Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15.01.2023 |

Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos

Kommentit (1356)

Vierailija
861/1356 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on ElävänElämänAnkeuttaja

Vierailija
862/1356 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsurin kuulosuojaimet vähentävät avioeroja: nainen ei kuule kuorsausta eikä mies nalkutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1356 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti korvalääkärillä joka voi auttaa. Ihan päiväkirurginen toimenpide ja nukutte jatkossa molemmat hyvin.

Vierailija
864/1356 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on siinä mielessä inhottavaa, että tulee häirinneeksi toista tahtomattaan. Toisen unen häiritseminen on kyllä aika hankala asia. Sairaalassa siirryin käytävälle hengailemaan aamuyöstä, en vaan voinut nukkua, kun huonetoveri kuorsasi. Jotkut häiritsee ehkä ajattelemuuttaan esim. metelöivät. Pahimmassa tapauksessa toinen sitten sohvalle jos häiritsee.

Vierailija
865/1356 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehelläsi pieni leuka? Pienileukaiset kuulemma kuorsaa muita enemmän.

Ja jos on pieni leuka ja pieni nenä...

Vierailija
866/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

En ymmärrä miksi ehdotat naiselle melatoniinin käyttöä, kun ongelma on miehen kuorsauksessa. Tämä ongelma ei ole naisen vastuulla ja ratkaisun pitäisi löytyä mieheltä itse, esimerkiksi kuorsauskiskojen tai unilääkärin avulla. Naisella ei ole syytä joutua kärsimään miehen kuorsauksesta ja hänen unensa ei pitäisi kärsiä siitä, että mies kuorsaa ihan itse!

Ongelma voi olla myös herkkäunisuudessa, jolloin melatoniini voi olla hyvä apu. Oma puolisoni valitti kuorsauksesta, mutta kävi ilmi, ettei se oikeastaan ollut kuorsausta vaan pientä hengitykseen liittyvää pihinää. Toisaalta jos pihinää ei ollut, niin puoliso ei saanut nukuttua, koska hän joutui kuuntelemaan ja seuraamaan toimiiko hengitys. Jos kuorsauksesta kärsivällä on unihäiriöitä muutenkin kuin kuorsaukseen liittyen, niin kannattaa selvittää, miten voi vähentää omaa herkkäunisuuttaan. Erilliset makuuhuoneet ovat todennäköisesti paras vaihtoehto.

Meilläkään mies ei oikeastaan kuorsaa, mutta hengittää niin äänekkäästi ja voimallisesti, että se häiritsee minun nukahtamistani. Tuntui, että itsellä tukka hulmusi, kun mies puhaltelee unissaan päin naamaa. Ratkaisu löytyi korvatulpista ja siitä, että nukumme sängyssä eri päin. Siis toisen jalat ovat siellä, missä on toisen pää. Korvatulpat ovat muutenkin parantaneet untani, sillä aiemmin saatoin herätä myös esimerkiksi lumiauraan tai räksyttävään koiraan. Nyt en tiedä niistä enää mitään. 

Vierailija
867/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitkä loiston päivät Suomella on vielä edessään.

Vierailija
868/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinoli

Vierailija
869/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla noin alhanen itsevarmuus ettet osaa pitää päätäs

Vierailija
870/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmistumisesi hyvin.

Vierailija
871/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun spurgujen kanssa aina päivisin kaupungilla ja olen huomannut että itsekin alan olemaan samanlainen.

Vierailija
872/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia tuntuu herättävän suorastaan pelottavia tunteita

Vierailija
873/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostettiin jossain vaiheessa kuorsausteippiä, apteekista saatava.

Vierailija
874/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa provoilu!

Vierailija
875/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan se kuorsausongelma on! Eli mitäpä jos yrittäisit korjata ongelman joka SINULLA on?

Vierailija
876/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

En ymmärrä miksi ehdotat naiselle melatoniinin käyttöä, kun ongelma on miehen kuorsauksessa. Tämä ongelma ei ole naisen vastuulla ja ratkaisun pitäisi löytyä mieheltä itse, esimerkiksi kuorsauskiskojen tai unilääkärin avulla. Naisella ei ole syytä joutua kärsimään miehen kuorsauksesta ja hänen unensa ei pitäisi kärsiä siitä, että mies kuorsaa ihan itse!

Maailmanluokan idiootti! Toivottavasti kaltaisesi katoaa geenipoolista.

Vierailija
877/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän suuri asunto. Jos on rahasta tiukkaa, niin sitten voit tunkea sille sukan suuhun.

Vierailija
878/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanuolittajat tais tunnistaa itsensä :D

Vierailija
879/1356 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista!!

Vierailija
880/1356 |