Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla nastakengät?

Vierailija
14.01.2023 |

Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔

Kommentit (408)

Vierailija
321/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, icebugit olleet jo vuosia pelastus. Ihan parhaat koiralenkeillä, joka maastossa. Usein harmittaa lähteä toisilla kengillä, jos menen johonkin asioille.

Vierailija
322/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Icebugin nastapohjaiset saappaat ja talvijuoksulenkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icebugeja ennen oli siis jotkut muut, mitkä eivät alussakaan pitäneet samoin ja menettivät lopunkin tehonsa parissa vuodessa. En tiedä mikä ero niissä oli, mutta selkeästi huomasi. Kun nykyiset joskus hajoavat, ostan uudet mahdollisimman samanlaiset.

Vierailija
324/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ostanut nastakenkiä vaikka ystävillä jotka juoksevat talvellakin niin ovat aivan superhyvät. Minä kun yleensä vaan kävelen reippaasti ja joskus pientä hölkkää niin olen tosi tyytyväinen noihin irrotettaviin nasta-liukuesteisiin. Kaupunkikävelyyn on ihan pienillä nastoilla ja sitten jäällä kävelyyn tai kansallispuistossa menoon kunnon järeämmät. 

Vierailija
325/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monenkin eri  maastoon ja kulkemisiin. 

Vierailija
326/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kaaduin uusilla nastakengillä tasaisella kävelykadulla, nilkka murtui, olen 45v.

Vierailija
327/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ostin minulle ja miehelle sellaiset lenkkarimalliset. Käydään metsäpolkulenkeillä paljon, joten nämä talvella kätevät jäisillä poluilla

Vierailija
328/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icebugit on aivan loistavat, en lähde luita murtamaan talvikeleillä ilman niitä.

Vierailija
329/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On ollut jo noin 20 vuotta. Nastakengät ovat pelastaneet minut (estäneet kaatumisen) monta kertaa. Ainoa kerta kun kaaduin pahasti, tapahtui NASTATTOMILLA talvikengillä. Helsingin metron liukuportaiden ylätasolla oli vettä. Vesi kertyy lätäköksi metallipinnalle. Minä vedin komeat lipat, koska kengän kumipohja ei pitänyt.

Jos olisin tehnyt tuon metromatkan nastakengillä, en olisi kaatunut. Olisin kävellyt varovasti. En halua pilata nastoja sillä, että raavin ne rikki liukuportaiden metallitasoihin (ylä- ja alataso) tai portaiden askelmiin. 

Vierailija
330/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Paras keksintö Suomen talveen, jossa kadut vastaavat luistinrataa.

Vierailija
331/408 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain kantapää nastat.

Vierailija
332/408 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska en asu suomessa, täällä ei jäisyys tai liukkaus ole ongelma.

Vierailija
333/408 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on Icebugit nastoilla. Sekä autossa nastarenkaat.

Vierailija
334/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ostaa nastakenkiä, kun helposti kenkiin kuin kenkiin laitettavat ja yhtä helposti irrotettavat nastalliset liukastumisesteet maksaa alle kympin.

Nastakengillä ei saa edes mennä moniin kauppoihin. 

Vierailija
335/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saappaiden kantoihin laitoin ruuvattavat nastat, ei ainakaan ne ollut hyvät. 

Vierailija
336/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mulla on mummoraudat eli sujautan kenkien päälle rautanapilliset pohjalliset, ikäänkuin. Hyvin pysyy pystyssä. Ainoa miinus on, että ne eivät montaa talvea kestä. Viime vuonna meni yhdet heti alkuun rikki ja piti ostaa uudet. Nastakengät ois jees, mutta kun ne osa ainakin, on niin mummokenkien näköisiä. 

Vierailija
337/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lumikengät. Täällä teiden aurausta ei hoida julkinen taho, asun Satakunnassa senverran reunalla.

Vierailija
338/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät on ja minusta ne on tuntunut liukkailta. Tai sitten ujosten askeltamista enkä lyö niitä siis astu tarpeeksi kovaa maahan.

Hypi tasajalkaa niinku kenguru, niin eiköpä nasta uppoa jäähän. 

Vierailija
339/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mulla on mummoraudat eli sujautan kenkien päälle rautanapilliset pohjalliset, ikäänkuin. Hyvin pysyy pystyssä. Ainoa miinus on, että ne eivät montaa talvea kestä. Viime vuonna meni yhdet heti alkuun rikki ja piti ostaa uudet. Nastakengät ois jees, mutta kun ne osa ainakin, on niin mummokenkien näköisiä. 

Mulla on nastalliset trekkerit, ei yhtään mummomaiset. Ostin jostain urheiluliikkeestä, olisiko ollut Intersport.

Vierailija
340/408 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nastakengät.

MUTTA eivät nekään aina estä liukastumista. Esimerkiksi jos jään päällä on sen verran paksu  irtonainen lumikerros, että se estää piikkien pureutumisen jäähän, jalat lähtevät helposti alta kun ne liukuvat lumikerroksen mukana jään päällä.

Parhaimmillaan nastakengät ovat silloin kun on kova kiinteä lumi/jää, jolloin piikit pureutuvat jäähän.

Painava askel auttaa myös. Minulla on myös nastalliset juoksukengät. Ne pureutuvat niin hyvin jäähän, että jopa sileällä jäällä pystyy juoksemaan.

Irtonainen lumikerros jään päällä - ja tulos pirstaleisesti murtunut kyynärpää, vaikka uudet nasta kengät...  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän