Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma näiden ääniyliherkkien kanssa. Kuorsaus on ihan normaali asia ja monet ihmiset kuorsaavat. Mikä siinä häiritsee niin paljon? Vaihdatko myös huonetta aina kun joku puhuu puhelimessa tai laittaa radion päälle? Älä ole niin herkkä! T. Kuorsaava M40 jolla parikymmentä vuotta nuorempi, tyytyväinen ja tottelevainen nainen
Ei ole normaalia kuorsata. Oletko lihava?
Aika suuri osa ihmisistä kuorsaa. Kaikki epänormaaleja?
Aika suuri osa ihmisistä on lihavia.
Kyllä tuntuu menevän joidenkin naisten ihon alle tämä :D
Meillä miehen kuorsaus väheni, kun lopetti iltasyömisen. Siinä samalla laihtui viitisen kiloa. Normaalipainoinen mies, ei lihava.
Itsellä auttaa silikoniset korvatulpat (Alpine) ja se, että siirryn suosiolla sohvalle, jos kuorsaus on liian häiritsevää. Sohvalla nukun sikeästi, mutta en kuitenkaan halua nukkua siellä joka yö. Meillä pitkä parisuhde ja jos meillä olisi omat makuuhuoneet, uskon, että olisi suhteelle lopun alkua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.
Melatoniinin jatkuvaa käyttöä ei suositella, koska se voi altistaa diabetekselle. Ei ole oikein, että naisen täytyy ottaa terveysriski miehen kuorsaamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.
Pystyykö näiden kanssa nukkumaan eri asennoissa, vai täytyykö sitten alkaa nukkua selällään?
Itse en saa nukuttua edes korvatulpat korvissa, ja vaikea uskoa, että pystyisin nukkumaan kuulosuojaimet päässä. Omituista, että kovin usein lähtökohta on, että itse kuorsaamiselle ei yritetä tehdä mitään, mutta kumppanin ja mahdollisesti lastenkin täytyy vain sopeutua miehen kuorsaamiseen.
Tässäpä yksi syy olla muuttamatta yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.
Pystyykö näiden kanssa nukkumaan eri asennoissa, vai täytyykö sitten alkaa nukkua selällään?
Itse en saa nukuttua edes korvatulpat korvissa, ja vaikea uskoa, että pystyisin nukkumaan kuulosuojaimet päässä. Omituista, että kovin usein lähtökohta on, että itse kuorsaamiselle ei yritetä tehdä mitään, mutta kumppanin ja mahdollisesti lastenkin täytyy vain sopeutua miehen kuorsaamiseen.
Nukkuuko joku muka jotenkin muuten kuin selällään?
Minkä ihmeen takia pitää nukkua samassa huoneessa? Eri huoneet jos talossa/asunnossa tilaa, on järkevä ratkaisu. Kuka yleensä on keksinyt että pitäs yhdes nukkua. Toki jotkut tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun mahallani.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun mahallani.
eri
No kyllä kuulosuojaimet päässä voi nukkua ihan mahallaan tai selällään. Mitä hittoa?
Korvatkaa aloituksen 1 sana pierulla (nauru varoitus)
Lopettakaa tämä hölynpölykeskustelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai kysy tosissasi? Itse en ainakaan pysty nukkumaan selälläni ollenkaan. Tuskin olen ainoa.
Liikun spurgujen kanssa aina päivisin kaupungilla ja olen huomannut että itsekin alan olemaan samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Eri huoneeseen tai sohvalle nukkumaan.
Minä olen Nainen ja Kuorsaan häiritsevästi,asun yksin.Olen normaalipainoin mutta astma ymm. yöni nukun kuin tukki hyvin herämätttä kertaakaan.En siis tiennyt kuorsaan häiritsevästi,enenkuin aikuinen lapseni tuli yö kylään ja kertoi asiasta lpasineen.Totuus on naiset myös kuorsaavat eivät vain miehet!Kun yö vieraita minä nukun soffalla!Yö vierailla makuhuonessani lisäksi korvatulpat!
Minä menen ihan suosiolla sohvalle ensimmäisestä hereille tönimisestä. Kovaa kuorsaavan vieressä ei voi nukkua ja enpä kyllä itsekään ole levänneen oloinen, jos on tönitty kymmenen kertaa yön aikana hereille. Onneks meillä on mukava sohva nukkua.
M37