Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Annan koiralle jolla on kultaiset hampaat.
Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!
Loop korvatulpat on paljon paremmat kuin sellaiset vaahtomuoviset sellaiset keltaiset siis. Vaikka eivät nekään kokonaan poista kuorsauksen ääntä. Sohvalla nukkuminen, ero tai murha ehkä auttaa parhaiten. Tuota ekaa noista olen aina välillä kokeillut, kahta jälkimmäistä en vielä. Meillä myös kuorsaus on tosi voimakasta, jos mies ottaa melatoniinia, ehkä nukkuu silloin jotenkin syvemmin? Nukkuu huonosti välillä vuorotyöstä johtuen.
Itse en ole kovin herkkäuninen, joten minua häiritsee kuorsaus oikeastaan silloin kun yritän itse nukahtaa, välillä otan äänikirjan ja kuuntelen sitä, siihen nukahtaa eikä kuorsaus ota niin hermoon.
Ja en minä tykkää tästä asioiden jauhamisesta olen ihan kyllästynyt ja haluaisin jo käyttää energiaani muuhun kuin taustalla mieltä painaviin asioihin.
Mikä auttaa kuorsaukseen? Lääkäri, lähinnä. Toki on kaikenlaisia toimivia ja ei niin toimivia poppakonsteja, mutta koska kyse on nenänielun rakenteesta, johon vaikuttaa mm. ylipaino, kitarisat jne. jne. niin mitä se tyyny siinä auttaa, tai nukkuuko kyljellään vai naamallaan? Jos se nenänielu on sillä tavoin ahdas että se rentoutuessaan pärisee, niin laihduttaminen, happipullo sängyn vierelle tms. Lääkäri tutkii ja kertoo mikä siihen auttaa..Leikkaushoito ei kuitenkaan ole se ratkaisu, se lienee tieteellisesti todistettu fakta, ts. ns. uvulaplastia-potilaista valtaosa jatkaa kuorsaamista leikkauksesta huolimatta.
Onko tää teistä enää normaalia?
Kuorsaus on evoluution tulos. Alfat kuorsaa. Pysyy pedot ja möröt loitolla
Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta
Uppis kirjoitti:
Mikä auttaa kuorsaukseen? Lääkäri, lähinnä. Toki on kaikenlaisia toimivia ja ei niin toimivia poppakonsteja, mutta koska kyse on nenänielun rakenteesta, johon vaikuttaa mm. ylipaino, kitarisat jne. jne. niin mitä se tyyny siinä auttaa, tai nukkuuko kyljellään vai naamallaan? Jos se nenänielu on sillä tavoin ahdas että se rentoutuessaan pärisee, niin laihduttaminen, happipullo sängyn vierelle tms. Lääkäri tutkii ja kertoo mikä siihen auttaa..Leikkaushoito ei kuitenkaan ole se ratkaisu, se lienee tieteellisesti todistettu fakta, ts. ns. uvulaplastia-potilaista valtaosa jatkaa kuorsaamista leikkauksesta huolimatta.
Kyllähän ne pienetkin konstit voivat auttaa, joten siinä suhteessa olet kyllä väärässä. Minun mieheni kuorsaa aivan järkyttävällä volyymilla kun nukkuu selällään. Kun nukkuu kyljellään, ei kuorsaa yhtään.
Täähän on ihan juosten kustu ei kestäny yhtään mitään saumat
:DD