Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15.01.2023 |

Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos

Kommentit (1356)

Vierailija
81/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mahalleen lattialle, paina polvella niskasta, odota kunnes korina loppuu. Ei kuorsaa enää koskaan. Ihan oikea ja hyväksi todettu toimintatapa on. Ihan ohjeissa lukee.

Vierailija
82/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että teidän mielipiteenne ovat vain teidän mielipiteitänne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan kuin yksi mun tuttu!

Vierailija
84/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku syyhän siihen kuorsaukseen on. Onko mies lihava? Tupakoiko? Jos uniapnea on suljettu pois, ja mies ei ole läski tai tupakoitsija niin syy on todennäköisesti suuret kitarisat. Lääkäriin.

Nisena kursan häiritsevästi.Normaalipainoisena ,kitarisat leikattuna.Kuorsaukseen ei yksityinen hamasläkärini noteranut mitään.Sen enempää ei terveyskeskus läkäri.Koska nukun hyvin yöni talviaika 8h kesä aika 7h. En kärsi uniapenia  ymm:ongelmani on astma.Kuin se ikunoiden rakovetiilit,ikuna parvekeen sisältä sieltä tupakan haju asuntoomme ilta myöhäsellä ja yöllä käy keuhkoihini unessakin ja alan kahta  kauhemin kulemma kuorsaa.Talossa on parveketupakointi kieto.Jotkut lulevat ei ilta myöhä tai yö häiritse.Syy yhteys henkitystie elimenikö,astma ja hajuallerkia,vai herkyys? 

Vierailija
85/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukumme eri makuuhuoneissa. Puoliso nukkuu muutenkin levottomasti, joten kun itse halusin nukkua hyvin, niin ainoa vaihtoehto oli omat makuuhuoneet. Jonkin aikaa meni tottumiseen, mutta nyt ei mitään ongelmia. Lomilla ja matkoilla nukutaan yhdessä.

Vierailija
86/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva kuorsaa kyljellään. Eli tuo tennispallo selkään todella on se ratkaisu.

Kuorsaaja naisena kun menen yökylään .Minulla on aina mukana tenispallo,Laitan sen paituliini ,selänpuolele ja kuminauha systemillä siihen.Nukun silloin kyljelläni: Enkä Kuorsaasiloin.Eli minulla se toimii kun en nuku selälläni siilloin.Pallo laitaa vastaan unessakin .

Vierailija
87/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.

Pystyykö näiden kanssa nukkumaan eri asennoissa, vai täytyykö sitten alkaa nukkua selällään?

Itse en saa nukuttua edes korvatulpat korvissa, ja vaikea uskoa, että pystyisin nukkumaan kuulosuojaimet päässä. Omituista, että kovin usein lähtökohta on, että itse kuorsaamiselle ei yritetä tehdä mitään, mutta kumppanin ja mahdollisesti lastenkin täytyy vain sopeutua miehen kuorsaamiseen.

Tässäpä yksi syy olla muuttamatta yhteen.

Nukkuuko joku muka jotenkin muuten kuin selällään?

Minä nukun mahallani.

eri

No kyllä kuulosuojaimet päässä voi nukkua ihan mahallaan tai selällään. Mitä hittoa?

Mä ajattelen kuulosuojainten olevan sellainen möhkäle korvalla, ei siis korvatulpat. Jos nukkuu mahallaan, niin silloin on yleensä toinen korva vasten tyynyä. Väittäisin, että valtaosalle kuulosuojainten kanssa vatsallaan nukkuminen olisi aika hankalaa ellei mahdotonta.

Vierailija
88/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

Melatoniinin jatkuvaa käyttöä ei suositella, koska se voi altistaa diabetekselle. Ei ole oikein, että naisen täytyy ottaa terveysriski miehen kuorsaamisen takia.

Saanko linkkiä tälle?

Oon syönyt varmaan 15 vuotta enkä ole löytänyt yhtään tutkimusta pitkäaikaishaitoista. Ja lääkärien mukaanhan niitä ei ole.

Vierailija
89/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuorsasin niin kovaa, että siitä valitti jo naapurikin, toki talon äänieristys oli surkea. Mutta siis kuulin sitä puolisoni äänittämänä ja kamalaa mekkalaa oli. Kuorsasin ihan kaikissa asennoissa, joten tennispalloista tai nenäteipeistä yms en saanut apua. Kuorsauskisko auttoi suht hyvin, mutta oli vähän ärsyttävä suussa. Lopullisesti pääsin kuorsauksesta, kun laihdutin 20 kiloa. 

Ja olen nainen.

Vierailija
90/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.

Minkälaisia kuulosuojaimia suosittelet? Mitä itse käytät ja onko ne toimineet hyvin kuorsauksen vaimentamiseen?

Musta noi metsurin kuulosuojaimet kuulostaa vähän liiankin tehokkailta ja hiostavilta. Itse hankin vastamelukuulosuojaimet tuolta kuulosuojaimien vertailun listalta https://yleiskone.com/parhaat-kuulosuojaimet/ ja ne ovat toimineet erittäin hyvin. Ne vaimentaa kuorsauksen ja olen pystynyt nukahtamaan rauhallisesti. Myös unenlaatu on parantunut huomattavasti. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tuollaisia vastamelu kuulosuojaimia, jos kärsit kuorsauksen häiriöistä. t. eri

Siis onko tämä totta? Miten pystyy nukkumaan kuulosuojaimet päässä vai nukutteko vain selällään?

Vierailija
91/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri huoneeseen tai sohvalle nukkumaan.

Minä muutin olohuoneeseen nukkumaan vaimoni järkyttävän kuorsauksen takia.

En tiedä kuinka paljon se erotti meitä toisistamme mutta

vieraannuimme toisistamme niin paljon että ensin loppui seksi

ja muutaman vuoden riitelyn jälkeen erosimme.

Vierailija
92/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin aloitat valittamaan miehesi kuorsauksesta, muistatko, että hän on se joka maksaa laskusi ja ruokakauppakäynnit? Miksi et vain pysty nukkumaan vaikka miehesi kuorsaa? On niin helppoa valittaa, mutta kukaan ei halua kuulla valittamistasi. Tämä on vain elämää, joten kasva aikuiseksi ja selvitä ongelmasi itse.

Oletko kauankin puhunut itseksesi peilin edessä?

Vierailija
93/1356 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuorsasin niin kovaa, että siitä valitti jo naapurikin, toki talon äänieristys oli surkea. Mutta siis kuulin sitä puolisoni äänittämänä ja kamalaa mekkalaa oli. Kuorsasin ihan kaikissa asennoissa, joten tennispalloista tai nenäteipeistä yms en saanut apua. Kuorsauskisko auttoi suht hyvin, mutta oli vähän ärsyttävä suussa. Lopullisesti pääsin kuorsauksesta, kun laihdutin 20 kiloa. 

Ja olen nainen.

Tämä. Aioinkin ehdottaa laihduttamista.

Lihavuus aiheuttaa kuorsaamista.

On myös olemassa oman korvakäytävän mukaan teetettyjä korvatulppia jotka pysyy paremmin korvissa ja myös toimivat muutenkin paremmin. On tosi hyvät kaikille jotka nukkuu huonosti erilaisten meluhaittojen vuoksi.

Kuorsaus voi olla voimakkuudeltaan monta desibeliä joten kyllä siinä vieressä nukkuvan uni häiriintyy varmasti. Kuorsaus on myös terveysriski kuorsaajalle itselleen.

Jos mikään muu ei auta on pakko nukkua eri huoneissa.

Vierailija
94/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä sen löytää?

Vierailija
95/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämä osuu sinulla hermoon. Mietipä miksi.

Vierailija
96/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan eri huoneissa. Uni on tärkeää.

Vierailija
97/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksun tyynyn sijasta sängynpäädyn kohottaminen esim. Kiilatyynyn avulla on parempi. Nostaa hartioista asti eikä kipeytä niskaa, ja ainakin meillä auttoi hyvin sekä miehen kuorsaukseen että mun närästykseen.

Jos rahaa on niin moottorisänky on tietty vielä parempi, voi säätää tarpeen mukaan molemmille.

Vierailija
98/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiskotte herneen nenään totuuden sanomisesta?

Vierailija
99/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.

Vierailija
100/1356 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme