Mies ärsyttää aivan koko ajan. Mitä teen??
Miten kestää jatkuva ärtymys miestä kohtaan. Ketutus vaan kasvaa ja kasvaa vaikka aina ajattelen että nyt on ärtymys aivan tapissa. Kaikki miehessä ärsyttää. Mistä tietää milloin suhteen voi vielä pelastaa? On talot mökit autot lapset elämä. Tuntuu mahdottomalta repiä kaikkea palasiksi siksi etten siedä sitä miten mies hörppii keittoa tai ostaa karkkia kaikille vaikka sanoin että mä ostan älä osta. Tai jättää tietokoneen päälle ja lähtee lenkille niin että kone piippaa jotain päivitystarvetta 2 minuutin välein. Tai makaa päivävaatteilla petaamattomalla sängyllä kun olen juuri vaihtanut lakanat. Tai ymmärtää sanomani sadatta kertaa juuri toisin päin kuin tarkoitin. Ihan kaikki raivostuttaa. Koen etten tule kuulluksi yhtään missään asiassa. Kuten huomaatte aivan mitättömiä asioita mutta kun nämä kaikki esim tänään, kuppi vaan menee nurin ja ärsyttää niin että meinaan tikahtua raivooni.
Kommentit (113)
Vaimo ärsyttää helvetisti koko ajan juuri tuollaisen jatkuvan määräilyn takia. Jos kaikki ei mene juuri hänen pillinsä mukaan niin alkaa armoton valitus ja kiukuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sinulle on tärkeämpää: talot autot mökit, vai ihan oma elämäsi?
Ja lasten myös, sillä ei tuollainen tee mitään hyvää lapsillekaan.
Lapsille parasta on avioero?
Minä käyn välillä työn takia parin viikon pätkiä muualla. Jaksan taas.
Jos toinen ihminen alkaa ärsyttää, niin ei sen jälkeen tule äkkiä sellaista hetkeä että "kappas, enää se ei ärsytäkään."
Tuo on lähtölaskentaa suhteen lopulle.
En ole oikein ikinä ymmärtänyt näitä juttuja, miksi ihmiset vaahtoaa turhista asioista. Luulen, että suhteessa on joku paljon syvällisempi homma pielessä. Mitä väliä jos kaikki ostaa karkkeja, laittakaa toisen ostamat piiloon. Tiedän vaimoja, jotka määrää mitä juustoa kaupasta ostetaan jne mä en voisi elää suhteessa, jossa mua määräiltäis kuin jotain alamaista ja toinen yksipuolisesti sanelisi mikä on oikein ja mikä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa?
Ruokavalio, liikunta ja lepo vaikuttaa ihan valtavasti omaan mielialaan. Olet unohtanut itsesi ja nyt haet selityksiä ongelmiisi ja mikä olisikaan helpompaa kuin syyttää niistä muita.
Toivottavasti miehesi tajuaa etsiä itselleen paremman naisen.
Kyllä nyt ap:n pitää katsoa peiliin jos tuollaiset asiat voivat jotain ärsyttää.
Ja ihmetyttää jos oot lakanat vaihtanut mutta sänky on petaamatta???
Haiskahtaa keksityltä tarinalta.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikein ikinä ymmärtänyt näitä juttuja, miksi ihmiset vaahtoaa turhista asioista. Luulen, että suhteessa on joku paljon syvällisempi homma pielessä. Mitä väliä jos kaikki ostaa karkkeja, laittakaa toisen ostamat piiloon. Tiedän vaimoja, jotka määrää mitä juustoa kaupasta ostetaan jne mä en voisi elää suhteessa, jossa mua määräiltäis kuin jotain alamaista ja toinen yksipuolisesti sanelisi mikä on oikein ja mikä väärin.
Jos ei ole kyse vaimon määräilystä, vaan siitä että miehellä on tapoja, jotka aiheuttavat pientä jatkuvaa stressiä tai haittaa. Eli ei oikein sovi yhteen, kun kumpikin tekee kaikki erilailla. Nainen voi kaivata rauhaa ja puhdasta sänkyä siivouksen jälkeen, toinen pitää melua ja sotkee tms. Toki naisetkin tekevät itse joskus mokia ja ei kaikki ole aina 100% puhdasta. Joskus ihmiset sopivat paremmin sinne missä on tilaa tai eri asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuin tekstistäsi, mutta en miehen tekemisten takia vaan sinun suhtautumisen. Oletko pohtinut tarkemmin, mistä tuo negatiivisuus kumpuaa? Onko jokin muu, mikä nyt vaan kohdentuu mieheen? Osaatko muuten elämässä ottaa rennosti? Ilahtua pienistä asioista? Nauraa ja olla onnellinen? Tuntuu, että pienet merkityksettömät asiat nyt jostain syystä kaataa sun maailmaa, eikä se ole ihan normaalia.
Onko sinusta merkityksetöntä se, että ap:n mies suorastaan sabotoi aloittajan tekemisiä esimerkiksi rojahtamalla päivävaatteilla petaamattomaan sänkyyn? Hän jätti kertomatta sen, että ei mies koskaan vaihda lakanoita. Ja onko merkityksetöntä se , että ei koskaan tulee kuulluksi?
Toisaalta, omaa avuttomuutta, jos ei älyä kantaa läppäriä piippaamaan vaikka pihalle, jos mies jättää sen päälle, tai sulkea pöytäkonetta vaikka vetämällä töpselit irti.
Tässä tyypillinen yllyttäjä-sisko. Kun itsellä menee huonosti, on kiva kun muillakin menee huonosti. Ja sabotoi rojahtaen? Missä niin sanottiin. Myrkynkatkera perus-perheenrikkoja..
Vierailija kirjoitti:
Sä tulet nyt muutaman askeleen muiden perässä. Suurin osa tajusi jo aloituksesta, ettei kyse ole noista pikkujutuista, vaan siitä, ettei halua koko tuota elämää. On tyytymätön kokonaisuuteen.
Eikä siinäkään mun mielestäni ole mitään pahaa, että joskus haluaa elää oman mielensä mukaan, niin kuin ap nyt haluaa. Jotkut ihmiset tekee niin koko elämänsä. Ap tarvitsee nyt omaa tilaa ja aikaa. Se kannattaa ottaa ennen kuin tuosta elämään pettymisestä seuraa pahempia ongelmia (masennusta tms.).
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tämä päivävaatejuttu on? Miksei sängyssä voisi olla vaatteet päällä? .
Sängyssä ollaan yleensä alasti. Päivävaatteissa liikutaan ja istutaan julkisissa tiloissa, esim metrossa/bussissa likaisilla tuoleilla. Minä en halua sänkyyni, paljasta ihoani vasten esim housuista irronnutta likaa joka niihin on tarttunut bussin penkistä. Sama kuin hieroisi itseään alasti bussiin penkkiin jossa just äsken istui housuun kus -sut puliukko.
Jos mies istuu puhtaalle sängylle, suoraan lakanoille niillä vaatteilla jotka on esim just koskeneet likaisia bussinpenkkejä, niin olisin minäkin raivona.
Onhan tuo tympeää, mutta miestäkin varmaan ärsyttää sinun narina turhista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä tulet nyt muutaman askeleen muiden perässä. Suurin osa tajusi jo aloituksesta, ettei kyse ole noista pikkujutuista, vaan siitä, ettei halua koko tuota elämää. On tyytymätön kokonaisuuteen.
Eikä siinäkään mun mielestäni ole mitään pahaa, että joskus haluaa elää oman mielensä mukaan, niin kuin ap nyt haluaa. Jotkut ihmiset tekee niin koko elämänsä. Ap tarvitsee nyt omaa tilaa ja aikaa. Se kannattaa ottaa ennen kuin tuosta elämään pettymisestä seuraa pahempia ongelmia (masennusta tms.).
Ap:n pitäisi käydä juttelemassa jollekin ammattilaiselle, niin pääsisi purkamaan asioita ja ehkä keksisi mistä kiikastaa. Vai onko hän oikeasti noin kankeaa pedantti.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset samanlaisia? Tuo voi olla periytyvää. Meilläkin nimittäin on samoin. Lasten diagnoosit ovat lievä puheen ymmärtämisen häiriö ja lievä tarkkaavaisuuden häiriö. Nämä yhdessä aiheuttavat sen, että puhuttu asia ei mene kunnolla ymmärrykseen. Kokeilepas kirjoittaa miehelle tärkeimmät ohjeet paperille.
Kelläköhän tuossa on ongelma?! Ap:lla.
Säälittää mitä lapset joutuvat kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset samanlaisia? Tuo voi olla periytyvää. Meilläkin nimittäin on samoin. Lasten diagnoosit ovat lievä puheen ymmärtämisen häiriö ja lievä tarkkaavaisuuden häiriö. Nämä yhdessä aiheuttavat sen, että puhuttu asia ei mene kunnolla ymmärrykseen. Kokeilepas kirjoittaa miehelle tärkeimmät ohjeet paperille.
🤣🤣🤣🤣🤣
Miehellä on omat tapansa. Ei hän tarvitse päällepäsmärin ohjekirjaa!! Antaa syödä keittonsa tai jättää kone päälle lenkin ajaksi - mitä sitten?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tämä päivävaatejuttu on? Miksei sängyssä voisi olla vaatteet päällä? .
Sängyssä ollaan yleensä alasti. Päivävaatteissa liikutaan ja istutaan julkisissa tiloissa, esim metrossa/bussissa likaisilla tuoleilla. Minä en halua sänkyyni, paljasta ihoani vasten esim housuista irronnutta likaa joka niihin on tarttunut bussin penkistä. Sama kuin hieroisi itseään alasti bussiin penkkiin jossa just äsken istui housuun kus -sut puliukko.
Jos mies istuu puhtaalle sängylle, suoraan lakanoille niillä vaatteilla jotka on esim just koskeneet likaisia bussinpenkkejä, niin olisin minäkin raivona.
:D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hormonit pahentaa varmasti ja ylipäätään ikä että alkaa olla mitta täynnä. Sitä on elänyt muita varten ja nyt vaan en jaksa enää jankata kaikesta ja olen niin syvän kypsä kaikkeen. En ymmärrä kyllä tuota asennetta että pitäis olla tyytyväinen ettei mies juokse vieraissa, hohhoijaa, väsynyttä.
Ap
No ei sun kanssakaan varmaan elo mitään silkkaa iloa, onnea ja auvoa ole ollut. Todennäköisesti lähipiiri joutuu kestämään paljon. Sitä et tietenkään suostu näkemään. Vain sinä, marttyyri, tässä kärsit.
Ohis
Tuo eukkonen on itsellekin kovin tuttu. Minua ärsyttää taas suuresti vaimon ärsyyntyminen joka helvetin asiasta. :D
Ylipainoa?