yöllä äijän pallit pois persreiän päältä, niin ilma pääsee kiertämään vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuorsaus on oikeasti todella kovaa, siihen ei auta mitkään kiskot, nenälaastarit tai erikoistyynyt. Todella kova kuorsaus usein on uniapneaa. Hae toisen lekurin näkemys. Ex-miehellä kuorsaus korjaantui vasta cpap-maskilla. Mikään poppakonsti ei auttanut. Nykyinen mies ei ole suostunut asian kanssa lääkärille. Nyt on nukuttu 2v eri huoneissa ja ei tämä parisuhteen hellyyttä ainakaan lisää, sanotaanko nyt vaikka näin. Voi olla että eroon tämä suhde just tämän läheisyyden häviämisen takia ajautuu ja yksi tärkeä edesauttaja läheisyydelle on yhdessä nukkuminen. Älä siis kovin helpolla siitä ainakaan luovu.
Tämä. Juuri näin. Moni ei tätä tajua, varsinkaan potilas itse, mutta se kuorsaavan nukkujan unenlaatu on usein hyvin huonoa, sitä herää väsyneenä jne. joka päivä. Sitä ei minusta korosteta tarpeeksi, koska se unen laatu on kuitenkin hyvin tärkeää levon ja palautumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on asiat elämässä jos toisen kuorsauksesta jaksaa valittaa. Mene sänkyyn kun nukuttaa, niin ei ole ongelmaa nukahtamisen kanssa.
Olet joko kuuro tai sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta kuorsaajan kanssa nukkumisesta.
hammaskisko, joka pitää nielun auki, niin että henki kulkee nenän kautta. Sain sellaisen, kun en oppinut nukkumaan cpap laitteen kanssa. Toimii ja on helppo. En ymmärrä, miksi aina tyrkytetään cpap laitetta, vaikka tää on todennäköisesti paljon halvempi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
hammaskisko, joka pitää nielun auki, niin että henki kulkee nenän kautta. Sain sellaisen, kun en oppinut nukkumaan cpap laitteen kanssa. Toimii ja on helppo. En ymmärrä, miksi aina tyrkytetään cpap laitetta, vaikka tää on todennäköisesti paljon halvempi yhteiskunnalle.
Poistaa siis myös kuorsauksen, ei vain uniapneaa.
Aikanaan menin aina niin lähelle nukkumaan, että mies ei päässyt kääntymään selälleen. Se auttoi jonkun verran, koska kuorsasi selällään ollessaan. Nyt hänellä on c-pap laite eikä kuorsausta kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Teippaa jeesusteipillä yöksi tennispallo selkään miehelle.
Lääkäri suositteli tätä minulle.
Aiemmin kuorsasin todella paljon ja epäiltiin uniapneaa ym.
Kuntoilua nyt vuoden joka päivä ja kuorsaus loppunut.
Vaihda puolisoa, sen oikean puolison kuorsaus kuulostaa ihan mukavalta ja itsekkin siihen nukahtaa mukavasti.
Auttasko ehkäsypilleri?