Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15.01.2023 |

Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos

Kommentit (1356)

Vierailija
41/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorsauskiskot ovat toimineet meillä loistavasti! Hankimme sellaiset miehellemme pienen alkuhätiköinnin jälkeen, mutta nyt unenlaatu on parantunut huomattavasti ja kuorsaus on loppunut kokonaan. Kiskot olivat aluksi hieman hankalia, mutta sain ne helposti muokattua itselleni sopiviksi. Näistä kiskoista siis kyse https://tinyurl.com/vfxxh8kz ja mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen kokeilemaan kiskoja jos kärsit kuorsauksesta tai uniapneasta. Käyttökokemusta on nyt pari vuotta ja molempien unenlaatu on parantunut huomattavasti. Aamulla olo tuntuu myös molemmilla paljon pirteämmältä :) Kiskoja kannattaa kokeilla.

Noita kiskoja ei ollakkaan vielä kokeiltu.

Vierailija
42/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teippaa jeesusteipillä yöksi tennispallo selkään miehelle.

Ei tuo ainakaan meillä toimisi kun puoliso kuorsaa kyljelläänkin. Teippaan itselleni tennispallon niin puoliso lopettaa kuorsaamisen 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat makuuhuoneet! Pitäähän molempien saada nukkua. Muu ei auta ja vierailulla käynti vaan piristää parisuhdetta 😉

Vierailija
44/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Omat makuuhuoneet! Pitäähän molempien saada nukkua. Muu ei auta ja vierailulla käynti vaan piristää parisuhdetta 😉

Tuli ihan mieleen tää elokuvaklippi missä brad pitt on häädetty katolle :D

Vierailija
45/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin aloitat valittamaan miehesi kuorsauksesta, muistatko, että hän on se joka maksaa laskusi ja ruokakauppakäynnit? Miksi et vain pysty nukkumaan vaikka miehesi kuorsaa? On niin helppoa valittaa, mutta kukaan ei halua kuulla valittamistasi. Tämä on vain elämää, joten kasva aikuiseksi ja selvitä ongelmasi itse.

Hyvä ja osuva kommentti! Näitä lisää

Vierailija
46/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eexän kohdalla ei auttanut kuin ero.

Olen muutenkin herkkä heräilemään ja tuon miehen kanssa olin jatkuvasti näännyksissä ja masentunut kun en pystynyt kuorsaukaelta nukkumaan. Olen kuulemma liian herkkä eikä aikonut tehdä asialle yhtään mitään.

Parhaillaan nukuin kahden seinän takana korvatulppien kanssa, ja se saakelin röhinä silti piti hereillä. Miehellä siis myös selkeitä hengitys katkoksia, mutta tästä ei piitannut.

Kokeile erilaisia korvatulppia. Itse en enää asuisi kuorsaavan miehen kanssa ilman eri makuuhuoneita.

Hereillä pitämistähän käytetään myös kidutus keinona.

Huoh. Erotaanpa sitä nykyään ihan turhista pikkuasioista.

Vierailija
47/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutenkin herkkä heräilemään ja tuon miehen kanssa olin jatkuvasti näännyksissä ja masentunut kun en pystynyt kuorsaukaelta nukkumaan. Olen kuulemma liian herkkä eikä aikonut tehdä asialle yhtään mitään.

Parhaillaan nukuin kahden seinän takana korvatulppien kanssa, ja se saakelin röhinä silti piti hereillä. Miehellä siis myös selkeitä hengitys katkoksia, mutta tästä ei piitannut.

Kokeile erilaisia korvatulppia. Itse en enää asuisi kuorsaavan miehen kanssa ilman eri makuuhuoneita.

Kierrätys on muotisana.

Vierailija
48/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta tulee vähän oksennusta suuhun kun kuulen tämän sanan

Vierailija
49/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

En ymmärrä miksi ehdotat naiselle melatoniinin käyttöä, kun ongelma on miehen kuorsauksessa. Tämä ongelma ei ole naisen vastuulla ja ratkaisun pitäisi löytyä mieheltä itse, esimerkiksi kuorsauskiskojen tai unilääkärin avulla. Naisella ei ole syytä joutua kärsimään miehen kuorsauksesta ja hänen unensa ei pitäisi kärsiä siitä, että mies kuorsaa ihan itse!

No mutta naistahan se ongelma häiritsee! Eihän se ole miehen vika että hän kuorsaa?!?

Juu.

Ja jos naisella on tapan unissaan hötkyillä ja mätkiä kumppania mustelmille niin se on vaan sen kumppanin ongelma, eihän se nainen sille mitään voi kun se nukkuu.

Onneksi pääsin kaltaisestasi eroon, hyi hitto.

Vierailija
50/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma näiden ääniyliherkkien kanssa. Kuorsaus on ihan normaali asia ja monet ihmiset kuorsaavat. Mikä siinä häiritsee niin paljon? Vaihdatko myös huonetta aina kun joku puhuu puhelimessa tai laittaa radion päälle? Älä ole niin herkkä! T. Kuorsaava M40 jolla parikymmentä vuotta nuorempi, tyytyväinen ja tottelevainen nainen

Ei ole normaalia kuorsata. Oletko lihava?

Aika suuri osa ihmisistä kuorsaa. Kaikki epänormaaleja?

Vierailija
51/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut eron syy. Vaan miehen yleinen piittaamattomuus, muunkinlainen henkinen väkivalta ja miehen pettäminen.

Onneksi joku sen otti. Nykyinenkin kuorsaa, mutta ei suutu mulle jos en saa nukuttua ja tuohon exään verrattuna tän tuhina ja kuorsaus tuo vaan rauhallisen olon.

Vierailija
52/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pistää tillut jalkaa

Vierailija
53/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma näiden ääniyliherkkien kanssa. Kuorsaus on ihan normaali asia ja monet ihmiset kuorsaavat. Mikä siinä häiritsee niin paljon? Vaihdatko myös huonetta aina kun joku puhuu puhelimessa tai laittaa radion päälle? Älä ole niin herkkä! T. Kuorsaava M40 jolla parikymmentä vuotta nuorempi, tyytyväinen ja tottelevainen nainen

En usko tuohon tyytyväisyyteen ollenkaan, mutta tahallaan sitä saa :D

Vierailija
54/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?

Vierailija
55/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi typyä. Ymmärsitkö mitään?

Vierailija
56/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko noi intia-jutut jo loppua >:(

Vierailija
57/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
58/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorsauskiskot ovat toimineet meillä loistavasti! Hankimme sellaiset miehellemme pienen alkuhätiköinnin jälkeen, mutta nyt unenlaatu on parantunut huomattavasti ja kuorsaus on loppunut kokonaan. Kiskot olivat aluksi hieman hankalia, mutta sain ne helposti muokattua itselleni sopiviksi. Näistä kiskoista siis kyse https://tinyurl.com/vfxxh8kz ja mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen kokeilemaan kiskoja jos kärsit kuorsauksesta tai uniapneasta. Käyttökokemusta on nyt pari vuotta ja molempien unenlaatu on parantunut huomattavasti. Aamulla olo tuntuu myös molemmilla paljon pirteämmältä :) Kiskoja kannattaa kokeilla.

Nuo kuorsauskiskot on ainoa mistä on meillä apua. Miehen suuhun vaan nuo niin kuorsaus loppuu kuin seinään ja kaikilla on vireämpi ja terveämpi olo.

Vierailija
59/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
60/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki pois, tyynyä naamalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme