Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.
En ymmärrä miksi ehdotat naiselle melatoniinin käyttöä, kun ongelma on miehen kuorsauksessa. Tämä ongelma ei ole naisen vastuulla ja ratkaisun pitäisi löytyä mieheltä itse, esimerkiksi kuorsauskiskojen tai unilääkärin avulla. Naisella ei ole syytä joutua kärsimään miehen kuorsauksesta ja hänen unensa ei pitäisi kärsiä siitä, että mies kuorsaa ihan itse!
Ongelma voi olla myös herkkäunisuudessa, jolloin melatoniini voi olla hyvä apu. Oma puolisoni valitti kuorsauksesta, mutta kävi ilmi, ettei se oikeastaan ollut kuorsausta vaan pientä hengitykseen liittyvää pihinää. Toisaalta jos pihinää ei ollut, niin puoliso ei saanut nukuttua, koska hän joutui kuuntelemaan ja seuraamaan toimiiko hengitys. Jos kuorsauksesta kärsivällä on unihäiriöitä muutenkin kuin kuorsaukseen liittyen, niin kannattaa selvittää, miten voi vähentää omaa herkkäunisuuttaan. Erilliset makuuhuoneet ovat todennäköisesti paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsauskiskot ovat toimineet meillä loistavasti! Hankimme sellaiset miehellemme pienen alkuhätiköinnin jälkeen, mutta nyt unenlaatu on parantunut huomattavasti ja kuorsaus on loppunut kokonaan. Kiskot olivat aluksi hieman hankalia, mutta sain ne helposti muokattua itselleni sopiviksi. Näistä kiskoista siis kyse https://tinyurl.com/vfxxh8kz ja mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen kokeilemaan kiskoja jos kärsit kuorsauksesta tai uniapneasta. Käyttökokemusta on nyt pari vuotta ja molempien unenlaatu on parantunut huomattavasti. Aamulla olo tuntuu myös molemmilla paljon pirteämmältä :) Kiskoja kannattaa kokeilla.
Kuorsauskiskot ovat olleet meille loistava ratkaisu mieheni kuorsaukseen. Hän alkoi käyttämään niitä ja heti huomasimme eron unenlaadussa. Kuorsaus on hävinnyt täysin ja mieheni sekä minä pystymme nukkumaan rauhassa. Nuo Nukkumatit mitä ehdotettiin ovat meilläkin käytössä kun ne ovat helppokäyttöiset ja mukavat käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Avo-/avioero.
Jätä se sika! You go girl
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin aloitat valittamaan miehesi kuorsauksesta, muistatko, että hän on se joka maksaa laskusi ja ruokakauppakäynnit? Miksi et vain pysty nukkumaan vaikka miehesi kuorsaa? On niin helppoa valittaa, mutta kukaan ei halua kuulla valittamistasi. Tämä on vain elämää, joten kasva aikuiseksi ja selvitä ongelmasi itse.
Ennen kuin alat puhumaan naisista kuin olemme jotain avuttomia ja tunteellisia hamehelmoja niin muistatko, että meillä on myös oma elämä, tavoitteet ja unelmat? 😘 En halua kuulla valittamistasi siitä, että minun pitäisi "pystyä nukkumaan" mieheni kuorsauksen takia. Ongelma on hänen eikä minun ja me molemmat olemme vastuussa sen hoidosta. En tarvitse miestäni maksamaan laskujani tai ruokiani, koska minulla on omat tulot ja osaan huolehtia myös ihan itse itsestäni. Tiesitkö myös, että aikuisuus tarkoittaa kykyä kohdata ja ratkaista ongelmia ilman syyttelyä tai syyllistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorsauskiskot ovat toimineet meillä loistavasti! Hankimme sellaiset miehellemme pienen alkuhätiköinnin jälkeen, mutta nyt unenlaatu on parantunut huomattavasti ja kuorsaus on loppunut kokonaan. Kiskot olivat aluksi hieman hankalia, mutta sain ne helposti muokattua itselleni sopiviksi. Näistä kiskoista siis kyse https://tinyurl.com/vfxxh8kz ja mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen kokeilemaan kiskoja jos kärsit kuorsauksesta tai uniapneasta. Käyttökokemusta on nyt pari vuotta ja molempien unenlaatu on parantunut huomattavasti. Aamulla olo tuntuu myös molemmilla paljon pirteämmältä :) Kiskoja kannattaa kokeilla.
Kuorsauskiskot ovat olleet meille loistava ratkaisu mieheni kuorsaukseen. Hän alkoi käyttämään niitä ja heti huomasimme eron unenlaadussa. Kuorsaus on hävinnyt täysin ja mieheni sekä minä pystymme nukkumaan rauhassa. Nuo Nukkumatit mitä ehdotettiin ovat meilläkin käytössä kun ne ovat helppokäyttöiset ja mukavat käyttää.
Tää kuulostaa ihan generoidulta mainostekstiltä.
Ei muu auta kuin sängyt eri huoneisiin.
Itselläni alkoi hermot mennä kun ei pystynyt kunnolla nukkumaan.
Kaikki naiset, joiden vieressä olen nukkunut ovat ne kaikki kuorsanneet. Onneksi nyt uusi vaimoni on poikkeus.
Tuohan on joku ylipainoisten ongelma. Laihduttaminen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.
Minkälaisia kuulosuojaimia suosittelet? Mitä itse käytät ja onko ne toimineet hyvin kuorsauksen vaimentamiseen?
Musta noi metsurin kuulosuojaimet kuulostaa vähän liiankin tehokkailta ja hiostavilta. Itse hankin vastamelukuulosuojaimet tuolta kuulosuojaimien vertailun listalta https://yleiskone.com/parhaat-kuulosuojaimet/ ja ne ovat toimineet erittäin hyvin. Ne vaimentaa kuorsauksen ja olen pystynyt nukahtamaan rauhallisesti. Myös unenlaatu on parantunut huomattavasti. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tuollaisia vastamelu kuulosuojaimia, jos kärsit kuorsauksen häiriöistä. t. eri
Minulla on ollut hyvä kokemus kuulosuojaimista, koska ne estää kaikista tehokkaimmin kuorsauksen äänet. Toki voin mennä myös nukkumaan olohuoneen sohvalle mutta kyllä ne äänet kantautuu sinnekkin seinän läpi. Taidankin kokeilla noita kuorsauskiskoja mitä joku ehdotti.
Hankkikaa toinen asunto?
Vierailija kirjoitti:
En minä ala miettimään teidän uniongelmia teidän puolestanne. Selvitäpä itse.
Päivän top5 trollit
Ei muu auttanut kuin muutto isompaan asuntoon ja erilliset makuuhuoneet.
Sinua kyllä auttaa kun sanot puolisolle se on nyt moro ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma näiden ääniyliherkkien kanssa. Kuorsaus on ihan normaali asia ja monet ihmiset kuorsaavat. Mikä siinä häiritsee niin paljon? Vaihdatko myös huonetta aina kun joku puhuu puhelimessa tai laittaa radion päälle? Älä ole niin herkkä! T. Kuorsaava M40 jolla parikymmentä vuotta nuorempi, tyytyväinen ja tottelevainen nainen
Ei ole normaalia kuorsata. Oletko lihava?
Eexän kohdalla ei auttanut kuin ero.
Olen muutenkin herkkä heräilemään ja tuon miehen kanssa olin jatkuvasti näännyksissä ja masentunut kun en pystynyt kuorsaukaelta nukkumaan. Olen kuulemma liian herkkä eikä aikonut tehdä asialle yhtään mitään.
Parhaillaan nukuin kahden seinän takana korvatulppien kanssa, ja se saakelin röhinä silti piti hereillä. Miehellä siis myös selkeitä hengitys katkoksia, mutta tästä ei piitannut.
Kokeile erilaisia korvatulppia. Itse en enää asuisi kuorsaavan miehen kanssa ilman eri makuuhuoneita.
Hereillä pitämistähän käytetään myös kidutus keinona.
Omat huoneet!
Hyväuniset eivät voi ymmärtää huonosti nukkuvia herkkäunisia. Minä olen lapsesta asti ollut huonouninen ja lähinnä ärsyttää nuo miksi et vain nuku
kommentit.
Hyvin harva kuorsaa kyljellään. Eli tuo tennispallo selkään todella on se ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin aloitat valittamaan miehesi kuorsauksesta, muistatko, että hän on se joka maksaa laskusi ja ruokakauppakäynnit? Miksi et vain pysty nukkumaan vaikka miehesi kuorsaa? On niin helppoa valittaa, mutta kukaan ei halua kuulla valittamistasi. Tämä on vain elämää, joten kasva aikuiseksi ja selvitä ongelmasi itse.
Miksi et vain pysty nukkumaan melun keskellä 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alat puhumaan naisista kuin olemme jotain avuttomia ja tunteellisia hamehelmoja niin muistatko, että meillä on myös oma elämä, tavoitteet ja unelmat? 😘 En halua kuulla valittamistasi siitä, että minun pitäisi "pystyä nukkumaan" mieheni kuorsauksen takia. Ongelma on hänen eikä minun ja me molemmat olemme vastuussa sen hoidosta. En tarvitse miestäni maksamaan laskujani tai ruokiani, koska minulla on omat tulot ja osaan huolehtia myös ihan itse itsestäni. Tiesitkö myös, että aikuisuus tarkoittaa kykyä kohdata ja ratkaista ongelmia ilman syyttelyä tai syyllistämistä.
Ollaanpa sitä taas netissä niin itsenäisiä boss ladyja. Todellisuus kuitenkin aivan erilainen.
Tulppia on monenlaisia ja pitää olla oikein paikallaan. Voi myös teettää omiin korviin valetut tulpat. Itselleni kuppisuojaimet ei käy koska nukun kyljelläni.