Miten nykyään raskaana olevat naiset on niin sairaita?
Ovat tosi raihnaisia ja huonokuntoisia. Eivät edes yhtä lasta jaksa hoitaa raskaana. Kun jäävät äitiyslomalle tuovat 1-2v lasta 7-10h yhä päivähoitoon joka päivä, vaikka vauva ei ole edes syntynyt vielä. Eivät kuulemma pysy mitenkään pienen taaperon perässä ja kaipaavat omaa rauhaa. Oliko ennen näin?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän aion jatkaa esikoisen viemistä päivähoitoon aamupäiväksi silloinkin, kun hoidan mammalomalla pikkusisarusta. Perustelut:
- Esikoinen saa päivähoidossa virikkeitä, mitä en kykene samalla tavalla kotona hänelle vauvan takia antamaan.
- Esikoinen oppii päivähoidossa sosiaalisia taitoja ja saa ikäistään seuraa, mikä on hyvöksi jänen kasvulleen ja kejitykselleen.
- Minä saan toivon mukaan pienen hetken omaa aikaa vaunulenkin, siivoamisen tai ruoanlaiton muodossa ja olen täten jaksavampi ja iloisempi äiti ja vaimo perheelleni.
- En näe tässä järjestelyssä huonoja puolia.Anna kun arvaan, esikoinen 2v jos sitäkään.
Juu, täyttää 3v piakkoin. Sinun mielestäsi teen varmaan väärin ja täytyisi vaan hoitaa esikoista kotona? Kerro toki, miksi? Onko hänen tosiaan parempi olla täällä kotona minun ja vauvan kanssa kaikki päivät näkemättä muita lapsia ja kilpaillessa minun huomiostani ja virikkeistä, jota en tosiaan kykene hänelle vauvan takia antamaan niin paljon kuin hän tarvitsisi? Tällä järjestelyllä minulla on enemmän energiaa antaa esikoiselle kunnolla aikaa, huomiota ja rakkautta iltapäivällä. Ei joudu koko päivää olemaan sivuroolissa.
Jos tämä tekee minusta laiskan, niin mitä järkeä sellaisessa elämässä on, joka on joidenkin teistä mielestä reipasta ja ahkeraa, mutta minun korvaani kuulostaa tarpeettoman raskaalta ja masokistiselta itsensä loppuunpolttamiselta? Jos äiti on väsynyt ja voi huonosti, koko perhe voi huonosti. Ei ole lasten eikä puolison etu, että äiti on koko ajan ylikuormittunut, uupunut ja onneton. Tässä monen dissaamassa minäminäminä-ajattelussa ja itsekkyydessä boi kuulkaa olla ehkä joku järki verrattuna entiseen!
Lapsi on pahin sukupuolitauti:
-Lapsi alkaa vauvakuumeella.
-Seuraava oire on vatsan turpoaminen.
-Lapsi vaatii kamalasti hoitoa. On olemassa siihen erikoistuneita lääkäreitä ja hoitajia.
-Kun sinulla on lapsi, kaikki sukulaisesi tietävät siitä.
Mikä muu sukupuolitauti on näin paha?