Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Onko oikeasti epäselvää miten viikonpäivät kirjoitetaan?
Otin suuhuni mustan makkaran majoneesilla
No huh huh
Parhaiten auttaa nukkuminen eri huoneissa.
Joulukinkku paistetaan uunissa.
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
Nenäkannun käyttö ennen nukkumaan menoa auttaa.
Oon nainen ja olen kuorsannut lapsesta saakka. Paino on vaihdellut elämän aikana normaalin alarajalta ylipainoiseen. Ei mikään ole auttanut.
Aika erikoista, jos eivät terveydenhuollossa antaneet mitään neuvoja ja ohjeita, jos kerran uniapneatesti on tehty, eikä uniapneaa ollut.
Varmaan tässä ketjussa on tullukin jo nää vastaukset, mutta laihdutus, jos on ylipainoa, pallo paidan selkämykseen, tupakoinnin lopettaminen, jos tupakoi.... Kai jossain nielussa/nenäonteloissa voi myös olla jotain, eli ehkä nekin kannattais tutkituttaa? Eri huoneissa nukkuminen.
Käynti autotohtorilla on nykyään kallista.
Mitä ajattelee ihminen joka menee noin huonoon provoon mukaan? Medialukutaito -haloo!
Jaaha, pakollinen miesvihakommentti.
Ongelma lienee pariskunnalla, aivan yhtä hyvin voitaisiin sanoa, että ongelma on naisen herkkäunisuus.
Varmasti kannattaa kokeilla molempien ja kaikkea. Melatoniini on hyvinkin harmiton, kiskot voivat aiheuttaa pahoja päänsärkyjä ja unettomuutta.
Kyllä ihmisten pitäisi nukkuakin saada. Jos ei muu auta, niin erikseen nukkumaan.
Eri makuuhuoneet, se on ainoa ratkaisu. Mitä vielä mietit?
Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.