Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä

Vierailija
14.01.2023 |

Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389

Kommentit (648)

Vierailija
501/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on taas keksitty värikynällä tarinoita useita vuosia sitten tapahtuneeseen, veikkaanpa ettei ole aivan mennyt noin kuten nainen väittää. Miksi uutisessa mainitaan entinen kaupunginvaltuutettu ja puoluetoiminta, ettei vain ole taas koitettu "etsä tiiä että oon kaupunginvaltuutettu ja hankin teille potkut" - korttia väläytellä. Jotain puuttuu taas tästäkin vartijoita mollaavasta tarinasta.

Mielenkiintoista.

Eli, sinun oikeustajusi ja moraalisi mukaan, syy oli asiakkaassa, kun hän sattuu olemaan nainen, entinen kaupunginvaltuutettu ja hänellä vielä oli jonkun puolueen jäsenkirja, joka antaa oikeuden vartijoille kohdella naista, miten mieleen juolahtaa.

Sama tietenkään ei voi olla toisinpäin, kun vartija on mies, hän ei voi kuulua mihinkään puolueeseen tai ääriliikeiseen, joka antaisi motiivin kostaa naiselle väärän puolueen tai arvojensa valinnoista, kun ne eivät ole samat kuin vartijalle.

Vierailija
502/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso Omenassa tapahtuneesta tappamisesta on nyt kulunut jo toista viikkoa ja edelleen tämä mysteerimies ei ole tullut kertomaan, miten tuo nainen on häntä häirinnyt.

Kuulostaa vartijoiden keksityltä jutulta ja valitsivat uhrin sattumalta, kiltin näköisen naisen, jotta tappaminen ja muilutus olisi helpompaa. Ehkä nauttivat siitä ja saavat jotain keksejä. Sairasta.

Mistä sä tiedät onko poliisi jo kuullut häntä. Viikolla kerrottiin, että hänet on tavoitettu ja kuullaan lähipäivinä. Sulleko asiasta pitäisi eka infota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on taas keksitty värikynällä tarinoita useita vuosia sitten tapahtuneeseen, veikkaanpa ettei ole aivan mennyt noin kuten nainen väittää. Miksi uutisessa mainitaan entinen kaupunginvaltuutettu ja puoluetoiminta, ettei vain ole taas koitettu "etsä tiiä että oon kaupunginvaltuutettu ja hankin teille potkut" - korttia väläytellä. Jotain puuttuu taas tästäkin vartijoita mollaavasta tarinasta.

Kyllä kaupunginvaltuutetun täytyy myös varjella mainettaan, ja tietää hyvin että tuonlaisesta kiukuttelusta alkaisi viidakkorumpu päristä tai pääsisi nopeasti otsikoihin. Tämä on ihan oman mielikuvituksesi tuotetta.

Ja jos nyt ajatellaan, että valtuutettu olisi alkanut kiukutella, niin mitä sitten? Pitääkö siitä hyvästä raahata käsikynkässä koppiin?

Eikö kassan tehtävä ole ottaa vastaan parkkimaksuja? Miten onnistui tässä tapauksessa? Ja mitä näillä vartijoilla oli tekemistä maksun saamisen kanssa? Jos ihmisellä ei ole korttia, ei sitä ole senkään jälkeen kun vartijat häntä kovistelevat ja ravistelevat. Eikä korttia löydy kopistakaan.

Ainoa ratkaisu oli, että asiakas itse soitti jonkun tuomaan kortin. Tämä tapahtuu jo ennen kovistelua.

Kyllä tässä selvästi on ihmisiä väärissä työtehtävissä, huonot sosiaaliset taidot ja huono ongelmanratkaisukyky. Asiakkaana pitäisin aivan käsittämättömänä, että joku nuori poika tekokuituhaalarissa edes koskisi minuun, saati alkaisi retuuttaa.

Ihan ensimmäiseksi vartija paikalle tultuaan voisi kysyä asiakkaalta, että mitäs täällä tapahtuu. Näin tekee aina poliisi. Ensin puhe.

Vierailija
504/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisit pyytää poistumaan toista kautta  etteivät vartijat "pimahda" niin jostainhan tuo kertoo!

Se että poliisikin on noin hampaaton ja häntä koipien välissä vartijoiden edessä, kertoo aika pelottavasta suuntauksesta. Virallinen lainvalvoja ei uskalla tarttua epäkohtaan, vaan neuvoo vartijoiden kyseenalaisen toiminnan kohdetta hiipimään huomaamatta paikalta, jottei ärsyttäisi korstoja. Onko noilla korstoilla valta poliisinkin yli? En haluaisi tällaista Mafiaa Suomeen. Onko näillä vartijoilla yhteyksiä Odinin sotureihin ym. äärioikeistolaisiin ryhmiin?

Vierailija
505/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso Omenassa tapahtuneesta tappamisesta on nyt kulunut jo toista viikkoa ja edelleen tämä mysteerimies ei ole tullut kertomaan, miten tuo nainen on häntä häirinnyt.

Kuulostaa vartijoiden keksityltä jutulta ja valitsivat uhrin sattumalta, kiltin näköisen naisen, jotta tappaminen ja muilutus olisi helpompaa. Ehkä nauttivat siitä ja saavat jotain keksejä. Sairasta.

Mistä sä tiedät onko poliisi jo kuullut häntä. Viikolla kerrottiin, että hänet on tavoitettu ja kuullaan lähipäivinä. Sulleko asiasta pitäisi eka infota?

Näiden vauvapalstaöyhöttäjien mielestä poliisilla on tosiaan velvollisuus pitää heidät reaaliajassa tietoisena kaikista tutkinnallisista seikoista. Siitäkin huolimatta, että öyhöttäjät itse kyllä tietävät kuinka asiat meni ja mikä on oikea tuomio.

Vierailija
506/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaupunginvaltuutetun täytyy myös varjella mainettaan, ja tietää hyvin että tuonlaisesta kiukuttelusta alkaisi viidakkorumpu päristä tai pääsisi nopeasti otsikoihin. Tämä on ihan oman mielikuvituksesi tuotetta.

Ja jos nyt ajatellaan, että valtuutettu olisi alkanut kiukutella, niin mitä sitten? Pitääkö siitä hyvästä raahata käsikynkässä koppiin?

Eikö kassan tehtävä ole ottaa vastaan parkkimaksuja? Miten onnistui tässä tapauksessa? Ja mitä näillä vartijoilla oli tekemistä maksun saamisen kanssa? Jos ihmisellä ei ole korttia, ei sitä ole senkään jälkeen kun vartijat häntä kovistelevat ja ravistelevat. Eikä korttia löydy kopistakaan.

Ainoa ratkaisu oli, että asiakas itse soitti jonkun tuomaan kortin. Tämä tapahtuu jo ennen kovistelua.

Kyllä tässä selvästi on ihmisiä väärissä työtehtävissä, huonot sosiaaliset taidot ja huono ongelmanratkaisukyky. Asiakkaana pitäisin aivan käsittämättömänä, että joku nuori poika tekokuituhaalarissa edes koskisi minuun, saati alkaisi retuuttaa.

Ihan ensimmäiseksi vartija paikalle tultuaan voisi kysyä asiakkaalta, että mitäs täällä tapahtuu. Näin tekee aina poliisi. Ensin puhe.

Onko sinulla aina tapana uskoa kaikki iltapäivälehtien julkaisemat yksipuoliset tarinankerronnat sellaisenaan?

Vierailija
507/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että tuo nainen kertoo koko totuuden?

Tai että se ei oo esim.huutanu vihasesti sille pysäköintipatelle että minä maksan käteisellä.

Ei kukaan kerro koskaan sellasta versiota missä myöntäis itse toimineensa väärin.

Naisten luonteeseen kuuluu valehtelu, se on niillä verissä.

Nyt joko valehtelet itsellesi.

Eiköhän nyt unohdeta että monet miehet valehtelee patologisesti perheilleen jatkuvasti.

Jotenkin itse uskon ettei vartiojoilla riitä kongitiiviset taidot hoitaa hankalia asiakaspalvelutilanteita.

Vierailija
508/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että tuo nainen kertoo koko totuuden?

Tai että se ei oo esim.huutanu vihasesti sille pysäköintipatelle että minä maksan käteisellä.

Ei kukaan kerro koskaan sellasta versiota missä myöntäis itse toimineensa väärin.

Naisten luonteeseen kuuluu valehtelu, se on niillä verissä.

Nyt joko valehtelet itsellesi.

Eiköhän nyt unohdeta että monet miehet valehtelee patologisesti perheilleen jatkuvasti.

Jotenkin itse uskon ettei vartiojoilla riitä kongitiiviset taidot hoitaa hankalia asiakaspalvelutilanteita.

Itse toivoisin, että koulutuksessa kehitettäisiin niitä ja käytännössä fyysinen toiminta jäisi todella harvaan tapaukseen . Oikeasti sellaiseen, missä itsetuhoinen yrittää hypätä kerroksesta tai joku riehuu aseen tai muun vaarallisen esineen kanssa.

Ei missään poistamisessa tms. Ja missään nimessä poistamiseen ei mennä, ellei todellakin henkilö aiheuta koko ajan vahinkoa.

Vierailija
509/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummut voi saa väärät rahat rikollisen toimesta vaikka kiiretilanteessa Espanjassa croisanttikahvilassa. Barcelon yölennolta tultuasi, kun käyt lähi Abc lla kahvilla, voi olla että maksatkin 20 euron väärällä setelillä, ja voi olla sitten niin ettei sitä kukaan tutki. Mummun viaksi jää tuokin kun on kiireessä sullonut pussiinssa. Tiedän tapauksia ei se että niitä on saanut vaan se ettei niitä tutkita on outoa ja leimaa kyllä monia turhaan

Vierailija
510/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaalien alla äänestäjää rupeaa kiinnostamaan mitä puolueet aikovat tehdä maan turvallisuuden eteen. Nyt se näyttää olevan retuperällä jos turva alan ihmisetkin tappavat tavallisia kaupassakävijöitä.

Vierailija
511/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Iso Omenassa vartioiden tappama nainen olisi tapettu Itiksessä ja hän olisi ollut musliminainen olisi Itiksen kauppakeskus nyt tulessa ja koko Itä Helsinki liikkeellä. Nämä vartijapojat olisi mestattu Puhoksen torilla.

Vierailija
512/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä voi lukea, että tapettu nainen oli aktiivinen kristitty. Veikkaan, että hän oli saattanut häiritä miestä jonkinlaisella uskonnollisella puheella, ehkä yrittäen käännyttää tai paasaten.

Tämä olisi linjassa sen kanssa, että häntä kuvattiin luonteeltaan kiltiksi ihmiseksi jne. Ja hänellä oli aiempi tilanne jossa joku mies oli kokenut häirintää ja käynyt käsiksi. Vaikea kuvitella että olisi ollut esimerkiksi seksuaalista häirintää, mutta eipä tuota tiedä.

Epämiellyttäväähän sellainen tuputus on, mutta ei tietenkään oikeuta mihinkään väkivaltaan.

Vierailija
513/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huvittamut käydä kauppakeskuksissa ja vielä vähemmän tän jälkeen.

Vierailija
514/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikea uskoa, että kyseinen henkilö ei tuossa tilanteessa ole itse ensin aggressiivisesti väittänyt vastaan ja kiukutellut, kun ei voikaan käteisellä maksaa.

Ketään ei viedä minnekään, jos asiallisesti soittaa vain kotiin ja pyytää tuomaan maksukortin. Varmasti vartijoiden toimi ylilyönti, mutta 100% varma, ettei tämä ko henkilö itse käyttäytynyt nätisti koko ajan. Ei vartijoita syyttä suotta kutsuta.

Vierailija
515/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä voi lukea, että tapettu nainen oli aktiivinen kristitty. Veikkaan, että hän oli saattanut häiritä miestä jonkinlaisella uskonnollisella puheella, ehkä yrittäen käännyttää tai paasaten.

Tämä olisi linjassa sen kanssa, että häntä kuvattiin luonteeltaan kiltiksi ihmiseksi jne. Ja hänellä oli aiempi tilanne jossa joku mies oli kokenut häirintää ja käynyt käsiksi. Vaikea kuvitella että olisi ollut esimerkiksi seksuaalista häirintää, mutta eipä tuota tiedä.

Epämiellyttäväähän sellainen tuputus on, mutta ei tietenkään oikeuta mihinkään väkivaltaan.

Mulle taas tuli mielikuva, että. ko henkilö ei ollut ihan täysin henkisesti terve. Outolintu. Rivien välistä luettavissa.

Vierailija
516/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat tekevät ihmisten olon turvalliseksi puuttumalla häiriköintiin. Jos tehtäisiin niinkuin palstamammat haluaisivat, eli että vartijoilla ei olisi mitään oikeuksia käyttää voimaa, ihmisten turvallisuus vaarantuisi, kun häiriköt saisivat mellastaa vapaasti.

Minun turvallisuus on vaarantunut, kun näköjään vartijat saavat mellastaa vapaasti.

Vierailija
517/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, korona aikana oli vielä erikseen suositus käteisen käyttämätömydestä. Murhan tai pahoinpitelyn yrityksestä olisi tuo käteisen tuputtaja pitänyt tuomita. Rahoissa on varmasti korona virusta ja kiva olla päivä töissä jossain kopissa, missä on vieressä koronaviruksia kuhisevia rahoja!

Miksi ihmeessä sitten Suomen Pankki jo vuosia tiedottanut ainakin pari kertaa vuodessa, viimeiksi joulukuussa 2022, kuinka kansalaisilla pitäå olla kotona käteistä rahaa vähintäin 72h tarpeita varten, jos käteinen ei mihinkään käy.

Itse olen pitänyt jo 10v 100€ käteisvaroja ja tämä viranomaisten suosituksesta. Ja tämä aika luulisi vielä korostavan käteisvarojen tarvetta.

Muutama vuosi sitten, meinattiin jäädä ilman jouluruokia kun Meritan ja Op kortit eivät toimineet 2vrk. Onneksi mummilla oli käteistä rahaan ja saatiin ruuat ostettua.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-pankki-kehottaa-varautumaan-…

Meritan kortit onkin huonosti toimivia nykyään. Ootko ajatellut vaihtaa varat markkoihin ja viedä ne Leoniaan?

Vierailija
518/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas tuli mielikuva, että. ko henkilö ei ollut ihan täysin henkisesti terve. Outolintu. Rivien välistä luettavissa.

Niin minullekin, ja kiihkeä kristillisyys on tavallaan osa tätä pakettia. Kyllä normaali ihminen ymmärtää olla käännyttämättä satunnaisia ohikulkijoita.

Mutta edelleen, ketään ei saa retuuttaa saati tappaa vain siksi että on jotenkin outo.

Vierailija
519/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisit pyytää poistumaan toista kautta  etteivät vartijat "pimahda" niin jostainhan tuo kertoo!

Se että poliisikin on noin hampaaton ja häntä koipien välissä vartijoiden edessä, kertoo aika pelottavasta suuntauksesta. Virallinen lainvalvoja ei uskalla tarttua epäkohtaan, vaan neuvoo vartijoiden kyseenalaisen toiminnan kohdetta hiipimään huomaamatta paikalta, jottei ärsyttäisi korstoja. Onko noilla korstoilla valta poliisinkin yli? En haluaisi tällaista Mafiaa Suomeen. Onko näillä vartijoilla yhteyksiä Odinin sotureihin ym. äärioikeistolaisiin ryhmiin?

Vartijat tietysti valehdelleet yhteen ääneen että nainen olisi rähjännyt ja provosoinut.

Vierailija
520/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän kirjoitti:

Hyvin vaikea uskoa, että kyseinen henkilö ei tuossa tilanteessa ole itse ensin aggressiivisesti väittänyt vastaan ja kiukutellut, kun ei voikaan käteisellä maksaa.

Ketään ei viedä minnekään, jos asiallisesti soittaa vain kotiin ja pyytää tuomaan maksukortin. Varmasti vartijoiden toimi ylilyönti, mutta 100% varma, ettei tämä ko henkilö itse käyttäytynyt nätisti koko ajan. Ei vartijoita syyttä suotta kutsuta.

Jos Isossa Omenassa ei käyttäydy nätisti koko ajan, kutsutaan vartijat jotka vievät koppiin tai tappavat suoraan lattialle?

No mutta hieno juttu. Paikka sopii varmasti hyvin sinulle. Minulle ja perheelleni ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi